بلیط هواپیما مشهد به تبریز و دیدن نقاط تفریحی این شهر

قیمت بلیط هواپیما مشهد تبریز بر اساس سیستمی بودن، طول مدت سفر، ایرلاین‌های گوناگون پرواز متفاوت خواهد بود.
در حال حاضر و در عصر جدید  همه مسافران برای سفر به تمام نقاط مختلف دنیا از حمل ونقل هوایی و زمینی استفاده می کنند. به منظور بهره گرفتن از هر کدام ازآن ها بایستی بلیط‌های مخصوصی که هرکدام مختص به خود آن وسیله نقلیه است تهیه کرد. انواع و اقسام بلیط‌های هوایی هواپیما به چند گروه تقسیم می‌شوند که بلیط‌های زمینی به گروه‌های کوچکتری نیز تقسیم می‌شوند مانند: بلیط قطار، اتوبوس، کشتی و … .
احتمالا  در عصر حاضر در خرید آنلاین بلیط هواپیما، وب سایتها سفرهای هوایی و … با اصطلاحاتی مثل کلاس پروازی، پرواز سیستمی، پرواز چارتری، ، نرخ مسیر هوایی و این مدل کلمات می‌آید که ما به چند مورد از آنها در اینجا اشاره می‌کنیم.
نوعی از دسته بندی دیگری درمورد بلیط‌ها موجود است مانند: بلیط های که قابل استرداد هستند و بلیط‌های  که غیرقابل استرداد هستند. بلیط‌های قابل استرداد به بلیط‌هایی گفته می شود که اگر کنسلی بلیط از طریق مسافر باشد، مبلغ بلیط به او برگردانده خواهد شد که البته بسته به زمان و شرایط کنسلی دارد چون که بعضی از کلاس‌ها درصدی جریمه از مسافران کسر می‌کنند و باقی مانده مبلغ بلیط را به آن مسافر پس می‌دهند. 
بلیط‌هایی که غیرقابل استرداد هستند بلیط‌هایی می‌باشند که اگر کنسل شوند و از طریق مسافران باشد مبلغ بلیط دیگر  سوخت می‌شود و به مسافر برگشت نمی‌دهند  ولی در بعضی موارد امکان دارد با در نظر گرفتن قوانین ایرلاین مربوطه یک مقدار کمی از مبلغ بلیط به مسافر برگردانده شود. بنابراین همیشه به این نکات در مورد خرید بلیط هواپیما مشهد به تبریز توجه کنید تا برای شما مشکلی پیش نیاید و بتوانید خیلی راحت و آسوده سفر خود را آغاز نمایید.

اندازه بار مجاز برای هر بلیط هواپیما مشهد به تبریز

میزان بار مجاز ایرلاین ها متفاوت می‌باشد. در اغلب بلیط ها میزان بار مجاز  20 تا 30  کیلوگرم می‌باشد و حمل بیشتر از این مقدار غیرمجاز است و باید برای آن جریمه پرداخت گردد .
در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین دیدنی‌های تبریز را به شما معرفی کنیم تا اگر زمانی فرصت سفر به این شهر را داشتید بهتر از دیدنی های آن لذت ببرید.

بهترین دیدنی‌های تبریز

بازدید از خانه لاله‌ای با خرید بلیط هواپیما مشهد به تبریز

خانه لاله‌ای‌ مکانی است که دفتر پژوهش‌های تاریخی مرحوم یحیی ذکاء در آن افتتاح شده است. استاد یحیی ذکاء یکی از بنیانگذاران موزه در ایران بود به دليل اين که ایشان در برنامه‌ریزی و راه‌اندازی بسیاری از موزه‌ها در تهران و شهرستان‌ها در ۴۰ سال گذشته‌ نقش مهمی داشته‌اند. اینجا یکی از خانه های بینظیر تاریخی تبریز است. 

بازدید از خانه صرافلار

خانه صرافلار تبریز واقع در خیابان شمس تبریزی، متعلق به دوره قاجار و پهلوی می‌باشد و شامل یک طبقه  به همراه یک زیرزمین می‌باشد.

خانه بهنام

اگر از دو خانه قبلی هنگام سفر با بلیط هواپیما مشهد به تبریز دیدن نکردید حتما از خانه بهنام دیدن کنید. خانه بهنام از کهن ترین بناهای اوایل دوره قاجار در شهر تبریز می‌باشد که در دوره ناصرالدین شاه مرمت و احتمالاً تزئینات نقاشی به آن افزوده شده است. این بنا از نظر معماری و تزئینات به عمل آمده در آن و کامل بودن بنا، یک نمونه ساختمان مسکونی قابل مطالعه و همچنین قابل توجه است. این خانه هم اکنون به دانشکده معماری دانشگاه صنعتی سهند تبدیل شده است.

خانه پروین اعتصامی

پروین اعتصامی در خانه‌ای در محله ششگلان تبریز و در کوچه‌ای با همین اسم متولد شد و حدوداً تا سن ۶ سالگی که به همراه خانواده به تهران مهاجرت نمود، در این خانه پرورش یافت. پروین اعتصامی که نام اصلی‌اش «رخشنده» می‌باشد در خانواده‌ای عارف چشم به دنیا گشود و به سرودن شعر روی آورد.

بازدید از خانه علی مسیو با خرید بلیط هواپیما مشهد به تبریز

یکی از شخصیتهای مهم  و  بسیار مشهور نهضت مشروطه در آذربایجان  علی مسیو بوده است که دارای یک خانه در تبریز است و این خانه منسوب به علی مسیو  گردیده است. او یکی از بنیانگذاران گروه مجاهدین تبریز می‌باشد و همچنین از رهبران این گروه بوده است و از قویترین افراد دوره خودش است که آثار مهمی از خودش به جای نهاده است. وی مدام در سختی و مشکلات با پشت کار  بسیار زیاد پیش رفته و همیشه موجب حل کردن مشکلات شده است. در تابستان ۱۲۸۷ هجری شمسی  که رحیم خان به شهر تبریز آمد، علی مسیو  خانه اش را به سربازان او داد و خودش از آنجا بیرون آمد و به محله امیرخیز پیش ستارخان رفت. 
این بنا در خیابان ارتش جنوبی کوچه صدر بن بست ختایی‌ها قرارداد. علی مسیو یکی از اشخاص برجسته و سرشناس نهضت مشروطه در آذربایجان بوده و این خانه منسوب به او است.

حمام نوبر

حمام نوبر تبریز یکی از زیباترین معماری‌های ایرانی بر جای مانده از اواسط دوران قاجاریه است. این حمام مساحتی حدود 700 متر مربع دارد و در حدود ۱۴۰ سال پیش  ساخته شده و با گسترش‌ شهر تبریز و تخریب دروازه قدیمی در مرکز شهر جای  گرفت.

رفتن به بقعه صاحب الامر با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تبریز

بقعه صاحب‌الامر یا همان مسجد شاه طهماسب در میدان صاحب‌آباد قرار دارد، در قدیم مسجد سلطنتی شاه طهماسب صفوی بود. بازدید از این مسجد خالی از لطف نیست.

بازدید از مسجد استاد شاگرد

مسجد استاد شاگرد تبریز در خیابان فردوسی پشت دبیرستان دخترانه بنت الهدی قرار دارد. این مسجد در زمان امیرحسن چوپان مشهور به علاءالدین ساخته شده و به اسم سلیمان؛ نواده هلاکوخان مغول، شهرت گرفت از این رو بعضی آن را سلیمانیه و برخی علاییه می‌گویند. ولی چون تحریر بخشی از کتیبه مسجد به خط خواجه عبدالله صیرفی و بخشی به واسطه شاگرد او نوشته شده است، این مسجد به نام «مسجد استاد و شاگرد» خوانده‌ می‌شود. 

بازدید از مسجد ثقه الاسلام

این مسجد در دوره قاجار تکمیل شد و امامت آن با مرحوم میرزا محمد شفیع ثقه الاسلام پیشوای شیعه بود. 

بازدید از مدرسه رشدیه با خرید بلیط هواپیما مشهد به تبریز

حاج میرزا حسن رشدیه تبریزی  در دوره قاجاریه این بنا را بنیان نهاده است. او کسی است که نخستین مدرسه را به سبک نوین و به شیوه اصول فنوتیک در تبریز بنیان نهاد و سپس آموزش و پرورش نوین را در سایر نقاط ایران توسعه داد.

قدم زدن در پیاده راه تربیت

این پیاده راه که چند سالی است سنگفرش  گردیده  از بهترین مکان ها برای تفریح و خرید در مرکز شهر تبریز محسوب می شود. مغازه ها و پاساژهای گوناگونی که در دو طرف پیاده راه تربیت قرار دارند، بیشتر اجناسی مانند پوشاک، همچنین کیف و کفش را عرضه می نماید. اجناس موجود در اینجا در عین حال از کیفیت خوبی برخوردار است. 

بازدید از موزه سفال تبریز با خرید بلیط هواپیما مشهد به تبریز

این موزه  در محل خانه‌ای متعلق به دوره قاجاریه تاسیس شده است، خاک این سفال‌ها که به روشی ماهرانه و خلاقانه درست شده‌اند، از معادن خاک سفید (ترکیبات کائولن)  که در شهر زنوز مرند  قرار گرفته، تهیه شده است.

موزه قرآن و کتابت

بنای مسجد شاه طهماسب صفوی مشهور به مسجد صاحب الامر در قسمت شرق میدان صاحب آباد در مرکز شهر تبریز در جانب مهران رود قرار دارد. این بنای تاریخی دارای یک عدد  گنبد و دو مناره بلند است. 

 

بلیط هواپیما مشهد به تبریز و دیدن نقاط تفریحی این شهر

 

آشنایی با موزه عصر آهن با خرید بلیط هواپیما مشهد به تبریز

موزه عصر آهن یکی از شگفت انگیز‌ترین موزه‌های کشوراست که مردگانی با قدمت چهار هزار سال در آن همراه با وسایل زینتی‌شان قرار دارند. قدمت همین آثار زینتی است که این  موزه را دارای ارزشی جهانی کرده است .

موزه سنجش 

سری هم بزنید به موزه سنجش، یک موزه تاریخی با شکوه. در این موزه که در دوره قاجاریه بنا شده است، انواع ابزارآلات و وسایل مربوط به سنجش زمان مثل انواع ساعت‌های کهن و هنری ساخت کشورهای گوناگون، انواع ادوات سنجش وزن، وسایل اندازه گیری طول و سایر مقیاس‌های دیگر قرار دارد و هر سال هزاران بازدید کننده مشتاق تاریخ را به خود جذب می کند.

بازدید از موزه محرم تبریز با خرید بلیط هواپیما مشهد به تبریز

خانه دکتر صحتی یکی از خانه‌های تاریخی مشهور شهر تبریز است که در اواخر دوران قاجاریه و اوایل دوران پهلوی ساخته شده است. امروزه، سازمان میراث فرهنگی آن را تبدیل به موزه محرم کرده است. دکتر صحتی در زمان زندگی اش آن را به حسینیه تبدیل کرد و در حال  حاضر آثار و اشیای مربوط به عزاداری محرم در آن نگهداری می شود.

موزه دوربین عکاسی تبریز

اما اگر علاقمند به هنر عکاسی هستید زمانی که به این شهر سفر نمودید سری هم بزنید به موزه عکاسی این شهر. استاد محمدعلی جدیدالاسلام، از اعضای مهم هنر عکاسی است که حیات خود را وقف این هنر کرده است و در کنار انجام این هنر به گرد آوری دوربین‌های عکاسی نیز پرداخته است، به طوری که در حال حاضر بیش از ۹۰۰ دوربین عکاسی در مجموعه فردی خود دارد، که مجموعه ای ارزشمند و در ایران بی همتا است.

بازدید از فرش سنگی تبریز با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تبریز

فرش سنگی تبریز یکی از مکان های دیدنی شهر تبریز است. تبریز شهری است که به فرش‌های دستبافش مشهور است و فرش تبریز در لیست باشکوه‌ترین فرش های ایرانی قرار دارد. این شهر یکی از با اهمیت ترین مراکز بافت قالی در ایران است و قالی های بافت تبریز از گوناگونی بسیاری برخوردارند. این شهر که هم اکنون از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی بافت فرش برگزیده شده است، فرش هایی دارد که زیبایی آن ها در سراسر جهان زبانزد است .

حمام نظافت تبریز

حمام نظافت از حمام‌های تاریخی تبریز مربوط به اواخر دوره قاجاریه است که به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت گردیده است. تا همین چند ۱۰ سال پیش که خانه‌های اشخاص مجهز به خیلی از امکانات  نبود مردم برای استحمام به حمام‌ عمومی مراجعه می‌کردند.

کمپینگ در پارک جنگلی  تبریز با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تبریز

استراحتگاه و پارک جنگلی از جاذبه های تفریحی و گردشگری شهر تبریز می‌باشد که اخیراً به بهره برداری رسیده و در قسمت جنوب شهر تبریز، کنار باشگاه یادگار امام جای گرفته است. این مکان بسیار مناسب برای گردش و تفریح می‌باشد. 

گردش در پارک جنگلی عباس میرزا

پارک جنگلی عباس میرزا به عنوان بزرگترین تفرجگاه شمال غرب کشور ایران محسوب می شود. این پارک جنگلی یکی از بهترین جاذبه های طبیعی و تفریحی استان آذربایجان شرقی است و بازدید از آن حتما توصیه می‌شود.

سد امند از مکان‌های دیدنی تبریز

سد امند، یک سد خاکی در بخش شمال غربی شهر تبریز و در نزدیکی روستای امند قرار دارد. طرح دهکده سلامت و تفرجگاه گردشگری منطقه سد امند، به عنوان منطقه نمونه گردشگری در زمینی به مساحت بیش از ۸۰ هکتار قرارداد که با نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان، و بخش خصوصی در ساحل دریاچه این سد در حال اجرا می‌باشد .

بازدید از قبرستان پینه شلوار با خرید بلیط هواپیما مشهد به تبریز

قدمت قبرستان شادآباد مشایخ یا پینه شلوار به پیش از اسلام میرسد. در این آرامستان می‌توان چند دوره سنگ مزار را مشاهده کنيم. در این مکان سنگ هایی مانند سنگ افراشته‌های قبرستان خالد نبی که به صورت آلت انسان‌ها درست ‌شده است و هیچ  نوشته ای ندارد مشاهده می‌شود. 

روستای لیقوان

در سفر خود به تبریز حتما از این روستای زیبا هم دیدن کنید. طبیعت زیبای لیقوان آنقدر شگفت‌انگیز است که ممکن است باور نکنيد که این گوشه ای از خاک کشور خودمان است و افسوس بخورید که چرا از آن غافل بوده اید. 

گذر از دشت تبریز در سفر به این شهر

دشت تبریز، بزرگترین دشت موجود در این استان بعد از دشت‌های مرند و جلفا است. این دشت از بخش شمال به دامنه‌های جنوبی کوه‌، از بخش جنوب به دامنه‌های شمالی سهند، از  بخش شرق به محدوده شهر تبریز و از قسمت غرب به اراضی شوره زار و دریاچه ارومیه محدود می‌گردد.

بازدید از کلیسای شوغات مقدس با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تبریز

کلیسای (شوغات) در انتها خیابان شهناز– کنار کارخانه چرم خسروی سابق قرار دارد. صحن اصلی کلیسای شوغاقات قبرستان مفصلی در زمین وسیعی قرارداد که در کنار این کلیسا موجود است.

پارک باغمیشه

پارک باغمیشه تبریز بزرگترین پارک شمال شرق شهر تبریز می‌باشد. این پارک یکی از پارک‌های بزرگ با امکانات تفریحی زیاد رفاهی و خدماتی است. این پارک در شمال شرقی تبریز و در جنب  میدان فهمیده تبریز قرار دارد.

پارک جنگلی عینالی

این پارک جنگلی، از پارک‌ها و جاذبه‌های تفریحی شهر تبریز که در قسمت شمال غربی تبریز قرار دارد. علاوه بر آن آرامگاه، تله‌ کابین، رستوران و … این مکان را به یکی از عالی ترین جاذبه‌های گردشگری شهر تبریز تبدیل کرده است. عینالی کوه و تفرجگاهی زیبا در شهر تبریز است و گردشگران و زائران بسياری را هنگام سفر به تبریز به خود جذب می‌نماید .

امامزاده حلیمه خاتون

آستانه متبرکه امامزاده حلیمه خاتون (ع) در شهر تبریز، خیابان طالقانی در کنار مسجد امامزاده واقع شده است. این امامزاده نیز شایسته بازدید است.

خانه قدکی تبریز

از دیگر  مکان‌های تفریحی تبریز  می‌توان به خانه قدکی، خانه بهنام و خانه گنجه‌ای زاده   اشاره کنیم که مجموعه‌ای می‌باشد که از کاربرد مسکونی به کاربرد آموزش عالی تغییر کاربری داده است. اینجا یکی  از  مهم‌ترین اجزای مجموعه دانشگاه هنر اسلامی تبریز است که جزو محور تاریخی و فرهنگی تبریز است . قدمت این ساختمان به اواسط دوره قاجاریه  برمی گردد. این بنا در دو دوره کامل گشته است و شامل اندرونی و بیرونی است. از سر به در به هشتی و از هشتی به حیاط باغچه راه دارد. 

جمع بندی

شما می‌توانید بلیط های ارزان چارتری را به صورت آنلاین و از سایت‌های مربوط به آژانس‌های هواپیمایی به دو صورت سیستمی و چارتری تهیه کنید و خیلی آسان سفر خود را از مشهد به تبریز این شهر بسیار زیبا و جذاب آغاز نمایید و لذت کافی را از سفر خود با تهیه آسان بلیط هواپیما ببرید. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!