بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس و معرفی مکان های تفریحی آبی بندرعباس

یکی از پراهمیت ترین و پرفروش ترین بلیط های هواپیمایی، اولا به دلیل برد مسافت طولانی و ثانیا به دلیل اهمیت تجاری و گردشگری این شهر بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس می باشد. به علاوه، تفریحات آبی بسیار عالی بندرعباس همواره این شهر را به  یک مقصد گردشگری محبوب برای شهروندان اصفهانی تبدیل کرده است.
در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین تفریحات آبی بندرعباس را به شما معرفی نماییم تا هنگام سفر به این شهر بهتر از سفر خود لذت ببرید.

خرید بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس و آشنایی با تفریحات جت اسکی

جت اسکی بندرعباس بخشی از تفریحات پرهزینه تر در این شهر می باشد. اما همین طور  که این سرگرمی از قیمت بالایی برخوردار می باشد، به همین اندازه هم سرگرمی هیجان انگیزی می باشد. جت اسکی مانند  یک قایق موتوری می باشد که دارای یک سرنشین است. 
در مورد جت اسکی نکات زیر قابل  توجه می باشد:
1)    از هر موردی که در آب وجود دارد حدودا باید 100 متر فاصله داشته باشید. 
2)    راندن جت اسکی باید در محدوده ای خاص انجام شود و نباید از محدوده ذکر شده عبور کرد. 
3)    انجام حرکات نمایشی یا دور زدن های بلا ضرورت ممنون می‌باشد. 

خرید بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس و لذت شاتل سواری

این حرکت به واسطه تیوپی انجام می شود که به قایق متصل می‌باشد. با حرکت قایق تیوپ نیز پشت سر آن حرکت می کند و هم جهت با موج دریا بالا و پایین می ‌رود. 

بنانا سواری  (در سواحل خلیج فارس)

بنانا سواری از مدرن ترین تفریحاتبندرعباس  می باشد. این سرگرمی مانند  شاتل می باشد، با این تفاوت که تیوپ مورد استفاده در آن به شکل موز می باشد.  اگر زمانی به بندرعباس سفر نمودید حتما با رفتن به بنانا سواری تجربه ای بی نظیر برای خود بسازید. این مورد تفریح آبی را می توان به صورت گروهی یا فردی انجام داد. 

خرید بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس و بازدید از پاراسل

پاراسل یکی از محبوب ترین تفریحات در بندرعباس می‌باشد. این سرگرمي توسط پرواز با چتر نجات به وسیله یک طناب به طول 150 m به قایق متصل می ‌گردد و یکی از جذاب ترین تفریحات آبی در بندرعباس می‌باشد. با پاراسل احساس کنید پروازی بدون هیچ گونه بالی در سواحلی با چشم انداز وصف ناشدنی چقدر می‌تواند لذت بخش باشد.
البته قابل ذکر است که پاراسل از امنیت بالایی برخوردار می ‌باشد. قایق رانانی چیره دست و کارآزموده به امور این تفریح کاملا رسیدگی می کنند و تسلط کامل اوضاع را بر عهده دارند. پس حتما توصیه می شود پاراسل را امتحان کنید.

لذت غواصی در سواحل بندرعباس با تهیه بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس

اگر از علاقمندان به غواصی هستید حتما هنگام خرید بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس به غواصی نیز فکر کنید. در شهر بندرعباس توسط  دوره های کوتاه مدت غواصی و شنا می توانند افراد دوره ببیند و با فراگرفتن شنا از لذت دنیای زيبای زیر آب هم بهره برند. برای آموزش این تفریح آبی در بندرعباس  به خرید وسایل نیازی نیست. تمامی تجهیزات از جمله لباس شنا، کفش دستکش و ماسک و..... در اختيارتان قرار داده می شود. چه یک غواص حرفه ای شوید و چه یک تازه کار و آماتور قطعا این فعالیت تجربه ای فراموش نشدنی برای شما خواهد شد.

قایق سواری با استفاده از قایق تندرو با خرید بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس

اگر می‌خواهید در مدت  زمانی کوتاه سواحل دریای این شهر بی نظیر را بپیمایید و یا اگر دوست و مهمانی عزیز دارید که مایلید از وی به عالی ترین نحو پذیرایی کنید بهترین گزینه استفاده از قایق های تندرو می ‌باشد. این قایق ها با سرعتی که دارند  می‌توانند سفری کوتاه ولی سرشار از هیجان را برای شما به ارمغان آورند. 

شنا در پلاژ ها و محیط های ایمن با تهیه بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس

شنا کردن در نقاط و محیط های محدود شده ایمن سواحل بندرعباس از بهترین گزینه ها برای لذت بردن از سفرتان می باشد. سواحل زیبای شهر بندرعباس در فصول سرد تر (یعنی همان پاییز و زمستان) مناسب ترین نقطه برای تفریح و خوشگذرانی می باشد. شنا کردن در این ناحیه ها یکی از عالی ترین خاطراتی است که می تواند برای هر فرد در زندگی اش محسوب شود، دریای بندرعباس با داشتن پلاژهای ایمنی امکان شنای راحت و ایمن را نیز برای بانوان فراهم کرده است. 

لذت اسکی بر روی آب در سفر به بندرعباس

در این نوع تفریح آبی فرد اسکی سوار با طناب های مخصوص به قایق متصل می گردد و با حرکت قایق روی موج های دریایی، روی آن حرکت می کند و این گونه تفریح آبی خود را آغاز نموده و از هیجان و لذت بی نظیر آن بهره مند می‌گردد. 

کشتی سواری با خرید بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس

کشتی سواری یکی از لذت بخش ترین تفریحات دریایی می‌تواند محسوب شود. البته شایان توجه است که با سوار شدن به کشتی و خیره شدن به سواحل دور دست و آب های بیکران دریا از آرامش فوق العاده ای بهره مند می‌شوید. با این کشتی ها شما می‌توانید به جزیره های نزدیک بندرعباس مثل جزیره های زیبای هرمز و قشم سفر نمایید. 
توجه فرمایید که علاوه بر تفریحی های آبی، تفریح های ساحلی از شور و نشاط زیادی برخوردار هستند. خوب است در کنار لذت بردن از دریا های بیکران بندرعباس از صفای سواحل آن هم غافل نگردید. ما برای تفریحات ساحلی به شما بازدید از  پارک های ساحلی  را پیشنهاد می کنیم. 
نام برخی از این پارک های ساحلی  در اینجا آورده شده است که عبارتند از:
-    پارک سورو
-    پارک ساحلی الغدیر و
-    پارک  ولایت 

آشنایی با فرهنگ بومی بندرعباس با خرید بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس

انسان همواره موجودی کنجکاو می باشد و با دیدن هر مسئله با سوال های زیادی مواجه می‌شود. همچنین با سفر کردن به هر منطقه همواره سوال های زیادی در ذهن ما شما شکل مي گيرد. اگر به فرهنگ شناسی و مردم شناسی در اقصی نقاط ایران علاقمند هستید، هدف از سفر شما به بندرعباس  می تواند فرهنگ شناسی باشد. فرهنگ بندرعباس  کاملا متفاوت از دیگر استان های کشور است. 
مثلا به برخی از این سوال ها می‌توان اشاره کرد: 
-    فرهنگ مردم بندرعباس چگونه می‌باشد؟ 
-    مردم این منطقه مراسم ازدواج چرا چگونه برگزار می‌کنند؟ 
-    صنايع دستي بندرعباس چیست؟
-    غذا های محلی بندرعباس  چه می باشد؟ 
-    بندری ها چگونه آداب و رسومی دارند؟
-    موسیقی این شهر چگونه سبکی دارد؟ 

آداب و رسوم مهم ترین بخش فرهنگ بومی شهر بندرعباس می‌باشد. با شناخت فرهنگ هر قشری می‌توان به ارزش ها و اعتقادات‌ همان قشر پی برد. 
در فرهنگ بومی بندرعباس، آداب ‌و رسوم برپایی مراسم احتمالا برای شما کمی شگفت انگیز باشد.  احتمالا بعضی مراسم و روش برپایی آنها برای شما کمی جديد و حیرت آور باشد. 
به دليل اينکه شهر بندرعباس در همسایگی با دریاست همچنين در ارتباط بودن با کشور های همسایه یک سری آداب و رسومی که متاثر از این کشور ها است را دربر دارد.  
مردم این منطقه به خونگرمی و صمیمیت مشهور هستند. پس با خرید بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس  می توانید به شهری با آداب و رسوم کاملا متفاوتی که ما در اینجا به معرفی برخی از آنها می‌پردازیم سفر کنید.

 

بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس و معرفی مکان های تفریحی آبی بندرعباس

 

مراسم ازدواج در شهر زیبای بندرعباس

در جا جای کشور ایران برای مراسم ازدواج آیین و آداب و رسوم خاصی وجود دارد. در شهر بندرعباس  هم نیز همین گونه می باشد. اگر خوش شانس باشید و در یکی از آنها شرکت کنید تجربه متفاوتی خواهید داشت.
مراسم ازدواج در این شهر بدین ترتیب است که دو شبانه روز قبل از انجام مراسم ازدواج اصلی مراسمی با نام مراسم حنابندان ايجاد مي شود که هدف از انجام این جشن حنا بستن به دست و پای عروس و داماد می باشد. در این جشن  خویشان نزدیک عروس و داماد دو شبانه روز مراسم پایکوبی دارند و در این جشن ها شادمانی زیادی می‌ کنند. 
در این جشن رسمی مرسوم می باشد که خانواده عروس بشقابی با تزیین چشم نواز پر از حنا به منزل خانواده داماد می فرستند و خانواده داماد نیز به همین نحو بشقابی با تزئینات بسیار زیبا به منزل خانواده عروس می فرستند. 

شرکت در مراسم خوان چه برون با خرید بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس

یکی دیگر از رسم های مردم با صفای بندرعباس مراسم ازدواج رسم ( خوان چه برون)  می باشد. در این رسم زیبا مجسمه ای بزرگ که حاوی پارچه های نفیس و گران قیمت و همچنین لباس هایی برای عروس می‌باشد با گل های بسیار زیبایی تزیین گرديده و پر از شیرینی جاتی مثل نقل و نبات می ‌باشد. این مجسمه روی سر نزدیکان قرار داده می ‌شود و تا خانه عروس و داماد به همين نحو حمل می ‌شود.  
نکته ای جالب در مورد فرهنگ مردم بندرعباس وجود دارد، این است که عروس  مجبور نیست جهزیه به خانه بخت ببرد ولی باید به جای آن مادر عروس چندین دست لباس گران قیمت به دخترش در مراسم عروسی هدیه بدهد. 

شرکت در مراسم قبله دعا با خرید بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس

قبله دعا یکی از مراسم مذهبی در شهر بندرعباس می‌باشد، این مراسم جز یکی از ویژه ترین فرهنگ های مردم این شهر محسوب می‌شود. مقصود از برگزاری این مراسم دعا خواندن برای بارش باران و دعا خواندن برای جلب رحمت الهي می باشد. زمانی که پس از چندی خشکسالی به وجود می آید و آب و باران کم می شود و مدت زیادی باران نمی بارد، مردم دست به دعا به محضر خدای متعال بر می‌دارند تا خداوند دعای آنها را استجابت نماید. در این مراسم افراد غذا نذری درست می‌کنند و بین مستحقین پخش می‌نمایند. یکی دیگر از کارهایی که مردم انجام میدهند روزه باران می باشد آنها به نیت پذيرش دعایشان روزه می گیرند. این روزه به همین دلیل به این اسم معروف شده است. مردم بندرعباس همچنین در این مواقع برای ریزش باران گوسفند قربانی می کنند و از گوشت همین گوسفند ها و یا گاو ها میان مستحقین تقسیم می ‌نمایند.
اغلب در شهرهایی که آب و هوای خیلی گرمی دارد مردم برای باریدن باران و حاصلخیزی زمین ها و مزارع شان در طی همین مراسم (قبله دعا) بعد از برپایی نماز با غذا هایی که توسط گوشت های قربانی شده طبخ شده، از فقرا و مسکینان پذیرایی می کنند. برگزاری این مراسم ها نشان می‌دهد که مردمان این شهر اعتقادی خالص به خداوند یکتا دارند و همیشه در مواقع سختی و نیاز از خداوند یاری می ‌جویند. 

لذت امتحان غذا های محلی بندرعباس

زمانی که با خرید بلیط هواپیما اصفهان به بندر سفر کردید حتما از غذاهای این شهر هم امتحان کنید. غذاهای شهرهای جنوب کشور اکثرا غذاهایی پر از ادویه جات است و نسبت به غذا های بقیه مناطق کشور تندتر می‌باشد. غذاهای محلی بندرعباس  بسیار لذیذ و دلچسب می‌باشد. طعم این غذا ها اینقدر دلچسب می‌باشد که شاید مانند همان تفریحات آبی و ساحلی رغبت دوباره سفر کردن به جنوب کشور را در شما ایجاد کند.
طبخ چنین غذاهایی خودش یکی از اساسی ترین عامل پایداری و ماندگاری فرهنگ مردم بندرعباس در بین مردم این شهر می باشد. در این مقاله همچنین به معرفی چندین مورد از غذا های لذیذ این شهر می‌پردازیم: 

برنج دیشو

برنج دیشو از بهترین غذاهای شهر بندرعباس  محسوب می‌شود.  در این غذا  برنج به روشی کاملا متفاوت و خیلی خاص طبخ می گردد. در طبخ برنج دیشو از شیره خرما استفاده می ‌گردد. در این غذا برنج در ابتدا در آب خیس می‌خورد و سپس با شیره خرما مخلوط می‌شود. پس از مخلوط شدن این غذا با شیره خرما آن را در قابلمه می ‌گذارند تا اینکه برنج همراه با شیره خرما طبخ شود و طعم آن را بگیرد. 
بعد از به اتمام رسیدن طبخ این برنج آن را به همراه ماهی سرخ ‌شده لذیذی میل می‌نمایند. 
به علت سرد بودن طبع ماهی ترکیب آن با برنجی میکس شده به شیره خرما که طبع گرمی دارد فوق‌العاده عالی می‌شود. 

زیبون

یکی دیگر از معروفترین غذا با رنگ و عطر و بوی خاص که از قدیم هم در فرهنگ مردم بندرعباس جای داشته است غذای لذیذ زیبون می‌ باشد. در طبخ این غذا زیبون از موادی از جمله برنج، ماهی، گوجه، چند عدد پیاز و ادویه جات مخصوص استفاده می‌گردد. 
این غذا از ترکیب برنج با لایه های مختلف ماهی طعم دار درست میشود و با گوجه و همچنین با ادویه جات مختلف مخلوط می‌گردد. همراه این غذا  از چاشنی هایی مثل ترشی انبه استفاده می شود. این غذا به شدت دارای رنگ و لعاب بی نظیر و وسوسه برانگیزی است. حتی گاها دیده شده افرادی که رغبت چندانی به خوردن ماهی ندارند با دیدن این غذا به شدت به خوردن آن علاقه مند شده اند. 

برنج هواری

از غذاهای دیگری که حتما باید امتحان کنید برنج هواری است. این غذا توسط ماهی هوور تهیه میگردد. در طبخ هواری پلو یا همان برنج هواری از ماهی یا میگو استفاده می‌گردد. در طبخ هواری پلو از موارد زیر استفاده می‌شود :
ماهی، میگو، برنج، پیاز، سیر، سیب زمینی، لوبیا، رب گوجه، و زیره و ادویه جات مخصوص. هواری پلو مانند زیبون با ماهی و میگو ترکیب میشود. 

بلالیت

بلالیت را نمی‌توان به عنوان یک وعده‌ غذایی محسوب کرد. بلکه بلالیت یه نوع خوراک مقوی می ‌باشد که جنوبی ها آن را گاها در وعده های صبحانه و یا به عنوان دسر میل میکنند. بلالیت شیرینی زیاد دارد ولی در عین حال سبک می باشد. این خوراک توسط مواد ذکر شده زیر درست می‌شود: 
ماکارونی، شیره خرما، گلاب طبیعی، کره، هل، زعفران اعلا. 

عنکاس

ماهي مرکب یا همان عنکاس جز محبوب ترین غذاهای جنوب کشور می باشد. عنکاس توسط خرما و آب جوشیده درست می‌شود و سپس‌ به همراه پیاز و ادویه جات و گوجه روی آتش قرار گرفته و طبخ می شود. 

جمع بندی

با خرید آنلاین بلیط هواپیما اصفهان به بندرعباس از شرکت بای بای در وقت خود صرفه جویی نموده و از آخرین تخفیفات تعیین شده برای این بلیط اطلاع پیدا کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!