خرید بلیط هواپیما کرمان به تبریز و بازدید از اهداف گردشگری تبریز

بلیط هواپیما کرمان به تبریز به دلیل برد مسافت بین این دو شهر از فروش نسبتا بالایی برخوردار است. فاصله هوایی کرمان تبریز حدود 1316 کیلومتر می‌باشد.
مدت زمان پرواز کرمان به تبریز تقریبا یک ساعت و 55 دقیقه می‌باشد. البته با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی بین 2 الی 3 و نیم ساعت در تغییر می‌باشد.

سفر به تبریز با خرید بلیط هواپیما کرمان به تبریز

اگر قصد سفر از کرمان به شهر زیبای تبریز را دارید می‌توانید با استفاده از هواپیما و با خرید بلیط های هواپیمای سفر خود را آغاز نمایید. بنابراین، کافی است بلیط مورد نظر خود را از طریق آژانس‌های هواپیمایی به صورت سیستمی یا چارتری تهیه کنید. 
شما می‌توانید در وسط هفته یا اوایل هفته بلیط خود را به صورت سیستمی تهیه نمایید. یا در پایان هفته بلیط خود را به صورت چارتری تهیه کنید و به سمت شهر دیدنی تبریز راهی شوید و از مکان‌های زیبا و جذاب شهر تبریز دیدن کنید.
در ادامه این مطالب برای شما مکان‌های زیبا و گردشگری شهر تبریز را معرفی می‌کنیم. پس پیشنهاد می کنیم تا آخر مطالب را مطالعه فرمایید. 

مهمترین جاهای دیدنی و گردشگری تبریز

تبریز پر از جاذبه های دیدنی طبیعی، تفریحی و تاریخی می‌باشد. مکان‌هایی مثل ائل گلی، مقبره الشعرا، بازار تبریز و مسجد کبود از جمله مشهورترین و زيباترين مکان‌های دیدنی شهر تبریز می‌باشد.
پیاده راه تربیت، مسجد استاد و شاگرد، خانه بهنام، ارگ تبریز نیز فقط قسمت کوچکی از دیدنی های تبریز می‌باشد. شهر تبریز با داشتن مکان‌های تفریحی چون سورتمه تبریز، پارک ولیعصر و تله کابین رشته کوه عینالی به یک شهر زیبا و دیدنی تبدیل شده است که کل ایران این شهر زیبا را می‌شناسند و در موردش شنیده اند.

رفتن به مراکز خرید تبریز با خرید بلیط هواپیما کرمان به تبریز

اگر تمایل به خرید دارید می توانید به بازار رشدیه و بازار بزرگ تبریز بروید. مراکز خرید بزرگ و زیبایی مثل مرکز خرید رویال و مرکز خرید اطلس نیز می‌تواند برای شما جذاب باشد.
این دو بازار از مهمترین مراکز خرید مدرن این شهر می باشد. تبریز شهر موزه های منحصر بفرد می‌باشد. خانه مشروطه، موزه آذربایجان، موزه قاجار، موزه سنجش و موزه شهرداری تنها گوشه ای از موزه های شهر تبریز می‌باشند.
همچنین اطراف تبریز نیز جاذبه های بسیار منحصر بفرد دیگری وجود دارند. از زیباترین جاهای دیدنی تبریز نیز می‌توان به کندوان، جلفا، کلیسای استپانوس مقدس و جنگل ارسباران اشاره کرد. 

گردش در باغ ائل گلی با تهیه بلیط هواپیما کرمان به تبریز

از بهترین جاهای دیدنی تبریز می‌توانیم به باغ ائل گلی اشاره کرد که از جاهای بسیار پر طرفدار و شلوغ این شهر می باشد مخصوصا در شب که همه گردشگران را به خود جذب می‌کنند. این باغ در واقع کاخ بزرگی است که وسط آن استخر بزرگی قرار دارد و به شکل خربزه در آمده است. این استخر از دوران آقا قویونلوها است و در دوره های بعدی کم کم کامل شده است و به شکل با صفای امروزی در آمده است.

بازدید از خانه مشروطه با خرید بلیط هواپیما کرمان به تبریز

اگر دوست داشتید که به مکان دیگری از مکان‌های تفریحی تبریز بروید می‌توانید به سران مشروطه سری بزنید. این خانه که برجسته ترین چهره های مشروطه مثل ستارخان، باقرخان و حاجی میرزا آقا فرشی ثقه‌الاسلام تبریزی در آن جمع می‌شدند، محل نگهداری اسناد دوره مشروطه می‌باشد. 
این خانه‌ از سنگ، خشت و آجر  و پر از آیینه کاری و گچبری های زیبا می‌باشد، بنابراین می‌توانید به این خانه معروف نیز بروید و از آنجا دیدن کنید.

رفتن به تله کابین کوه عون ابن علی با خرید بلیط هواپیما کرمان به تبریز

اگر زمانی که به تبریز سفر کردید و خواستید یک روز پرهیجان را پشت سر بگذرانید، پیشنهاد میکنیم که تله کابین کوه عون یا عینالی را تجربه کنید. تله کابینی که بعد از کامل کردن فاز دو و سه آن به طولانی ترین تله کابین کشور تبدیل خواهد شد، ولی اکنون می‌توانید سوار بر کابین های فاز یک آن از بین کوه های عینالی بگذرید و طبیعت کوهستانی اطراف را ببنید.
در دومين ایستگاه تله کابین، رستوران‌هاو کافه ها در این مجموعه قرار دارند و از سایر جاذبه های اطراف آن می‌توان به منطقه پرورش شترمرغ و آبشار مصنوعی اشاره کنیم. در بخش بالایی کوه عون بن علی بقعه‌ای قرار گرفته است که متعلق به دو تن از فرزندان حضرت علی (ع) است که به نامهای عون بن علی و زید بن علی می‌باشد .

بازدید از موزه شهرداری با تهیه بلیط هواپیما کرمان به تبریز

یکی دیگر از جاهای دیدنی تبریز که  می‌توانید در اطراف آن بنشینید و از فضای آن لذت ببرید و از موزه اش دیدن نمایید، میدان ساعت یا میدان شهرداری است. میدان شهرداری یا ساعت در مقابل کاخ شهرداری تبریز قرار گرفته است و به ساختمان ساعت شهرت دارد. مردم شهر تبریز به این میدان ساعات قاباغی یا جلوی ساعت نیز می‌گویند. کاخ شهرداری ساعتی دارای ارتفاع 30.5 متر است. 
این ساعت در هر ۱۵ دقیقه یکبار‌، سپری شدن زمان را به گوش مردم شهر تبریز می‌رساند. نقشه ساختمان شبیه طرح عقابی می‌باشد که در حال پرواز می‌باشد و شباهت زیادی به ساختمان‌های آلمان، قبل از جنگ جهانی دوم دارد.
موزه شهرداری ایران همچنین دارای تالارهای دوربین قدیمی، خط فرش، هنرهای معاصر، و.. است و در کاخ شهرداری قرار گرفته است. دیدن از کاخ شهرداری که شهردار و شورای شهر ساکن بعضی از اتاق‌هایش هستند، آزاد می‌باشد. در کنار این ساختمان زیبا موزه آتش نشانی نیز واقع شده است. 

گردش در جنگل ارسباران با تهیه بلیط هواپیما کرمان به تبریز

یکی دیگر از مناطق بکر و دست نخورده شهر تبریز جنگل ارسباران می‌باشد. این جنگل، جنگلی سرسبز است که دارای انواع و اقسام گونه های جانوری و گیاهی  است.
این جنگل  بسیار زیبا به نام های ارسبار یا آرازبار و قره داغ یا قراچه داغ معروف است و اکثر افراد آن را با این نام‌ها آن را می‌شناسند. جنگل های ارسباران دارای طبیعتی زیبا و جذاب است و دارای  اماکن و ابنیه تاریخی زیادی است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌نماید. 
از آثار تاریخی این منطقه زیبا می‌توانیم به قلعه بابک، قلعه پشتو، قلعه جوشین، دژ قهقهه، بقعه شیخ شهاب الدین و بازار اهر اشاره کنیم که بسیار دیدنی می‌باشند. توصیه می شود حتما از این منطقه دیدن کنید و خاطرات خوشی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

 

خرید بلیط هواپیما کرمان به تبریز و بازدید از اهداف گردشگری تبریز

 

گردش در روستای کندوان، از جاهای دیدنی تبریز 

اگر علاقمند به بازدید از یکی از عجایب طبیعی هستید حتما با خرید بلیط هواپیما کرمان به تبریز از روستای تاریخی کندوان دیدن کنید. روستای کندوان تبریز گفتن ندارد و هرچه در مورد آن بشنوید کم است و فقط باید به دیدن این روستای زیبا بروید. در واقع این روستا یکی از اصلی ترین مکان هایی است که در تبریز وجود دارد و باید به آنجا بروید.
روستای صخره ای کندوان روستایی زیبا است که به خاطر معماری زیبایش و جاری بودن زندگی مردم در قالب بافت قدیمی آن یک منطقه استثنایی در کل دنیا به حساب می‌آید. زیرا این روستا شبیه به کاپادوکیه ترکیه و داکوتا آمریکا است که هر دوی این مکان‌ها دارای معماری صخره‌ای می‌باشند. 
در این روستای زیبا، خانه ها نیز مثل کندوی عسل در دل کوه ساخته شده اند و بسیار زیبا و دیدنی هستند. جالب اینجاست که مهمترین محصول این روستا نیز عسل می‌باشد.

بازدید از مقبره الشعرای تبریز با تهیه بلیط هواپیما کرمان به تبریز

شهر زیبای تبریز دارای مقبره ای به نام الشعرا می باشد که این شهر زیبا را خاص و جذاب نیز کرده است. مقبره الشعرای تبریز در خیابان ثقه الاسلام و در ضلع شمالی بقعه سید حمزه قرار گرفته است.
این بنای یادبود زیبا دارای تاسیسات توریستی است که به نام مقبر الشعرا در این محل ساخته شده است و آرامگاه یکی از بزرگترین شاعران معاصر بنام شهریار در این منطقه واقع شده است. 

بازدید از آبشار اسکندر با تهیه بلیط هواپیما کرمان به تبریز

آبشاری زیبا و دیدنی بنام آبشار اسکندر تبریز در حوالی شهر تبریز و در مسیر جاده تبریز اهر قرار گرفته است. این آبشار زیبا در دامنه های شمالی کوه سهند و در حوالی روستای طویقون قرار گرفته است.
مسیر رفت و آمد به آن از طریق جاده تبریز به اهر، جاده فرعی روستای طویقون است. این آبشار زیبا دارای ارتفاع سی متر می‌باشد. برای صعود کوهنوردان به بالای این آبشار رولکوبی مناسبی ایجاد شده است تا کوهنوردان راحت‌تر بتوانند به آنجا بروند. 

رفتن به مقبره دو کمال تبریز با تهیه بلیط هواپیما کرمان به تبریز

مقبره ی که در تبریز قرار دارد بنام مقبره دو کمال تبریز است که آرامگاه کمال‌الدین بهزاد و کمال‌الدین مسعود خجندی است که در محله بیلانکوه شهر زیبای تبریز واقع شده است. کمال‌الدین بهزاد یکی از نقاشان و نگارگران  و مینیاتوریست ماهر ایرانی  است که در قرن دهم هجری قمری می ‌زیسته و نگارگر مکتب هرات می‌باشد. او در دربار سلطان حسین بایقرا و نزد امیر علیشیر نوایی در هرات تقرب پیدا کرد و بعد از اینکه شاه اسماعیل اول صفوی بر ازبکان استیلا یافت، به همراه وی به شهر تبریز آمد و در زمان شاه تهماسب صفوی نیز در شهر زیبای تبریز زندگی کرد و در همین شهر نیز درگذشت.

رفتن به دره سعید آباد با خرید بلیط هواپیما کرمان به تبریز

یکی از مناطق ییلاقی که در استان آذربایجان شرقی قرار دارد، دره سعیدآباد می‌باشد که در۲ کیلومتری جاده ترانزیتی تهران- تبریز واقع شده است. این منطقه در تابستان‌ها مورد استفاده وسیع قرار می‌گیرد. این دره محل گذر رودخانه سیدآوا چای است که دارای پوشش گیاهی زیاد از کشتزارها و باغ‌های میوه است، بنابراین اگر به شهر تبریز سفر کردید حتما از این منطقه زیبا دیدن کنید.

بازدید از برج خلعت پوشان

یکی دیگر از جاذبه‌های تبریز برج خلعت پوشان می‌باشد که در محله کرکج واقع شده است و مربوط به زمان صفویه می‌باشد. اگر با خرید بلیط هواپیما کرمان به تبریز سفری به این شهر داشتید حتما از این برج دیدن کنید. این برج در قدیم محل برگزاری مراسم خلعت ‌پوشی بوده است. برج خلعت ‌پوشان، برجی آجری می‌باشد که در ۵ کیلومتری مرکز شهر تبریز و در نزدیکی رودخانه میدان چایی واقع شده است. امروزه به منظور انجام تحقیقات علمی در اطراف آن، این برج در اختیار دانشکده‌ی کشاورزی دانشگاه تبریز قرار داده شده است. 

قدم زدن در پارک جنگلی باغمیشه با تهیه بلیط هواپیما کرمان به تبریز

از بزرگترین پارک های شمال شرق تبریز می‌توان به پارک جنگلی باغمیشه که دارای امکانات تفریحی بزرگی است اشاره کنیم. این پارک در شمال شرقی تبریز و در کنار میدان فهمیده تبریز واقع شده است و مسافران گرامی می‌توانند به این پارک زیبا بروند و از آنجا دیدن کنند. 

گردش در پارک مینیاتور

دومین پارکی که گردشگران می‌توانند در تبریز به آنجا بروند و از آن دیدن کنند پارک مینیاتوری شهر تبریز است که دارای هفت اثر مثل ساختمان شهرداری، مقبره الشعرا، ائل گلی، برج یانقین، بنای خلعت پوشان، ارگ تبریز و  کلیسای مریم مقدس می‌باشد .

خرید در مجتمع تجاری تفریحی لاله پارک با تهیه بلیط هواپیما کرمان به تبریز

لاله پارک، یکی از مجتمع‌های تجاری، تفریحی، اقامتی در شهر تبریز است که در ضلع جنوب شرقی میدان فهمیده قرار گرفته است و همچنین در بزرگراه پاسداران می‌باشد. این مجموعه دارای دو بخش تجاری و هتل پنج ستاره می‌باشد که مجتمع تجاری آن مورد بهره برداری است و هتل پنج ستاره آن در حال احداث می‌باشد. 

گردش در جزیره کبودان

اگر با خرید بلیط هواپیما کرمان به تبریز فرصتی برای اقامت بیشتر یافتید از این جزیره دیدنی هم بازدید کنید. بزرگترین جزیره ای که دریاچه ارومیه در آن قرار دارد جزیره کبودان می‌باشد که یک چشمه و یک قنات کوچک در آن وجود دارد. بخش اعظم پوشش گیاهی این جنگل را علف‌های کوتاه، سرو کوهی، درختان پسته وحشی، شیر خشت، بادام وحشی و گوجه فرنگی تشکیل داده است. این جزیره در شرق ارومیه قرار دارد و دارای وسعت ۳۱۷۵ هکتار است و در ارتفاع ۱۵۲۱ متری می‌باشد. نوع ساحل آن از جنس سنگی و ماسه‌ای می‌باشد و به منظور شنا و ورزش‌های آبی دارای امکانات مناسبی است.
در شمال این جزیره جزیره دیگری بنام جزیره آرزو قرار دارد که در فاصله یک کیلومتری قرار دارد. همچنین جزیره اشک در جنوب غرب این جزیره قرار دارد که  فاصله ۷ کیلومتری با این جزیره دارد. 

بازدید از مسجد علیشاه از جاهای دیدنی تبریز

یکی از مساجدی که در شهر تبریز قرار دارد مسجد علیشاه تبریز می‌باشد که در فاصله سال‌های ۷۱۶ الی ۷۲۴ هجری قمری توسط تاج‌الدین علی شاه جیلان تبریزی و ابوسعید بهادرخان بنا شده است. مسجد علیشاه در مرکز شهر تبریز قرار دارد و در ضلع جنوبی تقاطع خیابان امام خمینی و فردوسی واقع شده است و اکنون فضای اطراف آن به منظور برگزاری نماز جمعه مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصلای بزرگ شهر تبریز را در این مکان بنا نموده‌اند. 

بازدید از برج آتش نشان با تهیه بلیط هواپیما کرمان به تبریز

اولین تاسیسات  آتش‌نشانی ایران، برج آتش نشان تبریز می‌باشد. با  تأسیس اولین بلدیه کشور در تبریز، اولین آتش‌نشانی تشکیل شد. برج آتش‌نشانی در خیابان خاقانی و خیابان بهادری تبریز قرار گرفته است و  تاریخ بنای آن  به اواخر دوره قاجاریه  مربوط می‌شود که دارای۲۳ متر ارتفاع است.

بازدید از روستای دستکند حیله ور

یکی از روستاهای تاریخی که در شهر تبریز قرار دارد روستای حیله ‌ور تبریز است که در فاصله ۳ کیلومتری روستای صخره‌ای کندوان واقع شده است. طراحی معماری این روستا بسیار منحصر به فرد است و به شکل خانه‌هایی است که در دل زمین به صورت زاغه‌های زیبا و با سبک بسیار عالی و زیبا کنده شده‌اند. این روستاها دارای استتار کافی هستند. در حقیقت به این خاطراینگونه معماری در این خانه ها به کار گرفته شده است که این روستا از دید رهگذران پنهان بمانند و به همین منظور روستای حیله ور نام گرفته است. 

جمع بندی

با خرید بلیط هواپیما کرمان به تبریز از سایت بای بای می توانید بلیط مورد نظر خود را در اسرع وقت و با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!