بلیط هواپیما اهواز کرج و بازدید از مکان‌های دیدنی و زیبای کرج، ایران کوچک

شاید نام بلیط هواپیما اهواز به کرج چارتر را شنیده باشید و میدانید که همیشه بلیط چارتر نسبت به بلیط سیستمی قیمت کمتری دارد، بنابراین می‌توانید برای سفر کردن به شهر زیبای کرج از این نوع بلیط استفاده کنید تا هزینه سفر شما کمتر شود. 
شما می‌توانید با یک برنامه ریزی درست و به موقع با رزرو یک بلیط هواپیمایی به کرج سفر کنید و از تمام مکان‌های جذاب و زیبای آن دیدن نموده و یک سفر خوش و به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

مهمترین جاذبه های گردشگری کرج

بیشتر اوقات ما در سفر به شهرهای مختلف از کرج عبور کرده‌ایم، ولی کمتر به این فکر کرده ایم که به جاذبه‌های آنجا سر بزنیم. این شهر را ایران کوچک می‌نامند زیرا کرج دارای مردمانی با فرهنگ‌ها و قومیت‌های متفاوت هستند که در این شهر زندگی می‌نمایند. 

گردش در جاده چالوس با خرید بلیط هواپیما اهواز به کرج

شاید بتوان جاده چالوس را یکی از پرخاطره‌ترین جاده‌های ایران برای تمامی ایرانی‌ها نامید. این جاده با داشتن یک طبیعت زیبا و بکر و بهشت‌ مانندش یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاده‌های ایران میباشد. نام اصلی این جاده، جاده 59می‌باشد. این جاده از بین شهر کرج کشیده شده است و تا شهر چالوس ادامه دارد. 

پارک جنگلی جهان نما کرج

بزرگترین پارک جنگلی جهان نما پارک شهر کرج می‌باشد. در این پارک انواع زیادی از گیاهان مختلف وجود دارد. همچنین دارای دریاچه‌ای زیبای است که قدمت آن‌ به نیم قرن می‌رسد. این پارک دارای زمینی به مساحت هزار و چهارصد هکتار می‌باشد، که در حد فاصل اتوبان تهران-کرج و بزرگراه شهید همت واقع شده است. گردش در این پارک قدیمی زیبا و مشاهده‌ دریاچه‌ زیبای آن می‌تواند لحظات بسیار خوشی را برای شما در سفر به کرج ثبت نمايد.

بازدید از آبشار خور کرجبا تهیه بلیط هواپیما اهواز به کرج

در نزدیکی روستای خور آبشاری زیبا قرار دارد که در فاصله ۱۷ کیلومتری جاده کرج-چالوس واقع شده است و به نام آبشار خور کرج نامیده شده است. ارتفاع این آبشار ۵۰ متر می‌باشد و از روستای خور، حدود دو کیلومتر فاصله دارد و با پیاده‌روی ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای از بین درختان سیب ترش، زردآلو ،گوجه‌سبز و گیلاس و با داشتن منطقه‌ی بسیار زیبا به این آبشار خواهید رسید. در فصل سرد زمستان به خاطر سردی هوا آب آبشار یخ می‌زند و در این صورت یک منظره بسیار زیبایی را به وجود می آورد. 

باغ پرندگان چهارباغ

اگر بلیط هواپیما اهواز به کرج فرصت اقامت چند روزه را به شما می دهد سری هم بزنید به باغ پرندگان این شهر.یکی از بزرگ‌ترین مجموعه هایی که در کرج وجود دارد نمایشگاه و باغ پرندگان است که دارای کبوتران و ماکیان زینتی می‌باشد که مجموعه‌ای از پرندگان آبزی، کنار آبزی،طوطی ها، پرندگان شکاری، و... را در خود جای داده است. این باغ از روزهای شنبه تا پنجشنبه پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان می‌باشد. 

عبور از غار یخ مراد کرج با خرید بلیط هواپیما اهواز به کرج

یکی از زیباترین و کمیاب‌ترین غارهای کشور، غار یخ مراد کرج می‌باشد و کارشناسان بر این باورند که در سال‌های گذشته زیر آب بوده است. این غار در نزدیکی روستای آزادبر و روستای کهنه ده واقع شده است.
دریچه ورودی این غار در ارتفاعات کوه‌های منطقه قرار گرفته است و ارتفاع آن از سطح دریا ۲۶۴۰ متر می‌باشد. اعماق کوه دارای چشمه‌های یخ‌ زده ای است که در کف زمین و استالاکتیت‌های اسفنجی به چشم می‌خورند. در یک قسمت از این غار چهار طبقه با اختلاف ارتفاع بیش از ۳۰ متر مشاهده می شود.
فراموش نکنید که اگر تمایل داشتید به این غار بروید، حتما لوازم و وسایل حرفه‌ای غارنوردی به همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز از آنها استفاده کنید. 

روستای برغان

یکی دیگر از روستاهای تاریخی و گردشگری بسیار زیبا که در کرج قرار دارد روستای برغان می‌باشد که به خاطر قرارگیری آن در رشته‌کوه‌های البرز در بهار و تابستان آب و هوای بسیار معتدلی دارد. این روستا در ۱۳ کیلومتری شمال غربی کرج واقع شده است و دارای قدمت چندین ساله می‌باشد. حتی گفته شده است که قدمت این روستا از کرج بیشتر می‌باشد و به دوران قاجار برمی‌گردد. این منطقه دارای طبیعت سرسبزی است که قدمت درخت‌های آن بیش از هزار می‌باشد. با خرید بلیط هواپیما اهواز به کرج می توانیداز آثار تاریخی روستای برغان: حسینیه اعظم، پل تاریخی برغان، درخت پیر سپیدارک، تپه باستانی قلعه کش، و چنار کهن مسجد جامع دیدن کنید. 

رفتن به مسجد جامع با خرید بلیط هواپیما اهواز به کرج

مسجد جامع این روستا نیز دارای قدمتی۸۰۰ ساله می‌باشد و قدمت حسینیه‌ اعظم هم بر اساس نوشته‌های کتیبه سنگی سردر به بیش از پنج قرن می‌رسند. درخت چنار این روستا بسیار تنومند و قطور با طول 12 متری است و داخل آن تو خالی شده و به شکل اتاقی در آمده است که 10 نفر می‌توانند به آن وارد شوند. در گذشته در تپه کش‌کلا نیز قلعه‌ای باستانی وجود داشته است که امروزه فقط قطعاتی از سفال‌های مربوط به دوران اسلامی که از دوران ایلخانی تا دوران قاجار است در آنجا باقی مانده است. 

بازدید از روستای شهرستانک با تهیه بلیط هواپیما اهواز به کرج

یکی دیگر از روستاهای تاریخی کرج، روستای شهرستانک است که در شمال کوه توچال واقع شده است. ناصرالدین شاه قاجار یکی از پادشاهان ایرانی در این روستا کاخ مخصوصی داشته است که آن را کاخ شهرستانک می‌نامیدند.
در گذشته جاده ناصری راهی بود که شهر ری را به مازندران متصل می‌کرد و در دوران حکومت قاجار گسترش زیادی یافت و از این روستا عبور می‌کرد. با در نظر گرفتن آثار تاریخی که موجود هستند، می‌توان حدس زد که قدمت این روستا به قرن ششم هجری قمری می‌رسد. از دیگر دیدنی‌های این روستا می‌توانیم به قلعه دزدبند یا قلعه دختر و تپه شنستون یا شن ستون اشاره کنیم. 

روستای واریان کرج

یکی دیگر از روستاهای مسیر کرج-چالوس، روستای واریان کرج می‌باشد که مردمان آن به زبان تاتی صحبت می‌نمایند. بعد از پی‌ریزی سد امیرکبیر، تنها راه ارتباطی به این روستا، گذر کردن از سد کرج با قایق می‌باشد. زرکان و کوشک‌بالا دو روستای دیگر هستند که ابتدا در جایی واقع شده بودند که هم‌اکنون سد امیرکبیر قرار گرفته است. در هنگام ساخت این سد، مردم این روستاها به مناطق بالاتر این روستا کوچ کردند. 

گردش در پارک چمران کرج با خرید بلیط هواپیما اهواز به کرج

بعد از میدان امام حسین در شهر کرج پارک چمران قرار دارد که یکی از بزرگترین و زیباترین پارک‌های شهر کرج می‌باشد. این پارک دارای زمینی به مساحت ۳۷ هکتار پوشیده از درختان انبوه می‌باشد.گذر از رودخانه‌ی کرج، از این پارک محل مناسبی به منظور استراحت و تفریح خانواده‌ها می‌باشد.

 

بلیط هواپیما اهواز کرج و بازدید از مکان‌های دیدنی و زیبای کرج، ایران کوچک

 

باغ فاتح (پارک تنیس)

در منطقه جهانشهر کرج باغی قرار دارد که بنام باغ فتح یا پارک تنیس معروف شده است. این منطقه در قدیم یکی از سرسبزترین و زيباترين مناطق این شهر بوده است که مردم آن را باغ شهر می‌نامیدند. بنیان‌گذار باغ فاتح یا به عبارتی کل شهر فردی است به نام حاج محمدصادق فاتح یزدی. قصه از این قرار می‌باشد که حدود نیم قرن پیش، با وجود خشکسالی، قحطی و بی‌کاری، گروهی از اهالی یزد به منظور یافتن مکان مناسب به جهت اسکان و سرمایه‌گذاری به کرج نقل مکان نمودند و وجود سرمایه‌گذاران باعث رونق اقتصاد و بازار کار کرج گردید که قبل از انقلاب اتفاق افتاد.
باغ فاتح را نیز در آن همان دوران این سرمایه‌دار یزدی بنا نمود که در قدیم وسعت آن بین 130 تا 300 هکتار بوده ولی امروزه متاسفانه کمتر از ۲۰ درصد آن به جای مانده است. 

گردشگری در روستای آتشگاه کرج با خرید بلیط هواپیما اهواز به کرج

یکی دیگر از روستاهای گردشگری کرج، روستایی است بنام روستای آتشگاه کرج که دارای چشم‌اندازهای طبیعی و بکر می‌باشد و مقصد مناسبی به جهت تفریح و سرگرمی برای تمامی گردشگرانی است که به آنجا می‌روند. در قدیم این روستا مکان زندگی زرتشتیان بوده است و بنام های«آتش‌کوه» یا «آتشکده» نیز نامیده می‌شد. در این روستای تاریخی نشانه‌هایی از زمان ساسانیان و اشکانیان نیز به چشم می‌خورد که دارای سنگ‌های چخماق و سنگ‌های آتش‌زن هست که از نظر باستان‌شناسی اهمیت بسیاری دارند. 
در شمالی‌ترین بخش این روستا یک تپه باستانی واقع شده است که سفال‌های آجری در آن کشف شده‌اند. این تپه را تپه (تل) مهدیخان نیز نامگذاری کردند. 
دژ دو برار یا همان دو برادر هم از دیگر جاذبه‌های تاریخی این روستا می‌باشد که قدمتی دیرینه دارد و به دوران ساسانی باز می‌گردد. آرامگاه پیرپیران و درخت سرسبز هم نزدیک به دو یا سه هزار سال عمر دارند که تمام این‌ها نشان از قدمت کهن این روستا می‌باشند.

تجربه بی نظیر آبشار هفت چشمه

آبشاری بنام آبشار هفت چشمه در کیلومتر ۱۷ جاده‌ی کرج-چالوس و در حوالی روستای ارنگه واقع شده است. ارتفاع این آبشار زیبا چیزی حدود ۹۰ متر می‌باشد و از این نظر یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای ایران به حساب می‌آید.
در مسیر نزدیک به این آبشار، آبشارهای دیگری نیز قرار دارد که ارتفاع آن‌ها به پنج متر می‌رسد و آن‌ها را «هفت چشمه‌» نامیده اند. بهترین وقت به منظور بازدید از این منطقه فصل گرم تابستان می‌باشد، زیرا مسیر دسترسی به این آبشار صعب‌العبور و کوهستانی می‌باشد. 

قدم زدن در روستای کلوان با خرید بلیط هواپیما اهواز به کرج

روستای کلوان بین دو کوه «ناز» و «کهار» و باغ‌های گیلاس و سیب و رودخانه پرآب واقع شده است که طبیعت بسیار لذت بخش و زیبایی دارد. در فصل بهار شکوفه‌های گیلاس و درختان دیگر چنان منظره ای زیبا از این روستا ایجاد می‌کنند که هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند. کوهنوردان هم برای بالا رفتن از ارتفاعات ناز و کهار به این روستا می‌روند.مردمان از اقوام تات‌زبان در این روستا زندگی می‌کنند و بیشتر آنها کشاورز و دامدار می‌باشند.این روستا شامل دو استخر پرورش ماهی کوچک نیز میباشد. 

بازدید از آبشار سپهسالار (هفت خوان)

آبشار سپهسالار در کیلومتر ۴۵ جاده کرج-چالوس واقع شده است. دره‌ای که آبشار در آن قرار گرفته است در مسیری صخره‌ای می‌باشد که هرچه به آبشار نزدیکتر شوید، دره هم تنگ‌تر می‌گردد. 

بازدید از حمام تاریخی بیلقان کرج با خرید بلیط هواپیما اهواز به کرج

یکی از محلات زیبای کرج بیلقان است. رودخانه کرج از بین این محله می‌گذرد. حمام قدیمی بیلقان دارای سه برآمدگی مخروطی‌شکل است که در یک میدانگاه قرار گرفته است. بالای هر کدام از این برآمدگی‌های مخروطی، سوراخ هایی وجود دارند که نورگیر هستند که آن‌ها را با تورهای سیمی پوشانده اند. وقتی وارد آن میشوید، بعد از عبور از ۱۰ پله و 1 پیچ، به سمت رختکن وارد میشوید. سقف رختکن و گرمخانه گنبدی شکل می‌باشد. 

گردشگری در قلعه صمصام کرج با خرید بلیط هواپیما اهواز به کرج

در ورودی شهر کنار رودخانه کرج قلعه صمصام بنا شده و جاده کرج-چالوس در ضلع شرقی آن قرار گرفته است. این قلعه با مساحت ۱۱۲۲ متر مربع دارای یک حیاط مرکزی، و تعدادی اتاق مخروبه است که با گذشت زمان به صورت الحاقی ایجاد گردیده و چهار برج دارد. این قلعه از سنگ، آجر، ملاط و ساروج تشکیل شده است و در معماری آن طرح‌های جلگه‌ای مورد استفاده قرار گرفته است. معمولا چهارگوش می‌باشد و برج‌های مدور در گوشه‌های آن واقع شدند که از لحاظ نظامی و دفاعی اهمیت بسیاری داشتند. 

حمام مصباح

یکی از اماکن قدیمی کرج برای بازدید با خرید بلیط هواپیما اهواز به کرج، حمام مصباح است که قدمت آن به دوران قاجار باز می‌گردد. به جهت ورود به این حمام بایستی ۱۵ پله یعنی در حدود ۳ متر به سمت پایین بروید. از ویژگی‌های معماری این حمام طاق‌های گنبدی و تودرتو و دریچه‌های دایره‌ای شکل آن می‌باشد. 

بازدید از خانه احمد شاملو با خرید بلیط هواپیما اهواز به کرج

یکی از شاعران بزرگ ایران، احمد شاملو است که خانه‌اش در دهکده فردیس کرج قرار گرفته است و ثبت ملی شده است. افرادی که به این شاعر علاقه مند هستند می‌توانند از این خانه و موزه بازدید کنند. 

پل شاه عباسی کرج

پل شاه عباسی یا به عبارتی پل سلیمانیه از دوران صفویه به جای مانده است و روی رودخانه کرج بنا شده است. می‌گویند که این پل را روی پل قدیمی‌تری که در زمان سلجوقی بنا شده بود ساخته شده است و در دوران صفویه بازسازی گردیده و ویژگی‌های پل‌های دوران صفویه را دارد. این بنای تاریخی به نام پل دختر کرج در ۲۵ اسفند سال ۱۳۷۹ با شماره ۳۵۰۱ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است. 

بازدید از کاروانسرای شاه عباسی با تهیه بلیط هواپیما اهواز به کرج

قدمت این کاروانسرای کهن به دوران صفویه و سال‌های ۱۰۷۸ تا ۱۱۰۹ در دوران حکومت شاه سلیمان صفوی بنا گردیده است. مساحتی که این بنا دارد بیش از سه هزار متر مربع می‌باشد و می‌توان این بنا را یکی از مهم‌ترین آثار دوره صفویه در مسیر جاده ابریشم به حساب آورد. کاروانسرای شاه عباسی در ۲۲ فروردین سال ۱۳۵۶ با شماره ۱۳۶۸ در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردیده است. 

آق تپه

آق تپه در مهرشهر کرج قرار گرفته است. این محل تپه‌ای باستانی می‌باشد که باستان‌شناسان قدمت آن را به هزاره سوم و چهارم پیش از میلاد نسبت داده اند. در این تپه سفالینه‌هایی وجود دارد که نشان دهنده این است که این منطقه چهار دوره تمدن متفاوت را به خود دیده است. 

بازدید از کاخ مروارید(کاخ شمس)

یکی دیگر از بناهای دوران پهلوی، کاخ مروارید می‌باشد که به وسیله یکی از بزرگ‌ترین معماران دنیا به نام «فرانک لوید رایت» که در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۷ شمسی برای شمس پهلوی بنا گردید. برای این کاخ یک میلیون دلار هزینه صرف شد تا بنا گشت و یکی از شاهکارهای معماری زمان پهلوی به حساب می‌آید. کاخ مروارید ۲۵۰۰ متر زیربنا دارد و ساختمان اصلی آن به شکل سفره‌ماهی می‌باشد که صدفی آن را دربر گرفته است. گفته می شود که شمس پهلوی بیماری آسم داشته و به همین خاطر این منطقه را برای سکونت خود انتخاب کرده است و دستور ساخت آن را به شکل کاخ داده است. کاخ مروارید در ۳۰ خرداد ۱۳۵۷ با شماره ۷۰۶۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت گردیده است. 

گردش در کنار دریاچه سد امیرکبیر (سد کرج) با خرید بلیط هواپیما اهواز به کرج

سد امیرکبیر یا به عبارتی سد کرج که در سال‌های ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۲ شمسی بنا شده اولین سدی است که چند منظوره می‌باشد و به عنوان محل تفریحی و ورزشی نیز شهرت دارد. در این دریاچه پرورش ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان و قزل‌آلای خال‌قرمز صورت می‌گیرد. 

جمع بندی

با خرید بلیط هواپیما اهواز به کرج از بای بای علاوه بر بهره مندی از تخفیفات ویژه، از خدمات آنلاین ویژه بهره مند شوید

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!