خرید بلیط هواپیما کرمان به مشهد و بازدید از اماکن گردشگری، زیارتی و سیاحتی

بلیط هواپیما کرمان به مشهد همواره توسط زائران و گردشگران به صورت تورهای زیارتی و سیاحتی خریداری می شود. دومین شهر گسترده  و پهناور کشور ایران که هم مکانی دیدنی و هم مکانی زیارتی می باشد شهر مشهد است که سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را مجذوب خود می کند. 
معمولا یکی از دلایلی که گردشگران را به سوی شهر مشهد می‌کشاند زیارت حرم مطهر امام رضا می‌باشد که  تحت تاثیر همین عامل قیمت بلیط پرواز ها به این شهر بیشتر وقتها تحت تاثیر  عواملی مانند اعیاد و ولادت های مذهبی قرار می گیرد.
فاصله کرمان تا مشهد چیزی حدود یک ساعت و 25 دقیقه می‌باشد و  معمولا در  روزهای اخر هفته یعنی جمعه و گاهی نیز سه شنبه انجام می‌شود. قیمت بلیط هواپیما کرمان به مشهد  به عوامل مختلفی مثل ایرلاین‌هایی که بلیط را ارائه می‌دهند، کلاس های پروازی، ساعت و روز پرواز و… وابسته می‌باشد. 

قیمت بلیط هواپیما کرمان به مشهد

گاهی اوقات در روزهای پر تراکم و پرتردد مثل تعطیلات نوروز و مناسبت ها بلیط هواپیما کرمان به مشهد با هزینه بیشتری  و در روزهای اول هفته و پرواز در ساعت‌های صبح با هزینه کمتری به فروش میرسد. در این قسمت شما می‌توانید به سهولت و با گزینش تاریخ پرواز و تایم سفر خود قیمت بلیط کرمان به مشهد را انتخاب کنید و سپس آن را خریداری نمایید.
بعد از زیارت، مکان‌های تفریحی زیبای مشهد را از دست ندهید.

بازدید از اماکن گردشگری در مشهد با خریداری بلیط هواپیما کرمان به مشهد

مکانهای دیدنی مشهد از زیبایی و وسعت زیادی برخوردار اند و در این روزها برای گردشگران زیادی جذابیت پیدا نموده است. این شهر در سال‌های متمادی اخیر پیشرفت وسیعی در زمینه گردشگری داشته است. همین پیشرفت جاذبه های وسیع گردشگری و امکانات تفریحی و رفاهی باعث جذب گردشگران بیشتر شده است.
اگر به مشهد سفر می‌کنید پس از زیارت حرم امام رضا (ع) حتما به مکان های دیدنی و جاهای تفریحی مشهد هم  مراجعه کنید. 

زیارت در مکان های مقدس مشهد با خرید بلیط هواپیما کرمان به مشهد

برخی از مهمترین اماکن زیارتی مشهد عبارتند از:

حرم امام رضا(ع)

نقطه  کانونی مشهد حرم امام رضا(ع) است. بعضی از افراد در حین سفر به مشهد فقط به زیارت امام رضا(ع) می‌روند و از معنویات این حرم لذت می‌برند. از سوی دیگر داخل صحن و حرم از زیبایی های چشمگیری فروانی برخوردار است. 
آیینه کاری های  بسیار خارق‌العاده، کاشی کاری های بسیار چشم نواز، درهایی با کنده‌کاری های اسلیمی، و صحن‌هایی باصفا با نمایی از گل ها و گیاهان از جمله دیدنی های داخل حرم است. علاوه بر این وجود آرامگاه افراد برجسته در عرصه های گوناگون در داخل حرم امام رضا (ع) قرار دارد. 

مسجد باستانی گوهرشاد

یکی  دیگر از مکان‌های های مسجد گوهرشاد است. این مسجد در یکی از بخش های این حرم میباشد و فاصله کمی تا صحن اصلی حرم دارم. این مکان یکی از عناصر باستانی دوران تیموریان میباشد.
گنبد این مسجد حدودا 41 متر ارتفاع دارد، در طرفین آن نیز مناره هایی با 43 متر ارتفاع وجود دارد.کاشی کاری های چشم نواز و کتیبه دوران تیموریان، ایوان مقصوره از زیبایی های این مسجد زیبا می باشد که جذابیت این مسجد را در نزد افراد بالا میبرد. 

بازدید از گنبد سبز مشهد با تهیه بلیط هواپیما کرمان به مشهد

گنبد سبز قسمتی دیگر از جاهای  دیدنی مشهد است. این گنبد در نزدیکی حرم امام رضا(ع) قرار  دارد و حدودا  10 دقیقه با ماشین با هم فاصله دارند. گفته می‌شود این گنبد برمیگردد به زمان شیخ محمد مومن عارف استرآبادی که در واقع مقبره این فرد شده است. این گنبد در واقع به نحوی در جای خود مستقر شده است که شما می‌توانید در هر هتلی که  به سر می برید نمای زیبای آن را رؤیت نمایید. 
ساختمان اصلی این گنبد به شکل هشت ضلعی میباشد و 4 دیوار اصلی دارد. همه این دیوارها تا بالا پوشیده از کاشی کاری های چشم نواز اند. کاشی‌هایی که رنگ‌هایی  زیبا و با جذابیت بالا ترکیب فوق العاده خاصی دارند. این بنا به دوران صفویه در سال 904 هجری قمری بر می گردد. 

بازدید از مسجد تاریخی 72 تن با تهیه بلیط هواپیما کرمان به مشهد

درباره مسجد 72 تن مشهد و قدمت آن نظریه‌های گوناگون  وجود دارد. بعضی از افراد معتقدند مسجد 72 تن را خواجه نظام الملک بنا نهاده است، و به نام مسجد جامع نوغان برایشان مشهور است. دسته ای دیگر نیز بر این باورند که این مسجد مسجد اهل تسنن مشهد بوده است  و در سال 855 هجری قمری بنا شده است.
برخی نیز می‌گویند که این مسجد آرامگاه امیر غیاث الدین شاه ملک تیموری بوده است. گذشته از شواهد و نظریه های موجود، این مسجد یکی از  مکان های دیدنی های مشهد است که رفتن به آن هم فال است و هم تماشا. تماشای کاشی‌کاری‌ها، معماری و گنبد زیبای این مسجد به شما حس دل انگیزی می‌دهد.

آرامگاه پیرپالاندوز مشهد

از دیگر مکان های تفریحی و دیدنی مشهد میتوان به آرامگاه پیرپالاندوز اشاره کرد. اگر با خرید بلیط هواپیما کرمان به مشهد به این شهر رفتید حتما سری به این آرامگاه بزنید. این آرامگاه در حوالی حرم امام رضا (ع) واقع شده است و مقبره  عارفی با اصالتی  به نام محمد عارف عباسی است. از آنجایی که بنای آرامگاه به دوران صفویه برمیگردد، آثار به جا مانده از آن دوره را می‌توان در بخش های مختلف این مشهد رؤیت نمود .
از جمله جذابیت های  آرامگاه پیرپالاندوز می‌شود  به گنبد پیازی شکل آن اشاره کرد. رنگ‌های آبی متنوعی که در کاشی‌کاری‌های  این گنبد به کار رفته است آرامش شدید و عجیبی  به بیننده میدهد. کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ و درخشانی که در دیوارهای آجری ساختمان به کار رفته، نمایی فوق العاده ایجاد کرده اند که حس نشاط عجیبی را به افراد منتقل می‌کند.

بازدید از کلیسای مسروپ مقدس با تهیه بلیط هواپیما کرمان به مشهد

در سفر  به مشهد جاذبه‌های مذهبی  آن را از دست ندهید . کلیسای مسروپ مقدس از دیگر جاهای  دیدنی مشهد است. البته این کلیسا در میان  مردم بیشتر به نام  کلیسای مریم مقدس شهرت دارد . کلیسای مسروپ مقدس در خیابان جانبازان قرار دارد. 
این کلیسا را ارامنه ای که در مشهد زندگی میکردند در سال 1941 ساخته‌اند. وسعت این مکان مقدس خیلی  زیاد نیست و حدودا 300 مترمربع است. دو عدد گنبد مخروطی شکل با صلیب‌های کوچکی که بر روی‌شان واقع شده است از فواصل دور هم نشان‌دهنده کلیسا هستند. لازم به ذکر است که  در حال حاظر در این مکان مراسمی برگزار نمیشود.

 

خرید بلیط هواپیما کرمان به مشهد و بازدید از اماکن گردشگری، زیارتی و سیاحتی

 

جاهای دیدنی مشهد برای اشخاص طبیعت گرا

کوهسنگی مشهد

اگر علاقه‌ای به دیدن آثار تاریخی و باستانی ندارید، مشکلی نیست. به دليل اينکه موارد دیگر بسیاری برای گزینش شما در این شهر پهناور وجود دارد. یکی از مکان های تفریحی و طبیعی مشهد پارک کوه سنگی میباشد که دومین پارک بزرگ این شهر میباشد که در سال 1310 در مناطق ییلاقی گسترش یافته است 
 استخر بسیار پهناوری در وسط این  پارک زییا  وجود دارد که صفای بیشتری به فضای پارک داده و آن را از بهترین مکان های دیدنی مشهد کرده و همچنین باعث بهتر شدن شرایط جوی در این نقطه شده است. 

قدم زدن در پارک وکیل آباد با خریداری بلیط هواپیما کرمان به مشهد

یکی دیگر از پارک های زیبا و گسترده  مشهد پارک وکیل آباد است که مساحتش حدودا به 260 هزار مترمربع می‌رسد. این پارک که در منطقه وکیل آباد واقع شده دارای معابر و فضاهای طبیعی بسیار زیبا و جذابی است.
در این باغ درختان گوناگونی از جمله کاج و نارنج به فراوانی دیده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی های پارک وکیل آباد یک چشمه آب  زلال طبیعی است که محیط پارک را با صفاتر و لذت بخش تر کرده است. اگر به دنبال مکان های تفریحی مشهد می‌گردید، پارک وکیل آباد را حتما به عنوان يکی از مناطق دیدنی و با صفا در نظر بگیرید.

پارک چالیدره مشهد

یکی دیگر از جاهای دیدنی حوالی مشهد چالیدره است. چالیدره در بخش غربی مشهد و در فاصله حدودا 30 کیلومتری از نقطه مرکزی شهر قرار دارد. چالیدره از جمله مکان های دیدنی و  تفریحی مشهد است که در سال‌های پیش  گردشگران زیادی را مجذوب خودش کرده است. این منطقه توریستی و  گردشگری امکانات گوناگون و متعددی برای تفریح و وقت گذرانی و فراغت دارد. در چالیدره یک دریاچه مصنوعی بسیار زیبا وجود دارد که قايق رانی در آن بسیار احساس لذت بخشی به شما عطا خواهد کرد. انواع قایق‌های کوچک و بزرگ در این دریاچه برای تفریح وجود دارد، اما به جز قایقرانی امکانات دیگری هم در این مجموعه قرار دارد که می‌توانید از آن بهره مند شوید. 

گردشگری در تله سیژ با تهیه بلیط هواپیما کرمان به مشهد

تله سیژ یکی  دیگر از این امکانات است. شما با سوار شدن بر تله سیژ از بالای این دریاچه با ارتفاع نسبتا بالایی عبور می کنید و از هیجان و زیبایی های آن بهره مند می شوید. از دیگر ابعاد تفریحی این مجموعه می‌توان به ماهیگیری در درياچه زیبای آن و بانجی جامپینگ و زیپ لاین و برج گردان اشاره کرد و پس از تمامی این ها می‌توان از رستوران ها و کافی‌شاپ‌هایی که در این مجموعه قرار دارند بهره مند شد. با این اواصاف چالیدره از مهمترین و بهترین جاهای گردشگری مشهد  محسوب می شود.

برنامه ریزی برای تفریح در طرقبه مشهد با رزرو بلیط هواپیما کرمان به مشهد

این منطقه از مشهد بسیار معروف است. طرقبه از دیگر جاهای تفریحی مشهد است که آب و هوای بسیار خوشایندی دارد. این آب و هوای دلپذیر به علت قرار گیری در منطقه ای سرد و کوهستانی است. از دیگر ابعاد رفاهی این مجموعه می‌توان به رستوران ها و کافی شاپ های بی نظیر آن اشاره کرد که باعث جلب رضایت گردشگران می‌شود. 
علاوه بر رستورانها و کافی‌شاپ‌های متعدد، امکانات تفریحی دیگری نیز در این مجموعه  قرار  دارد. به طور مثال به مجتمع سوارکاری، مجتمع ورزشی، باغ وحش، دهکده آبی، پیست اسکی، مجتمع های تجاری و مراکز خرید می‌توان اشاره کرد. با این اوصاف طرقبه را میشود از مکان های تفریحی مشهد دانست. 

پارک ملت مشهد

یکی دیگر از بخش های تفریحی مشهد که نامش هم در فهرست مکان های دیدنی این شهر آمده  است پارک ملت است. پس حتما با خریداری بلیط هواپیما کرمان به مشهد سری به این پارک بزنید. این پارک دارای طبیعتی بی نظیر در فروردین ماه است. در این ماه گل های لاله زیاد با رنگ های چشم  نوازی که  دارند زیبایی این پارک را دو چندان می کنند. در پارک ملت یک دریاچه زیبا هم موجود است، ولی مهمترین عنصر قابل اهمیت در این پارک که ویژگی منحصر به فردی به آن داده است چرخ و فلکی بزرگ است که یکی از ابعاد تفریحی این پارک است. 
در کنار چرخ و فلک، وسایل بازی  شبیه اسکای فلایر، اسکیت بورد، سورتمه و… هم در پارک ملت مشهد وجود دارند که مناسب تمامی سنین و با نهایت ایمنی طراحی شده‌اند.

گردشگری در شاندیز مشهد

یکی دیگر از جاهای دیدنی مشهد شاندیز است. البته بیشتر شاندیز را به خاطر کباب‌های خوشمزه و شیشلیک‌های بی نظیرش می‌شناسند.شاندیز در حوالی 20 کیلومتری مشهد است، و منطقه‌ای ییلاقی‌ با آب و هوایی دلپذیر دارد. همین آب و هوای خوب باعث ساخته شدن  تعداد زیادی رستوران در مرکز باغ‌های این منطقه شده است و همان طور که اشاره شد انواع کباب‌های خوشمزه در رستوران های آن طبخ  و سرو می‌شود.

سرزمین زیبای موجهای آبی

برای بازدید از  مکان های دیدنی اجباری بر خروج از شهر نیست. از عالی ترین  تفریحات در این شهر با خرید بلیط هواپیما کرمان به مشهد رفتن به مجموعه تفریحی و هیجانی آبی است. سرزمین موج های آبی، پارک آبی ایرانیان، پارک ساحلی آفتاب و… از جمله عناصر این مجموعه است. 
گردشگران باید بدانند تمامی مجموعه های شهر مشهد ویژگی های خاص خودشان را دارند اما  مجموعه های آبی از چنان لذت و هیجانی شما را بهره‌مند می‌سازد که هیچ وقت خاطره شیرین آن از یاد شما نخواهد رفت، بنابراین در حین سفر به مشهد داشتن لباس شنا خالی از لطف نیست. 

بازدید از موزه بسیار ارزشمند آستان قدس رضوی با تهیه بلیط هواپیما کرمان به مشهد

موزه آستان قدس رضوی به حرم امام رضا(ع) خیلی نزدیک است. دیدن این موزه زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. این موزه بخشهای گوناگونی دارد؛ از بین  این بخش‌ها می‌توان به موزه قرآن و  موزه باستانی حرم رضوی، تالار آثار استاد بزرگ فرشچیان، موزه هدیه های رهبری، موزه تخصصی فرش، گنجینه تمبر و موارد پستی، موزه مردم شناسی،گنجینه سکه، گنجینه آثار و هنر های  تجسمی، گنجینه آبزیان و گنجینه نجوم اشاره کرد.
علاوه بر این بسیاری از ورزشکاران نامی و نخبگان علمی کشور، مدال‌های نفیس خود را در دوره‌های زمانی مختلف به موزه آستان قدس رضوی هدیه داده اند.

باغ نادری مشهد 

یکی از مکان های تاریخی مشهد باغ زیبای نادری است. باغ نادری محیطی  بزرگ، با طراوت و باصفا دارد که در نقطه  مرکزی  آن آرامگاه نادر شاه افشار وجود دارد. البته آرامگاه نادر شاه  در ابتدا در این مکان قرار نداشته است. قوام السلطنه بر اساس خواسته خود در سال 1296 هجری قمری بقایای جسد نادر شاه را از  شهر تهران به این باغ  زیبا منتقل نموده است. 
در آن زمان مقبره ای کوچک و ساده برای نادر در آن مکان ساخته شد، اما چندی بعد  ساختمان و باغی بزرگ و زیبا  برای آن بنا نموده شد. حدودا در چندین سال بعد ساخت این عمارت به اتمام رسید. به غیر از این مقبره یک موزه و فروشگاه هنر های  دستی و سنتی هم در بخشهایی از این  باغ قرار  دارد.

مقبره شاعر بزرگ فردوسی در  توس

هنگام خریداری بلیط هواپیما کرمان به مشهد  بازدید از این مقبره، یکی از با اهمیت ترین  مکان های دیدنی حوالی مشهد توس را از دست ندهید. بنابراین در سفر خود به مشهد حتما به توس هم مراجعه کنید. توس تا نقطه مرکزی شهر مشهد حدودا 30 کیلومتر فاصله دارد و  در زمانی کمتر از  60دقیقه به این شهر تاریخی میرسید.آرامگاه فرودسی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری مشهد در توس قرار گرفته است.

بر ترین مکان های دیدنی شهر مشهد برای خرید

خرید سوغات مناسب هر شهر از آداب سفر کردن است. سوغاتی های ایران زمین از اصالت و تنوع زیادی برخوردار است و جذابیت فروانی دارد. در مشهد هم می‌توانید سوغاتی های متنوع و زیبایی برای بستگان و عزیزان تان خریداری کنید. از مشهورترین سوغاتی های مشهد می‌توان به زعفران، زرشک، نبات، سجاده و… اشاره نمود. برای خریداری  سوغات مراکز خرید فراوانی در مشهد وجود دارد. مانند:
•    بازار رضا 
•    الماس شرق
•    بزرگترین مجتمع تجاری و تفریحی پاساژ آرمان 
•    مجتمع پروما

جمع بندی

با خرید بلیط هواپیما کرمان به مشهد از بای بای علاوه بر بازدید از اماکن زیارتی به تفریح و گردشی بی نظیر بپردازید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!