خرید بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز و بازدید از اماکن دیدنی تبریز

برای سفر کردن از بندرعباس به شهر زیبای تبریز کافی است بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز خود را به صورت آنلاین سفارش دهید. خرید بلیط هواپیمایی بندرعباس به تبریز را می‌توانید به دو صورت چارتر و یا سیستمی انجام دهید و سفر خود را از بندرعباس به تبریز آغاز نمایید و بعد از اینکه به شهر زیبای تبریز رسیدید از مکان‌های دیدنی شهر تبریز دیدن کنید تا یک سفر خوش و به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.
 در این مقاله مکان های دیدنی و گردشگری تبریز را به شما معرفی میکنیم تا شما بتوانید خیلی راحت به تماشای این مکان های جذاب و تماشایی بروید. تبریز شهری است که شما را با فرهنگ و سنت های اصیل قبایل ترک زبان ایرانی آشنا می سازد. پس به هر دلیل چه کاری و چه گردشگری به این شهر سفر نمودید هیچ فرصتی را برای بازدید از این شهر تاریخی از دست ندهید.  

بازدید از بهترین مکان‌های دیدنی تبریز با خرید بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز

قطب گردشگری شمال غرب کشور می باشد که به خاطر موقعیت ممتاز جغرافیایی و تاریخی این شهر زیبا و قرار گرفتن آن در مسیر جاده ابریشم که در گذشته از مهمترین مراکز تجارت و بازرگانی آسیای غربی می باشد طبیعت زیبای این شهر و کوهستان های فوق العاده و بخش های اطراف آن را به تصویر می کشد.
تبریز جز مقاصد گردشگری آذربایجان به شمار می‌آید. میراث فرهنگی غنی این شهر را می ‌توانید در مساجد و کلیساها و قلعه های خارق‌العاده‌ای تبریز ببینید. ولی این تمام ماجرا نیست و در سفر به این منطقه زیبا می توانید از جاهای دیدنی تبریز که تعدادشان کم نیست دیدن کنید.

خرید سوغات در بازار تبریز با تهیه بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز

بازار تبریز با طولی تقریبا یک کیلومتر بزرگترین بازار سرپوشیده جهان می باشد که در مرداد ماه سال ۱۳۸۹ خورشیدی در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این بازار در سال ۱۳۹۳ هجری قمری در اثر زلزله با خاک یکسان گردید. با این حال طولی نکشید که معماران ماهر، آن را دوباره بازسازی کردند. بازاری که الان وجود دارد مربوط به اواخر حکومت زندیه و عصر قاجار می باشد طاق و گنبد های با کاربرد های زیبا و بلند، سازه های آجری به هم پیوسته آرایش مغازه ها با وجود تعداد زیادی مدرسه و مسجد که در کنار سراهای بازرگانی هستند این بازار را به عنوان نمونه عالی از محیط تجارت و زندگی اسلامی و شرقی به  یادگار گذاشته اند.
این بازار از طرف شرق به عالی قاپو و از طرف غرب به مسجد جامع محدود شده است و از شمال و بخش‌هایی از شمال، رودخانه مهران رود را شامل می ‌شود. این دو بخش به وسیله پل های چوبی که در امتداد راسته بازار قرار گرفته اند به همدیگر متصل می شود.
اغلب تیمچه ها و سراهای بازار دارای سه طبقه می باشند که طبقه زیرین مخصوص انبار کالا است و طبقه دوم تجارتخانه ها و محل کار قرار دارند و طبقه سوم  به منظور استراحت و آسایش طراحی گردیده است. راستای اصلی توسط راسته‌های فرعی به همدیگر متصل شده اند و در فضاهای بین آنها تیمچه ها و سرا ها قرار گرفته اند. تقاطع راسته‌ها در سه راهی ها  و چهارراه هایی که با طاق های آجری گنبد پوشیده شده است می باشد. بزرگترین گنبد بازار گنبد تیمچه  امیر و زیباترین معماری آن تیمچه مظفری می باشد.

بازدید از مسجد کبود با خرید بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز

مسجد کبود یا مسجد جهانشاه از مساجد تاریخی شهر تبریز می‌ باشد که مربوط به دوران حکمرانی قراقویونلوها در قرن نهم هجری می باشد و تنوع ظرافت کاشی کاری ها و انواع خطوط و نقش ها به کار رفته است. در این مسجد بسیار زیبا و دارای هماهنگی رنگ هایی به ویژه رنگ لاجوردی در کاشی ها معرق شده که به نگین فیروزه اسلام شهرت پیدا کند. این مسجد با کاشی های معرق فیروزه ای و لاجوردی و خطوط عالی مثل نستعلیق، نسخ و طرح های بدیع هندسی و اسلیمی مورد توجه افرادی که دارای ذوق و هنر هستند قرار می ‌گیرد.
 این مسجد یکی از با ارزش ترین آثار  معماری ایران به حساب می‌آید که از نظر شیوه معماری از نمونه های دیگر معماری مساجد بسیار ممتاز و متفاوت می باشد. این بنا با نام های مختلف مثل  مسجد شاه عمارت و مسجد مظفریه معروف می‌باشد در اصل مسجد کبود عضوی از یک مجموعه معماری بزرگتر به نام مجموعه مظفری می‌باشد. این مجموعه عبارت است از مسجد، خانقاه، صحن، کتابخانه و یک جز دیگر که اکنون از تمام آن مجموعه ، فقط ویرانه‌های مسجدی به نام مسجد کبود باقی مانده است. 

بازدید از ارگ علیشاه با خرید بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز

یکی دیگر از مکان های دیدنی شهر تبریز ارگ علیشاه است که با قدمت هفتصد ساله می باشد و یکی از بلندترین و قدیمی ترین دیواره های تاریخی کشور و همچنین از مهمترین دیدنی های تبریز می‌ باشد و بر طبق  نقل قول‌ها و یادداشت‌های جهانگردی تاریخی ارگ علیشاه تنها بنای مرتفع شهر تبریز می‌باشد که از دور دست ها مشاهده می شود.
این مجموعه بی‌نظیر در ابتدا به صورت مسجد بوده است اما در اثر گذر زمان و همچنین زمین لرزه های متعدد که در این شهر به وجود آمده و جنگ ها تا حدود زیادی تخریب شده است  اکنون تنها بخش باقی مانده از این بنا فقط ارگ علیشاه می باشد. این ارگ همواره محبوب دوستداران تاریخ می باشد که از این شهر با خرید بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز دیدن می کنند..

بازدید از مسجد جامع تبریز

یکی دیگر از مکان های دیدنی شهر تبریز مسجد جامع تبریز است که به مسجد جمعه و جامع کبیری  هم معروف می ‌باشد و از  قدیمی ترین عمارت های تبریز به حساب می‌آید موقعیت مکانی این عمارت شگفت انگیز می ‌باشد و به گونه ای است که بازار تبریز آن را احاطه کرده است. بر اساس اسناد تاریخی موجود قدمت این بنای زیبا و باشکوه را به دوران حکومت پادشاهان سلجوقی که در قرن پنجم و ششم می زیستند نسبت داده شده است. متاسفانه به خاطر زمین لرزه ای که در سال 1193 هجری در شهرستان تبریز به وقوع پیوست قسمت های زیادی از این اثر تاریخی مثل چندین طاق دچار تخریب و آسیب دیدگی شده است.

 

خرید بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز و بازدید از اماکن دیدنی تبریز

 

بازدید از موزه آذربایجان با خرید بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز

اگر دوستدار موزه هستید حتما سری هم به موزه های آذربایجان بزنید. از مهمترین موزه های ایران و دومین موزه باستان شناسی کشور موزه آذربایجان می‌باشد که بعد از موزه ملی ایران به رسمیت شناخته شده است زیرا  موزه آذربایجان  ۲۴۰۰ متر مربع  است و دارای سه طبقه و یک سالن نمایش است. همچنین در هر طبقه که به ابعاد ۳۷ در ۱۲ متر است، چند اتاق اداری و کتابخانه نیز دارد.
همه آثار موجود در این موزه از جمله آثار تاریخی و هنری می باشد که به ماقبل اسلام و حکومت اسلامی بر می گردد. هم اکنون موزه فوق گنجینه بسیار ارزشمندی است که شامل ۱۲ بخش هنری است که ۲۳۰۰ اثر در آن ثبت گردید است. اما به خاطر کمبود فضا بخش محدودی از این آثار در قسمت های مختلف موزه در معرض نمایش قرار داده شده است. در طبقه همکف موزه آذربایجان آثار و اشیای تاریخی وجود دارد که مربوط به دوران پیش از تاریخ و دوران پیش از اسلام هستند و از زمانی گردآوری شده ‌اند که سفالینه های تپه اسماعیل آباد باغ در قدمت هفت هزار ساله از تاریخی‌ ترین آثار این بخش به حساب می‌آید. در سالن نمایش طبقه اول و در امتداد  آن آثار تمدن های باستان ایران و اشیای قدیمی ایرانی به جای مانده است که از تمدن نیشابور در قرن چهارم هجری قرار دارد. از مشخصه های آنها به کار بستن و به کارگیری لعاب سفید رنگ و با نقش و نگارهای اسلامی و خط کوفی می باشد.

گردشگری و بازدید از مقبره الشعرا با تهیه بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز

یکی دیگر از مکان های دیدنی شهر تبریز مقبره الشعرا یا آرامگاه شاعران است که از گورستان‌های تاریخی شهر تبریز در محله سرخاب می باشد. هم اکنون این آرامگاه پیرامون تکیه حیدر در تقاطع خیابان‌های سقف الاسلام و عارف و در ضلع شرقی بقیه و سید حمزه و مقبره قائم مقام و ملاباشی قرار گرفته است. بیشتر از 400 شاعر بزرگ و عارف و رجال نامی ایران و کشورهای منطقه از۸۰۰ سال پیش به ترتیب از حکیم اسدی طوسی تا استاد شهریار در اینجا دفن شدند در حقیقت شهر تبریز در قرن ششم و بعد از حکومت اتابکان، پناهگاهی برای شاعران شد که به دنبال زندگی آرام و آسوده و دور از جنگ و نزاع بودند.
اگر فرصتی پیش آمد که با تهیه بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز به این شهر سفر نمودید می توانید سری هم به آرامگاه این بزرگان بزنید. 

گردشگری در پارک ائل‌ گلی یا شاه گلی

از مهم ‌ترین مکان های گردشگری شهر تبریز پارک شاه گلی و ائل گلی است که در جنوب شرق این شهر و در ۷ کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است و به یکی از نمادهای این شهر تبدیل گشته است.
این مکان در ابتدا استخری بوده است که در زمان آق قویونلو ها درست شده و در دوران صفویه نیز گسترش یافته است. پیش از روی کار آمدن صفویان این استخر بزرگترین منبع ذخیره آب  بوده که به منظور آبیاری باغ های شرق تبریز از آن استفاده می ‌شده است. در فصل زمستان آب دریاچه یخ می زند و نمای بسیار زیبا و متفاوتی به محیط اطرافش می بخشد. در وسط استخر شاه گلی یک بنایی وجود دارد که به شکل هشت ضلعی است و دو طبقه می‌ باشد و با نام کاخ ائل گلی شناخته شده است. این بنا در حال حاضر به عنوان رستوران  مورد استفاده قرار می گیرد. مسیری در وسط استخر ائل گلی وجود دارد که انتهای آن به این بنا متصل می‌گردد و در حقیقت عمارت مذکور در وسط استخر و به صورت شبه جزیره واقع شده است. این عمارت موجب زیبایی بسیار زیادی در محیط اطراف می ‌شود.
عمق این دریاچه 12 متر است و اگر علاقمند به قایق سواری هستید در آن می‌ توانید قایقرانی کنید.
همچنین شهربازی، غذاخوری، فست فود و کافی شاپ های زیادی در داخل این گردشگاه وجود دارد و دارای هتل مسافرخانه و دفتر جهانگردی فعال نیز می باشد

یک پیاده روی فراموش نشدنی در روستای کندوان با خرید بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی اطراف شهر تبریز روستای کندوان است که از روستاهای استان آذربایجان شرقی می‌باشد و ۶۰ کیلومتری جنوب‌ غربی این شهر قرار دارد. هر ساله گردشگران زیادی که به این شهر سفر می کنند از این روستا بازدید می کنند.
این روستا در  شهرستان اسکو واقع می‌ باشد و دارای پیشینه تاریخی هفت هزار ساله است. بیشتر شهرتش مرهون خانه‌هایی می باشد که به شکل‌های کندوی عسل در دل صخره های سنگی ساخته شده‌اند. چیزی که کندوان را از روستاهای دیگر متمایز می‌کند جریان زندگی و سکونت بالغ بر 117 خانواده در درون این صخره‌ها می‌باشد. اهالی آن به کشاورزی و دامداری و تولید صنایع دستی مشغول می‌باشند. این روستا همچنین به خاطر معماری زیبایش و بافت خاصی که دارد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت گردیده است. 
از نکات جالب توجه این معجزه طبیعی زیبا این است که روستای کندوان به خاطر فعل و انفعالات آتشفشانی کوه سهند و کوه های آتشفشانی دیگر در یکی از خوش آب و هواترین مناطق استان به وجود آمده است، مواد مذاب و گدازه های که از فعالیت کوه های آتشفشانی به بیرون پرتاب می شود و در طول سال‌ها بروی هم انباشته شده‌اند. 
سپس بر اثر عوامل طبیعی این توده ها دچار تغییراتی شده‌اند که این منطقه را زیبا ساخته است و ارزش دیدن دارند.

صعود از کوه عن بن علی با خرید بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهر تبریز کوه عن بن علی است که با نام کوه عینالی نیز معروف است، و دارای رنگ سرخی است که در ناحیه شمالی تبریز قرار گرفته است. این کوه دارای ارتفاع بلندی است که بلندترین نقطه آن از سطح دریا 1960 متر می‌باشد. در حقیقت کوه عینالی به  مجموعه ای از قله ها و تپه ها و دره ها و…  گفته می‌شود. این کوه از طرف شمال به دریاچه تلخه رود. دریاچه ارومیه و دره های شهرستان اهر، و از طرف شرق به چشمه کهلیک و از طرف جنوب به سمت فرودگاه تبریز و از سمت غرب نیز به خیابان‌ها و شهرک شهر تبریز منتهی می‌شود. همچنین بقعه عون بن علی دارای امکانات تفریحی مثل تله کابین و رستوران در این منطقه است که این مکان را به یکی از تفرجگاه‌های محبوب این شهر تبدیل کرده است. 

جمع بندی

گردشگران عزیز و گرامی می‌توانند با خواندن مطالب ذکر شده بیشتر با مکان‌های گردشگری در این شهر آشنا شوند. در نتیجه با اطلاعات قبلی و آگاهی از مکان‌های گردشگری که در این شهر وجود دارد سفر خود را شروع کنند و از این شهر بسیار زیبا و تماشایی دیدن نمایند. 
تبریز شهر دوست داشتنی ایرانیان مکانی است که قطعا ارزش بازدید را دارد. با تهیه بلیط هواپیما بندرعباس به تبریز از شرکت بای بای از آخرین قیمت ها و تخفیفات بلیط اطلاع یافته و حتما بازدید از این شهر را هم در لیست فعالیت های گردشگری خود قرار داده و تجربه ای فراموش نشدنی برای خود بسازید. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!