بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد و بازدید از مکان های دیدنی خرم آباد

بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد ازجمله بلیط های پر متقاضی می باشد. بلیط‌های هواپیمایی دو نوع هستند بلیط سیستمی و بلیط چارتر که شما می‌توانید این نوع بلیط ها را بر اساس زمانی که دارید تهیه کنید و سفر خود را از مشهد به خرم آباد آغاز کنید.
بلیط هواپیما چارتر مشهد به خرم آباد
بلیط چارتر به بلیطی گفته می شود که به صورت عمده خریداری می‌شود و تمام صندلی‌های هواپیما یا بخشی از صندلی‌های هواپیما را می‌توان به صورت دربست گرفت و در مدت زمانی که دارید آن را به مشتریان فروخت. البته این بلیط ها با تخفیف ویژه به فروش می ‌رسند.

بلیط هواپیما سیستمی مشهد به خرم آباد

بلیط های هواپیمایی سیستمی به بلیط ‌هایی گفته می شود که در همه جا دارای یک نرخ قیمت است و قیمت آن همیشه یکسان است و مانند بلیط چارتر تغییر و نوسان ندارد. شما می‌توانید بسته به نوع زمان و وقت خود هرنوع بلیطی که در دست دارید را انتخاب کنید و به هر نقطه از کشور که تمایل دارید سفر کنید. هنگام خرید بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد می توانید از جاهای دیدنی این شهر هم بازدید کنید.

بازدید از جاهای دیدنی خرم آباد با خرید بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد

خرم آباد سرزمین آبشارهای خروشان است و شهریست که از دیرباز وجود داشته است،  شهری کهن با تاریخی چند هزارساله که در استان لرستان  وجود دارد. این شهر به خاطر داشتن جاذبه‌های ارزشمند تاریخی،  دیدنی‌های طبیعی،  آب و هوای مناسب در تمام فصل‌های مختلف سال مخصوصا فصل بهار می‌تواند با ساکنان مهربانش مهمان نواز مسافران عزیز باشد.
خرم آباد امروزه به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور ایران تبدیل شده است. بعضی از محققان عقیده دارند که «خایدالو» این شهر را شهر کتاب می‌نامیدند اما خرم آباد نام امروزی این شهر زیباست که به این نام تغییر یافته است

مکان های گردشگری طبیعی خرم آباد

زمانی که با خرید بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد به این شهر سفر نمودید حتما از آبشارها و چشمه‌های خروشان این شهر،  و دیار قلعه‌های تاریخی و روستاهای جذاب با طبیعتی زیبا و سرسبز دیدن کنید.
این شهر بسیار زیبا دره‌های با صفایی دارد که روی ساحل رودخانه خرم آباد قرار دارد. خرم آباد تمدن‌های گوناگون زیادی،  مانند کاسی‌ها،  بابلی‌ها،  ساسانیان،  سلجوقیان و خوارزمشاهیان را در خود جای داده است. همان طور که از نام این شهر پیداست،  این منطقه دارای شهرهای خرم و سرسبز ایران است که چشم‌اندازهای طبیعی فراوان و آب و هوایی دلپذیری دارد.

بازدید از قلعه فلک الافلاک با خرید بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد

اگر به این شهر زیبا سفر کردید می ‌توانید یکی از معروفترین آثار تاریخی این شهر زیبا قلعه فلک الافلاک است که روی یک تپه کهن و قدیمی بنا شده و در مرکز شهر قرار دارد را هم ببینید. این بنا احتمال دارد که در دوران حکومت شاپور اول ساسانی و در قرن سوم میلادی صورت گرفته باشد. این قلعه مساحتی بالغ بر 5300 متر مربع دارد و شامل هشت برج است. همچنین این بنا شامل ۳۰۰ جان‌پناه و دو صحن است که با مصالحی مثل سنگ،  آجر،  خشت،  ملات گچ و آهک درست شده اند. با این حال چیزی که این قلعه‌ را بسیار ارزشمند ساخته است،  قرارگرفتن آن روی صخره‌هایی سنگی می‌باشد که می‌توان دره‌ تاریخی خرم آباد را از آنجا به خوبی تماشا کنید. فلک الافلاک به معنای سپهر سپهران است که در دوران قاجار از میراث ارزشمند کشور ایران بوده و هست. امروزه این قلعه بسیار زیبا ثبت ملی شده است و تبدیل به موزه ای شده که دارای بخش‌های مختلفی چون باستان شناسی،  مردم شناسی است و هنرهای سنتی را در خود جای داده است.

بازدید از مناره آجری با خرید بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد

یکی دیگر از آثار باستانی و زیبای شهر خرم آباد برای بازدید مناره آجری است که به شکل هندسی مکعب مربع است و روی سکوی سنگی بنا شده است و شبیه یک سازه استوانه‌ای شکل نیز می‌باشند. این مناره ها در جنوب شهر خرم آباد در یک محله بنام قاضی آباد هستند که در در داخل پارک شقایق هست قرار گرفته است. این اثر قدیمی و کهن را در گذشته به عنوان راهنما و محل دیده بانی مورد استفاده قرار می‌دادند تا کاروان های که از شهر عبور می کردند را هدایت کنند. همچنین این مناره ها برای نگهبانی از شهر نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت. بعضی از کارشناسان تاریخ این بنای تاریخی را متعلق به دوران حکومت دیلمیان می‌دانند. این بنای تاریخی ارتفاعی نزدیک به 30 متر داردو دارای 99 پله است که می‌توان از آنها بالا رفت و به پشت بام آن رسید و از بالای آن چشم انداز زیبای شهر را مشاهده کرد.

گذر از پل شاپوری با خرید بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد

در نزدیکی قلعه فلک الافلاک و در ضلع جنوبی این اثر تاریخی یکی دیگر از آثار تاریخی این شهر زیبا واقع شده است که بنام پل شاپوری می‌باشد و در گویش محلی آن را طاق پیل اشکسه می‌گویند. این اثر تاریخی قدمت چندین ساله دارد که مربوط به زمان ساسانیان می‌شود و یک شاهکار هنری بسیار زیبا از معماری است. در گذشته پل شاپوری راهی برای مواصلات غرب لرستان با شرق،  خوزستان و تیسفون بوده است. این پل  پیشینه‌ای نزدیک به ۱۰ قرن را دارد،  که طولی برابر با ۲۳۰ متر و بیش از ۱۹ طاق را دارد اما متاسفانه فقط پنج طاق این آثار باستانی به جای مانده  است.

رفتن به مکان تاریخی بقعه‌ باباطاهر

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی که در خرم آباد وجود دارد،  بقعه‌ باباطاهر نام دارد، یک مکان تاریخی کهن می‌باشد که اهالی خرم آباد بر این باورند که متعلق به باباطاهر می‌باشد. بابا طاهر یک شاعر معروفی است که دوبیتی‌های لکی و لری را می‌سروده است. این بقعه در مرکز شهر خرم آباد و در ضلع غربی قلعه‌ فلک‌الافلاک واقع شده است. طراحی این اثر تاریخی،  با یک معماری ساده است که  از گنبد خانه‌ای و یک ورودی طراحی شده تشکیل شده است. ساختمان اصلی این بنا  به ‌شکل هندسی هشت ضلعی می‌باشد و دارای گنبدی با ارتفاعی بالغ بر ۶ متر تا سطح زمین می باشد. مقبره‌ این شاعر معروف در داخل زیر زمین  قرار دارد که روی آن با ضریحی چوبی پوشیده شده که متاسفانه در حال حاضر اثری از آن بجای نمانده است. در قسمت غربی این بنا، اتاق کوچکی وجود دارد که دارای قدمت چندین ساله است که به دوران حکومت هخامنشی مربوط می‌شود. این اثر ثبت ملی شده است

 

بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد و بازدید از مکان های دیدنی خرم آباد

 

بازدید از مسجد جامع خرم آباد

اگر بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد به شما فرصت اقامت چند روزه را می دهد سری هم به مسجد جامع خرم آباد بزنید.
این بنای تاریخی و مذهبی یکی دیگر از مکان‌های تاریخی و گردشگری شهرستان خرم آباد است که متعلق به قرن دهم هجری است که بنام مسجد جامع شهرت دارد. این بنای تاریخی در سال 970 هجری قمری به دستور شاه پرور سلطان که دختر اغوربیک از اتابکان لرستان بوده ساخته شده است. بعد از آن بازسازی و مرمت هایی صورت گرفته است که به شکل امروزی بدست آمده است. این مسجد دارای ادوار مختلف است و ایوان و طاق ها و گنبد نیز دارد. در این مسجد سه سنگ وجود دارد که روی آن دستورات دوران حکومت صفویان حک شده است

بازدید از سنگ‌ نبشته‌ خرم آباد با خرید بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد

سنگ ‌‌نبشته‌ یکی از آثار به جای مانده از دوران حکومت سلطان محمود بن محمد بن ملکشاه سلجوقی که متعلق به قرن ششم هجری قمری است. این اثر در شرق شهرستان خرم آباد و در خیابان شریعتی این شهرستان واقع شده است که در گویش محلی به  آن برد نوشته می ‌گویند. این سنگ نبشته شامل متنی در چهار صفحه به خط کوفی و زبان فارسی است، که در چهار سمت این اثر دیده می شود و با بسم‌الله آغاز شده است و روی آن حکم امیر «ابوسعید برسق»  نوشته شده است.  این سنگ نبشته در مجاورت راه ترانزیت تهران به خوزستان می ‌باشد.

تجربه ای بی نظیر با بازدید از گرداب سنگ  با خرید بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد

یکی دیگر از جاهای دیدنی خرم آباد که از  دوران حکومت ساسانیان  به جای مانده است و یک اثر تاریخی و گردشگری بسیار ارزشمند می‌باشد گرداب سنگی است که در گویش محلی این شهر به آن گرداو بردینه می‌گویند. این جاذبه دیدنی در مرکز شهر و در بافت قدیمی در میدان تختی قرار گرفته است. گرداب سنگی از سنگ و ساروج ساخته شده است که به شکل مدور با دیواره‌های بزرگ سنگی است. از مهمترین ویژگی‌هایی که این مکان دیدنی دارد حضور چشمه‌ فصلی است که گرداب در دور آن قرار دارد. این سازه زیبا و تاریخی برای سیراب کردن زمین‌ها و استفاده از آسیاب های آبی ساخته شده است.

دیدن حمام گپ خرم آباد با اقامت در این شهر

اگر علاقمند به حمام های تاریخی هستید با خرید بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد سری بزنید به این حمام تاریخی.
ذین حمام یکی از بناهای متعلق به دوران حکومت صفویان است که مساحتی نزدیک به 800 متر مربع دارد و دارای تزئینات ساده و بسیار زیباست و شامل گچبری‌های بسیار زیبا و خاص است. این بنا در مجاورت میدان گپ خرم آباد و در مرکز شهر است که در  قدیم،  آب مورد نیاز حمام،  به وسیله چاهی که  «گور» یا «گاورو» نام داشت تهیه می‌شد. بر طبق شواهد معلوم این حمام به حسین خان ساکی تعلق داشته است و آن  را هم‌زمان با  پل گپ خرم آباد احداث کرده اند.

بازدید از آسیاب گبری با تهیه بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد

در قسمت جنوبی خرم آباد، محله‌ای به نام حسین‌آباد  وجود دارد که دارای یک اثر تاریخی و جاذبه‌های گردشگری است که  به آسیاب گبری معروف شده است.
باستان‌ شناسان این بنای قدیمی را متعلق به دوران شاپور که در زمان حکومت ساسانیان بوده می ‌دانند و بر این باورند که تا دوره حکومت قاجاریان از آن استفاده می ‌کردند. سازنده این بنا آن را با پلانی مستطیلی و به ‌شکل هندسی مکعب با اضلاعی به طول ۲۶ متر ساخته است که ارتفاعی بالغ بر ۵ متر و ۱۱ سانتی‌متر و عرضی برابر با ۶ متر دارد. این بنای زیبای تاریخی به‌ عنوان یک اثر ملی در کشور به ثبت رسیده است.

قدم زدن در کنار دریاچه کیو خرم آباد

حتما در سفر به خرم آباد با تهیه بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد بازدید از دریاچه کیو را هم در برنامه بازدیدهای خود قرار دهید. دریاچه‌ کیو که  نگین فیروزه‌ ای خرم آباد است و شهرت پیدا کرده است از جاهای دیدنی لرستان می‌ باشد که در شمال غرب واقع شده است و امروزه گردشگران زیادی به آنجا می ‌آیند و از این دریاچه زیبا لذت می برند این دریاچه زیبا زیستگاه جانوران زیادی از جمله  جانوران آبزی و پرندگان مهاجر و بومی می ‌باشد. این دریاچه زیبا به خاطر  رنگ آبی و نیلی که آب آن  دارد نام گذاری شده است. در گویش محلی مردم خرم آباد «گیو» به‌معنای رنگ کبود و آبی نامیده می شود. در اطراف دریاچه شهربازی و امکانات تفریحی زیادی وجود دارد که این مکان را به یک تفرجگاه زیبا تبدیل کرده است.

مخمل کوه خرم آباد

یکی دیگر از مکان‌های تفریحی در خرم آباد برای بازدید با خرید بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد، مخمل کوه است که در تمام فصل‌های سال مخصوصا فصل بهار و زمستان برای تفریح و گردش مناسب است.
این کوه زیبا در شمال شرق خرم آباد واقع شده است. در حقیقت مخمل‌ کوه از رشته ‌کوه‌های استان لرستان می‌باشد که در قسمت شمالی آن،  تنگه‌ای به نام «شبیخون» وجود دارد که محل گردش و تفریح است تا گردشگران از آن دیدن کنند و در آنجا استراحت نمایند. این مکان با مناظر و چشم‌اندازهای بسیار زیبا یک مکان جذاب برای کوهپیمایی می‌باشد و بسیار محبوب و پرطرفدار است.

شبهای به یاد ماندنی روی بام خرم آباد

شبهای پرستاره و زیبای خرم آباد را باید از نزدیک دید. آسمان پرستاره این شهر زیبا را می‌توان از بام لرستان تماشا کرد. از آنجا می‌توان کل شهر خرم آباد را ساعتها تماشا کرد و از دیدن آن لذت برد در این منطقه رصدخانه کاسین وجود دارد که به وسیله تلسکوپ می‌توان ستارگان و آسمان را نظاره کرد.

رفتن به آبشار نوژیان با تهیه بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد

یکی از مرتفع ‌ترین آبشارهای لرستان آبشار نوژیان است که زیباترین جای دیدنی این استان است زیرا دارای رویش گیاهان دارویی زیادی است و به همین دلیل بسیار محبوب شده است. گردشگران می توانند هم از این فضای زیبا و دل انگیز دیدن کنند و هم به جمع آوری گیاهان دارویی بپردازند. همچنین بعد از بازدید از آبشار نوژیان می ‌توانند به آبشار وارک بروند که  پر از درختان گلابی و بلوط و  زالزالک است که در نزدیکی آبشار نوژیان قرار گرفته است.

بازدید از آبشار گریت خرم آباد

گردشگرانی که با تهیه بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد به این شهر زیبا سفر می کنند بیشتر از آبشارهای آن تعریف می کنند. یکی دیگر از آبشارهای زیبا در خرم آباد آبشار گریت نام دارد که در یکی از خوش آب و هوا ترین و سرسبزترین مناطق خرم آباد قرار دارد. این آبشار نیز پر از درختان بلوط و زالزالک و مو است که دارای ارتفاع 15 متری است. این آبشار در گویش محلی به تاف، هفت چشمه شهرت دارد و از جمله جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استان لرستان می ‌باشد.

جمع بندی

اگر تاکنون به این شهر زیبا و دیدنی سفر نکردید پیشنهاد می کنیم که با خرید بلیط هواپیما مشهد به خرم آباد از بای بای یک سفر خاطره انگیز را برای خود و خانواده تان مهیا کنید و از آن لذت ببرید با مطالعه این مطالب می‌توانید مکان ها و جاذبه های گردشگری استان لرستان و خرم آباد را بشناسید و به گردش و تفریح در آنجا بروید. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!