بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

بلیط هواپیما تهران به استانبول به مقصد فرودگاه سبیحا همواره مورد استقبال بسیاری از تورهای گردشکری و آژانس های مسافرتی بوده است. استانبول، ترکیه ترکیبی از فرهنگ اروپایی و آسیایی را در بر می گیرد و بازدیدکنندگان در هر نوبت، تضادها را در این شهر احساس می کنند. اگر شهری باشد که واقعاً بتواند عنوان دروازه اروپا و آسیا را به خود اختصاص دهد، آن استانبول است. استانبول با دو قاره، شهری است که توسط آبراه باریکی به نام بسفر تقسیم شده است.
برای کاوش و درک واقعی فرهنگ و انرژی شهر ماه ها یا حتی سال ها نیاز است، اما شما می توانید بازدیدهای خود را با توجه به فرصتی که دارید تنظیم کنید. در این مقالع قصد داریم برخی از برترین فعالیت هایی که می توانید با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول در این شهر تاریخی انجام دهید را به شما معرفی کنیم.

فعالیت هایی که نباید در استانبول از دست بدهید

در طول مدت اقامتتان در استانبول، شاهد استقبال شهرنشینان جوان از دنیای مدرن خواهید بود در حالی که دیگران به ارزش های سنتی دوره بیزانس و امپراتوری عثمانی چسبیده اند. 
بیشتر بهترین کارهایی که در استانبول انجام می شود در فاصله کمی از هم قرار داد، لذا هنگام کاوش در شهر قدیمی، بهترین راه برای رفت و آمد پیاده روی است. از شهر قدیمی تا عبور از پل گالاتا، هیچ راه بهتری برای گردش دور استانبول وجود ندارد.
اولین فعالیتی که هنگام خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول و سفر به این شهر باید انجام دهید استقبال از موزه استانبول است. در استانبول شما می توانید از موزه‌های محبوبی مانند ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و حرمسرا، موزائیک‌های کاخ بزرگ و موزه‌های محبوب آن بازدید کنید. 

بازدید از ایاصوفیه با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

ایاصوفیه یکی از زیباترین ساختمان های جهان به حساب می آید و قطعا یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی در استانبول است. این موزه زمانی یک کلیسا و یک مسجد بود، اکنون یکی از پربازدیدترین موزه های جهان است. فضای داخلی ایاصوفیه در استانبول واقعاً دیدنی است.
ایاصوفیه به مدت 916 سال کلیسا بود و پس از فتح سلطان محمد به مسجد تبدیل شد و به مدت 482 سال مسجد باقی ماند. در سال 1935 ایاصوفیه به موزه تبدیل شد. در سال 2019، ایاصوفیه باردیگر به مسجد تبدیل شد، اما مانند بسیاری از مساجد، برای عموم باز است و شما هنوز هم می‌توانید برای دیدن موزاییک‌ها، خوشنویسی‌ها، کاشی‌ها و لژ سلطان به آن بروید.
بلیط ورودی به ایا سوفیا را با یک تور راهنما هنگام خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول رزرو کنید. با راهنمای محلی خود و با تاریخچه ای کوتاه از شهر قدیمی سفر خود را شروع کنید. این تور رمز و راز این بنای تاریخی مهم را هم برای امپراتوری بیزانس و هم برای امپراتوری عثمانی توضیح می دهد.

بازدید از مسجد نیلگون یا آبی سلطان احمد در شروع سفر با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

مسجد سلطان احمد مشهورترین مسجد در استانبول است. بازدید از این شهر بدون توجه به زیبایی آن کامل نخواهد بود.
این مسجد به دلیل کاشی‌های آبی رنگی که دیوارهای داخلی آن را احاطه کرده‌اند، با نام رایج‌ترش، مسجد آبی، می‌شناسند. مسجد آبی هنوز یک مسجد فعال است اما بازدیدکنندگان می توانند در صورت رعایت قوانین وارد شوند. در این مسجد آقایان باید شلوار بلند بپوشند و خانم ها باید شانه و سر خود را پوشانده باشند. بازدید از این مسجد واقع در شهر قدیمی، بهترین راه برای شروع روز شما قبل از رفتن به سایر مناظر اطراف است.

خرید سوغاتی در بازار بزرگ با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

یکی از بهترین کارها در استانبول غرق شدن در بازار بزرگ است. در فاصله کمی پیاده روی از مسجد آبی، ایاصوفیه و کاخ توپکاپی، فقط با یک پیاده روی کوتاه در خیابان شما را به بازار بزرگ می رساند. این بازار یکی از هیجان انگیزترین تجربه های خریدی است که تا به حال داشته اید. بیش از 5000 مغازه در بازار بزرگ وجود دارد که 60 خیابان را پوشش می دهد.
بازار بزرگ یک مرکز تجاری مهم بود که قدمت آن به قرن پانزدهم بازمی‌گردد. گذراندن یک روز در هزارتوی غول‌پیکر این بازار که مساجد، حمام‌ها، کافه‌ها و غرفه‌های جواهرات را در خود جای داده است، این شهر را به یکی از برترین جاذبه‌های استانبول تبدیل کرده است.
یک راه عالی برای دیدن تمام جاذبه های اصلی شهر قدیمی، شروع سفر از منطقه سلطان احمد در ایاصوفیه است. پس از آن، آب انبار باسیلیکا را خواهید دید که قدمت آن به قرن ششم بازمی‌گردد، سپس می توانید در بازار بزرگ و 4000 فروشگاه آن که فرش، ابریشم، سرامیک و غیره می‌فروشند خرید کنید.
حتما از بازار ادویه در استانبول نیز دیدن کنید.  بازار ادویه تا بازار بزرگ فاصله چندانی ندارد.

بازدید از مسجد سلیمانیه با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

مسجد سلیمانیه در سومین تپه از هفت تپه مشرف به شاخ طلایی قرار دارد. در حالی که مسجد آبی مشهورترین مساجد استانبول است، مسجد سلیمانیه یکی از چشمگیرترین ها در خط افق شهر است. بزرگترین مسجد استانبول، در زمان امپراتوری عثمانی در قرن شانزدهم در دوره سلطان سلیمان ساخته شد.
فرصت را از دست ندهید، اگر زمانی فرصت بازدید ازاین مسجد را یافتید قبل از رفتن به بازار ادویه، از شیرینی ترکی به نام بورک امتحان کنید.

گردش در کاخ بیلربی با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

کاخ بیلربی، اقامتگاه تابستانی سلاطین عثمانی بوده و مکانی عالی برای بازدید در استانبول برای دیدن سبک زندگی مجلل حاکمان است. نمای بیرونی آن از مرمر سفید و فضای داخلی مجلل آن مملو از آثار هنری، گلدان های گرانبها، فواره ها و لوسترهای کریستالی است.
شما می توانید با کشتی به آنجا برسید. اینجا محلی عالی برای کشف مکان های تاریخی در امتداد بسفر است. از امرگان Emirgan شروع می شود، جایی که از یک مسجد قرن هجدهمی، پارک امرگان و موزه Sabanci بازدید خواهید کرد. سفر با قایق سپس شما را به سمت آسیایی استانبول می‌ برد تا غرفه‌های سلطنتی کوچوکش و سپس کاخ بیلربی و مسجد بیلربی را ببینید و سرانجام به آخرین ایستگاه در یک بازار محلی در میدان بشیکتاش برسید و سپس با تراموا به تکسیم بروید.

گردش درهیپودروم قسطنطنیه هنگام خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

قسطنطنیه پایتخت امپراتوری بیزانس است. در فاصله کوتاهی از مسجد آبی، هیپودروم قسطنطنیه قرار دارد. در اینجا یک استادیوم باستانی قرار دارد که 100000 نفر را برای تماشای مسابقات ارابه ‌سواری و اسب دوانی گرد هم می‌آورد.
ابلیسک مصری همراه با مجسمه ای از مارهای سه سر در طول سال ها جان سالم به در برد. ابلیسک تئودوسیوس امروز در میدان سلطان احمد قرار دارد و قلب تاریخی شهر قدیمی است. اگر از علاقه مندان به تاریخ هستید و می خواهید درباره این محله جذاب بیشتر بدانید، هنگام خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول بازدید از هیپودروم را در برنامه بازدید های خود قرار دهید.

بازدید از دیوارهای قسطنطنیه

دیوارهای قسطنطنیه تا قرن نوزدهم تا حدود زیادی دست نخورده باقی ماند و سپس برچیده شده است، اما با کمال تعجب بسیاری از آنها هنوز دست نخورده هستند. مکان‌های زیادی برای دیدن دیوارهای قدیمی شهر وجود دارد، زیرا از دهه 1980 تحت بازسازی قرار گرفته‌اند. این برج در دیوار قسطنطنیه یکی از بهترین مکان ها برای دیدن بقایای آن است. هنگامی که در امتداد دیوارها و دروازه های قدیمی شهر قدم می زنید، چیزهای بیشتری را در خارج از شهر قدیمی استانبول کشف خواهید کرد.

بازدید از برج گالاتا هنگام خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

بهترین منظره استانبول از برج گالاتا قابل مشاهده است. پل گالاتا که از دهانه خلیج استانبول عبور می کند و یکی از برترین جاذبه های استانبول است. این برج در کرانه شمالی شاخ طلایی واقع شده است و می‌توانید با گشت و گذار در آن، شهر مشرف به بسفر را از سکوی رصد آن تماشا کنید. بازدید از این برج را نباید از دست داد.
برج گالاتا بهترین مناظر پانوراما از شهر، تنگه بسفر را ارائه می‌دهد و یک نقطه دیدنی عالی برای تماشای استانبول قدیمی است. تا دهه 1960 این برج دیده بانی برای آتش سوزی های شهری بود، اما امروزه برای بازدید گردشگران باز است تا در اطراف بالکن آن در نزدیکی بالای برج 67 متری (220 فوت) قدم بزنند. در یک تور پیاده ‌روی در محله‌های تقسیم و گالاتا، با برج گالاتا، میدان تونل (دومین متروی قدیمی جهان) و اقامتگاه درویش در بازارها و مغازه‌های شلوغ آن آشنا خواهید شد.

 

بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

 

امتحان شیرینی های ترکی با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

میدان بزرگی در پایه برج گالاتا وجود دارد که در آن می ‌توانید در حالی که مردم در تراس شهر را تماشا می ‌کنند، از غذاهای ترکی لذت ببرید. اما در هر نقطه از استانبول می توانید شیرینی های ترکی تهیه کنید. حتما آن را امتحان کنید. 

دیدن رقص شکم و چرخاندن دراویش

در برج گالاتا 9 طبقه با یک کافه رستوران و کلوپ شبانه وجود دارد که در آن می توانید یک نمایش ترکی را با رقص شکم و چرخیدن دراویش تماشا کنید. اگر می‌خواهید در یک نمایش استانبولی شرکت کنید، هیچ چیز جالب ‌تر از این نیست که رقصندگان شکم با استعداد و درویش‌های چرخان نمایش خود را انجام دهند.
در اینجا شما از موسیقی، ارکستر فسیل و رقص شکم لذت خواهید برد. گذرگاه شهر استانبول به 30 جاذبه از جمله نمایش چرخان درویشی در حمام حجه پاشا دسترسی دارد.

قدم زدن در خیابان استقلال با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

خیابان استقلال که روزانه نزدیک به 3 میلیون نفر از آن بازدید می کنند، قلب تپنده شهر استانبول است. این پیاده‌روی 1.4 کیلومتری همه چیز از سینما گرفته تا کلوپ‌های شبانه و بوتیک‌ها و کافه‌ها را در خود جای داده است. اگر به دنبال مکان هایی برای بازدید در استانبول در طول شب هستید، اینجا یک مکان عالی برای شروع است.
همچنین در خیابان استقلال است که می توانید خوراکی های ترکی را امتحان کنید. اگر حوصله پیاده‌روی ندارید، می‌توانید از تراموای تاریخی تا میدان تقسیم برای تماشای بنای یادبود جمهوری استفاده کنید.

بازدید از کاخ توپکاپی با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

یکی از نمادین ترین مکان های دیدنی استانبول کاخ توپکاپی است. بازدید از کاخ توپکاپی ضروری است. نه تنها این کاخ پر از تاریخ است، بلکه زیباست. برای مشاهده کاشی های موزاییک زیبا و گنجینه های تزئین شده از امپراتوری عثمانی به داخل آن بروید. موزه کاخ توپکاپی مجموعه‌ای از کتاب‌ها را در کتابخانه خود دارد که تاریخ و فرهنگ زندگی این شهر را از سال 1478 تا 1856 نشان می‌دهد. 
مرکز اداری امپراتوری عثمانی، همچنین خانه سلاطین عثمانی بوده است و ساخت این کاخ مجلل یک تور جذاب در طول زمان است. حتماً از حرمسرا، خانه صیغه های قصر دیدن کنید. اینجا همچنین محل زندگی سلاطین عثمانی بوده است، بنابراین باید علاوه بر هزینه ورودی اولیه، از آن بازدید کنید.

بازدید از موزه باستان شناسی با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

با بازدید از ایاصوفیه، کاخ توپکاپی و آب انبار باسیلیکا شما می توانید هر 3 موزه را در یک روز یا هر سه موزه را به طور جداگانه در روزهای مختلف ببینید.

قایق سواری با کشتی مسافرتی محلی

اگر یک سفر دریایی در لیست سفرهای پیشنهادی نیست و شما به دنبال گزینه ای مقرون به صرفه تر هستید، بلیط یک کشتی مسافرتی را بگیرید تا فرصتی برای حضور در سمت آسیایی استانبول را داشته باشید. بدین صورت چند بار می توانید در عرض چند دقیقه به دو قاره مراجعه کنید و حتی مجبور به عبور از گمرک نیستید.

بازدید از انبار باسیلکا در سیسترن Basilica Cistern

اگر بلیط هواپیما تهران به استانبول شما چند روز بیشتر فرصت گشت و گذار به شما می دهد سری هم به این مکان دیدنی بزنید. منبع باسیلکا تنها یکی از مخازن شهر است، صدها مخزن در زیر استانبول وجود دارد اما باسیلکا بزرگترین آن است. در قدیم، از این مخازن برای ذخیره آب استفاده می شد، اما امروز می توانید در آن گشت و گذار کنید. فقط با یک پیاده روی کوتاه از هاگیا صوفیه، نمایشگاه های هنری، قلعه ای از ستون ها و دو سر مدوسا به عنوان پایه عمل می کنند. 

بازی تخته نرد Backgammon را انجام دهید

یکی از کارهای جالب برای انجام در استانبول Backgammonبازی تخته نرد است. هنگام قدم زدن در شهر ، بسیاری از آقایان قدیمی را می بینید که تخته نرد بازی می کنند. با تهیه بلیط هواپیما تهران به استانبول و پرواز به استانبول می توانید این بازی را امتحان کنید. قدمت این بازی محبوب به 5000 سال قبل به امپراتوری پارس باز می گردد و امروز در شهر استانبول رایج است.
در سفر به استانبول با خرید بلیط هواپیما تهران بیک قلیان یا هوکا بکشید.

امتحان یک حمام ترکی در استانبول با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

یکی از حمام های معروف ترکیه استانبول را امتحان کنید.
شما نمی توانید بدون تجربه عجیب یک حمام ترک، که به عنوان یک حمام سنتی نیز شناخته می شود، از استانبول دیدن کنید. آماده باشید تا تمام بدن خود را بعد از یک حمام بخار گرم ماساژ دهید. این می تواند برای بار اول دردناک و عجیب باشد، اما به طور حتم هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

بازدید از موزه هنر مدرن استانبول ترکیه با تهیه بلیط هواپیما تهران به استانبول

اگر مدتی را در استانبول می گذرانید ، ممکن است بخواهید موزه هنر مدرن استانبول (با نام استانبول مدرن) را بررسی کنید. این محل به یک موزه بسیار محبوب در ترکیه تبدیل شده است و هنر مدرن را از طریق نمایشگرهای دائمی و موقت از قرن بیستم تا امروز به نمایش می گذارد. یک سینما ، کافه و یک کتابخانه با بیش از 11.500 کتاب در این موزه وجود دارد.

جمع بندی

با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول به مقصد فرودگاه سبیحا از بای بای تجربه ای فراموش نشدنی برای خود و خانواده تان بسازید. بهترین آفرهای این بلیط در بای بای منتظر شماست.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!