با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز از کدام جاذبه های گردشگری این شهر دیدن کنیم؟

بلیط هواپیکا کیش به شیراز از جمله بلیط های پرفروش خطوط هوایی که از کیش پرواز دارند، می باشد. لذا زمانی که قصد سفر به یک شهر جذاب و دیدنی را دارید و قصد دارید که از کیش سفر خود را آغاز کنید می توانید شهر زیبا و جذاب شیراز را انتخاب کنید و با خرید یک بليط هواپیمای مناسب سفر خود را آغاز کنید. 

انواع بلیط هواپیما کیش به شیراز

همانطورکه می دانید به طور کلی دو نوع بلیط هواپیمایی وجود دارد که شما می‌توانید آنها را خریداری کنید و خیلی آسان سفر خود را آغاز کنید:
-     بلیط چارتر و
-     بلیط سیستمی. 
قیمت بلیط هواپیما کیش به شیراز
بلیط‌ های سیستمی دارای نرخ ثابتی هستند که از طرف مراجع مربوطه تعیین و مشخص می‌ گردند ولی قیمت‌ های بلیط چارتر اینطور نیست و دارای نوسانات زیادی می ‌باشد. 
امروزه تعداد زیادی چارترکننده هستند که تعدادی از بلیط ها را یا تمام بلیط ها به صورت یکجا خریداری می ‌کنند و بلیط ها را دربست در اختیار می ‌گیرند تا بتوانند بلیط‌ ها را به مرور زمان بفروشند 
زمانی که نزدیک تاریخ پرواز می ‌شود و صندلی‌های هواپیما ممکن است خالی بماند چارترکننده‌ها برای اینکه تمام بلیط‌هایشان به فروش برسد و صندلی‌های هواپیما خالی نمانند خیلی سریع قیمت‌ بلیط ها را کاهش می‌دهند. 
در این زمان مسافران می ‌توانند بلیط ها را با قیمت مناسبی تهیه کنند، زیرا به زمان پرواز نزدیک می‌شوند و موجب کاهش قیمت بلیط ها می ‌شود به همبن خاطر است که بلیط چارتر هواپیما یک قیمت ثابت ندارد و شما می‌توانید بیشتر مواقع آنها را ارزان تر از بلیط سیستمی تهیه نمایید اما گاهی برخی از مسافران گمان می کنند که با خرید بلیط چارتر ممکن است پرواز بی کیفیتی داشته باشند به همین خاطر است که ارزان است اما اینطور نیست و دلیل ارزان بودن بلیط چارتر را در بالا ذکر کردیم و میتوانید با خواندن این مطالب مطمئن شوید که بلیط چارتر دلیل بر بی‌کیفیت بودن پرواز نیست.
بعد از اینکه بلیط هواپیما کیش به شیراز مورد نظر خود را انتخاب کردید و از کیش به شهر زیبای شیراز سفر کردید باید در مورد این ‌شهر زیبا اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید به مکان‌های گردشگری این شهر زیبا و جذاب بروید و ازآنها دیدن کنید.  
در اینجا ما به طور مختصر چند مکان دیدنی و جذاب شهر شیراز را برای شما معرفی می ‌کنیم تا اطلاعاتی از آنها بدست آورید و خیلی راحت به تماشای این مکان‌های جذاب و دیدنی بروید. 

مکان های دیدنی و جذاب شهر شیراز

شیراز سرزمین شاعران بزرگی است. البته شعر وشاعری فقط مربوط به دوران گذشته در این شهر نیست. مردمان شیراز که مردمانی خون گرم و مهربان هستند همیشه به شعر و شاعری علاقه داشتند، هنوز هم در میان آنها شعر و شاعری وجود دارد. این شهر زیبا دیدنی های زیادی دارد که ما به چند مورد اشاره می ‌کنیم. البته برای دیدن شهر شیراز باید سه چهار روز وقت بگذارید تا بتوانید خیلی کامل از این شهر زیبا دیدن کنید. 

بازدید از تخت جمشید یا پرسپولیس با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز

یکی از مکانهای بسیار زیبا و دیدنی در شیراز می‌توان به تخت جمشید یا پرسپولیس اشاره کرد. این مکان از مشهور ترین جاهای دیدنی شیراز می باشد که 70 کیلومتر با شهر شیراز فاصله دارد. تخت جمشید به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است. این مکان در دوران داریوش اول بنا شده است و شکوه و جلال زیادی دارد. مهمترین اثری که در اینجا به جا مانده است آرامگاه کوروش کبیر است. 

بازدید از نقش رستم با تهیه بلیط هواپیما کیش به شیراز

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شهر شیراز نقش رستم است. این مکان مشهور در نزدیکی شهر شیراز قرار گرفته است که بازدید کننده زیادی دارد. این مکان شباهت زیادی با ساختمان خزانه در شهر باستانی پترا در کشور اردن دارد. 
مهمترین آثار تاریخی که در این مکان قرار دارد شامل آرامگاه چهار پادشاه هخامنشی مثل داریوش بزرگ است که بر سینه کوه تراشیده شده است. این مکان دارای سنگ تراشی های است که هرکدام ورودی هایی هستند که به تالارهایی ختم می‌شوند که بدن پادشاهان در تابوت های سنگی قرار دارد. 

بازدید از دروازه قرآن با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز

اولین بنای تاریخی که با ورود از شمال به شیراز توجه شما را به خود جلب می کند دروازه قرآن و مجموعه تفریحی در دامنه تپه کنار آن است. در فرهنگ ایرانی-اسلامی، مردم قبل از شروع سفری جدید، قرآن را در دست گرفته و از زیر آن عبور می‌کنند، زیرا معتقدند این عمل باعث می‌شود سفرشان در پناه خداوند سالم و سلامت باشد. خود این بنا در قرن دهم ساخته شده است، اما در دوره زندیان، کریم خان دستور مرمت کوچکی داد و قرآنی را در بالای این دروازه قرار داد تا افرادی که در شرف شکستن سفر خود هستند مورد محافظت و برکت خداوند قرار گیرند. عبور از این دروازه و تماشای آن از چایخانه ها و رستوران های دامنه تپه در شب، احساس فراموش نشدنی است که نمی خواهید از دست بدهید. آرامگاه خواجو کرمانی یکی از بزرگترین شاعران ایران زمین نیز در ورودی پارک در دامنه این تپه قرار دارد.

بازدید از آرامگاه حافظ با تهیه بلیط هواپیما کیش به شیراز

یکی دیگر ازپر طرفدار ترین و محبوب ترین جاهای دیدنی شیراز آرامگاه حافظ است. حافظ شاعر بزرگ ایرانی بوده و در میان ایرانیان شخصیت محبوبی دارد. بیشتر اشعاری که حافظ سروده است مضمونی از عشق و ایمان دارد. حافظ خوانی از کارهایی است که ایرانی‌ها و نوجوانان مرتبا انجام می‌دهند و علاقه مند به این کار هستند. این اشعار پر از معناهایی ست که باید با چشم دل آنها را درک کنید و از خواندن آن لذت ، بنابراین اگر به شیراز سفر کردید حتما به تماشای این مکان دیدنی بروید واز آنجا بازدید کنید. 

خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز و بازدید از آرامگاه سعدی

از پر بازدیدترین مکان‌های که در شهر شیراز وجود دارد آرامگاه سعدی است. سعدی همانند حافظ یک شاعر بزرگ و گران قدر می ‌باشد که در قرون وسطی بوده است و اشعار زیادی را سروده است که برای همیشه ماندگار است.
او به خاطر تفکرات عمیق اخلاقی اش در تمام جهان مشهور است. وی مردی فرزانه بود که نوشته های او بازتابی از تجربه‌های مردم عادی ایرانی است که در مورد تبعیض، آزار و اذیت تهاجم و گردنکشی مغولان است.

 

با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز از کدام جاذبه های گردشگری این شهر دیدن کنیم؟

 

زیارت در شاه چراغ با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز

سومین زیارتگاهی که در ایران وجود دارد و یک مکان فوق العاده زیبا و جذاب است شاه چراغ است که فضای چشم نواز و دلنشینی دارد. برای دیدن از این مکان می‌ توانید بعد از نماز عشا بروید تا با یک فضای بسیار روحانی و زیبا روبه رو شوید و تجربه خاصی برایتان به وجود آید.
این مکان پر از چراغ های زیبا و آینه کاری ها و کاشی کاری های زیباست که این مکان را به یک موزه‌ی عظیم از دکوراسیون و معماری سنتی ایرانی تبدیل کرده است. متاسفانه در این مکان اجازه عکس برداری وجود ندارد و فقط باید از نزدیک این مکان زیبا و جذاب را مشاهده کنید. 

زیارت در مسجد صورتی یا مسجد نصیرالملک با تهیه بلیط هواپیما کیش به شیراز

مسجد نصیرالملک یا مسجد صورتی از دیگر آثار تاریخی شهر شیراز است که زمانی که بلیط هواپیما کیش به شیراز را خریداری می کنید نباید از دست دهید. این مسجد دارای معماری ایرانی است که با کاشی های رنگی و پنجره های شیشه ای بزرگ رنگی تزئین شده است. این مکان زیبا را باید صبح زود مشاهده کنید تا درخشش نور خورشید را از پنجره‌های شیشه ای رنگارنگ این بنا ببینید که تشعشع نور خورشید موجب رقص نور در فضای دل انگیز این مسجد می شود و یک فضای شکوهمندی را پدید می‌آورد. این کاشی کاری ها مربوط به دوران زندیه است که به خاطر رنگ صورتی که دارد نام مسجد صورتی را به خود گرفته است. 

بازدید حمام وکیل، یک مکان تاریخی با تهیه بلیط هواپیما کیش به شیراز

قبل از اینکه اسلام به ایران وارد شود حمام های عمومی زیادی وجود داشته است که در فرهنگ ایرانی رواج داشته است، اما بعد از اسلام به خاطر نقش‌های مهم آن در آموزه‌های اسلامی برای ورود  به مراسم مذهبی طهارت و شستشوی بدن لازم و از الزامات دینی بود است. لذا حمام های عمومی از اهمیت بیشتری برخوردار شدند و حمام وکیل از از نمونه های فوق العاده این حمام ها بشمار می‌آمد که از پیشرفته ترین فنون معماری زمان خود بوده است.

خرید سوغات در بازار وکیل با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز

شهر شیراز بازارهای بزرگ و زیبایی دارد که در بین این بازارها، بازاری که از تمام آنها معروف تر و زیباتر است بازار وکیل است که  معماری‌های بسیار زیبا و اصیلی دارد.
این بازار بهترین مکان برای خرید کردن است زیزا انواع و اقسام سوغاتی و صنایع دستی را دارد. اگر به دنبال فرش و عتیقه و ادویه هستید می ‌توانید وارد این بازار شوید و هر آنچه که دوست دارید را بخرید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم وقتی با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز وارد این شهر زیبا شدید از این بازار زیبا دیدن کنید و برای دوستان خود سوغات بخرید. 

بازید از آرامگاه علی بن حمزه با تهیه بلیط هواپیما کیش به شیراز

آرامگاه علی بن حمزه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر شیراز است که  نسبت به شاه چراغ کمی کوچک‌ تر و دنج‌ تر می‌ باشد. اینجا یک زیارتگاه خلوت است که  آینه کاری ها و کاشی کاری‌های زیبا و چشم‌ نوازی را دارد.
محبوبیت  این آرامگاه نیز بسیار زیاد است و گردشگران زیادی برای تماشای این آرامگاه می ‌روند و از دیدن آن لذت می برند. این آرامگاه مثل سایر مکان‌های شیراز پر طرفدار است و مشهور می ‌باشد. 

بازدید از ارگ کریم ‌خان با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز

از دیگر مکان‌های گردشگری و جذاب شهر شیراز ارگ کریم خان است که در زمان سلطنت سلسله‌ی زندیه بنا شده و محل زندگی پادشاه بوده است. این بنا در دوران کریم خان به فرمانداری تبدیل شده است. درون این بنا موزه ای زیبا وجود دارد که بعضی از رویدادهای خاصی که در آن زمان اتفاق افتاده است را به تصویر کشیده است. 

گردش در باغ های شیراز با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز

شیراز یکی از شهرهای است که تا به این شهر سفر نکنید نمی‌ توانید جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبا را تصور کنید و درک کنید که چقدر این شهر زیبا و دیدنی است. این شهر زیبا طبیعتی زیبا دارد که باغهای زیادی را دارد که پر از گلهای زیباست و یک شهر جدانشدنی از آب است به همین خاطر باغهای زیادی در این شهر وجود دارد  که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

بازدید از باغ ارم  با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز

یکی از باغ‌های ایرانی که در ادبیات و شعر فارسی مشهور می‌باشد و به عنوان بهشت زمینی شهرت دارد و از آن نام برده شده است باغ ارم می ‌باشد. این باغ دارای سبک سنتی است که شامل طراحی سنتی بسیار زیبایی ست که شباهت به برخی از باغ‌های سراسر جهان مانند باغ‌های الحمرا در اندلس (اسپانیا) دارد و نمونه‌ آن در تاج محل در شهر آگره وجود دارد.
این باغ فضای خیره‌ کننده ای از تمام عناصر باغبانی را دارد. قطعا با گردش در این باغ لحظه ای از هیجان و لذت و آرامش برایتان فراهم خواهد شد. 

بازدید از مجموعه نارنجستان قوام

اگر برنامه خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز و سفر به شهر شیراز (در استان فارس) در فصل بهار را دارید، حتماً بازدید از مجموعه باغ نارنجستان قوام را در برنامه سفر خود قرار دهید. با توجه به این واقعیت که شیراز همیشه بوی شکوفه نارنج را از باغ های چشم نواز خود به ویژه در فصل بهار یادآوری می کند، باغ و عمارت نارنجستان قوام هر دو متعلق به خاندان قوام یکی از خاندان های تأثیرگذار عصر قاجار بوده است. این خانواده همچنین مسئولیت ساخت و بازسازی برخی از ساختمان‌های شهر شیراز را بر عهده داشتند که این روزها همگی به جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده‌اند.
نارنجستان قوام از بخش های گوناگونی تشکیل شده است. عمارت اصلی واقع در شمال باغ با تزئینات دیدنی خود یکی از شگفت انگیزترین قسمت های مجموعه نارنجستان قوام است. ایوان بزرگ آینه کاری جلوی این عمارت جذابیت آن را دو چندان کرده است. ساختمان اصلی مجموعه نارنجستان قوام دارای تزئینات هنرمندانه ای است و ظرافت برخی طراحی های داخلی خارق العاده مانند نقاشی، گچ بری، کنده کاری، کاشی کاری و آینه کاری در گوشه و کنار این جاذبه به چشم می خورد.
فضای باغ با استخر بزرگ از دیگر قسمت های جذاب مجموعه نارنجستان قوام است. عطر شکوفه نارنج در فصل بهار و شکوه نخل‌های باستانی این باغ را به یکی از جذاب‌ترین باغ‌های شیراز تبدیل کرده است.
در این مجموعه یک موزه نیز وجود دارد که حتما هنگام خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز در لیست بازدیدهای خود قرار دهید. در این موزه آثار باستانی مختلفی از جمله ظروف، تابلوهای نقاشی و سکه های قدیمی به چشم می خورد. آرتور آپهام پوپ، ایران شناس آمریکایی، نقش مهمی در شکل گیری موزه داشت و بسیاری از اشیاء توسط او به موزه اهدا شد.
مجموعه نارنجستان قوام مساحت وسیعی را در بر می گیرد و ساختمان های مختلفی را در خود جای داده است. حمام گچینه، حسینیه قوام، مدرسه قوام، نارنجستان، اندرونی قوام یا خانه زینت الملوک و حمام شخصی قوام از دیگر بناهای این مجموعه هستند. خانه قوام و خانه زینت الملوک (که خانه زینت الملوک دختر قوام الملک بوده است) تنها یک کوچه از هم فاصله دارند و با یک گذرگاه زیرزمینی به هم متصل می شوند که اکنون قابل استفاده نیست.
این مجموعه در خیابان لطفعلی خان زند واقع شده است و مسجد نصیرالملک که گردشگران آن را مسجد صورتی می نامند در نزدیکی این مجموعه قرار دارد که برای بازدید از این جاذبه های باشکوه باید زمانی را اختصاص دهید.

جمع بندی

با خرید آنلاین بلیط هواپیما کیش به شیراز از بای بای بهترین آفرهای فصلی این سایت را دریافت نموده و آسوده خاطر سفر کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!