خرید اینترنتی بلیط هواپیما مشهد به اصفهان

برای اینکه خرید بلیط هواپیما مشهد به اصفهان را خیلی راحت و آسان انجام دهید مي توانید با جستجو در سامانه های خرید اینترنتی بلیط هواپیما شروع کنید. 
در این سایت ها امکان فیلتر کردن نوع پرواز، مبدا، مقصد، تاریخ رفت و برگشت، تعداد مسافران، کلاس پروازی و غیره وجود دارد تا بتوانید بلیط های مناسبی را انتخاب کنید و اگر تمایل به پرواز با یک ایرلاین خاصی را دارید، شرکت خدمات پروازی مورد نظر را انتخاب نمایید .

قیمت بلیط هواپیما مشهد به اصفهان

قیمت بلیط هواپیما مشهد اصفهان به عوامل گوناگونی همچون نوع ایرلاین و یا مدل بلیط ها مانند بلیط چارتری یا سیستمی که هر کدام از مدل بلیط ها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند بستگی دارد. همچنین قیمت بلیط این پرواز تحت تاثیر تغییرات آب و هوایی نیز هستند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم و اطلاعاتی را برای شما توضیح می دهیم .
بعضی از افراد و گردشگران  تمایل دارند که یک بليط ارزان قیمت هواپیما مشهد به اصفهان را خریداری کنند تا کمی در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنند، از این رو به دنبال خرید بلیط هواپیما لحظه آخری هستند. با خرید یک بليط هواپیمای لحظه آخری می ‌توانید پرواز خود را با قیمت کمتر و مقرون به صرفه تری تهیه کنید.

بلیط هواپیما مشهد به اصفهان چارتر

به خاطر اینکه شهر مشهد و اصفهان  از شهرهای بزرگ و زیبایی هستند که افراد زیادی تمایل دارند که به این دو شهر سفر کنند و از دیدنی های آنها لذت ببرند،بنابراین تقاضا برای سفر کردن به این دو شهر بسیار زیاد است، بنابراین در چنین شرایطی بلیط هواپیما مشهد به اصفهان و بالعکس را می‌توانید به صورت چارتر تهیه کنید. البته بلیط چارتر به این معنا نیست که آنها را ارزان بخرید بلکه به این دلیل است که تنوع پرواز با ایرلاین‌های مختلفی را می‌ توانید داشته باشید که می توان در ساعت‌های مختلف روز موجب ارزان ‌تر شدن بلیط ها شوند .

فرودگاه اصفهان

بعد از اینکه سوار هواپیما شدید و از شهر مقدس مشهد به سمت فرودگاه اصفهان پرواز کردید می ‌توانید از هواپیما این فرودگاه را مشاهده کنید. 
به دلیل اینکه نیروی هوایی سپاه احتیاج به این فرودگاه داشتند، فرودگاه قدیمی اصفهان در اختیار آنها قرار گرفته است و فرودگاه جدید که در منطقه کویری در شرق اصفهان با هدف ارائه خدمات هوایی احداث شده است و پرواز های مسافربری در سال 1362 از این فرودگاه آغاز شده است.
یکی از مزایای این فرودگاه این است که این فرودگاه از شهر فاصله دارد و برای ساکنین شهر و اراضی شهری هیچگونه مزاحمتی ندارد و آلودگی صوتی برای افراد به وجود نمی‌آورد. 

بازدید از اماکن گردشگری اصفهان

زمانی که سفر خود را آغاز کردید و توانستید با یک بليط هواپیمای مشهد به اصفهان از سمت مشهد مقدس به اصفهان پرواز کنید و به این شهر زیبا و جذاب رسیدید وقت آن است که سری به جذابه های زیبای شهر اصفهان بزنید و از آنها دیدن کنید.
در ادامه به چند مورد از اماکن دیدنی اصفهان اشاره می کنیم تا شما بیشتر با آنها آشنا شوید و از این مکان‌های زیبا و جذاب دیدن کنید.
اماکن دیدنی اصفهان، از نقش جهان در نصف جهان گرفته تا باغ پرندگان همگی شایسته بازدید هستند، پس با توجه به برنامه سفر خود و تاریخ بلیط هواپیما مشهد به اصفهان حتما زمانی را به بازدید از این اماکن دیدنی اختصاص دهید. مهمترین فعالیت های گردشکری شما در اصفهان عبارتند از:

رفتن به میدان نقش جهان

یکی از بزرگترین و زیباترین میدان‌هایی که در اصفهان وجود دارد، می‌ توان به میدان نقش جهان  اشاره کرد. این میدان بسیار بزرگ است و دارای طول و عرض زیادی است. این میدان دارای چهار اثر تاریخی است که عبارتند از:
-     مسجد امام،
-     مسجد شیخ لطف‌الله،  
-    کاخ عالی قاپو، که سر در بازار قیصریه است.

این میدان ۲۰۰ تا حجره‌ دو طبقه دارد که در سر تا سر میدان هستند و گردشگران زیادی را به خود جذب می ‌کند، زیرا می‌ توانند خیلی راحت از این حجره ها  خرید کنند. این میدان در زمان صفویان احداث شده است که آن را به عنوان پایتخت انتخاب کرده بودند و در همین دوره بود که مسجد شیخ لطف الله و سر در بازار قیصریه نیز احداث شدند. 

بازدید از کاخ عالی قاپو با خرید بلیط هواپیما مشهد به اصفهان

در میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف‌الله کاخی قرار گرفته است که به کاخ عالی قاپو شهرت دارد. این کاخ یکی از بزرگترین شاهکارهایی است که از معماری صفوی بجای مانده است که بعد از پایتخت از قزوین به اصفهان انتقال یافت. شاهان، بزرگان و افراد و شخصیت‌های مهم  در این کاخ حضور داشتند کاخ عالی قاپو 6 طبقه دارد که هر طبقه دارای تزئینات بسیار زیبا و خاص است  عالی قاپو به معنای سر در بلند و با درگاه بلند است. این کاخ نیز در عصر صفویه ساخته شده است.

بازدید از مسجد شیخ لطف الله با خرید بلیط هواپیما مشهد به اصفهان

یکی دیگر از یادگاری‌های صفویان که در اصفهان و میدان نقش جهان ساخته شده است مسجد شیخ لطف الله می‌باشد.
این مسجد برای بزرگداشت مقام شیخ لطف‌الله عاملی ساخته شده است و چیزی در حدود 18 سال طول کشید تا ساخته شود. این مسجد در ضلع شرقی میدان نقش جهان است و روبروی عالی قاپو نیز می ‌باشد. 

رفتن به عمارت چهل ستون

یکی دیگر از جاذبه های اصفهان عمارت چهل ستون است که در حقیقت ۲۰ ستون دارد، اما چون این بیست ستون در حوض روبروی کاخ انعکاس دارد، بنابراین 40 ستون بنظر می رسد و معروف به عمارت چهل ستون شده است. 
کاخی که شاه عباس ساخته بود چهل ستون داشت که در آتش سوزی 20 ستون آن خراب شدند و بیست ستون باقی مانده است.
این کاخ دارای آینه کاری های زیبا و منبت و خاتم کاری های بی نظیری است که فقط باید آنها را از نزدیک مشاهده کنید. پس اگز زمانی با خرید بلیط هواپیما مشهد به اصفهان فرصت سفر به این شهر زیبا را یافتید حتما سری به اینجا برنید.

بازدید از منارجنبان

یکی دیگر از  آثار تاریخی که در شهر زیبای اصفهان قرار دارد منارجنبان است که گردشگران زیادی را به این شهر جذب می‌کند. این بنا مقبره عارفی به نام «عمو عبدالله کارلادانی» می‌باشد که بر سر قبر ایشان تاریخ 716 هجری ثبت شده است. این تاریخ همزمان با حکومت سلطان محمد خدابنده الجایتو ایلخان است. بنای منارجنبان شکل یک بقعه است که دو مناره دارد و ارتفاع هرکدام از این مناره ها 7/5 متر است. 
چیزی که موجب جذابیت این مناره ها شده تکان خوردن آنهاست. وقتی که یک مناره تکان می ‌خورد مناره دیگر هم نیز تکان می خورد و همچنین کل ساختمان شروع به تکان خوردن می‌کند دلیل تکان خوردن این مناره ها تا چندی پیش ناشناخته بود ولی از دلایل تکان خوردن آنها را پدیده‌ای بنام تشدید یا اثر دوپلر می باشد که بخاطر این که دو مناره شباهت زیادی به هم دارند وسبک هستند تکان خوردن یکی روی دیگری اثر می ‌گذارد 

 

خرید اینترنتی بلیط هواپیما مشهد به اصفهان

 

بازدید از مسجد امام با تهیه بلیط هواپیما مشهد به اصفهان

از بناهای تاریخی دیگر اصفهان  مسجد امام است که به مسجد شاه یا مسجد جامع عباسی هم  شهرت دارد. این مسجد در دوره صفوی و در قسمت جنوبی میدان امام  احداث شده است.
مسجد امام یکی از شاهکاری بزرگ معماری، است که کاشی‌ کاری های بی‌نظیری دارد. این مسجد دارای چند کتیبه است که در سردر اصلی آن  وجود دارد و در دو زاویه‌ صحن مسجد دو مدرسه‌ است که بنام سلیمانی و ناصری توجه همه  را  به خود جلب  می‌ کند.
این دو مدرسه متعلق به دوره صفوی می ‌باشد و به دلیل اینکه در دوره ناصرالدین شاه قاجار، یکی از آن‌ها را مرمت و بازسازی کردند، آن را مدرسه‌ ناصری می ‌گویند. در این مسجد چند لوح که از فرمان شاه عباس بوده روی سنگ حک شده نصب گردیده است. 

گردشگری در کوه آتشگاه

از دیگر آثار دیدنی اصفهان آتشگاه یا همان کوه آتشگاه است که در این شهر از ایران باستان باقی مانده است نام اصلی این مکان «مهربین» یا «دژ مهربین» یا «آتشکده‌ی مهربین» است که امروزه به خاطر این که در خیابان آتشگاه و در غرب اصفهان و هشت کیلومتری مرکز شهر است به آتشگاه شهرت یافته است.
این بنا روی کوه و نزدیک زاینده رود است که تپه های از جنس سنگهای رسوبی دارد و بافت بنا خشتی است که در میان دو ردیف خشت یک لایه نازک از نی قرار دارد و موجب  مستحکم تر شدن بنا شده است.

بازدید از عمارت هشت بهشت با خرید بلیط هواپیما مشهد به اصفهان

عمارت هشت بهشت یکی دیگر از مکانهای دیدنی اصفهان است که  صفویان  این عمارت را برای برای اهالی اصفهان به یادگار گذاشته اند.  در اواخر حکومت این سلسله، این عمارت که محل سکونت حاکمان این دوره بوده است ساخته شده است.
عمارت هشت بهشت در باغی بزرگ و بسیار زیبایی قرار گرفته است که این باغ نقش جهان است. این بنا در ابتدا بدست شاه اسماعیل اول ساخته شد و به شکل هشت ضلعی می ‌باشد و در دو طبقه بنا شده است. همچنین دارای چهار نما است که هیچکدام از نماها شبیه به هم نیستند و نمای شمالی آن از نماهای اصلی این عمارت است. این عمارت دارای استخری است که در ضلع شرقی ان قرار گرفته است. وسط تالار عمارت، دارای یک حوض هشت ضلعی است که با سنگ ساخته شده است که را آن حوض مروارید می ‌نامند. 
در و پنجره‌های این عمارت بسیار زیبا و خاتم کاری شده است و زیبایی این عمارت را دو چندان کرده است.

گردش در باغ چهل ستون

از دیگر مکان‌های زیبا در شهر زیبای اصفهان باغ چهل ستون است که که کمتر کسی  ممکن است آن را نشناسد. پس توصیه می شود اگر زمانی با خرید بلیط هواپیما مشهد به اصفهان سفری به این شهر تاریخی داشتید حتما سری هم به این باغ بزنید.
این باغ مساحت بزرگی  حدود 67 هزار متر مربع دارد که ساخت آن سالها طول کشیده است. این باغ را باغ جهان نما نیز می‌ گویند. باغ چهل ستون در میدان امام حسین واقع در خیابان استانداری  اصفهان قرار دارد.

رفتن به پل خواجو

یکی از پل‌های تاریخی و زیبای  شهر اصفهان پل خواجو است که جزو زیباترین پل‌های دنیا به حساب می‌آید. در هنگام غروب قدم زدن روی این پل بسیار لذت بخش و دلنشین است، بنابراین زمانی که به شهر زیبای اصفهان سفر کردید دیدن این پل زیبا را در برنامه‌های گردشی خود بگذارید.
پل خواجو در شرق سی و سه پل قرار گرفته است که بسیار مستحکم است و دارای سبک معماری متقارن و منحصر به فردی است و به خاطر اینکه دارای کاشی‌ک اری ها و تزئینات زیبایی است از سایر پل های زاینده رود معروفتر است.

رفتن به پل چوبی

یکی از پل های معروف اصفهان پلی است که مورخین آن را  پل چوبی  نامیدند و امروزه هم باهمین نام شناخته می‌شود این پل بر روی زاینده رود است و راه اختصاصی برای رفت وآمد کاخ هفت دست و کوشک آینه خانه بوده است. روی این پل آب روانی جریان دارد، به همین دلیل پل چوبی نامگذاری شد این پل عرض کمی دارد و دارای طول 147 متر است که در میان پل خواجو و پل الله وردی خان قرار دارد و این پل  به دستور شاه عباس دوم در سال 1065 ساخته شده است. 

خرید در بازار قیصریه

اگر به خرید ادویه جات در یک بازار قدیمی علاقه دارید هنگامی که با خرید بلیط هواپیما مشهد به اصفهان به این شهر رفتید به این بازار بروید. بازار قیصریه یکی از مشهورترین بازارهای تاریخی است که در ایران و در شهر زیبای اصفهان قرار دارد و به بازار شاهی نیز شهرت پیدا کرده است.
این بازار در سر در قیصریه شروع می ‌شود و به بازار چیت سازها و بازار دارالشفا ختم می‌شود.
در این بازار صنایع دستی زیادی وجود دارد که مجلل ترین مرکز خرید و فروش در دوران صفویه بوده است. این بازار دارای درب های زیاد و گوناگونی است که  تمام آنها سرپوشیده هستند.

گردشگری در کوه صفه با خرید بلیط هواپیما مشهد به اصفهان

کوه صفه اصفهان یکی دیگر از مکان‌های گردشگری این شهر می‌باشد بنابراین حتما از این مکان در سفر بعدی خود به اصفهان دیدن کنید.
این مکان دارای تفریحات متنوع و گوناگونی زیادی از جمله تله کابین، بولینگ، رستوران و پارک بادی است و همچنین دارای یک قلعه باستانی است که استفاده نظامی از آن می ‌شده است. 
فضای  بسیار دل‌انگیز و آرامش بخش این مکان با داشتن امکانات عالی و داشتن آثار تاریخی دیدنی  موجب جذابیت و محبوبیت این مکان دیدنی شده است. جالب اینجا است که از بالای این کوه تمام شهر نیز پیداست و به همبن دلیل به این کوه صفه به معنی بام اصفهان می ‌گویند. 
در قدیم این کوه مکانی برای پناهگاه مردم بوده که مردم می‌ توانستند در آنجا پناه بگیرند و از خودشان را محافظت کنند. 

جمع بندی

بای بای بهترین آفرهای بلیط هواپیما مشهد به اصفهان را به همراه معرفی اماکن دیدنی برای شما به همراه دارد. با بازدید از بای بای می توانید از همه پیشنهادات عالی این شرکت اطلاع یافته و آسوده خاطر سفر کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!