شرایط کنسلی بلیط هواپیما تهران مشهد چگونه است؟

بلیط هواپیما تهران مشهد یکی از محبوب ترین بلیط های پروازی کشور ایران به حساب می آید و همین امر موجب شده فرودگاه بین المللی مشهد، که به نام فرودگاه هاشمی نژاد شناخته میشود، بعد از فرودگاه مهر آباد تهران بیشترین ترافیک مسافر را داشته باشد. مشهد به جهت اینکه قطب گردشگری مذهبی کشور به حساب می آید ایرلاین های بزرگ و فراوانی را به عرضه همه روزه بلیط های خود علاقه مند کرده است.
اما گاهی اوقات ممکن است پس از برنامه ریزی های فراوان و حتی خرید یک بلیط به صرفه مجبور به کنسلی بلیط خود شوید، مشکل اصلی که حال شروع می شود این است که هیچ اطلاعات کاملی در رابطه با شرایط کنسلی بلیط هواپیما تهران مشهد ندارید.
ما در این مقاله قصد داریم، نکات مهم و اصلی پیرامون تغییر یا کنسلی بلیط هواپیمارا در اختیار شما قرار داده و به بسیاری از سوالات شما پاسخ دهیم. با این حال میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله "آیا خرید بلیط کنسلی هواپیما امکان پذیر است؟" را مطالعه کرده و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

قوانین کلی کنسلی پلیط هواپیما های داخلی

این قوانین تنها شامل پرواز های داخلی میشوند و با شرایط پرواز های خارجی کاملا متفاوت هستند، برای کنسلی بلیط هواپیما باید به نوع آن نیز توجه نمایید.

درخواست کنسلی بلیط های سیستمی چگونه محاسبه میشود؟

اگر بلیط خریداری شده سیستمی باشد کار کنسلی آسان است، زیرا می توانید به راحتی و با ورود به حساب کاربری خود در یکی از سیستم های آنلاین فروش بلیط، گزینه لغو بلیط تهران مشهد را انتخاب کنید. این درخواست که توسط شخص مسافر اعلام میشود، مطابق قوانین هواپیمایی شامل یک مبلغی با عنوان جریمه ی کنسلی نیز می شود. مقدار این جریمه طبق قوانین هر سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین ها متفاوت است. در نتیجه پس از درخواست کنسلی شخص، مبلغ جریمه کنسلی و مبلغ کارمزد انتقال وجه از قیمت بلیط کسر شده و باقیمانده آن، به طور آنلاین به حساب مسافر باز میگردد. این قوانین تنها برای پرواز های دارای شرایط کنسلی هستند.
•    اگر حساب کاربری و امکان ورود به سایت را ندارید، می توانید با مراجعه به آژانس مسافرتی یا تماس با پشتیبان های سیستم آنلاین خرید بلیط، کمک های لازم را دریافت نمایید.
•    اغلب مدت زمان بازگشت وجه، تابع مقررات بانکی حداکثر 72 ساعت کاری می باشد.

درخواست کنسلی بلیط های چارتری چگونه محاسبه میشود؟

اما کنسلی بلیط های چارتری به سادگی بلیط های سیستمی نیست و نمیتوان تنها با ورود به حساب کاربری آنرا کنسل کرد. این نوع بلیط ها فقط از طریق چارترکننده ها لغو میشوند. از آنجایی که هر شرکت چارترکننده قوانین خاص خود را دارد، نمی توان بطور مشخص میزان خسارات یا مبالغ کنسلی را اعلام کرد. 
گاهی ممکن است برخی از این شرکت ها هیچ مبلغی را به عنوان برگشتی به مسافر مسترد نکنند. بهترین کار تماس و راهنمایی گرفتن از کارشناسان آژانس یا سیستم های فروش آنلاین بلیط است.

چه مواردی بر قیمت کنسلی بلیط موثر اند؟

همانطور که اعلام کردیم، سیستمی یا چارتری بودن یک بلیط مهم ترین فاکتور است. اما گذشته از تمام اینها، دو مورد مهم و اصلی که بر رقم کنسلی بلیط موثر اند، عبارتند از:
زمان اعلام کنسلی
کلاس پروازی
هر شرکت هواپیمایی برای کنسل کردن بلیط شخص مسافر شیوه محاسبه خاص خود را دارد و نمیتوان تنها بر اساس یک قانون کلی به محاسبه مبلغ برگشتی پرداخت.

مهم ترین نکات کنسلی بلیط هواپیما تهران مشهد

•    در صورت ایجاد مشکل یا تاخیر بیش از دو ساعت پرواز بلیط خریداری شده، کنسلی بلیط شامل جریمه نمیشود و مسافر ملزم است در قسمت کنسلی های وب سایت برروی گزینه های " لغو پرواز توسط ایرلاین" یا " تاخیر و تعجیل پرواز بیش از دوساعت" کلیک نماید.
•    در صورت انصراف مسافر به دلیل ابطال پرواز و یا تاخیر بیش از دوساعت، ارائه ی بلیط یا رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا، به منظور هر گونه عملیات پیگیری و کنسلی بدون جریمه الزامی می باشد.
•    در صورتی که شخص مسافر قصد خرید دوباره بلیط در 2 پرواز متوالی را دارد، می بایست هنگام خرید حداقل 3 ساعت بین رسیدن پرواز اول به مقصد و حرکت پرواز دوم فاصله باشد. در غیر این صورت مسئولیت نرسیدن پرواز دوم بر عهده شخص مسافر می باشد.
•    در حال حاضر ایرلاین ماهان با ایرلاین های آتا و قشم ایر بابت پرواز های رفت و برگشت کانکشن قراردادی ندارند.
•    ایرلاین پویا تنها در صورتی که هر دو لگ پویا بوده و فاصله بین پرواز 24 ساعت باشد، کنسلی لگ دوم را بدون جریمه محاسبه می نماید.
•    قوانین جدید ایرلاین های ماهان و قشم ایر برای مسافرانی که به دلیل شرایط پزشکی نمی توانند از پرواز استفاده کنند و قبل از پرواز با ایرلاین هماهنگی لازم را انجام نداده اند و از پزشک معتمد ایرلاین تایید انجام پرواز نگرفته اند، حتی با بلیط مهر شده نیز کنسلی بدون جریمه انجام نمی دهند.
•    کنسلی بلیط های هواپیمایی وارش در صورت نیاز از قبیل تاخیر بیش از دو ساعت که موجب انصراف مسافر از پرواز شده است، تا 7 روز کاری امکان پذیر است.
•    بلیط مسافرین پرواز های کارون پس از پذیرش و دریافت کار پرواز، در صورت درخواست برای کنسلی غیر ممکن است.
•    کنسلی بدون جریمه برای پرواز های رفت و برگشت ایرلاین ساها در صورتی که حداکثر فاصله بین پرواز های 48 ساعت باشد و شخص مسافر نیز قبل از پرواز گزینه ثبت کنسلی را زده باشد، امکان پذیر است. 

چگونه میتوان برای کنسلی بلیط هواپیما از شرایط بیمه استفاده کرد؟

عبارت بیمه اینجا اصطلاحی است که پرداخت های تشویقی شرکت عتیق گشت اصفهان طی یک قرارداد خصوصی بر عهده گرفته است. برای شخصی که ممکن است بلیط هواپیما تهران مشهد خود را کنسل کند، دانستن اطلاعات زیر خالی از لطف نیست.
•    این نوع بیمه تا 20 هزار تومان مازاد بر پرداخت اولیه مسافر را جهت تهیه بلیط جایگزین پرداخت خواهد کرد.
•    تاریخ پرواز بلیط جایگزین که مسافر قصد خرید آنرا دارد حداکثر باید سه روز قبل یا بعد از پرواز اولیه باشد.
•    این نوع بیمه مختص پرواز هایی است که مستقیما توسط خود هواپیمایی کنسل شده است و پرواز های وابسته را شامل نمی شود.
•    این بیمه در آخر مشمول بر رزرو های تلفنی و رزرو های آژانس هواپیمایی نیست.

 

شرایط کنسلی بلیط هواپیما تهران مشهد چگونه است؟

تغییر یا کنسلی بلیط هواپیما تهران مشهد در کلاس های پروازی به چه صورت است؟

قوانین مهم و اصلی ارائه شده برای کنسلی هواپیما با تفکیک کلاس پروازی به شرح زیر می باشد:

کلاس نرخ V

برای تغییر یا کنسلی بلیط هواپیما تهران مشهد خود از زمان صدور تا قبل از ساعت 12 بعدازظهر روز قبل از پرواز، 20 درصد از بهای پرواز شما کاسته می شود. در غیر این صورت این مقدار بعد از ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز به بعد، با کسر 40 درصدی از بهای پرواز محاسبه می شود.

کلاس نرخ Q

در این مرحله هرگونه تغییر یا کنسلی بلیط هواپیما، از زمان صدور تا قبل از ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز، با کسر 30 درصدی بهای کوپن پروازی محاسبه شده و از ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز به بعد، 60 درصد از بهای کوپن پروازی کسر میشود.

کلاس نرخ N

در این نوع کلاس نرخی پرواز هواپیما، مسافر مجاز به انجام عملیات کنسلی یا تغییر بلیط هواپیما نیست و هیچگونه وجهی به حساب او بازگشت داده نمی شود.

سوالات متداول شرایط خرید، کنسلی هواپیما و غیره

ما در اینجا قصد داریم به سوالاتی که اکثر مسافران میپرسند پاسخ دهیم:

چطور بلیط تهران به مشهد بخریم؟

امکان خرید بلیط تهران به مشهد یکی دیگر از خدمات ارائه کننده توسط تیم بای بای است که شما با خیالی آسوده میتوانید خرید خود را انجام دهید. ایرلاین های متعددی خط پرواز تهران به مشهد را انجام می دهند که میتوانید با توجه به زمان و قیمت مورد نظر بهترین آنهارا رزرو و خرید نمایید. همچنین می توانید خاطر جمع باشید که بلیط خریداری شده شما از سایت ما ارزانترین نرخ بلیط هواپیما تهران به مشهد با بهترین خدمات است. فراموش نکنید یک انتخاب درست در تاریخ سفر، موجب کاهش قیمت بلیط هواپیما تهران به مشهد در هر ایرلاینی می شود.

قیمت بلیط هواپیما تهران به مشهد

برای خرید یک بلیط به صرفه و ارزان میتوانید به لیست قیمت های صفحه ما مراجعه کرده و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود خرید خود را به راحتی از سایت بای بای انجام دهید. لازم به ذکراست که تیم ما همیشه بهترین قیمت های خرید بلیط را به مشتریان عزیز ارائه میدهد.

میزان جریمه کنسلی و تغییر تاریخ پرواز های داخلی چقدر می باشد؟

اگر شخص مسافر مجبور به کنسلی بلیط تهران به مشهد خود شود، در کنار دریافت اطلاعات برای مبلغ بازگشتی، میتوانید جریمه کنسلی بلیط پرواز خود را از طریق شناسه نرخی درج شده برروی بلیط و یا جدول مندرج در بلیط و براساس قوانین اعلام شده از سوی ایرلاین و تامین کننده مشخص، مشاهده نمایید.

مدت زمان بازگشت پول به حساب حدودا چقدر است؟

بازه زمانی که برای بازگشت پول به حساب مسافر مشخص شده تا 72 ساعت می تواند متغیر باشد، در زمان بروز شرایط بحرانی مانند قطعی اینترنت یا شرایط بد جوی و بروز حوادث غیر مترقبه این زمان ممکن است تا 10 روز کاری نیز به طور بیانجامد.

بازگشت پول به کدام حساب مشتری خواهد بود؟ شماره حساب پروفایل یا شماره ای که با آن خرید شده است؟

درصورتی که شخص مسافر فرآیند کنسلی آنلاین خود را با حساب بانکی انتخاب کرده است، مبلغ با کسر کارمزد به صورت اتوماتیک به همان حسابی که خرید از آن انجام شده است، برگشت داده خواهد شد.

نتیجه گیری

با آنکه خرید بلیط هواپیما تهران مشهد به صورت آنلاین باعث انجام سریع فعالیت ها می شود اما شخص مسافری که قصد کنسلی آنرا دارد ممکن است بارها برای کنسلی دچار مشکل شده و حتی برخی از سوال های شخص بدون پاسخ بماند.
تیم پشتیبانی بای بای در تمام 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز آماده پاسخ گویی و ارائه خدمات فروش بلیط آنلاین با قیمت مناسب به شما عزیزان است. به علاوه هزینه کنسلی بلیطی که خریداری کرده اید نیز تا کمتر از 72 ساعت کاری از سایت ما به حساب شما بازگردانده می شود.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!