خرید بلیط هواپیما تهران به باکو و آشنایی با برترین مکان های توریستی آن

اگر با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو قصد سفر به آذربایجان را دارید، حتما باید بهترین مکان های گردشگری باکو را بشناسید. تا انتهایی این مقاله با ما باشید تا شما را با برترین مکان های توریستی برای بازدید در باکو آشنا سازیم.
 باکو پایتخت آذربایجان است که در ساحل غربی دریای خزر در قسمت جنوبی شبه جزیره آبشرون واقع شده است. باکو رو به جنوب، به سمت دریا است، و خلیج باکو را مانند یک آمفی تئاتر احاطه کرده است که زیبایی باورنکردنی از تاریخ و جذابیت مشرق زمین را ایجاد می کند. 
هر سال بازرگانان زیادی از ایران با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو با اهداف تجاری و اقتصادی به این شهر سفر می کنند.
باکو به عنوان مرکز تجاری و اقتصادی آذربایجان، با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر، بزرگترین و جهانی ترین شهر منطقه قفقاز جنوبی است. 
علاوه بر اهداف تجاری، باکو به دلیل تاریخ غنی و جالب این شهر، مسافران زیادی را به مکان‌های گردشگری منحصربه‌فرد خود جذب می‌کند. در طول سال های استقلال، این شهر خیلی سریع تغییر کرد و در هیچ کجای قفقاز شرق و غرب به این شکل ارگانیک با هم ترکیب نمی شوند. 
ریشه نام این شهر از زبان عربی گرفته شده که یا به معنای بد کوبه (شهر بادهای باکو) است و یا در نسخه دیگری بیان می کنند که شاید از کلمه قفقازی باستانی باک (خورشید یا خدا) آمده است، که به نقش باستانی منطقه به عنوان مرکزی برای آتش پرستان هزاران سال پیش اشاره دارد. 

در باکو از چه مکان هایی دیدن کنیم؟

شهر قدیمی مستحکم باکو که در فهرست یونسکو ثبت شده بود، پایتخت قرون وسطی تحت حکومت شیروان شاهان بود. امروز، قلب تاریخی پایتخت و خانه برج دوشیزه، قالیبافان سنتی و تعداد زیادی بار و رستوران است. بازرگانان بازدید کننده در دوره های گذشته اغلب از ایچری شهر به عنوان آکروپلیس باکو یاد می کردند. 
در زیر لیستی از بهترین مکان های دیدنی در باکو آمده است تا زمانی که با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو به این شهر سفر می کنید دچار سردرگمی نشوید:

بازدید از بلوار باکو با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو

بلوار باکو (همچنین به عنوان پارک ملی نیز شناخته می‌شود) و گردشگاهی است که در سال 1909 ایجاد شد و به موازات ساحل باکو امتداد دارد.
این پارک پس از پارکی که در پاریس در کنار رودخانه سن واقع شده است، دومین پارک بزرگ در اروپا است. این پارک در بین گردشگران و همچنین مردم محلی باکو برای پیاده روی و لذت بردن از زیبایی های شهر و دریا بسیار محبوب است. 
تاریخچه آن به بیش از 100 سال قبل باز می گردد، به زمانی که بارون های نفتی باکو عمارت های خود را در امتداد سواحل خزر می ساختند و زمانی که ساحل به صورت مصنوعی اینچ به اینچ ساخته می شد.
توصیه می شود اگر به هر دلیلی با تهیه بلیط هواپیما تهران به باکو به این شهر سفر کردید دقایقی را در این بلوار بگذرانید.

رفتن به کاخ کاخ شیروان شاهان با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو

کاخ شیروان شاهان کاخی متعلق به قرن پانزدهم است که توسط شیروان شاهان ساخته شده و توسط یونسکو به عنوان «یکی از مرواریدهای معماری آذربایجان» توصیف شده است. این شهر در شهر داخلی باکو، آذربایجان واقع شده است و همراه با برج دختر، مجموعه ای از بناهای تاریخی را تشکیل می دهد که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. 
این مجموعه شامل ساختمان اصلی کاخ، دیوار، طاق های تدفین، مسجد شاه با مناره، مقبره سید یحیی باکویی (به اصطلاح آرامگاه دراویش)، جنوب کاخ، سردری در شرق، دروازه مراد، آب انبار و بقایای حمام می شود.

بازدید از برج دوشیزه با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو

برج دوشیزه یک بنای تاریخی متعلق به قرن دوازدهم در شهر قدیمی، باکو، آذربایجان است. همراه با کاخ شیروان شاه، متعلق به قرن پانزدهم، این برج مجموعه ای از بناهای تاریخی را تشکیل می دهد که در سال 2001 در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان اموال فرهنگی، رده سوم فهرست شده است. 
این برج یکی از متمایزترین نشان های ملی آذربایجان است و از این رو در اسکناس های پول آذری و سربرگ های رسمی نیز نشان داده می شود.

موزه فرش

اگر علاقمند به بازدید از موزه هستید، حتما با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو  سری هم به موزه فرش بزنید. موزه فرش آذربایجان، فرش‌ها و قالی‌های آذربایجانی را با تکنیک‌ها و مواد مختلف بافت از دوره‌های مختلف به نمایش می‌گذارد. 
این موزه دارای بزرگترین کلکسیون فرش آذربایجان در جهان است. اگر بگوییم این موزه یکی از جالب‌ترین مکان‌های گردشگری باکو محسوب می‌شود، اشتباه نمی‌کنیم. این موزه در سال 2014 از مکان سابق خود در خیابان نفتچیلر به ساختمان جدیدی در پارک ساحلی باکو منتقل شد. امروزه این موزه به یک مرکز تحقیقاتی- آموزشی و فرهنگی-آموزشی تبدیل شده است که در آن رویدادهای زیادی مانند نمایشگاه ها، سمپوزیوم های بین المللی و کنفرانس ها برگزار می شود. 
این موزه در طول 50 سال فعالیت خود بیش از 30 نمایشگاه در کشورهای مختلف در سراسر جهان برگزار کرده است.

بازدید از ونیز کوچک یک شهر تاریخی

بسیاری که تورهای گردشگری و آژانس های فروش بلیط هواپیما تهران به باکو بازدید از این شهر تاریخی را به شما توصیه می کنند.
ونیز کوچک یکی از زیباترین بخش های پارک ملی ساحلی باکو است. این شهر کوچک که یادآور ونیز ایتالیا است، با کانال‌ها و معماری خیره‌کننده‌اش زیبایی خاصی به پایتخت آذربایجان می‌بخشد. 
ونیز کوچک به عنوان بخشی از بلوار باکو در دهه 1960 ساخته شد و به یک مقصد تعطیلات مورد علاقه شهروندان باکویی و مهمانان شهر تبدیل شده است.

قدم زدن در خیابان نظامی با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو

خیابان نظامی یک خیابان بزرگ عابر پیاده و محل خرید در مرکز شهر باکو آذربایجان است که به نام شاعر کلاسیک نظامی گنجوی نامگذاری شده است. تاریخچه این خیابان را می توان در پروژه برنامه ریزی شهری باکو در سال 1864 ردیابی کرد. 
این خیابان از غرب به شرق از مرکز شهر می گذرد. از خیابان عبدالله شیق، در قسمت کوهستانی شهر شروع می شود و به یک تخت راه آهن در خیابان ثابت عروجوف، نزدیک بنای یادبود شاه اسماعیل ختایی در «سیاه شهر» ختم می شود. طول کل خیابان 3538 متر است.

بازدید از برج های شعله با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو

برج های شعله سه آسمان خراش در باکو، آذربایجان است که ارتفاع بلندترین برج آن 182 متر (597 فوت) است. برج هایی که شعله های آتش را نشان می دهند نماد آتش هستند. 
برج های شعله کاملاً با صفحه نمایش های LED پوشانده شده اند که حرکت آتش از دورترین نقاط شهر در آن قابل مشاهده است. 
انتقال نور از شعله های غول پیکر، رنگ های پرچم آذربایجان، شکلی که پرچمی را به اهتزاز در می آورد و مخازن غول پیکر آب در حال پر شدن را نشان می دهد. زمان انتقال تقریباً 2 دقیقه است.

گردشگری در هایلند پارک (Martyrs’ Lane)

پارک هایلند باکو مرتفع ترین نقطه پایتخت آذربایجان است که منظره ای پانوراما از شهر و خلیج آن را باز می کند. ساکنان و بازدیدکنندگان شهر اغلب برای دیدن منظره پرنده ای از باکو به اینجا می آیند و فقط قدم می زنند.
 با بالا رفتن از پله‌های سنگی بی‌انتها یا فقط با ماشین، می‌توان به پارک هایلند در مسافت 7 تا 8 دقیقه از بلوار رسید.

 

خرید بلیط هواپیما تهران به باکو و آشنایی با برترین مکان های توریستی آن

 

رفتن به مرکز حیدر علی اف با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو

مرکز حیدر علی اف اثر دیدنی زاها حدید است که در سال 2012 ساخته شده و 57500 متر مربع مساحت دارد. برخی از حقایق در مورد این ساختمان شامل موارد زیر می شود:
 هزینه ثبت شده مرکز 250 میلیون دلار است.
- معماران 2.5 سال تحقیق کردند تا بتوانند این ساختمان شگفت انگیز را بسازند.
-  مصالحی که برای ساختن آن در خارج از مرکز به کار رفته است توسط معماران اختراع شده است زیرا هیچ ماده شناخته شده ای برای ساختن چنین ساختمان های منحنی وجود رد

دیدن سنگ های گوبوستان

پناهگاه دولتی گوبوستان واقع در غرب شهرک گوبوستان، حدود 40 مایلی جنوب غربی مرکز باکو قرار گرفته است.
در سال 1966 زمانی که این منطقه به‌عنوان یک بنای تاریخی ملی آذربایجان اعلام شد،  این منطقه در تلاش برای حفظ کنده‌کاری‌های باستانی، آتشفشان‌های گلی و گاز تأسیس شد. -سنگ های منطقه پناهگاه دولتی گوبوستان از نظر آثار باستان‌شناسی بسیار غنی است.
این ذخیره‌گاه دارای بیش از 6000 حکاکی صخره‌ای است که افراد بدوی، حیوانات، قطعات نبرد، رقص‌های آیینی، گاو بازی، قایق‌هایی با پاروزنان مسلح، جنگجویان با نیزه در دست، کاروان‌های شتر و عکس هایی از خورشید و ستارگان که به طور میانگین به 5000 تا 20000 سال برمی گردد را به تصویر می‌کشد. صخره های گوبوستان یکی از مکان های مورد علاقه گردشگرانی در باکو محسوب می شود که با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو به این شهر باستانی سفر می کنند.

بازدید از آتشفشان های گلی

آذربایجان که نزدیک به یک سوم آتشفشان های گلی جهان را در خود جای داده است، دارای چشم اندازهای آشفته، حبابی و گاهی انفجاری است. آتشفشان‌های گلی ارتباط نزدیکی با ذخایر هیدروکربن و پتروشیمی زیرزمینی دارند، از این رو گاز سعی می‌کند به سطح زمین برسد. 
تعداد کمی از این نشتی‌های گاز دائماً آتش می‌گیرند و شعله‌های کوچک دائمی را به هوا پرتاب می‌کنند و برخی معتقدند که این شعله‌های همیشگی ارتباط قوی با ظهور دین زرتشتی در آذربایجان در حدود 2000 سال پیش دارد. 
این مکان مخصوصا برای خانواده هایی که با بچه هایشان با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو به این شهر سفر می کنند جالب است.

بازدید از مسجد بی بی هیبت

بی بی هیبت مسجدی تاریخی در باکو، آذربایجان است. بنای موجود که در دهه 1990 ساخته شده است، بازسازی مسجدی به همین نام است که در قرن سیزدهم توسط شیروان شاه فرخزاد دوم ابن احسیطان دوم ساخته شده است که در سال 1936 توسط بلشویک ها به طور کامل ویران شد.
 امروزه مسجد بی بی هیبت مرکز معنوی مسلمانان منطقه و یکی از بناهای مهم معماری اسلامی آذربایجان است.

بازدید از مسجد حیدر با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو

یکی از پروژه های بزرگ معماری دوران اخیر، مسجد حیدر علی اف با چهار مناره است که در باکو به سبک معماری شیروان آبشرون ساخته شده است. این مسجد تنها در آذربایجان و در عین حال در کل قفقاز جنوبی بزرگترین معماری مذهبی-دینی ساختمانی نیست. 
مساحت مسجد حیدر علی اف 12000 متر مربع و ارتفاع چهار مناره آن 95 متر است. گنبدهای بزرگ و کوچک مسجد به ترتیب 55 و 33 متر ارتفاع دارند. نمای مسجد از سبک سنگی خاص معماری شیروان شاه و دکوراسیون داخلی از جنس سنگ مرمر و چوب ساخته شده است.

رفتن به  آتشکده (آتشگاه) با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو

آتشگاه باکو که اغلب «آتشگاه باکو» نامیده می شود، یک معبد مذهبی قلعه مانند در شهر سوراخانی، حومه باکو، آذربایجان است.
بر اساس کتیبه های فارسی، این معبد به عنوان عبادتگاه هندوها، سینک ها و زرتشتیان مورد استفاده قرار می گرفته است. 
آتشکده در فارسی به معنی محل آتش است. این مجموعه پنج ضلعی که دارای یک حیاط محصور شده توسط حجره‌هایی برای راهبان و چهار ستون محراب در وسط است، در قرن 17 و 18 ساخته شده است. 
احتمالاً به دلیل کاهش جمعیت هندی در این منطقه، این آتشکده در اواخر قرن نوزدهم متروک شد. شعله ابدی طبیعی در سال 1969 پس از نزدیک به یک قرن بهره برداری از نفت و گاز در این منطقه خاموش شد، 
اما اکنون با گاز لوله کشی شده از شهر مجاور روشن می شود. آتشکده به ویژه یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در باکو در بین مسافران هندی و ایرانیان دوستدار زرتشت محسوب می‌شود که با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو به این شهر سفر می کنند.

گردشگری در تپه سوزان (یاناردق)

تپه سوزان یک آتش گاه گاز طبیعی است که به طور مداوم در دامنه تپه ای در شبه جزیره آبشرون در دریای خزر در نزدیکی باکو شعله ور می شود. 
برخلاف آتشفشان های گلی، شعله یانار داگ نسبتاً پیوسته می سوزد، زیرا شامل تراوش مداوم گاز از سطح زیرین آن است.

بازدید از اولین چاه نفت حفر شده صنعتی در جهان با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو

برای اولین بار در تاریخ، تولید صنعتی نفت در باکو آغاز شد. این رویداد در آذربایجان شناخته شده بود، اما اخیراً اسناد مستندی در آرشیو پیدا شده است. در نتیجه، اولین چاه نفت جهان به عمق 21 متر و حفر شده در سال 1846 در روستای بی بی هیبت در نزدیکی باکو پیدا و بازسازی شد که به موزه ای در فضای باز تبدیل شد.

برج ودیم نافدوف

این برج استوانه‌ای که قدمت آن به قرن دوازدهم بازمی‌گردد، داستانی مرموز دارد. مورخان بر این باورند که برج دختر ثبت شده در فهرست یونسکو قبل از تبدیل شدن به یک برج مراقبت در قرن هجدهم به عنوان یک معبد زرتشتیان عمل می کرد. پلکان مارپیچ را تا بالای سازه 29 متری (95 فوتی) دنبال کنید تا بهترین مناظر از شهر ایشری را ببینید.

جمع بندی

پایتخت آذربایجان باکو که در دریای خزر واقع شده است، یک شهر قدیمی قرون وسطایی را با یک خط افق فوق مدرن ترکیب می کند و تأثیرات ایرانی، ترکی، شوروی و اروپایی را گرد هم می آورد. پایتخت آذربایجان با بهترین جاذبه‌های شهر، از آسمان‌خراش‌های قرن هجدهم تا کاوش در ونیز کوچک خود، چیزی برای همه دارد.
با خرید بلیط هواپیما تهران به باکو از بای بای سفری به تاریخ داشته باشید و تجربه ای فراموش نشدنی برای یک عمر خود و نزدیکانتان بسازید.

منبع

https://bakutravelpackages.com/destinations/baku-tourist-places/

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!