سفر به کربلا با خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد

کربلا، یکی از مهم ‌ترین مقاصد زیارتی دنیاست که در کشور عراق قرار دارد و همین امر بلیط هواپیما مشهد به بغداد را در میان بلیط های پرفروش خطوط هوایی قرار داده است.
سالانه بسیاری از ارادتمندان اهل‌ بیت از ایران و دیگر نقاط جهان برای زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به شهر کربلا سفر می‌کنند.
 سفر به نقاط مختلف دنیا واقعا لذت بخش است و به افرادی که علاقه مند به کشف یا پرده برداری از چیزهای جدیدی هستند که هرگز فکر نمی کردند وجود داشته باشند، شادی می بخشد. چیزی که سفر را هیجان انگیزتر می کند، توانایی آن در ارائه دانش جدید و تجربیات یادگیری به کسانی است که زمان و تلاش خود را صرف گشتن و بازدید از نقاط مختلف جهان می کنند. 
از آنجایی که اکثر مسافران کربلا از راه زمینی به این شهر سفر می کنند در سفر با پرواز می توانید بلیط هواپیما مشهد به بغداد یا به مقصد نجف را انتخاب نموده و سپس از آنجا با یک سفر زمینی کوتاه به کربلا بروید در این مقاله برخی دیدنی های کربلا را به شما برای سفر با تهیه بلیط هواپیما مشهد به بغداد معرفی می کنیم.
عراق یک مقصد گردشگری محبوب نیست، اما مطمئناً چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. 
اگر قصد سفر به این کشور را دارید و می‌خواهید مقاصدی را ببینید که این کشور به آن افتخار می‌کند، صرف هزینه‌های خود برای خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد و سفر به یکی از شهرهای آن مانند کربلا، قطعاً آنچه را که به دنبال آن هستید، به شما می‌دهد.

مزایای سفر هوایی به بغداد و سپس به کربلا

پروازهای ارزان به کربلا تا زمانی که اتصال اینترنتی مناسبی داشته باشید و می توانید از آن برای دسترسی به وب سایت های خطوط هوایی اطراف منطقه خود که به آن دسترسی دارید استفاده کنید، هرگز مشکلی ایجاد نمی کند.
با به روز شدن دائمی پیشنهادات تبلیغاتی آنها در پروازها، مطمئناً پروازهای مورد نظر خود را با نرخ های بسیار پایین تر دریافت خواهید کرد. 
با خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد از بای بای و در سفر به این شهر همیشه به یاد داشته باشید که اگر می توانید پروازهای ارزان کربلا را دریافت کنید.
آنچه در مورد این شهر در عراق متمایز است عشق و احترام فراوان آن به دین است. اکثریت جمعیت این شهر را مسلمانان تشکیل می دهند و به همین دلیل، آنچه می توانید در این مکان ببینید، بناهای عظیمی مانند مساجد و زیارتگاه ها است. 
برجسته ترین مسجد کربلا، مسجد العباس است که در واقع بنایی است که به طرز شگفت انگیزی ساخته و طراحی شده است. اگر می‌خواهید مسجد العباس را در بهترین حالت خود با خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد ببینید، باید در شب که با نورهایی از انواع و رنگ ‌های مختلف پوشانده می‌شود، از آن دیدن کنید. 
حرم حضرت عباس و حرم امام حسین دو مقاصد محبوب دیگر در کربلا هستند که هر دو محصول مهارت های معماری درخشان هستند.
زمانی که می‌خواهید همه این مقاصد را کاوش کنید، همیشه توصیه می‌شود به دنبال هتل‌هایی در کربلا بگردید که بتوانید در آن چک ‌این کنید.
ممکن است چند انتخاب داشته باشید اما اگر در این شهر هستید، می توانید انتظار داشته باشید که امکانات و خدمات خوبی دریافت کنید.

مسافت ایران تا کربلا

فاصله ایران تا کربلا 987 کیلومتر است. رسیدن از ایران به کربلا با احتساب ترانسفر تقریباً 4 ساعت و 1 دقیقه طول می کشد.
سریعترین پرواز از فرودگاه مشهد به فرودگاه بغداد، پرواز مستقیم است که 2 ساعت و 15 دقیقه طول می کشد.کربلا 30 دقیقه از ایران عقب است.
خطوط هوایی مختلف پروازهایی را از فرودگاه مشهد به فرودگاه بغداد ارائه می دهند. بیش از پنج هتل در کربلا موجود است. قیمت ها از 100 دلار در هر شب شروع می شود.
سفر به کربلا معمولا با کاروان‌های زیارتی و به دو صورت هوایی و زمینی انجام می‎شود. بسیاری از افراد به دلیل راحت ‌تر بودن و خستگی کمتر، سفر هوایی به کربلا را با خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد ترجیح می‌دهند.

روش های سفر به کربلا از ایران

آسانترین راه سفر به عراق، مسافرت هوایی است. با توجه به مقصد مورد نظر شما قیمت بلیط هواپیما مشهد به بغداد متفاوت است.
همچنین می توان برای سفر به کربلا بلیط هواپیما تهران به نجف را انتخاب نمود. با توجه به تعدد پروازهای تهران به نجف و کربلا، قیمت بلیط هواپیما برای زائران عتبات به صرفه است.
مسافرت به شهرهای زیارتی عراق عموما با اتوبوس انجام می شود. فاصله تهران تا نجف 1060 کیلومتر است و مدت سفر 13 ساعت است.
این اتوبوس ها از پایانه جنوب و معمولا از ساعت 6 عصر تا آخر شب حرکت دارند. البته شما می توانید با اتوبوس خود را به مرز مهران برسانید. در خاک عراق می توانید با اتوبوس به شهر‌ نجف، کربلای، سامرا و کاظمین برسید.
معمول ترین وسیله حمل و نقل در عراق اتوبوس و تاکسی است. در حال حاضر مترو و قطار در عراق فعال نشده است. در اربیل شرکتهای خارجی مانند هلو تاکسی با در اختیار گذاشتن راننده انگلیسی زبان، در مسیر فرودگاه فعال هستند.
برای تردد در شهر می توانید از تاکسی PNK استفاده کنید. در بغداد اجاره خودرو مرسوم است و در مسیر فرودگاه در دسترس شما قرار دارد.
از آن‌ جایی که کربلا از شهرهای مقدس شیعیان است، در تمام طول سال زائران برای زیارت با تهیه بلیط هواپیما مشهد به بغداد به آن جا می‌روند اما در ایام مقدس و خاص مانند عاشورا و تاسوعا، اربعین حسینی، اعیاد مانند عید قربان و حتی عید نوروز شهر مملو از زائر می ‌شود. در این ایام به‌علت بالا بودن قیمت هتل‌ها قیمت تور کمی گران ‌تر از ایام معمولی سال است.
کربلا که هرساله میزبان میلیون‌‎ها زائر از سراسر دنیاست، فاقد فرودگاه بین المللی است. برای سفر هوایی به کربلا به یکی از دو طریق زیر می‌توانید سفر کنید:
-  خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد
-  پرواز تهران به نجف

رزرو هتل قبل از سفر به کربلا

هزینه‌ هتل‌های متوسط در کربلا از حدود ۴۰ دلار (هر نفر در یک شب) شروع می‌شود و بسته به کیفیت و نزدیکی آن به حرم‌ قیمت‌ ها بالا می‌رود.
اگر با کاروان‌های سازمان حج و زیارت به این شهر سفر می‌کنید، این تورها تهیه‌ صبحانه، ناهار و شام شما را خود بر عهده دارند و در هتل‌ها غذاهای با کیفیتی را به مسافران عرضه می‌کنند.
با نزدیک شدن به اربعین بازار سفرهای زمینی و هوایی داغ‌ تر می‌شود و فروش بلیط هواپیما مشهد به بغداد افزایش می یابد.
برای هر مسافری برنامه‌ ریزی هزینه‌ها و کنترل حساب بسیار مهم است. اکثر مسافران به دنبال قیمت بلیط هواپیما مشهد به بغداد مناسب هستند.
بای بای به شما کمک می‌کند بهترین انتخاب را داشته باشید. به شما توصیه می‌کنیم هوشیار باشید و از خرید بلیط از مراکز غیر معتبر جدا خودداری کنید.
با توجه به اینکه عراق غالباً آب و هوایی گرم و خشک دارد، بنابراین آب ‌وهوا عامل اثرگذاری بر نرخ بلیط هواپیماها نیست! آنچه تعیین‌کننده قیمت بلیط است زمان سفر شما است.
امروزه سازمان هواپیمایی کشور با همکاری با شرکت‌های هواپیمایی سعی کرده است قیمت بلیط رفت و برگشت به عتبات عالیات ( بلیط هواپیما مشهد به بغداد ) را از قبل تعیین کند تا سودجویان را از فروختن بلیط‌ های گران به مشتریان باز دارد.
با توجه به اینکه هر سال قیمت بلیط‌ ها نسبت به سال گذشته به ‌ویژه در ماه محرم و صفر افزایش پیدا می‌کند خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد خود را از قبل برنامه ریزی کنید.

 

سفر به کربلا با خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد

 

در کربلا به کجا برویم؟

زیارت حرم امام حسین در کربلا

هدف اکثر شیعیان از خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد زیارت حرم آقا امام حسین در کربلاست. حرم امام حسین یا قبر مطهر امام حسین بن علی، مسجد و محل دفن حسین بن علی، سومین امام اسلام در شهر کربلا، عراق است.
این بنا در محل مقبره امام حسین (ع) که نوه محمدی بود، در نزدیکی محلی که در کربلا در سال 680 میلادی به شهادت رسید، قرار دارد.
هر ساله میلیون ها زائر برای زیارت عاشورا که مصادف با سالروز رحلت امام حسین (ع) است به این شهر می روند.
هر ساله برای مراسم اربعین که چهل روز پس از روز عاشورا برگزار می شود، بالغ بر 45 میلیون نفر به شهر کربلا برای زیارت در عراق می روند.

بازدید از مسجد جامع کوفه در کوفه

با خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد سری هم به مسجد اعظم کوفه یا مسجد کوفه یا مسجد المعظم/ الاعظم واقع در کوفه عراق، یکی از قدیمی‌ترین و مقدس‌ترین مساجد باقی مانده در جهان بزنید.
این مسجد که در قرن هفتم ساخته شده است، حاوی بقایای مسلم بن عقیل - پسر عموی اول امام حسین بن علی، یارانش هانی بن عروة و مختار الثقفی انقلابی است.

حرم مطهر العباس کربلا

یکی دیگر از مکان هایی که شیعیان حتما زمانی که بلیط هواپیما مشهد به بغداد را خریداری می کنند برای زیارت می روند حرم مطهر حضرت عباس در کربلاست
کربلا، در زبان عربی کَرْبَلَاء، کربلاء، شهری در مرکز عراق است که در حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب غربی بغداد و چند مایلی شرق دریاچه میل قرار دارد.
 کربلا مرکز استان کربلاست و جمعیت آن حدود 700000 نفر تخمین زده می شود. این شهر که بیشتر به عنوان محل معرکه کربلا در سال 680 میلادی یا مسجد امام حسین و عباس شناخته می شود، مانند مکه، مدینه و بیت المقدس برای مسلمانان شیعه شهر مقدسی به حساب می آید.
ده ها میلیون مسلمان شیعه دو بار در سال از این مکان دیدن می کنند و با مکه به عنوان یک مکان زیارتی رقابت می کنند.
 شهادت حسین بن علی هر ساله توسط میلیون ها شیعه برگزار می شود. بالغ بر 8 میلیون زائر برای زیارت عاشورا که مصادف با سالروز رحلت حسین (ع) است به این شهر سفر می کنند.
شهرت این حرم تا به آنجاست که خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد بدون رفتن به زیارت قبر آقا عباس غیرممکن است.

تل الزینبیه کربلا

بازدید از زینبیه کربلا هم یکی دیگر از فعالیت هایی است که با خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد می توانید در برنامه سفر خود قرار دهید.
این همان تپه ای است که زینب، خواهر امام حسین (ع) در آنجا ایستاده بود و برادرش امام حسین را مشاهده می کرد، در حالی که شمر با او می جنگید.
این تپه حدود 40 متر با حرم مطهر امام حسین (ع) فاصله دارد. این تپه به عربی تل نام دارد که در کربلا واقع شده است.

باغ های معلق بابل الهله

باغ‌های معلق بابل یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان است که توسط فرهنگ یونانی فهرست شده است، و به عنوان یک شاهکار مهندسی قابل توجه با مجموعه‌ ای از باغ‌های طبقه ‌بندی‌ شده که شامل انواع گسترده‌ ای از درختان، درختچه ‌ها و تاک‌ ها هستند، توصیف می‌شود.
کوه سبزی که از خشت گل ساخته شده و گفته می شود در شهر باستانی بابل، نزدیک حله امروزی، استان بابل، در عراق ساخته شده است.
 نام آن برگرفته از کلمه یونانی kremastós است که معنای گسترده ‌تری نسبت به کلمه انگلیسی مدرن آویزان یا معلق دارد و به درختانی اشاره دارد که بر روی یک سازه بلند مانند تراس کاشته می‌شوند.
 طبق یک افسانه، باغ‌های معلق در کنار یک قصر بزرگ ساخته شده‌اند. معروف به شگفتی بشر، توسط پادشاه نئو بابلی نبوکد نصر دوم، برای همسر خود هستند.

حرم دو پسر مسلم بن عقیل کربلا

علاوه بر سه مسجدی که همه مسلمانان آن را به عنوان اماکن مقدس پذیرفته اند، مسلمانان شیعه مکان هایی را مرتبط با محمد، اعضای خانواده و فرزندان او می دانند، که پس از مکه و مدینه، نجف، کربلا و بیت المقدس بیشترین احترام را نزد شیعیان دارند.
مطمئنا برنامه سفر و بلیط هواپیما مشهد به بغداد شما به شما اجازه بازدید از این مکان مقدس را هم می دهد.

بهترین هتل های کربلا

اگر قصد دارید پس از خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد و سفر و به کربلا یکی دو روز در آنجا اقامت کنید می توانید یکی از چند هتل نزدیک به حرم را که در اینجا به شما معرفی میکنیم انتخاب کنید.

هتل بارون

هتل بارون واقع در قلب کربلا، چند دقیقه با حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) و حضرت امام عباس (ع) فاصله دارد، هتل بارون یکی از بلندترین بناهای دیدنی شهر است. خدمات هتل عالی و کاملا راحت و تمیز است. همه چیز خوب و عالی است.

هتل 5 ستاره کربلا ریحان

یکی دیگر هتل هایی که قبل از خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد می توانید رزو کنید هتل کربلای ریحان است.
هتل کربلای ریحان واقع در کربلا، 300 متری موزه حافظه اسلام، محل اقامتی با رستوران، پارکینگ خصوصی رایگان، مرکز تناسب اندام و سالن استراحت مشترک را ارائه می دهد.
آرامگاه امام حسین یکی از مقدس ترین مکان ها برای شیعیان در خارج از مکه و مدینه است، و بسیاری از آن مکان را زیارت می کنند.

هتل برگ کربلا هتل 4 ستاره در کربلا

هتل برگ کربلا- Burg Karbala با رستوران، سالن استراحت مشترک و چشم‌انداز شهر، در کربلا، 300 متری موزه حافظه اسلام واقع شده است. این ملک با داشتن اتاق های خانوادگی، تراسی را نیز برای مهمانان فراهم می کند.

هتل ستاره جراش 4 ستاره - هتلی در کربلا

هتل جراش 4 ستاره در کربلا در فاصله کمتر از 1 کیلومتری موزه امام حسین و 10 دقیقه پیاده روی تا تل الزینبیه واقع شده است.

هتل 5 ستاره دیر کسر الخدیمه Dur Kassir Alkadhimiya در کربلا

هتل 5 ستاره دیر کسر الخدیمه واقع در کربلا، 400 متری تل الزینبیه، دارای منظره ای از شهر است. شما به راحتی می توانید چند روز قبل از خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد اتاق دلخواه تان را رزرو کنید.

جمع بندی

سفر به کربلا از راه زمینی یا هوایی میسر است. در این مقاله ما بهترین هتل های نزدیک به اماکن زیارتی و سایر دیدنی های کربلا را به شما معرفی کردیم.
با خرید بلیط هواپیما مشهد به بغداد یا پرواز تهران به نجف به کربلا سفر نموده و از تمام این امکان زیارتی بازدیده نموده و تمامی مسلمانان جهان را دعا کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!