خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد و آشنایی با بهترین مکان های دیدنی یزد

شهر تبریز تقریبا با یزد فاصله زیادی داد از این رو مسافران ترجیح می دهند با خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد به مقصد مورد نظر سفر کنند.
یزد یک شهر صنعتی است و بیشتر مسافران با اهداف کاری به این شهر سفر می کنند ولی در عین حال نقاط دیدنی برتر زیادی در این شهر وجود دارد.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد

از آنجایی که بیشتر سفرها به یزد از طبقه بیزینس هست تقریبا تمام دوره سال بلیط هواپیما تبریز به یزد قیمت ثابتی دارد مگر آنکه بتوانید بلیط های کنسلی لحظه آخری را تهیه نمایید.

چه فصلی با خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد به این مقصد سفر کنیم؟

شهر یزد آب  هوایی گرم و خشک دارد و تقریبا در تمامی فصول می توان به این شهر تاریخی سفر کرد، اما غالبا در مناسبت های خاص و تعطیلات تورهای گردشگری زیادی به این شهر سفر نموده و مکان تاریخی و دیدنی شلوغ می شوند.
پس اگر ترجیح می دهید از شلوغی شهر به دور باشید بلیط هواپیما تبریز به یزد را در زمانی غیر از تعطیلات و مناسبت های خاص خریداری کنید.
در مقاله حاضر قصد داریم با معرفی نقاط گردشگری و تاریخی در یزد سفر شما را هدفمندتر کنیم تا اگر زمانی فرصت تهیه بلیط هواپیما تبریز به یزد و سفر به این شهر را پیدا کردید از همه این نقاط بازدید کنید.

برخی از بهترین مکان هایی که می توانید قبل از برنامه ریزی برای سفر به یزد در لیست سفر خود بگذارید

برج های سکوت

دخما که برج سکوت نیز نامیده می‌شود، سازه‌ای مدور و برافراشته است که توسط زرتشتیان برای خاک‌برداری ساخته شده است - یعنی برای قرار گرفتن اجساد مرده در دسترس پرندگان مردار، معمولاً کرکس‌ها.
دلیل قرار گرفتن در دسترس پرندگان، اجتناب از تماس با زمین یا آتش است که هر دو در دین زرتشتی مقدس شمرده می شوند.
در سنت ایرانیان زرتشتی، برج‌ها بر فراز تپه‌ها یا کوه‌های کم ارتفاع در نقاط کویری دور از مراکز جمعیتی ساخته می‌شدند.  در اوایل قرن بیستم، زرتشتیان ایرانی به دلیل کاهش تعداد کرکس ها به تدریج استفاده از خود را متوقف کردند و به تدفین یا سوزاندن مرده ها تمایل نشان دادند.
پس اگر علاقمند به تاریخ ایران هستید در اولین فرصت با تهیه بلیط هواپیما تبریز به یزد از این مکان های تاریخی بازدید کنید.

شهر قدیمی

شهر قدیمی مملو از کوچه های کوچکی است که گردشگران می توانند به گشت و گذار و عکس گرفتن در آن بپردازند.  همچنین بازار و مساجد، رستوران ها و کافه ها یی در اینجا وجود دارد.  زمانی که در یزد هستید حتما باید از آن دیدن کنید.

مسجد جامع یزد

مسجد جامع با 2 مناره زیبا، مکان مقدس تاریخی با رنگ‌ها و نمادهای آبی بسیار زیبا است. اینجا بازتاب شکوه و جلال معماری قدیم است.

باغ دولت آباد

اگر زمانی بلیط هواپیما تبریز به یزد را خریداری کردید حتما از باغ دولت آباد بازدید کنید. این باغ یکی از 9 باغ ایرانی ثبت شده در فهرست یونسکو است.  ساختن این باغ وسیع با انواع میوه ها مانند انار، انگور، انجیر و غیره.  در یک بیابان آن را به یک سایت میراث جهانی تبدیل کرده است.  آلاچیق زیبا، شیشه های رنگارنگ روی درهای ارسی آن و بلندترین برج بادی جهان به ارتفاع 33.8 متر از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این باغ گرانبها است.

آتشکده زرتشتیان

آتشکده یزد یکی از 9 آتشکده زرتشتیان جهان است که آتش بهرام مقدس به معنای آتش پیروزی را در خود جای داده است.
آتشکده یزد در شهر مرکزی ایران یزد در سال 1934 به سبک معماری هخامنشی با آجرکاری ساخته شد.  آتشکده ها در هند  در میان باغ وسیعی از درختان کاج، سرو و میوه قرار دارد که حوض آب مدور وسیعی در جلوی آن قرار دارد.
 شعله مقدس در حال حاضر در داخل ظرف مفرغی که از پشت دیوار شیشه ای قابل مشاهده است نگهداری می شود و تنها زرتشتیان اجازه رفتن به حرم را دارند.  شخصی به نام هیربد مسئول روشن نگه داشتن آتش است...
پیشنهاد می کنم وقتی  با خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد به یزد می روید این مکان را ببینید.

خرانق

ارگ باستانی خرانق، رله کاروانی در جاده طبس در 80 کیلومتری شمال شرقی یزد بود.  این بازدید می تواند بخشی از سفر یزد – میبد – چک چک – خرانق باشد.  یک کاروانسرای تازه بازسازی شده (به دلایل ایمنی و همچنین رعایت حریم خصوصی ساکنین) درست در کنار خانه قرار دارد.
منظره با کویر متفاوت است زیرا در ارتفاعات قرار دارد و از دمای معتدلی برخوردار است.
قنات هایی که از مزارع اطراف را تغذیه می کنند هنوز مورد استفاده قرار می گیرند.
خانه ها در کنار هم قرار می گیرند و همگی طرح معماری مشابهی را نشان می دهند.  اصطبل در طبقه پایین، یک راه پله دسترسی به خانه ها را می دهد، آشپزخانه در طبقه بالا و پنجره ها مشرف به خیابان های پیچ در پیچ است.  چوب های زیادی را روی سقف های خشتی می بینیم.
مسجدی که در مرکز روستا قرار دارد دارای یک مناره لرزان است که قدمت آن به قرن نوزدهم می رسد.

خانه هنر یزد با منظره عالی و غذاهای ساده خوشمزه

با خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد ناهار خود را این خانه صرف کنید. این کافه در قلب یزد یک مکان دوست داشتنی برای صرف  ناهار است. لذت بردن از غذاهای ساده اما خوشمزه بر روی پشت بام خود و لذت بردن از مناظر خیره کننده یزد و کوه ها را با بازدید از اینجا تجربه کنید.

موزه آب

موزه ای بسیار جالب در مورد قنات ها و سیستم آبی یزد، به شما کمک می کند تا نحوه ساخت قنات ها و نحوه عملکرد آن را بدانید.

موزه تاریخ و فرهنگ زرتشتیان

اگر می‌خواهید درباره زرتشتیان و ایرانیان امروزی بدانید، باید به آنجا بروید و اطلاعاتی در مورد کارهایی که ایرانی‌ها در جشن‌های فرهنگی مختلف انجام می‌ دادند و اینکه چرا آنها را انجام می ‌دادند را به دست آورید. هر سال مسافران و تورهای مسافرتی بیشماری با خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد از این مکان باستانی دیدن می کنند.

کویر بافق

در کویر بافق می ‌توانید شترسواری، پیاده ‌روی روی تپه‌های شنی، رصد های شبانه و سافاری در میان نخلستان‌ ها را تجربه کنید. پس از رانش در امتداد تپه های شنی، موفق به تماشای غروب خورشید قبل از ناپدید شدن در پشت ماسه ها خواهید شد.
لذت سفر به یک کویر واقعی را با خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد تجربه کنید.

شیرکوه

قله شیرکوه (تفت) با ارتفاع 4075 متر در استان یزد که در مرکز ایران قرار دارد و از هر طرف توسط کویر محصور شده است دیدنی است.
قله شیر کوه یکی از 1515 قله برجسته جهان است. اگرچه از نظر تقسیم بندی تک کوه های ایران ذکر شده است، اما در واقع بخشی از رشته کوه های مرکزی است. این قله به دلیل مجاورت با کویر در برخی از روزهای سال بادهای شدید و خشکی دارد.

زورخانه صاحب الزمان

زورخانه که در لغت به معنای خانه قدرت است محلی برای مردان برای تمرین نوعی هنرهای رزمی ایرانی است.
این زورخانه در یک مسیر واحد در شمال میدان امیر چخماق واقع شده است و آماده پذیرای از گردشگران است و نه تنها می‌توانید این ترکیبی از رقص و وزنه‌برداری را که با عرفان شیعی آغشته است، مشاهده کنید، بلکه می توانید به بررسی مخزن آبی قرن پانزدهمی که در زیر ساختمان قرار دارد نیز بپردازید و اثرات خنک ‌کنندگی بادگیرهای یزدی را با تهیه بلیط هواپیما تبریز به یزد تجربه کنید.

اطلاعات توریستی فهادان

فهادان یک محله قدیمی یزد است که هسته شهر قدیمی را تشکیل می دهد. اینجا محله ای است با خانه های فراوان. بازدید از چندین اثر تاریخی از جمله حوزه علمیه ضیائیه (همچنین به زندان اسکندر)، مقبره 12 امامی، مسجد فهادان، و خانه لاری‌ها لطف دوچندانی دارد.
این منطقه دارای جاذبه های توریستی قابل توجهی می باشد، به طوری که بسیاری از خانه ها به مهمانخانه یا کافه ها و رستوران های کوچک و خنکی تبدیل شده اند.
غروب آفتاب بهترین زمان برای رسیدن به آنجا و گرفتن عکس های عالی با خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد است.

مجموعه تاریخی مارکار

موزه مارکار در ساختمانی با قدمت بیش از هشتاد سال پیش با معماری باشکوه و بی نظیر واقع شده است. این ساختمان آجری به عنوان خوابگاه دانش آموزان مدرسه شبانه روزی مارکار مورد استفاده قرار می گرفت.

 

خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد و آشنایی با بهترین مکان های دیدنی یزد

 

باغ صدری

اگر فرصتی برای خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد یافتید حتما سری هم به این باغ بزنید. باغ صدری یا باغ نامیر را که با ترتیب 13000 متر مربع به ترتیب صدر العلماء، یکی از حاکمان زندی، با مساحت 13000 متر مربع ساخته شده بود.

خانه خان لاری

خانلاری خانه یکی از زیباترین خانه های یزد است که هنر معماری ایران را به جهان نشان می دهد. در سفر خود به ایران و شهر تاریخی یزد، بازدید از خان لاری از دست ندهید.
این خانه که نماد خانه لوکس در قرن 13 م است در محله فهادان واقع شده است. کل منطقه خان لاری 1700 متر مربع است. این یکی از ارزشمندترین خانه های دوران قاجار و 150 ساله است.
ساخت این خانه به 1286 هجری قمری می رسد. خانلاری خانه تحت فرمان غلامحسین مسلنالین ساخته شد و بعدا بازرگان برجسته لاری، حاج ابراهیم لاری این خانه زیبا را خریداری کرد.
هنگامی که شما به خانه وارد می شوید، دو اسلات مختلف را در درب می بینید که به طور خاص برای مردان و زنان، هر کدام با صدای خودشان طراحی شده اند.
منطقه خان لاری خانه 1200 متر مربع ، با 3 حیاط و 6 خانه، از جمله حیاط، اتاق، بالکن و سالن است. در خانه خان لاری در یزد، درها، پرده ها، پنجره ها و اتاق های آینه ای به شما خیره خواهد شد.
مانند سایر خانه های تاریخی، این خانه دارای دو قسمت داخلی و بیرونی با یک حیاط در مرکز است. بخش شمالی خانه خان لاری در زمستان مورد استفاده قرار می گرفته و بخش جنوبی خانه، که شامل یک سالن و بادگیر می شود، یک فضای دلپذیر برای مردم در تابستان ایجاد می کرد.
شما با خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد اسناد تاریخی این خانه را مشاهده خواهید کرد که به صورت عمومی در حیاط داخلی خانه خانلاری نمایش داده می شود.
اتاق های لاری توسط سه پله سنگی از حیاط عمارت جدا می شوند و داخلی اتاق ها با گچ کاری در بنفش تزیین شده است، که چشم های هر بازدید کننده را خیره می کند.
خانه خان لاری از ساعت 9 صبح تا 7:00 بعد از ظهر باز است. سفر به ایران و خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد برای بازدید از خانه خان لاری و دیگر جاذبه ها مانند زندان اسکندر، برج شهر، سید گولز، انبار آبگرم، موزه وزیری و آینه یزد و موزه روشنایی تجربه ای تکرار نشدنی است.

خانه حیرانی

خانه تاریخی حیرانی یزد از بناهای قدیمی یزد و متعلق به دوره قاجار است و دارای ساختمانی چهار طرفه متناسب با فصول مختلف سال و دربند و هشتی زیبا، بادگیر منحصر به فرد و... است.
این خانه از بناهای قدیمی یزد است و در محله یوزداران واقع و متعلق به دوره قاجاراست. در وسط این خانه یک حوض بزرگ مستطیل شکلی قرار دارد که در دو طرف آن دو باغچه بزرگ زیبایی خاصی به خرند و حیاط آن بخشیده است.
همچنین ایوان بزرگی در این خانه محلی برای گذران عصر های گرم تابستان بوده و محلی برای نگهداری خمره های بزرگ و تخت و دیدن شبهای کویر در زیر ایوان زیرزمینی وجود دارد که در دو طرف بالای ایوان درو گوشواره سه دری قرار دارد.
در مقابل یک اتاق پنج دری که در دو طرف آن دو اتاق سه دری واقع شده است دیوار ها کاه گلی وباگچ اندود شده ای وجود دارد.
حیاط خانه با آجر خشت سنگفرش شده و کنگره دیوارها هم  آجر نما کاری شده است. این خانه هم اکنون در اختیار دانشگاه آزاد یزد قرار گرفته است. به شما توصیه می شود اگ زمانی فرصت خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد را یافتید حتما از این مکان تاریخی دیدن کنید.

مسجد حظیره

مسجد حظیره یکی از بلندترین و زیباترین مناره های ایران را داراست. این بنا سردری بلند دارد که با کاشی کاری های آبی و نقوش مختلف ترنج و خطوط کوفی مزین شده اند و دو مناره چشمگیر با طرح های زیبا و کاشی های آبی رنگ به آن جلوه ای خاص داده اند كه بر روی ترنجی های آن نام های خداوند و پنج تن آل عبا حکاکی شده است.

موزه کامبرین

موزه کامبرین اولین موزه تخصصی دیرینه شناسی ایران است که حدود 400 نمونه از بقایای فسیلی کشف شده در 30 سال اخیر در اطراف فلات ایران به ویژه آنهایی که در استان یزد کشف شده اند را به نمایش می گذارد.
در این موزه بقایای بی مهرگانی مانند خارپوستان، تریلوبیت ها، آمونیت ها، دوپایان و نوتروفیل ها به نمایش گذاشته شده است.

کوه عقاب

کوه عقاب یزد کوهی است مرتفع که شبیه به عقاب شاهین کوهستانی است که شاهانه بال های خود را در دشتی وسیع باز کرده است.
کوه عقاب در روستای فراشاه ( اخیراً به نام اسلامیه ) یزد واقع شده و بخشی از کوه های یزد با ارتفاع تقریبی 2000 متر است.
این کوه در بین مردم محلی و کوهنوردان بسیار محبوب است. بر اثر فرسایش و آهک های کوه عقاب تفت، گیاه و چشمه ای روی آن نیست و در بالای آن سوراخ های زیادی وجود دارد که حیوانات از آن به عنوان لانه استفاده می کنند.
اگر چند روز بیشتر فرصت اقامت در یزد را با خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد دارید حتما بازدید از این کوه را در برنامه خود بگذارید.

مجتمع امیر چخماق

یک بنای برجسته در یزد، ایران است که به خاطر طاقچه های متقارن  غرق شده اش شناخته شده است. 
این بنا مسجدی است که در میدانی به همین نام واقع شده است. همچنین دارای کاروانسرا، تکیه، حمام، چاه آب سرد و قنادی است. 
در شب، ساختمان پس از ساعت‌های گرگ و میش پس از غروب خورشید با نور نارنجی در طاق‌های آن روشن می ‌شود که آن را به منظره‌ای دیدنی تبدیل می ‌کند.
در طول جنگ ایران و عراق و جنگ عراق با ایالات متحده و افغانستان، بسیاری از مردم عراق و افغانستان در میدان امیر چخماق ساکن شدند.

غار نباتی

غار نباتی در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهرستان تفت در حوالی روستای تاریخی و زیبای ندوشن از توابع بخش خضرآباد شهرستان صدوق (اشکذر) واقع شده است.
در این غار ستون های زیبا و بارگاه های طبیعی ایجاد شده از استالاگمیت وجود دارد و همچنین بلورهای گل کلمی در دالان های مختلف آن، فضاهای جالب پدید آورده اند.
قندیل های نبات مانند غار نباتی آن را به غاری زیبا در استان یزد تبدیل کرده است. غار نباتی دارای دو دهانه است بدین نحو که در کنار دهانه اصلی آن که نیازمند یک فرود سه متری است دهانه دیگری به صورت مصنوعی ایجاد گردیده که دیگر نیازی به فرود ندارد.

موزه آیینه و نورپردازی

این عمارت زیبای قرن بیستمی، متعلق به دهه 1940، پس از انقلاب 1978 مصادره شد و به موزه‌ای عجیب و غریب و سرگرم‌ کننده تبدیل شده است که شگفتی انعکاس را جشن می‌گیرد.
 چند نمونه خوب از آینه ها و لامپ ها به نمایش گذاشته شده اند و یک غرفه عکس با آینه های مخالف، بهترین سلفی را ایجاد می کند.
با وجود نامش، نقطه برجسته موزه نه آینه است و نه چراغ، بلکه یک قطعه گچ کاری عالی به شکل پرده است.
از دیگر گنجینه‌های موزه می‌توان به مجموعه‌ای از کبریت‌ها از سراسر جهان، لامپ‌های قدیمی متناسب با شهری اختصاص یافته به نور و برخی آثار باستانی کشف‌شده از قاچاقچیان اشاره کرد.
همه این جاذبه ها با خرید بلیط هواپیما تبریز به یزد در انتظار شما هستند.

جمع بندی

همانطور که دیدیم یزد شهری تاریخی با جاذبه های فراوان است. شما می توانید با بازدید از سایت بای بای از برنامه زمانی و تخفیفات لحظه آخری بلیط هواپیما تبریز به یزد اطلاع پیدا کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!