چطور بلیط هواپیمای ارزان بخرم؟

چگونه ارزان ترین پرواز ممکن را به مقصد اقصی نقاط دنیا رزرو کنیم و بلیط هواپیما ارزان خریداری کنیم؟ همه ما هنگامی که قصد سفر داریم تلاش برای رزرو ارزان ترین پروازهای ممکن به هر مقصد، را با جستجوی خسته کننده و مکرر بلیط هواپیما ارزان تجربه کرده ایم. با وجود موتورهای جستجوی بی پایان برای بلیط هواپیما ارزان و نوسان مداوم قیمت ها، رزرو پرواز مقرون به صرفه کار بسیار دشواری است. 
در ادامه چند نکته کلیدی را مطرح می کنیم که در زمان رزرو پرواز بعدی شما زمانی که برای رزو بلیط هواپیما ارزان با نا امیدی در اینترنت جستجو می کنید، کمک می کند تا در هزینه ای که برای خرید بلیط می پردازید، صرفه جویی کنید. 
راهنمای ما را در مورد نحوه خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین با قیمت ارزان، نحوه دریافت اقامت های طولانی مدت رایگان و در نهایت خرید بلیط هواپیما ارزان با رزو بلیط سفر تک سفره ، و بلیط های سفر به دور دنیا را از دست ندهید!

خرید بلیط هواپیما ارزان در پروازهای خارجی

برای موفقیت در فرایند رزو بلیط هواپیما ارزان در پروازهای خارجی راهکارهای زیر را دنبال کنید:

1. جستجوهای بلیط هواپیما ارزان خود را کاملاً محرمانه نگه دارید.

شاید تعجب کنید اگر بدانید پس از چند بار جستجوی بلیط هواپیما ارزان مورد نظرتان در مرورگر وب، قیمت آن تغییر می کند. بر اساس کوکی‌های موجود در مرورگر شما، زمانی که یک مسیر خاص برای سفر را انتخاب نموده و بلیط هواپیما ارزان را به طور مکرر جستجو می‌ کنید، قیمت پرواز افزایش می‌یابد، زیرا سایت می‌خواهد قبل از اینکه قیمت‌ ها حتی بیشتر شود، شما را از بالا رفتن سریع قیمت رزرو بلیط هواپیما بترساند تا هرچه سریع تر پرواز خارجی خود را خریداری کنید. پس، همیشه پروازها را در حالت ناشناس یا با مرور خصوصی جستجو کنید تا بتوانید کمترین قیمت های بلیط هواپیما ارزان پروازهای خارجی را ببینید. 
برای یافتن بلیط هواپیما ارزان، در مرورگر گوگل کروم Google Chrome یا Safari، حالت ناشناس بودن با زدن کلید Command یا «Shift،N Control» در صورت استفاده از رایانه شخصی فعال می‌شود. برای  مرورگر موزیلا، فایرفاکس، یا اینترنت اکسپلورر، کلید Command یا «Control P- Shift» را در صورت استفاده از رایانه شخصی بزنید. با این کار یک پنجره مرورگر جدید باز می شود که در آن اطلاعات شما ردیابی نمی شود، بنابراین در هنگام جستجوی خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت ها افزایش نمی یابد.
 توجه: اگر از نسخه قدیمی OS X استفاده می کنید، مرورگر Safari را باز کنید، سپس روی "Safari" در نوار منو کلیک کنید و "Private Browsing" را انتخاب کنید.
هر بار که پنجره ناشناس را دوباره باز می کنید، کوکی های شما بازنشانی می شوند. بنابراین، اگر می‌خواهید برای هر جستجوی پرواز با یک صفحه تمیز شروع کنید، تمام پنجره‌های ناشناس خود را ببندید (تا بنابراین جستجوهای قبلی‌تان که احتمالاً هزینه‌ها را افزایش می‌دهد به خاطر ‌نمانند)، سپس پنجره جدیدی را باز کنید و بعد از آن جستجوی بلیط هواپیما ارزان قیمت خود را انجام دهید.

2. از بهترین سایت های خرید آنلاین بلیط هواپیما استفاده کنید.

همه سایت های اینترنتی که به شما امکان خرید آنلاین بلیط هواپیما را ارائه می دهند، نتایج یکسانی را با جستجوهای مشابه نشان نمی دهند. برخی از موتورهای جستجو (به عنوان مثال Expedia) به طور مداوم با بلیط های هواپیما ارزان تر به روز می شوند و در مقایسه با سایر سایت ها، بهترین قیمت ها را ارائه می دهند.
بنابراین، آشنایی با این سایت ها برای خرید بلیط هواپیما ارزان، بسیار مفید است. بنابراین، از این مرورگرها برای خرید بلیط هواپیما ارزان استفاده کنید:

اسکای اسکنر

انتخاب اول ما برای یافتن بلیط هواپیما ارازان مرورگر اسکای اسکنر است. البته ممکن است این مرورگر بدون فیلترشکن در ایران جواب ندهد و نتوانید خرید را از این طریق انجام دهید. اما این مرورگر صرفا برای اطلاع از بلیط های موجود در سامانه پروازهای خارجی بسیار مفید است. ضمن آنکه پس از اطلاع از قیمت بلیط و پرواز مورد نظر خود می توانید آن را از دفاتر رسمی فروش پروازهای خارجی تهیه نمائید.

سایر مرورگرها برای خرید بلیط هواپیما ارزان خارجی

-    مرورگر Airfarewatchdog نیز یکی دیگر از مرورگرهای فیلتر شده در ایران است که بالاترین نرخ ‌های فروش و خطا را از کشور مبدا شما فهرست می‌کند .
-    سایر مرورگرهای فیلتر شده شامل مرورگر موموندو (موتور جستجوی گسترده ای که گاهی کرایه های بلیط هواپیما ارزان تری را نسبت به Skyscanner را نشان می دهد).
-    و مرورگر Kiwi.com (همه خطوط هوایی را برای ایجاد مسیرهایی ارزان‌تر از رزرو تنها با 1 خط هوایی ترکیب می‌کند ) می شود. مرورگر کیوی همچنین  شامل یک صفحه معاملات می شود).
-    مرورگر جت را دار-JetRadar 
مرورگر جت رادار (شامل خطوط هوایی مقرون به صرفه است، که بسیاری از موتورهای جستجو آن را ندارند).
-    مرورگر گوگل فلایت Google Flights (ابزار خوبی برای مقایسه سریع تاریخ پرواز - که معمولاً دارای بهترین قیمت نمی باشد) است. گوگل فلایت از جله مرورگرهایی هست که باراحتی با یک فیلترشکن ساده باز شده و خیلی سریع شما را از وضعیت قیمت بلیط های هواپیما مطلع می سازد.
از سال 2020، اکثر خطوط هوایی ارزان قیمت اکنون در موتورهای جستجوی گسترده ای که ما توصیه می کنیم  به چشم می خورند. اگر می‌خواهید 100% مطمئن باشید، می‌توانید یک جستجوی اضافی برای خطوط هوایی مقرون به صرفه منطقه‌ای انجام دهید می توانید از این سایت ها استعلام بگیرید.
در نهایت، هیچ موتور جستجوی منفردی به طور دایمی کامل نیست (اگرچه ما معمولاً ارزان‌ترین قیمت را در مرورگرهای Skyscanner یا Momondo می‌یابیم). به این ترتیب، ممکن است لازم باشد ترکیبی از موتورهای جستجو را امتحان کنید تا مطمئن شوید هیچ نتیجه ای را در رابطه با بلیط هواپیما ارزان از دست نمی دهید. به نظر نمی رسد که 100 درصد مواقع، ارزان ترین بلیط پرواز را داشته باشد.
برخی پروازهای جدید و بسیار اقتصادی مانند فلای دبی و ایر عربیا چند سالی است که در ایران دفتر نمایندگی افتتاح نموده اند که با محدود نمودن برخی عوامل جانبی مثل تغذیه در هواپیما و سایر موارد بلیط هواپیما ارزان مورد نظر شما را برای شما در تاریخ های مختلف ارائه نموده و نمایش می دهند.

3. ارزان ترین روز برای پرواز و خرید بلیط هواپیما مشخص کنید.

در حالی که تئوری ها و نظریات زیادی در مورد رزرو خاص در هر سه شنبه برای صرفه جویی در هزینه بلیط هواپیما ارزان وجود دارد، واقعیت این است که هیچ حقیقت ثابتی در مورد بلیط هواپیما ارزان وجود ندارد که دقیقاً کدام روزها برای رزو پرواز ارزان تر هستند. اغلب اوقات پروازهای موجود در روزهای هفته ارزان تر است، اگرچه همیشه اینطور نیست. بهترین تکنیکی که به شما یشنهاد می شود این است که یک تصویر سریع از قیمت های اعلام شده برای یک ماه کامل را دریافت کنید تا ببینید چه روزهایی برای مسیر خاص شما بلیط های پرواز ارزان تر از همه هستند.  

رزرو بلیط هواپیما ارزان در سایت اسکای اسکنر چگونه است:

-    مرحله 1. به وب سایت Skyscanner بروید یا برنامه آن را با استفاده از یک فیلترشکن دانلود کنید.
-    مرحله 2. شهرهای کشور مورد نظر برای عزیمت و ورود خود را وارد کنید. اغلب در ایران پروازهای خارجی از سه شهر اصفهان، تهران و شیراز می باشند.
-    مرحله 3. پروازهای "یک طرفه" را انتخاب کنید (حتی اگر پرواز رفت و برگشت مد نظر شما باشد - شما ابتدا ارزان ترین روزها را برای پرواز تعیین می کنید).
-    مرحله 4. در رایانه خود روی کلید «خروج» کلیک کنید، اما به جای وارد کردن تاریخ، «کل ماه» و سپس «ارزان ترین ماه» را انتخاب کنید تا بتوانید همه تاریخ‌ ها را مرور کنید تا ببینید کدام ارزان‌تر است. روی گزینه «جستجوی پروازها» کلیک کنید تا به راحتی ببینید درکدام تاریخ قیمت بلیط هواپیما ارزان ‌تر است.
-    مرحله پنجم. در برنامه تلفن همراه روی تاریخ عزیمت ضربه بزنید، سپس نمای انتخابی را به «نمودار» تغییر دهید. برای یافتن ارزان ترین تاریخ می توانید به راحتی انگشت خود را به چپ و راست بکشید و برای مشاهده قیمت روی یکی از نوارها ضربه بزنید.
-    در صورت لزوم، این مراحل را برای پرواز برگشت خود تکرار کنید. هنوز هم می‌توانید یک سفر خارجی رفت و برگشت را با یک بوکینگ رزرو کنید، اما انجام این مراحل ابتدا به شما امکان آن را می‌دهد که ببینید کدام تاریخ ‌ها برای سفر رفت و برگشت شما معمولاً ارزان‌تر هستند.

رزرو بلیط هواپیما ارزان در سایر سایت های فروش اینترنتی بلیط آنلاین چگونه است:

-    مرورگرهای Kiwi.com و Google Flights مشابه مرورگر Skyscanner کار می‌کنند، بعلاوه آن‌ها نمای نقشه نیز دارند، بنابراین شما می‌توانید ببینید فرودگاه کجاست. برای ردیابی زمان و مکان ارزان ترین پرواز، هاپر همچنین خدمات تجزیه و تحلیل قیمت و نوسانات ردیابی را ارائه می دهد (یعنی نشان می دهد بهترین زمان برای پرواز چه زمانی است و چه آفرهایی برای خرید بلیط هواپیما ارزان برای شما وجود دارد). توصیه های ما را دراین مقاله دنبال کنید، آنگاه می بینید که یافتن بلیط هواپیما ارزان آنقدرها هم کار دشواری نیست.

 

چطور بلیط هواپیمای ارزان بخرم؟

خرید بلیط هواپیما ارزان برای پروازهای داخلی

طبیعی است که شما هم مانند بسیاری ازمسافران برای خرید بلیط هواپیما ارزان در سفرهای داخلی عینا عبارت خرید بلیط هواپیما ارزان را در گوگل سرچ کنید. اما به یاد داشته باشید که همیشه آسان تین راه بهترین راه نیست. در انجا دو نکته ای را به شما معرفی می کنیم که کمک شایانی در یافتن بلیط هواپیما ارزان برای پروازهای داخلی به شما می کند.

انتخاب هوشمندانه نوع بلیط برای خرید بلیط هواپیما ارزان

یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت بلیط هواپیما نوع بلیط هواپیما است. بلیط های چاتر و سیستمی دو نوع رایج بلیط می باشند. هر کدام از این دو نوع ویژگی ها و قیمت و امتیازات خود را دارد. مثلا برای سفر با کودکان و با خانواده بلیط سیستمی مقرون به صرفه تر است و زمانی که چیزی به تاریخ سفرنان نمانده بلیط چاتری ارزان تر است زیرا همیشه خطوط هواپیمایی یک سری صندلی خالی برای فروش فوری دارند.
انتخاب بهترین زمان پرواز برای خرید بلیط هواپیما ارزان
همچون راهنمای خرید بلیط هواپما ارزان برای روازهای خارجی در پروازهای داخلی هم انتخاب زمان سفر بسیار مهم است. مثلا ایام تعطیل، زمان برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها با افزایش تقاضا نرخ بلیط بالاتر می رود، در حالیکه در ایام محرم و رمضان که تقاضا برای سفر به نقاط توریست و گردشگری کمتر می شود یافتن بلیط هواپیما ارزان آسانتر خواهد بود.

راهکارهای هوشمندانه برای خرید بلیط هواپیما ارزان

-    هر لحظه آماده سفر باشید و ارزان‌ترین بلیط هواپیما لحظه آخری را خریداری نمائید.
اگر  قصد خرید بلیط هواپیما ارزان را دارید همیشه چمدنتان را بسه باشید و منتظر یک خبر خوش ، بلیط‌های زیرقیمت لحظه آخری مناسب خود باشید.
-    یک تقویم قیمتی تهیه نمائید.
بعد از تعیین و ثبت مبدا و مقصد و تاریخ سفرتان را انتخاب گزینه جستجوی نتایج تقویم قیمتی، کلیه قیمت ها و حتی قیمت های موجئد برای تاریخ قبل و بعد از تاریخ انتخابی خود را دریافت می کنید.
-    فیلتر بر اساس قیمت.
در قسمت فیلتر می توانید رنج قیمت مورد نظر خود را وارد کنید تا در صورتی که فقط قصد خرید بلیط هواپیما ارزان را دارید تنها گزینه های متناسب با بودجه شما نمایش داده شود.
-    انتخاب نوع پرواز
 برای انتخاب نوع پرواز در قسمت فیلترها می‌توانید با انتخاب نوع پرواز با استفاده از موتورهای جستجو پروازهای ارزان تر را در آن پرواز بیابید.
-    زمان پرواز
با انتخاب گزینه پرواز می توانید از تاریخ و ساعات کلیه برنامه های سفر که می توانید در آنها خرید بلط هواپیما ارزان را داشته باشیدمطلع شوید.

جمع بندی

فراموش نکنید که در سایت بای بای نیز می توانید با انتخاب مبدا و مقصد سفر خود بهترین بلیط های هواپیما با ارزان ترین قیمت را مشاهده کنید و خرید بلیط هواپیما را به صورت آنلاین انجام دهید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!