سفر به سومین شهر بزرگ ترکیه با خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر

بلیط هواپیما تهران به ازمیر از جمله بلیط های پر فروش به مقصد ترکیه است. آیا قصد دارید از کلان شهر زیبای ازمیر واقع در سواحل خیره کننده دریای اژه ترکیه دیدن کنید؟
اگر چنین است، این راهنمای شما برای انجام کارهای برتر در ازمیر برای کسانی است که برای اولین بار با خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر سفر می کنند. 
برای اولین بار به ترکیه سفر می کنید؟ چند نکته برتر ما را که قبل از سفر به ترکیه باید بدانید را از دست ندهید.

چرا  از ازمیر ترکیه دیدن کنید؟

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه و یکی از قدیمی ترین سکونتگاه ها در منطقه دریای مدیترانه است. ازمیر با بیش از 8000 سال تاریخ باستانی که در کاوش‌های مکان‌های باستان‌شناسی و بناهای تاریخی (که حتی توسط اسکندر کبیر بازسازی شد) مشهود است، نه تنها دارای بسیاری از مناظر میراث فرهنگی شگفت‌انگیز است، بلکه آب و هوای ساحلی دوست‌داشتنی، فرصت‌های فضای باز، و منحصربه‌ فرد و لذت ازغذای محلی را دارد.
ازمیر به عنوان یک شهر بندری بین‌المللی، تاریخ گسترده و باستانی ازمیر تحت تأثیر تأثیرات متقابل فرهنگی از قبیل: قبایل محلی آناتولی، یونی‌ها، رومی‌ها، ایرانی‌ها، یونانی‌ها، ترک‌ها و عثمانی‌ها، یهودیان سفاردی، ارمنی‌ها و لوانتینی‌ها (اروپایی‌های بریتانیایی، ایتالیایی و فرانسوی تبار) شکل گرفته است.
امروزه ازمیر جایگزین آرام تری برای استانبول محسوب می شود. گردشگاه و خیابان‌های نخل ‌کاری شده آن به شما این حس را می‌دهد که انگار در ترکیبی از محیط بین لس‌آنجلس و یک شهر اروپای غربی هستید.
پس با خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر ترکیب تاریخ اروپا و آسیا را تجربه کنید.
این روزها، شهرهای خارج از ازمیر (مانند Urla و Alacati) به مقصد تعطیلات محبوب برای کسانی تبدیل شده اند که به دنبال فرار از شلوغی زندگی شهری استانبول هستند.

فصل سفر به ازمیر با تهیه بلیط هواپیما تهران به ازمیر

در ماه‌های تابستان، جمعیت استان ازمیر به‌عنوان تفرجگاه‌های محبوب در اطراف شبه‌جزیره Çeşme، Urla، Foça، Seferihisar، Sığacık و Özdere میزبان کسانی است که از گرمای سوزان از سایر مناطق ترکیه فرار می‌کنند.
ازمیر تنها یک ساعت با هواپیما از استانبول فاصله دارد. در اینجا برخی از سرگرم‌کننده ترین کارهای تفریحی که می توانید در ازمیر انجام دهید را به شما معرفی می کنیم.

بازدید از میدان کوناک و برج ساعت

اولین توقف شما در ازمیر باید میدان کوناک واقع در مرکز شهر باشد. در اینجا، یک برج ساعت زیبا، هدیه امپراتور آلمان، ویلهلم دوم به عبدالحمیت دوم، پادشاه عثمانی و نمادی از شهر را خواهید دید. اینجا همچنین یک ورودی به بازار قدیمی با دسترسی به اتوبوس، سیستم تراموا و کشتی های شهری است. میدان کوناک همچنین یک ایستگاه استراحت محبوب و مکانی عالی برای تماشای مردم است.

خرید در بازار کمرالتی و بازارهای اطراف با تهیه بلیط هواپیما تهران به ازمیر

از میدان کوناک به سمت بازار معروفی به نام کمرالتی بروید. در اینجا می ‌توانید ساعت‌ها در خیابان‌های بازار که یادآور بازار مصری استانبول است بگردید.
 در یکی از غرفه‌های کوچکی که سبزیجات خشک، انواع غذاهای سنتی ترکی، چای‌های محلی و ادویه‌های رنگارنگ، یا لباس‌ها یا اجناس و حتی لباس عروسی خود را می‌فروشند، وارد شوید.
یک قهوه سنتی ترکی در نزدیکی مسجد حصار یا چند تنقلات از Ülver Teyze Rümeli Börekler میل کنید! و فراموش نکنید که از جواهرات و عتیقه فروشی ها در Kızlarağası Hanı (یک کاروانسرای عثمانی)، و صنعتگران محلی که روی فلزات، چرم و جواهرات کار می کنند، دیدن کنید.
همچنین در خیابان هاورا و مسجد کستانپازاری (بازار شاه بلوط) در مسیر خود به ایستگاه بعدی قدم بزنید، از مناظر رنگارنگ بازار اطراف که ادویه‌های تند مانند سماق، پسته خشک، زردآلو و انجیر می‌فروشند، دیدن کنید.
در انتهای خیابان هاورا، سایت باستانی آگورا را خواهید دید.

خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر و بازدید ازمحوطه باستانی آگورا در اسمیرنا

آگورا اسمیرنا Agora of Smyrna یک موزه در فضای باز است که در محله نمازگاه واقع شده است. 
این یکی از تنها آگوراها در جهان است که در یک شهر بزرگ امروزی ساخته شده است و دارای ساختاری سه لایه، کلیساها، ستون‌های مرمری، طاق‌ها و گرافیتی‌های باستانی است. برخی از آثار و کاوش‌های حاصل از اینجا اکنون در موزه باستان‌شناسی ازمیر و موزه هنر و تاریخ به نمایش گذاشته شده‌اند.

گردش در پارک فرهنگ با خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر

پارک فرهنگ مکانی است برای لذت بردن از کنسرت ها، جشنواره ها و نمایشگاه های کتاب در طول سال.
اینجا به عنوان محلی برای فرار از شلوغی شهر عمل می کند، جایی که می توانید از دویدن یا گردش در میان فضاهای سرسبز لذت ببرید.
در بهار، این پارک میزبان نمایشگاه کتاب ازمیر در یک دوره 10 روزه است و در تابستان، این پارک میزبان نمایشگاه بین‌المللی ازمیر است که در آن موسیقی‌دانان و هنرمندان ملی و بین‌المللی، جمعیت محلی را در یک مراسم یک هفته‌ای سرگرم می‌کنند.
از طرف دیگر، یک موزه تاریخ و هنر در داخل، یک پارک تفریحی، و یک دریاچه نیز وجود دارد.

 اسکله کوناک

با مغازه ها و تعدادی رستوران رو به دریا، اسکله کوناک مکانی عالی برای لذت بردن از یک قهوه یا یک وعده غذایی با دوستان است.
 از برخی غذاهای اصیل ترکی مانند مانتی پخته شده (راویولی به سبک ترکی) با منظره کوه های ازمیر لذت ببرید.

خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر و بازدید ازمجسمه سنگی کادیفکاله Kadifekale و آتاتورک

قلعه کادیفکه در تپه پاگوس Pagos بینش هایی را به زمانی ارائه می دهد که اسکندر مقدونی ازمیر باستان را احیا کرد.
 نام آن به معنای "قلعه مخملی" است و در بالای آن مناظر خیره کننده ای از شهر و خلیج ازمیر وجود دارد.
 امروز می‌توانید  با خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر آنچه از قلعه باقی مانده است، از جمله دیوارها، برج‌ها و برخی از آب انبارهای زیرزمینی بیزانسی را ببینید.
اتوبوس تور ازمیر را سوار شوید یا از سایت آگورا یک تاکسی سریع بگیرید زیرا مسیر بالا شیب دار است!
در این منطقه، چند سایت جالب دیگر برای دیدن وجود دارد، مانند: مجموعه ای از قنات ها به نام Vezirsuyu و از آنجا می توانید نقش برجسته آتاتورک را ببینید. 
به سیرینیر بروید و مجموعه دیگری از این قنات های باستانی را در سمت راست خود خواهید دید که قنات های Kızılçullu نام دارند.
 این بناها که جاذبه های گردشگری واقعی نیستند، بقایای گذشته باستانی ازمیر هستند.

محله السنجاک مکانی برای بازدید با خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر

Alsancak را می توان مرکز شهر ازمیر در نظر گرفت و چیزی برای همه دارد. این محله که از ابتدای منطقه بندر شروع می شود، دارای انواع رستوران ها، بارها، میخانه ها و هتل ها می باشد. 
شما می توانید یک روز کامل را صرف توضیح این محله کنید. بوتیک‌فروشی‌های کوچک، مکان‌های پاتوق جالب و چند کافه عالی شما را مشغول خواهند کرد. 
یک شب را در La Puerta سپری کنید و تمام نوشیدنی‌های مختلف را در باغ امتحان کنید، یا به Alsancak Dostlar Fırını بروید، یک نانوایی خانوادگی که شیرینی معروف شهر «بویوز» را با تخم‌مرغ‌های آب‌پز با «چای» داغ سرو می‌کند. 
این فروشگاه انواع مختلفی دارد که می توانید برای صبحانه از آنها لذت ببرید.
اگر خرید شعار شماست، به بلوار پلون یا خیابان دکتر مصطفی انور بی بروید، جایی که پس از چند ساعت خرید در مغازه‌های محلی و بین‌المللی، می‌توانید هم تماشای مردم را انتخاب کنید و هم به دنبال خرید سریع بروید.
همه این جاذبه ها با خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر در انتظار شماست.

بازدید از موزه های ازمیر

ازمیر در مقایسه با استانبول موزه های زیادی برای مباهات ندارد، اما موزه هایی که دارد ارزش دیدن را دارند! آنها همچنین به یکدیگر نزدیک هستند، اگر می خواهید در همان روز یا بین ناهار بیش از یک بازدید داشته باشید با تهیه بلیط هواپیما تهران به ازمیر از موزه های زیر دیدن کنید:
(1) موزه قوم نگاری
(2) موزه باستان شناسی
(3) موزه هنر و مجسمه سازی
(4) موزه تاریخ و هنر
(5) موزه زنان ازمیر
(6) موزه آتاتورک
(7) اپرا و باله دولتی (مرکز هنری و فرهنگی)
(8) موزه لوکوموتیو بخار - در فضای باز!
(9) موزه آگورا - در فضای باز و غیره

موزه باستان شناسی و موزه قوم نگاری هر دو در یک مجموعه هستند. موزه قوم نگاری در یک ساختمان سنگی قدیمی نئوکلاسیک قرار دارد که در اوایل زندگی خود به عنوان بیمارستان استفاده می شد. امروزه، این ساختمان آثار مختلف و بسیاری از آثار جالب بسیاری را در خود جای داده است که زندگی اجتماعی مردم ازمیر و منطقه دریای اژه را ، از جمله لباس، فرش و سفال به نمایش می گذارد.

 

سفر به سومین شهر بزرگ ترکیه با خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر

 

بازدید اماکن مذهبی با خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر

تاریخ چندفرهنگی ازمیر زمانی مشهود است که به مکان‌های مذهبی مختلف آن مانند کلیسای جامع سنت جان، کلیسای ارتدکس سنت و وکولوس و مسجد سالپچی اوغلو نگاه کنید.
این شهر دارای تعدادی کلیسا، مسجد و کنیسه است (برای بازدید از برخی از آنها به مجوز قبلی نیاز دارید). 
در داخل می توانید جلسات دعا را نیز تماشا کنید و معماری و دکوراسیون داخلی را تحسین کنید. 

بازدید ازآسانسور تاریخی با تهیه بلیط هواپیما تهران به ازمیر

این آسانسور که توسط یک تاجر محلی در اوایل دهه 1900 برای سهولت حمل و نقل کالا و مردم به تپه های شیب دار ازمیر ساخته شد، به یک نقطه عطف مهم و یکی از محبوب ترین مکان ها برای عکاسی در شهر تبدیل شده است و استفاده از آن کاملا رایگان است!

بالچوا و تله کابین آن مکان جذابی برای بازدید

بالچوا که یکی از مناطق مسکونی متعدد ازمیر است، دارای مراکز خرید بسیاری و همچنین تنها سیستم تله کابین ازمیر در کوه دده است. این یکی از قدیمی ترین بالابرهای هوایی ترکیه است که پس از 40 سال از کار افتادن، بازسازی شد و در سال 2015 دوباره شروع به کار کرد.
با خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر حتما به دیدن مناظر با این تله کابین بپردازید.
در بالای کوه، می توانید چای خانه ها و لوازم ضروری باربیکیو را برای لذت بردن از یک پیک نیک در بالای کوه با خانواده و دوستان خود بیابید. میزهای پیک نیک زیادی وجود دارد که از مناظر دو طرف کوه لذت می برید.
یک تلسکوپ مناظری از کل ازمیر را ارائه می دهد، محله ای با جنگل کوچک و تالاب که اگر خوش شانس باشید، می توانید فلامینگوها را ببینید. 
برای یک روز آبگرم، بالچوا یک حمام گرم افسانه ای را ارائه می دهد: حمام آگاممنون. 
اعتقاد بر این است که این حمام ها توسط پادشاه یونان آگاممنون (فرمانده جنگ تروا) و سربازانش پس از نبرد مورد استفاده قرار گرفته است. خدمات و درمان های اسپا از طریق برخی هتل ها در دسترس است.
میدی دولما یا صدف پر شده با برنج، یکی دیگر از غذاهای معروف ازمیر است که باید در سرکان و حمزه امتحان کنید. آنها را با طمع لیمو امتحان کنید.

سایت باستان شناسی افسوس، خانه مادر مریم، و سیرینس

افسوس یک سایت میراث جهانی یونسکو، یکی از عجایب هفتگانه جهان باستان است و برای علاقه مندان به تاریخ و باستان شناسی ضروری است.
افسوس با داشتن کتابخانه معروف سلسوس، یکی از بزرگترین کتابخانه های جهان روم، یک جاذبه گردشگری بسیار محبوب است.
خود شهر دارای آثار و مکان های دیگر مانند آمفی تئاتر، معبد هادریان و معبد آرتمیس است. 
خانه‌های پلکانی افسوس با موزاییک‌های رنگارنگشان که نگاهی اجمالی به زندگی مجلل رومیان باستان به ما نشان می‌دهند، بسیار جذاب هستند.
در چند کیلومتری اینجا، خانه مادر مریم متعلق به قرن پنجم اکنون به زیارتگاه تبدیل شده است.
بر اساس یک افسانه، مریم باکره ممکن است آخرین سالهای زندگی خود را در اینجا گذرانده باشد، شاید حتی با سنت جان.
می توانید با خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر در یک روز از روستای عجیب و غریب Şirince دیدن کنید، جایی که می توانید از شراب های میوه محلی لذت ببرید.

 Çeşme & Alaçatı

چشمه اکنون یک مقصد محبوب برای ترک‌های خارج از شهر، به‌ویژه استانبولی‌هایی است که می‌خواهند فرار کنند. 
قبل از آن بدروم بود و اکنون این شهر کوچک است که در ماه‌های تابستان به تعداد زیاد می‌شود. خیابان های سنگفرش شده شما را به بوتیک های کوچک، یک قلعه کوچک و یک تفرجگاه خوب می رساند تا از ماهی تازه و دیگر غذاهای شگفت انگیز لذت ببرید.
باخرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر از امتحان بستنی و ساندویچ های محلی لذت ببرید.
بستنی محلی از توت های وحشی را در مارینا میل کنید یا اگر گرسنه هستید، یک ساندویچ محلی به نام کومرو، پر از پنیر داغ، سوسیس، گوجه فرنگی و خیار ترشی بگیرید.

بازدید از اورلا

Urla که زمانی فقط یک روستای کوچک بود، اکنون به دلیل کارخانه های شراب سازی و تولید روغن زیتون مورد توجه است. همچنین خانه یک خیابان هنری محبوب با عتیقه ‌فروشی‌ها، ساختمان‌های قدیمی تبدیل به کافه‌ها و رستوران‌ها است که شهر را احیا کرده است.
صبحانه ترکی را در Fırın Vourla که در یک ساختمان سنگی قرار دارد میل کنید وغذاهای پخته شده را در İrmik Hanım امتحان کنید و یا از یک بعد از ظهر خوب در İstifci Urla در باغ زیبای آنها لذت ببرید. 
برای یک گزینه عالی از غذاهای دریایی، رستوران Yengeç را در بندر امتحان کنید و قدم بزنید و قدیمی ترین کارخانه استخراج روغن زیتون یا Klazomenai را ببینید.
Urla فقط 45 دقیقه از ازمیر فاصله دارد، پس اگر با خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر فرصت سفر به ازمیر را یافتید، اتوبوس‌های محلی یا مینی ‌بوس‌ها را از Balçova سوار شوید و در کمترین زمان آن‌جا خواهید بود و از خیابان‌های سنگ ‌فرش شده و خانه‌های سنگی قدیمی لذت خواهید برد!

بازدید از تفرجگاه کامل ازمیر – کوردون به گوزتپه با خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر

کاوش ازمیر را به روش قدیمی در نظر بگیرید: پیاده روی! شما می توانید تمام طول تفرجگاه ازمیر را از Alsancak Kordon تا پل Göztepe که حدود 7-8 کیلومتر است، پیاده روی کنید.
اگر دوست دارید شهر را با دوچرخه کاوش کنید، می توانید یک دوچرخه عمومی از یکی از ایستگاه های نزدیک ایستگاه کشتی شهری کوناک کرایه کنید و در حین لذت بردن از منظره، تا Göztepe بروید.

به موزه آتاتورک بروید

مرکز هنری آرکاس برای قدردانی از هنر - این مرکز هنری که در یک عمارت سنگی بازسازی شده قرار دارد و از دهه 1800 به عنوان کنسولگری فرانسه خدمت می کرد، یکی از معدود ساختمان هایی است که در طول سال ها باقی مانده است و بازدید از این مکان تاریخی با تهیه بلیط هواپیما تهران به ازمیر خالی از لطف نیست.
-    منطقه یهودی کاراتاش.
-    میدان کارانتینا با ایستگاه تراموا و ایستگاه کشتی کوچک.
-    میدان جمهوری و سایر بناها و مجسمه های یادبود وقایع و چهره های مختلف.
در نزدیکی پل Göztepe، برخی از بقایای عمارت های قدیمی کنار آب (yalı) را مشاهده کنید. برخی از این ساختمان‌های قدیمی اکنون محل نگهداری مهد کودک‌ها و بانک‌ها هستند، اما ارزش دیدن را دارند.
عمارت Uşakizade، جایی که بنیانگذار ترکیه مدرن، مصطفی کمال آتاتورک مدتی در آن زندگی کرد.
در Göztepe (به ترکی "تپه چشم") می توانید روی پل قدم بزنید و از منظره ای عالی با قهوه یا چای در کافه های اطراف لذت ببرید.

جمع بندی

با خرید بلیط هواپیما تهران به ازمیر از بهترین مکان های ازمیر دیدن کنید. بای بای برزخی از این جاذبه های گردشگری را به شما معرفی نموده و شما را از آخرین تخفیفات مطلع می سازد.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!