خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

اکثر شیعیان پاکستانی با خرید بلیط هواپیمای رفت و برگشت مشهد به لاهور برای زیارت به ایران رفت و آمد دارند. از طرفی ایرانیان زیادی برای سفرهای کاری به لاهور سفر می کنند.
لاهور، شهری که دارای قرن ها تاریخ، دوستانه ترین مردم و برخی از بهترین غذاهای پاکستان است شهری است که ارزش بازدید را دارد.
اگرچه این شهر به بزرگی شهرهای دیگر نیست، به ظاهر بی نهایت مکان برای بازدید در لاهور وجود دارد - و حتی وقتی فکر می کنید همه آنها را دیده اید، به شما یادآوری می شود که خیر - هنوز خیلی بیشتر وجود دارد.

 

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن


پاکستان با ایران هم مرز است و بلیط هواپیما مشهد به لاهور نسبت به سایر سفرهای خارجی هزینه کمتری را در بر دارد پس همین الان پرواز خود را برای تعطیلات بعدی رزو کنید.
در این مقاله برخی از برترین دیدنی های لاهور را به شما معرفی می کنیم تا زمانی که با تهیه بلیط هواپیما مشهد به لاهوربه این شهر تاریخی سفر می کنید هدفمند تر از لحظه لحظه سفر خود لذت ببرید.

غرفه غذای خیابانی لاهور

تعداد کمی از شهرها به اندازه لاهور دوستدار غذا هستند.

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

دکه های فروش بلالی و فنجان های کف آلود چای به ظاهر در هر گوشه ای می جوشد. مقبره های نیمه فراموش شده و زیارتگاه های درخشان در میان خیابان های معمولی لاهور خودنمایی می کنند.
اگر با خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور به این شهر رفتید حتما سری به خیابان غذا بزنید.
بزها در هر اندازه در اطراف دیوارهای خانه صاحبانشان و خم می شوند - جایی که گاوها و شترها نیز درعید قربان به آنها می پیوندند.
اگرچه بسیاری از مسافران فقط برای یک آخر هفته به لاهور می آیند، حتی یک هفته هم برای لذت بردن از همه چیزهایی که در لاهور برای بازدید وجود دارد کافی نیست.
هر گوشه و کناری چیز جدیدی برای کشف دارد، و مهم نیست که چقدر مکان های تاریخی در لاهور دیده اید، به نظر می رسد این شهر همیشه فقط یک مکان دیگر دارد.

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

یک ضرب‌المثل رایج در میان لاهوری‌ها این است که «اگر لاهور را ندیده ‌اید، حتی زندگی نکرده‌اید».
بله، این شهر آنقدر جذاب است، حتی شما پس از یک بار بازدید از آن شهر خود را فراموش می کنید!
اگر قصد دارید با خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور به پایتخت فرهنگی پاکستان بروید، فهرستی از بهترین مکان‌های دیدنی در لاهور- از جمله برخی از معروف ‌ترین نقاط شهر و برخی مسیرهای انحرافی را بخوانید!

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

1.مسجد وزیرخان

مسجد وزیرخان به دستور شاه جهان یوپ ساخته شد، این دقیقا همان امپراتور مغول است که تاج محل را ساخته بود. هرچه از شکوه آن صحبت کنیم کم است!
وزیرخان علیرغم اینکه یکی از زیباترین مساجدی است که تا به حال در پاکستان دیده اید، نسبتا خلوت است. اگرچه ممکن است این بزرگترین مسجد شهر نباشد، اما یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در لاهور است – پس با خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور بازدید از آن را از دست ندهید!

2. شهر محصور شده لاهور

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

شهر دیواری لاهور یک بنای تاریخی نیست، بلکه یادگاری زنده و نفس‌ گیر از زمان‌های گذشته و حال است. شهر دیواری از 1000 سال قبل از میلاد وجود داشته است و ده‌ها فرمانروا و در آن زندگی کرده اند.
در دوران اوج خود، 13 دروازه اجازه ورود داشتند، اما امروز تنها 6 دروازه باقی مانده است.
هر ساله مسافران زیادی با خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور از این دروازه ها بازدید می کنند.

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

اگرچه دروازه دهلی، که نزدیک‌ ترین دروازه به مسجد وزیرخان است، یکی از شناخته شده ‌ترین بناهای باقیمانده است، اما هر یک از 6 موردی است که ارزش بازدید را دارد... هرچند برای دیدن همه آنها در یک روز احساس فشار نکنید!
اگرچه می‌توانید مکان‌های معروفی را برای بازدید در شهر دیواری لاهور دنبال کنید، اما تجربه واقعی جادوی دیوارها گم شدن در آنها بدون مقصد است.
یک صبح (یا بعدازظهر) برای بازدید به آنجا بروید، از هر دروازه وارد شوید و ببینید ساعت ها شما را به کجا می برند. غذاخوری‌های بی ‌نام، هاولی‌های با شکوه، و انواع مسیرهای باریک و زیارتگاه‌های ناشناخته مطمئناً به استقبال شما خواهند آمد.
بی شک برای همه عکاسان خارج از کشور، مکان‌های کمی در لاهور به این اندازه فتوژنیک هستند!

3. خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از قلعه لاهور

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

قلعه لاهور شاید محبوب ‌ترین جاذبه در بین تمام جاذبه‌های لاهور باشد، اما علیرغم اینکه «خارج‌کننده» نیست - قطعا ارزش دیدن را دارد. 
قلعه و محوطه‌های آن علی ‌رغم کهن‌ سالی‌اش در وضعیت فوق‌ العاده خوبی نگهداری می‌شوند، مطمئناً بازدید از آن شما را کمی به گذشته خواهد برد، شما می توانید با خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور به اعماق تاریخ سفر کنید.
این قلعه در ابتدا در سال 1566 در زمان امپراطور اکبر ساخته شد و بعداً توسط حاکمانی که پس از آن آمدند تغییر یافت.
 با پله‌هایی که برای سم فیل‌ها ساخته شده‌اند، باغ‌های بی‌نظیر، نقاشی‌های باستانی، و مناظری از مسجد بدشاهی و منار پاکستان، یافتن مکانی در لاهور که تاریخ بکر ‌تری از این داشته باشد، سخت است!

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

بهترین فصل برای خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور

اگر می خواهید از شلوغی دوری کنید از بازدید در تعطیلات آخر هفته و در تعطیلات شناخته شده مدرسه خودداری کنید. ماه آگوست نیز به دلیل دمای 40 درجه سانتیگراد، زمان بسیار دردناکی برای لذت بردن از جاذبه های لاهور است.

4. تهیه بلیط هواپیما مشهد به لاهور و رفتن به مسجد بادشاهی

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

با توجه به اینکه مسجد بدشاهی به معنای واقعی کلمه در کنار قلعه لاهور قرار دارد، دیدن آنها با هم منطقی است. مسجد بدشاهی شگفت انگیز و عظیم است.
این مسجد عصر مغول که در سال 1673 تکمیل شد، می تواند تا 100000 نفر را در خود جای دهد و دارای مناره هایی با ارتفاع بیش از 176 فوت (53 متر) است! فی الواقع - اندازه این زیبایی شوخی نیست، حتی می توان آن را از مایل ها دورتر اگر در نقطه مناسبی باشید ببینید.

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

فضای داخلی مسجد با سنگ مرمر بسیار زیبا حکاکی شده تزئین شده است و خود ساختار از ماسه سنگ قرمز ساخته شده است که رنگ منحصر به فرد و قابل توجهی به آن بخشیده است.
اگر در شب از اینجا بازدید کنید، فضای داخلی اش نویدبخش آرامش خواهد بود- اگرچه یک بازدید یک روزه برای تحسین همه پیچیدگی‌های بادشاهی بهترین است.
جمعه ها (نماز جماعت)، شنبه ها و یکشنبه ها شلوغ ترین روزها برای بازدید هستند و اکثر مردم تمایل دارند صبح ها بیایند. بعد از ظهر و عصر بهترین زمان برای بازدید هستند.

5. بازدید از برادری کامران با خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

آیا به دنبال این هستید که کمی از مسیر توریستی لاهور دور شوید؟ 
پس به سمت برادری کامران بروید! بارادری (کاخ تابستانی) در سال 1540 ساخته شد و اعتقاد بر این است که قدیمی ترین بنای مغول باقی مانده در شهر است.
دسترسی به کاخ از طریق یک قایق سواری کوتاه از طریق رودخانه راوی در حومه لاهور امکان پذیر است. حتی در یک بعد از ظهر دلپذیر یکشنبه، تعداد گردشگران در مقایسه با سایر جاذبه های ممکن کم است!
همه این جاذبه های شگفت انگیز در انتظار شماست تا با خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور از آنها لذت ببرید.

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

این کاخ در جزیره کوچکی روبروی ساحل رودخانه قرار دارد و از دو طبقه و دوازده در تشکیل شده است که برای ورود هوا ساخته شده اند.
برخلاف سایر مکان‌های تاریخی در لاهور، این مکان محافظت نمی‌شود - پلکان‌هایی که به پشت بام منتهی می‌شوند، رایگان هستند! یک باغ آراسته اطراف سازه را احاطه کرده است و نوید بخش یک پیک نیک یا حتی یک بازی کریکت است.
اگر شود زمان بازدید خود را با غروب آفتاب بگذرانید - انعکاس آب در رودخانه راوی واقعاً دیدنی است.

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

6. بازار انارکالی

بازار انارکالی یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در لاهور است... چه برای خرید، چه صرف غذا، یا صرفا تماشای مردم، همیشه چیز جدیدی در این بازار شلوغ کشف می ‌شود.
این بازار در محله تاریخی انارکلی واقع شده است، و اگرچه ممکن است مانند شهر دیواری دارای پیچ و خم نباشد، اما گم شدن در میان خیابان های پر جنب و جوش آن بسیار آسان است.
این بازار همچنین یکی از قدیمی‌ترین بازارها در جنوب آسیا به همراه مقبره ای با داستان کاملاً حیرت انگیز است.
نام انارکلی متعلق به دختری است که به عنوان اسکورت کار می کرد و گفته می شود که با ولیعهد جهانگیر، آکا، پسر اکبر امپراتور وقت مغول رابطه داشته است.
انارکلی در این محله دفن شده است، بنابراین در کنار گشت و گذار در خیابان های بازار، بازدید از آرامگاه استادانه او برای بازدید ضروری است.

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

اگرچه بازدید در تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات مطمئناً مملو از زندگی خواهد بود، موتورسیکلت هایی که اصرار دارند در میان جمعیت عابر پیاده چرخ بزنند می توانند در انارکلی خسته کننده شوند.
از ساعت شلوغی (4:00 تا 7:00 بعد از ظهر) اجتناب کنید و اگر می خواهید با آرامش بیشتری در اطراف قدم بزنید، در طول روزهای هفته به آنجا بروید.

7. نهار خود را از در خیابان غذا بخورید

وقتی کسی می‌گوید خیابان غذا در لاهور، می‌تواند معنای زیادی داشته باشد، زیرا لاهور یکی از دوست ‌داشتنی‌ ترین مکان‌ های غذا خوری در لاهور پاکستان است.
اگرچه فهرست‌های دیگری از کارهایی که در لاهور باید انجام دهید ممکن است در مورد این مکان هیجان‌انگیز باشد، اما مطمنا چیزی نمی تواند هیجان انگیزتر از یک خیابان غذاهای خوشمزه تاریخی باشد.
(... هرچند اعتراف می کنم که رستوران هاولی مناظر شگفت انگیزی را ارائه می دهد که تا زمانی که بخواهید حداقل یک فنجان چای بنوشید می توانید به آنها دسترسی داشته باشید).

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

به هر حال، با خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و رفتن به خیابان می ‌توانید رستوران ‌ها و مغازه‌ های قدیمی چند دهه ‌ای را بیابید که از مرغ تاوای خوشمزه گرفته تا مغز گوشت گوسفند و پایا را سرو می‌کنند!
گاوالمندی یکی دیگر از خیابان‌های معروف غذایی است که در نزدیکی خیابان مال قرار دارد- و اگرچه مطمئناً بهتر از بوگی که در بالا ذکر شد نباشد، کمی گران‌ تر و بی‌رقیب ‌تر، به خصوص در مقایسه با سایر گزینه‌های اطراف لاهور شده است.
هر دو (یا اگر لازم است هر سه) را امتحان کنید و خودتان تصمیم بگیرید!

8. خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور  و بازدید ازداده دربار

چگونه می توانید از بازدید از بزرگترین زیارتگاه صوفیان در جنوب آسیا غافل شوید؟ گفته می شود که داده دربار مقدس ترین مکان در لاهور است و بقایای دیتا گنج بکش را که گمان می رود در قرن یازدهم در اینجا زندگی می کرده است در خود جای داده است.

تزیینات ضریح و چراغ های قرمز و سبز

زیارتگاه به طور کامل برای مراسم سالانه تزئین شده است.

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

تا آنجایی که زیارتگاه‌های صوفیانه پیش می‌روند، دیتا دربار به دلیل شهرت و اندازه ‌اش یکی از شلوغ‌ترین مکان‌ها است - جشنواره سالانه سه روزه یورس (سالگرد مرگ) می‌تواند بیش از 1 میلیون فدایی را ببیند که با خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور  به این جشنواره می آیند! و در یک روز معمولی - به خصوص اگر آخر هفته باشد - حرم پر از زندگی می شود.
به خاطر داشته باشید که دیتا دربار Data Darbar دارای ورودی های مجزا برای مردان و زنان است و بردن دوربین به دلیل نگرانی های امنیتی گذشته مجاز نیستند ... اما دوربین های تلفن این کار را خواهند کرد!

9. خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور  و زیارت در حرم مدهو لال حسین

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

آه، زیارتگاه مورد علاقه مسافران خارجی  در شهر و قطعاً یکی از پرجنب ‌و جوش‌ ترین مکان ‌های لاهور، پنجشنبه شب‌ها شلوغ می شود. 
مادو لال حسین از نام شاه حسین - شاعر صوفی قرن شانزدهم - و معشوقه هندو او گرفته شده است.
این زیارتگاه نمایانگر اتحاد و عشق در برابر همه مشکلات است و مکانی محبوب برای افراد مختلف است که می‌آیند و ادای احترام می‌کنند یا افرادی که به سادگی برای بازدید می ‌آیند.
اگرچه می‌توان در هر زمان از اینجا بازدید کرد، اما برجسته‌ ترین نقطه مادو لال حسین، پنجمین شب پنجشنبه آن است.
برای کسانی که نمی دانند، دمال نوعی رقص مراقبه است که در میان صوفیان شرکت کننده با صدای جرنگ جرنگ جرنگ و جنگ به حالت خلسه مانند با آهنگ ضربان طبل عظیم و کوبنده اجرا می شود.
و به نظر من- تجربه دمال یکی از بهترین کارها در لاهور است. این زیارتگاه به ویژه یک فضای کاملی است. برای من فقط زیارتگاه بابا قندی در دره هونزا قابل مقایسه بود.
Dhamal معمولاً سریع پر می شود، بنابراین برای داشتن یک صندلی خوب توصیه می کنم حدود ساعت 7:00 بعدازظهر به آنجا برسید. اگرچه این رویدادی عمدتاً مردانه است، اما اغلب فداییان و تماشاگران زن وارد آن می ‌شوند.
همچنین اگر می خواهید طعم سیگار کشیدن (حشیش) پاکستان را بچشید، این مکان ایده آلی برای ملاقات با دوستان همفکرتان است.

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

هر سال - معمولاً در ماه مارس - مراسم سالانه ملا چراغان در حرم برگزار می شود. این رویداد آتشین و وحشی در غروب آفتاب - قبلاً یکی از محبوب ترین جشنواره های لاهور بود و به آرامی اما مطمئناً وضعیت سابق خود را باز می یابد.
اگر تاریخ خرید بلیط هواپیما مشهد با لاهور  شما با تاریخ  این جشنواره مطابقت داشت حتماً از آن دیدن کنید!
در بخش بسیار شلوغ شهر دیواری لاهور، مسجدی است که اغلب از لیست بهترین مکان‌های دیدنی لاهور خارج می‌شود... در حالیکه نباید چنین باشد!
اگرچه بسیاری وزیرخان یا بادشاهی را قدیمی ‌ترین مساجد دوره مغول در لاهور می‌دانند، اما در واقع بیگم شاهی برنده این عنوان شده است.

کاشی کاری مسجد بیگم شاهی قرمز آبی و زرد

جزئیات واقعی  این مسجد هنوز پس از 400 سال دست نخورده است!
این مسجد که در سال 1614 تکمیل شد، در واقع همان چیزی است که بر طراحی وزیرخان تأثیر گذاشته است!
اگرچه کوچکتر از مدل قبلی خود است، اما نقاشی های دیواری و تزئینات دقیق آن چیزی را که از نظر اندازه کمبود دارد، جبران می کند.
علیرغم داشتن اهمیت تاریخی بسیار، تعداد کمی از بازدید کنندگان لاهور به بیگم شاهی می‌رسند.

خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور و بازدید از نقاط دیدنی آن

اگر با خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور به اینجا رفتید حتما از این مکان دیدنی بازدید کنید.
قلعه لاهور از بالا قابل مشاهده است، علیرغم اینکه تا حدی توسط برخی از مغازه های غیرقانونی به حریم آن تجاوز شده است.

جمع بندی

با خرید بلیط هواپیما مشهد به لاهور از این شهر تاریخی کمتر بازدید شده بازدید کنید.
ما ر اینجا تنها بخشی از هزاران جاذبه گردشگری لاهور را به شما معرفی نمودیم. توصیه می کنیم برای داشتن یک لذت کامل و بازدید از همه جاهای دیدنی این شهر بلیط یکسره مشهد به لاهور را تهیه کنید.
با بای بای همراه باشید تا از آخرین تخفیفات بلیط هواپیما مشهد به لاهور اطلاع پیدا کنید و فهرست دیدنی های این شهر آشنا شوید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!