بازدید از 12 جاذبه دیدنی برتر با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا

پس از پروازهای استانبول بلیط هواپیما تهران به آنکارا همواره در ابتدای لیست پروازهای اعلام شده از طرف اکثر دفاتر و نمایندگی های هواپیمایی در ایران است.
آنکارا گاهی اوقات از برنامه های سفر مردم کنار گذاشته می شود، که مایه شرمساری است زیرا پایتخت ترکیه بیش از آنچه بیشتر بازدیدکنندگان می دانند برای ارائه دارد. 
اگر یکی از دلایل اصلی سفر شما کشف گستره وسیع تاریخ ترکیه است، آنکارا مکانی عالی برای بازدید است پس بی درنگ با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا به این شهر تاریخی سفر کنید. هم موزه برتر کشور و هم مقبره آتاتورک در اینجا یافت می‌شوند، به‌علاوه منطقه ارگ آنکارا نمایی اجمالی از گذشته شهر، قبل از اینکه به مقام پایتخت ارتقا یابد، ارائه می‌کند.

 

بازدید از 12 جاذبه دیدنی برتر با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا


دلیل دیگری که بلیط هواپیما تهران به آنکارا از جمله بلیط های پر فروش در ایران می باشد وجود برخی سفارت ها در این شهر است. برای مثال برای اخذ ویزا و اقمت در کانادا، ایرانیان متقاضی مجبورند به سفارت کانادا در آنکارا رجوع کنند.
در این مقاله قضد داریم 12 مورد ار جاذبه ها و فعالیت هایی که در آنکار وجود دارد را به شما معرفی کنیم تا اگر فرصت خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا را یافتید از این شهر باشکوه تاریخی دیدن کنید.

بازدید از 12 جاذبه دیدنی برتر با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا

نمای آنکارا از منطقه سیتادل

با موقعیت مرکزی خود، آنکارا همچنین پایگاهی عالی برای پرش در حملات بیشتر به قلب آناتولی است. زمانی که با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا و از طریق هوایی به این شهر رسیدید و قصد دارید از شرق به کاپادوکیه، جنوب به قونیه یا غرب به سافرانبولو بروید، در اینجا لیستی از کارهایی که باید در آنکارا انجام دهید وجود دارد.
توجه: برخی از مشاغل ممکن است به دلیل مسائل بهداشتی و ایمنی جهانی اخیر به طور موقت تعطیل شوند به ویژه بلیط هواپیما تهران به آنکارا واجد برخی محدودیت ها از طرف دفاتر آژانس های هواپیمایی شده است.

1. موزه تمدن های آناتولی

بازدید از 12 جاذبه دیدنی برتر با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا

این موزه دلیل کافی برای گنجاندن آنکارا در سفر به ترکیه است. این تنها جایی در کشور است که می توانید دامنه کامل تاریخ بشر دوران پیش کلاسیک آناتولی را درک کنید.
مهم‌ترین یافته‌های روستای نوسنگی چاتالهویوک در نزدیکی قونیه، از جمله نقاشی دیواری که برخی باستان‌شناسان تصور می‌کنند اولین نقشه شهر جهان است و مجسمه معروف الهه باروری، اینجا در سالن اول به نمایش گذاشته شده‌اند.
کمی جلوتر، تالارها به امپراتوری هیتی در عصر برنز اختصاص داده شده است که پایتخت آنها در هاتوسا (200 کیلومتری شرق) و امپراتوری فریژیا و اورارتویا بود که در عصر آهن در استپ آناتولی رشد می کرد.
تالار سنگی مرکزی مهمترین نقش برجسته‌ و مجسمه‌های سنگی را از سراسر دوران به نمایش می‌گذارد. در اینجا، نقش برجسته‌های ارتوستات بسیار دقیقی را از سایت هیتی‌ها کارکمیش (70 کیلومتری جنوب غربی غازیانتپ) می‌بینید، که مدت‌ها قبل از کشف واقعی آن، به‌عنوان مکان نبرد کرکمیش بین مصر و بابل که در عهد عتیق نقل شده، مشهور است.  پس با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا بازدید از این موزه را در برنامه خود بگذارید.
آدرس: 2 Gözcü Sokak، اولوس، آنکارا

2. خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا و بازدید از آنیت کبیر (آرامگاه آتاتورک)

بازدید از 12 جاذبه دیدنی برتر با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا

آنیت کبیر، پربازدیدترین جاذبه آنکارا همچنین مهم ترین مکان زیارتی مدرن ترکیه است. آرامگاه آتاتورک (مصطفی کمال)، بنیانگذار دولت ترکیه، بر بالای تپه ای، درست در غرب مرکز شهر، قرار دارد.
علاوه بر مقبره واقعی، با استفاده از سنگ مرمر مجلل، این مکان که در مرکز میدان وسیعی قرار دارد، شامل یک مجموعه موزه بزرگ است. اینجا شامل هر دو نمایشگاه در مورد جنگ استقلال، به رهبری آتاتورک، که منجر به تولد ترکیه به عنوان یک ملت مدرن شد، و نمایش هایی با تمرکز بر زندگی آتاتورک است. بیرون، مناظر عالی در سراسر آنکارا از پاساژی که در حاشیه میدان قرار دارد، وجود دارد.
خود مقبره با کتیبه های طلاکاری شده سخنان آتاتورک تزئین شده است. در داخل، یک سنوتاف بالای مقبره آتاتورک قرار دارد. بازدیدکنندگانی که وارد مقبره می‌شوند باید به فضای حرمت غم‌انگیز داخل آن احترام بگذارند، زیرا ترک‌ها به موسس و اولین رئیس جمهور ملت مدرن خود احترام می‌گذارند.
آدرس: Yücetepe، 31 Akdeniz Caddesi، Çankaya، آنکارا

3. با تهیه بلیط هواپیما تهران به آنکارا در محله سیتادل قدم بزنید

بازدید از 12 جاذبه دیدنی برتر با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا

منطقه ارگ آنکارا (کاله)

قدم زدن در این محله یکی از جالب ترین کارهایی است که در آنکارا می توان انجام داد. منطقه ارگ (کاله) مربوط به دوران بیزانس است و با استحکاماتی که در قرن نهم ایجاد شده اند، هنوز با مکان های بسیار وسیعی احاطه شده است. در داخل، کوچه‌های سنگ ‌فرش‌شده باریک با خانه ‌های قدیمی دوران عثمانی احاطه شده‌اند که برخی از آن‌ها در سال‌های اخیر با زحمت بازسازی شده‌اند، اگرچه برخی دیگر به آرامی در سطوح مختلف فرسوده فرو می‌روند.
جاذبه اصلی در داخل دیوارهای داخلی برج شرقی (Sark Kulesi) است که مناظری را ارائه می دهد که در سراسر آنکارای مدرن از باروهای تاج دار آن می گذرد. از دروازه اصلی منطقه ارگ داخلی، معروف به پارمک کاپیسی، به سمت سرازیری می روید، مسیرهای پیچ در پیچ مملو از کارگاه های صنایع دستی سنتی، عتیقه فروشی ها، و کافه ها هستند. اینجا مکانی عالی برای خرید سوغاتی است.
وقتی اینجا هستید، مطمئن شوید که در آنجا توقف کرده و از Aslanhane Cami، یکی از جالب ترین مساجد آنکارا، دیدن کنید. فضای داخلی مسجد، با نمازخانه‌ای که با ستون‌های چوبی پوشانده شده با سرستون‌های سنگی رومی و محراب (طاقچه دیوار) کاشی‌کاری سرامیکی تزئین شده، ارزش بازدید را دارد.
آدرس: Gözcü Sokak، Kale، Altindag، آنکارا

4. باستان شناسی اریمتان و  موزه هنر

اگر زمان کافی برای خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا یک طرفه و سپری کردن در این شهر داشتید، مجموعه موزه اریمتان بیشتر بر دوران کلاسیک متمرکز است، بنابراین به عنوان یک مکمل عالی برای موزه اصلی تمدن های آناتولی شهر عمل می کند. همانطور که هر دو در جاده منتهی به محله ارگ نشسته اند، در یک صبح یا بعد از ظهر به راحتی با هم دیده می شوند.
نمایش‌های داستان‌سرایی معاصر اریمتان با اجتناب از نگهداری موزه‌های سنتی، به نمایشگاه‌های این مجموعه خصوصی جان می‌بخشد و به شما این امکان را می‌دهد تا درباره زندگی روزمره در دوره‌های یونان و روم بیشتر بدانید.
علاوه بر مجموعه دائمی، اریمتان همچنین میزبان نمایشگاه های موقتی منظم در سالن پایینی خود است که اغلب بر مکان های باستانی خاص یا فرهنگ ترک متمرکز است. محوطه موزه همچنین میزبان برنامه دوره ای کنسرت های موسیقی کلاسیک در شب است.
آدرس: 10 Gözcü Sokak, Kale, Altindag, Ankara

5. . با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا بقایای رومی اولوس را کشف کنید

بازدید از 12 جاذبه دیدنی برتر با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا 

Ankara's Roman bath ruins

6. خرابه های حمام رومی آنکارا

آنکارا اغلب به عنوان یک شهر مدرن در نظر گرفته می شود - پایتخت جدید برنامه ریزی شده کشور پس از تشکیل دولت مدرن ترکیه است، اگرچه از عصر برنز در این نقطه استقرار داشته است. در دوره روم، این سکونتگاه زمانی که به آنکیرا معروف شد، شهرت یافت و امپراتور آگوستوس آن را پایتخت استان روم گالاتیا کرد.
ویرانه‌های رومی باقی مانده از این دوران همگی در ناحیه مرکز شهر اولوس هستند. برای درک اهمیت آنکیرای باستانی، یک بازدید سریع از بقایای کمیاب معبد آگوستوس و روم در Haci Bayram Veli Caddesi داشته باشید. فقط چند ویرانه جزئی از دیوارهای معبد که زمانی چشمگیر بود، در مجاورت Haci Bayram i-Veli Cami باقی مانده است.
گسترده‌ترین مجموعه ویرانه‌های به جا مانده از آنکیرا باستان، حمام‌های رومی در چانکیری کادسی است. پایه‌ها، همراه با نقش برجسته‌های سنگی فراوان و برخی خرابه‌های قوسی دست ‌نخورده باقی ‌مانده، این مجموعه حمام‌های امپراتوری گسترده را می‌توان به راحتی مشاهده کرد، اگرچه برای دیدن آنها باید از میان علف‌های هرز عبور کنید.
اگر از اولوس به سمت هیسارپارکی کادسی به سمت موزه تمدن‌های آناتولی و محله ارگ می‌روید، به سمت شمال جاده نگاه کنید تا از خرابه‌های تئاتر رومی دیدن کنید. در حال حاضر این منطقه در حال بازسازی است، بنابراین شما می توانید بقایای این تئاتر را که زمانی بین 3000 تا 4000 تماشاگر را در خود جای می داد، از بالا مشاهده کنید.

7. Haci Bayram i-Veli Cami

بازدید از 12 جاذبه دیدنی برتر با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا

خانه های بازسازی شده در اطراف میدان Haci Bayram

این مسجد قرن پانزدهمی که به افتخار مرد مقدس مسلمان و بنیانگذار درویش بایرامیه، حاجی بایرام ولی ساخته شده است، یک مرکز زیارتی مهم است. برای بازدیدکنندگان غیر زائر، توقف در اینجا بیشتر برای محیط اطراف جالب است تا فضای داخلی مسجد.
منطقه اطراف مسجد، با باغ‌ها و عمارت‌های بازسازی‌شده مربوط به دوره عثمانی، به‌خوبی محوطه‌سازی شده است و در اوایل عصر محل محبوبی برای خانواده‌های محلی است. این شامل فضای میدانی با حوض، فواره‌ها، و مغازه‌هایی است که لوازم مذهبی را برای زائران می‌فروشند، و همچنین دیوارهای باقی‌مانده معبد آگوستوس و روم که به مسجد منتهی می شوند (و زمانی برای قرار دادن مدرسه مسجد استفاده می‌شد).
همچنین از اینجا مناظر درخشانی تا محله ارگ وجود دارد.
آدرس: Haci Bayram Veli Caddesi، Ulus، Ankara

8. با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا و سفر به این شهر گالری ها را کاوش کنید

بازدید از 12 جاذبه دیدنی برتر با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا

موزه نقاشی و مجسمه سازی آنکارا

آنکارا ممکن است صحنه هنر مدرن استانبول را نداشته باشد، اما دو گالری، هر دو در مرکز شهر وجود دارد که ارزش دیدن را دارند. مهمترین موزه نقاشی و مجسمه سازی آنکارا (Türkocagi Sokak، Hacettepe) است که دارای مجموعه دائمی بزرگی از هنر ترکی از قرن 19 و 20 است. تمام نام‌های اصلی صحنه هنر ترکیه در اینجا آثاری به نمایش گذاشته شده‌اند.
برای هنر کاملاً معاصر، Modern  Altinsoy Caddesi، بهترین محل آنکارا است. این گالری، مستقر در ساختمان انبار قطار بلااستفاده، در نزدیکی ایستگاه قطار آنکارا، میزبان یک برنامه منظم از نمایشگاه‌های موقت با تمرکز بر هنرمندان داخلی و بین‌المللی است.

9. صحنه فرهنگی را در خانه اپرای دولتی آنکارا ببینید

بازدید از 12 جاذبه دیدنی برتر با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا

اجرا در خانه اپرای دولتی آنکارا | بساک سنوا / عکس اصلاح شده است.داگر می خواهید کمی فرهنگ عصرانه را به سفر خود اضافه کنید، خانه اپرای دولتی آنکارا بهترین مکان در شهر است. این تئاتر مرکز اصلی تماشای نمایش‌های اپرای دولتی ترکیه، باله دولتی ترکیه یا شرکت‌های تئاتر دولتی ترکیه است. این سایت میزبان یک برنامه منظم و متنوع از کنسرت ها و رویدادها از ماه سپتامبر تا ژوئن است که از تولیدات تئاتر معاصر گرفته تا باله کلاسیک را شامل می شود.
این تئاتر علاوه بر اینکه پایگاه اصلی تمامی شرکت‌های ملی تئاتر و هنر است، برای میزبانی نمایش‌های مشهور بین‌المللی موسیقی کلاسیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک مکان اصلی برای جشنواره‌های محلی است.
آدرس: 20 Atatürk Bulvari، آنکارا

10. سفر یک روزه به گوردیون با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا

بازدید از 12 جاذبه دیدنی برتر با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا

تومولوس میداس

آنکارا بهترین پایگاه برای یک سفر یک روزه به گوردیون، پایتخت فریگی عصر آهن است. این مکان زمانی محل زندگی شاه افسانه ای میداس و مکانی بود که اسکندر مقدونی گره گوردیون را برید. امروزه، بقایای این شهر در میان مزارع دهکده کشاورزی خواب آلود Yassihöyük (96 کیلومتری جنوب غربی آنکارا) قرار دارند.
دو مکان اصلی در روستا وجود دارد. معروف ترین آنها Midas Tumulus است - تپه خاکی مصنوعی به ارتفاع بیش از 50 متر که مقبره یک پادشاه فریژی را در خود جای داده است، با وجود نام آن، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد پادشاهی که در اینجا دفن شده است، در واقع میداس افسانه ای بوده است.
شما می توانید از طریق یک تونل در تومول تا مقبره قدم بزنید، اگرچه کالاهای دفن موجود در اینجا در موزه تمدن های آناتولی هستند، نه در محل. یک موزه کوچک روبه‌روی این تومولوس وجود دارد که برخی از یافته‌های کشف‌شده از کارهای باستان‌شناسی را در اینجا نیز در خود جای داده است.
در انتهای دیگر روستا تپه ارگ قرار دارد که خانه ویرانه‌هایی از دوره‌های مختلف است. اگرچه چیدمان ویرانه دیوارها، طاق‌ها و پایه‌های مختلف برای افراد غیرمتخصص گیج‌کننده است، تابلوهای اطلاعاتی فراوانی بر روی تپه ارگ وجود دارد که هم محل و هم تاریخ گوردیون را توضیح می‌دهد.
آدرس: Yassihöyük، Polatli

11. پارک Gençlik

بازدید از 12 جاذبه دیدنی برتر با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا

پارک جنچلیک

این پارک مرکزی ترین فضای سبز آنکارا است. پارک Gençlik که در میان خانواده‌های محلی برای قدم زدن عصرگاهی و پیک‌نیک‌ های آخر هفته بسیار محبوب است، مکان خوبی برای نفس کشیدن و دوری از شلوغی پایتخت است.
این پارک دارای یک دریاچه بزرگ و تفرجگاه های مفرح است که در کنار فواره ها و باغ های آراسته قرار گرفته اند. در گوشه جنوب شرقی پارک، پارک لونا آنکارا وجود دارد که دارای تعدادی تفریحگاه تفریحی از جمله چرخ و فلک، دو ترن هوایی و تعداد زیادی سواری مانند چرخ و فلک و ماشین هایی با سپر مناسب برای کودکان کوچکتر است. اگر با نوزادان کوچک سفر می کنید، مکان خوبی برای پرت کردن حواس بچه ها برای یک یا دو ساعت است.
آدرس: 50 Atatürk Bulvari

12. برای صنایع دستی محلی در محله Hamamönü خرید کنید

بازدید از 12 جاذبه دیدنی برتر با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا

خیابانی در محله Hamamönü

اگر قصد شما از خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا خرید است، این منطقه کوچک از عمارت‌های سنتی دوره عثمانی با تیرهای چوبی به طور کامل بازسازی شده است و به مقصد محبوب آخر هفته برای زندگی در کافه‌ها و هنر و صنایع دستی تبدیل شده است. هامامونو یکی از معدود مناطق در مرکز شهر است که توانسته معماری خود را حفظ کند، بنابراین با قدم زدن در اینجا می‌توانید طعم شهر قبل از دوران مدرن را بچشید.
با غرفه‌های بازار که درست در کنار کوچه‌های سنگفرش برپا شده‌اند، مکان خوبی برای جست‌وجوی صنایع دستی سنتی ترکیه است. بسیاری از کافه‌ها و رستوران‌هایی که در خانه‌های قدیمی اینجا واقع شده‌اند، برای غذاخوری‌ها، در آشپزی محلی آناتولی تخصص دارند.
آدرس: Talatpasa Bulvari 126, Hacettepe, Ankara

13. دریاچه ایمیر

بازدید از 12 جاذبه دیدنی برتر با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا

دریاچه ایمیر

دریاچه ایمیر (17 کیلومتری جنوب شهر مرکزی) و جنگل درخت کاج اطراف آن یکی از محبوب ترین نقاط آنکارا برای استراحت در طبیعت از شلوغی شهر بزرگ است. در تعطیلات آخر هفته آفتابی، منطقه کنار دریاچه می‌تواند مملو از مردم محلی برای پیک نیک باشد، اما در روزهای هفته، این منطقه بسیار آرام‌تر است.
برای یک پیاده روی طولانی، دویدن یا دوچرخه سواری، جاده ای که 10.5 کیلومتر در اطراف دریاچه حلقه می زند، نزدیک ترین مقصد در فضای باز آنکارا است. برای دوچرخه‌سواران، دوچرخه‌ها را می‌توان در محل کرایه کرد، در حالی که پیاده‌روان مشتاقی که می‌خواهند بیشتر به طبیعت بروند، می‌توانند مسیرهای پیاده‌روی مختلفی را که به سمت جنگل می‌روند، طی کنند. ضلع جنوبی دریاچه دارای رستوران‌ها و کافه‌های زیادی است که برای ضیافت صبحانه‌های طولانی و تنبل در آخر هفته‌ها بین مردم محلی بسیار محبوب هستند.
آدرس: Oran-Eymir Yolu، Oran، Ankara

جمع بندی

با خرید بلیط هواپیما تهران به آنکارا ضمن برخورداری از اخرین تخفیف ها در سایت بای بای مقصدهای گردشگری را کشف کنید، ماجراهای فضای باز را بیابید، و سفرهای سفرنامه نویسان را در سراسر جهان دنبال کنید و از آنها الهام بگیرید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!