خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا و 11 کار برتر برای انجام در آلانیا

یکی از مقاصدی که جدیدا تقاضای زیادی توسط آژانس های گردشگری داشته است بلیط هواپیما تهران به آلانیا می باشد.
آلانیا بیشتر به خاطر سواحل باشکوهش شناخته شده است. نوارهای شنی در خود شهر، و در امتداد سواحل اطراف، همه چیز در مورد تعطیلات استراحتگاهی آرام است و معمولاً توسط مشتریان شمال اروپا از ژوئن تا آگوست بسته می شود.
با این حال، آلانیا چیزی بیشتر از ساحل آن است. صخره مرتفع شبه جزیره محل قلعه باستانی است که همگی با دیوارهای سنگی محکم و به خوبی حفظ شده احاطه شده است. در پایین بندر، بقایای تاریخی بیشتری باقی مانده‌اند که بر فراز خلیجی قرار دارند که در آن قایق‌های تفریحی آماده هستند تا شما را به دریا برسانند.
آلانیا همچنین در فاصله یک روزه از برخی از معروف‌ترین مکان‌های باستانی و جاذبه‌های گردشگری این منطقه مدیترانه قرار دارد، بنابراین اگر می‌خواهید در طول روز شن‌ها را کنار بزنید و به کاوش در کنار دریا بپردازید، چیزهای زیادی وجود دارد که شما را مشغول نگه دارد. 

 

خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا و 11 کار برتر برای انجام در آلانیا


اگر از علاقمندان بازدید از ترکیه هستید حتما با خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا این شهر دیدنی را هم در برنامه بازدیدهای خود قرار دهید.
در اینجا قصد داریم 11 تا از بهترین فعالیت هایی که می توانید با خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا داشته باشید را به شما معرفی نمائیم.
علاوه بر مکان‌های ذکر شده در این فهرست، می ‌توانید به راحتی به آنتالیا سفرهای یک روزه داشته باشید تا از موزه آن بازدید کنید و در منطقه شهر قدیمی آن، آسپندوس (معروف ‌ترین تئاتر رومی ترکیه) و دیگر مکان‌های باستان‌شناسی بزرگی که در نزدیکی آنتالیا هستند مانند Perge قدم بزنید.
برای داشتن برخی ایده‌ها در مورد نحوه برنامه‌ ریزی سفر، فهرست ما را که شامل بهترین کارهایی که باید در آلانیا انجام دهید است، بررسی کنید.

با خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا از بای بای قلعه آلانیا را کاوش کنید

خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا و 11 کار برتر برای انجام در آلانیا

دیوارهای باستانی قلعه آلانیا

امتداد شش کیلومتری دیوارهای باستانی قلعه آلانیا در امتداد دماغه مرتفعی که بر گسترش مدرن آلانیا در زیر سایه می نشیند، این دیوارهای باستانی قرار دارند.
در داخل دیوارها، منطقه شهر قدیمی آلانیا، جالب ترین منطقه شهر برای کاوش قرار دارد. تاریخ قلعه آلانیا به دوران کلاسیک بازمی‌گردد، زمانی که این شبه جزیره پر از غار و صخره‌ های محل مورد علاقه دزدان دریایی بود.
استحکامات ساخته شده توسط یونانی ها تحت حاکمیت رومیان گسترش یافت، اما در دوران بیزانس بود که نقش آلانیا به عنوان یک بندر دریایی مدیترانه آغاز شد. هنگامی که سلجوقیان در قرن سیزدهم بر این منطقه تسلط یافتند، آن را بر پایه‌های حاکمان قبلی بنا کردند. بسیاری از آثار ساختمانی باقیمانده که هنوز در منطقه قلعه باقی مانده اند، مربوط به این دوره است، زمانی که آلانیا به یک مرکز تجاری تبدیل شد.
محوطه پایین قلعه، نزدیکترین به دروازه ورودی، به محله احمدک معروف است. در کوچه‌های خانه‌های با سقف قرمز دوران عثمانی و ساختمان‌های تاریخی اینجا بگردید، سپس مسیرهای پیچ در پیچ را تا Iç  Kale  (قلعه داخلی) دنبال کنید تا ویرانه‌های قدیمی ‌تر سلجوقی و بیزانس به‌علاوه مناظری که در سراسر دریا، فلات ساحلی اوج می‌گیرند، و قله های کوه های توروس فراتر از آن را ببینید.
با برنامه ریزی سفر و خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا به بررسی تاریخ بندر آلانیا بپردازید.

خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا و 11 کار برتر برای انجام در آلانیا

Red Tower

برج قرمز

کنار بندر، هر دو برج سرخ (Kızılkule) و کشتی سازی سلجوقی (Tersane) توسعه استحکامات قلعه آلانیا هستند که در قرن سیزدهم ساخته شده است.
برج سرخ هشت ضلعی به ارتفاع 30 متر به عنوان برج دفاعی بندر در دوران سلجوقیان عمل می کرد. برای مناظر عالی از جلوی بندر، از پشت بام بالا بروید.
از برج، یک پیاده ‌روی زیبا در امتداد دیوارهای استحکامات اصلی بندر تا تنها نمونه باقی ‌مانده از کارخانه کشتی ‌سازی دوران سلجوقیان در ترکیه می‌گذرد. تالارهای قوسی شکل اینجا که در ساحل ساخته شده اند رو به دریا باز هستند، به طوری که امواج مدام سنگ را به هم می کوبند.
مسیر پیاده روی از اینجا به مدت کوتاهی در امتداد خط ساحلی تا ساختمان کوچک برج دیده بانی دوره سلجوقی ادامه می یابد.
آدرس : Rıhtım Caddesi, Çarsı, Alanya

در آلانیا با خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا سوار آلانیا تله فریک شوید

خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا و 11 کار برتر برای انجام در آلانیا

Teleferik تلقریک به سمت ساحل کلئوپاترا می رود

دیدنی ترین راه برای رسیدن به منطقه قلعه آلانیا، سوار شدن به تله کابین است که ساحل کلئوپاترا را به منطقه پایین قلعه احمدک متصل می کند.
این تله‌ کابین روزانه بین ساعت 11 صبح تا 9 شب کار می ‌کند و سفر بر فراز صخره برای تماشای مناظر ساحلی غروب آفتاب و همچنین وسیله ‌ای برای حمل و نقل عالی است.
سواری 900 متری مناظری عالی از صخره جنگلی منتهی به قلعه، نوار شنی ساحل کلئوپاترا و دریای مدیترانه در پایین، و همچنین کوه های تاریک در دوردست را ارائه می دهد.
ایستگاه پایینی درست در پشت ساحل قرار دارد، در حالی که ایستگاه بالایی شما را درست در خارج از دروازه اصلی قلعه آلانیا قرار می دهد و از آنجاست می توانید برای کشف ساختمان ها و خرابه های تاریخی دورتر از شیب پرسه بزنید.
آدرس: ایستگاه پایین، Güzelyalı Caddesi، آلانیا

سفر با قایق

خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا و 11 کار برتر برای انجام در آلانیا

تورقایقی در بندر آلانیا

از حدود مه تا اکتبر تعداد زیادی تور قایقی از بندر آلانیا برای سفرهای یک روزه در اطراف سرچشمه صخره‌ای چشمگیر، بازدید از غارهای دریایی که زمانی دزدان دریایی در آن پنهان می‌شدند، همراه با لنگر انداختن در ساحل برای شنا، حرکت می‌کنند.
غارهای دریایی اصلی که توسط قایق ها بازدید می شود غار دزدان دریایی و غار داملاتاس هستند، اگرچه بسته به نوع قایق می توان از چندین غار دیگر از جمله غار فسفورلو و غار عاشقان بازدید کرد.
همه این جاذبه ها با خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا در انتظار شماست.
کیفیت سفرها بسیار متفاوت است. برخی از قایق ها اساساً سفرهای مهمانی اختصاصی هستند، بنابراین قبل از حرکت حتماً اپراتورها را بررسی کنید و از هتل خود توصیه هایی دریافت کنید. به طور کلی، قایق‌های کوچک ‌تر معمولاً گزینه بهتری هستند، اگر نمی‌خواهید یک دیسکو در داخل کشتی داشته باشید.
برای یک سفر کوتاه تر، یک بادبان غروب خورشید را در اطراف بندر انتخاب کنید.

در ساحل کلئوپاترا در حمام آفتاب غوطه ور شوید

خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا و 11 کار برتر برای انجام در آلانیا

ساحل کلئوپاترا

برای بسیاری از بازدید کنندگان، تعطیلات در آلانیا همیشه در مورد ساحل خواهد بود. سواحل شنی که توسط استراحتگاه‌ها محصور شده‌اند، خط ساحلی بین ساید و آلانیا را دنبال می‌کنند.
در خود آلانیا، نوار اصلی شن و ماسه، ساحل کلئوپاترا است که در ضلع غربی شهر قرار دارد و توسط شیب صخره‌ای و جنگلی دماغه قلعه از مرکز شهر آلانیا جدا شده است.
این بخش از ماسه سفید روزهای راحت شنا و آفتاب گرفتن را با امکانات عالی برای یک روز کامل در ساحل ارائه می دهد.
در فصل اوج جولای و آگوست، ساحل می تواند شلوغ شود. با این حال، در اواخر بهار یا اوایل پاییز بیایید، زمانی که هوا هنوز آفتابی و گرم است و این نوار شنی را به‌ طور شگفت‌آوری شلوغ خواهید دید.
آدرس: Güzelyalı Caddesi، آلانیا

کاوش در غار دیم زیر زمینی با خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا

خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا و 11 کار برتر برای انجام در آلانیا

غار دیم

غار دیم تنها با یک پرش کوتاه از آلانیا (در 11 کیلومتری خشکی)، از دامنه غربی کوه Cebel-i Reis در کوه‌های توروس بیرون آمده است.
این غار دومین غار بزرگ ترکیه است که به روی بازدیدکنندگان باز است، با یک مسیر پیاده روی به طول 360 متر به داخل غار، به سمت پایین و به عمق 17 متری زیر ورودی سطح می رود.
فضای داخلی سنگ آهک مملو از تشکیلات غول پیکر استالاکتیت و استالاگمیت، با تالابی در پایین ترین سطح غار است.
یک ژاکت یا پیراهن کش ورزشی با خود بیاورید، زیرا زمانی که داخل غار هستید به آن نیاز خواهید داشت. اینجا هوا حتی در اوج تابستان سرد است.
محوطه ورودی غار، با کافه‌اش، چشم‌ اندازهای درخشانی از فلات ساحلی در زیر دارد.
آدرس: Dim Mağarası Yolu، آلانیا

سفر یک روزه به سمت خرابه های معبد آپولو در ساید

خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا و 11 کار برتر برای انجام در آلانیا

خرابه های باستانی پراکنده در اطراف شهر کوچک سیده تنها در 64 کیلومتری شمال غربی آلانیا قرار دارند، بنابراین می توان به راحتی به عنوان یک سفر یک روزه از آنها بازدید کرد.
سید یک تفرجگاه ساحلی کوچک اما شلوغ با یک منطقه بازار بسیار توریستی است که در منطقه قدیمی شهر پیچ در پیچ است و به منطقه مقابل بندر منتهی می شود.
کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در امتداد ساحل در اینجا وجود دارد، بنابراین اگر قصد دارید در سفر یک روزه‌تان از آسپندوس نیز استفاده کنید، این بهترین مکان برای توقف برای ناهار است.
منطقه اصلی خرابه‌های باستانی درست روبروی ورودی داخلی منطقه قدیمی شهر سیده است. اینجا جایی است که تئاتر رومی با ابهت قرن دوم سیده را خواهید دید که ظرفیتی برای 20000 تماشاگر دارد. این یکی از قابل توجه ترین تئاترهای رومی ترکیه است که به خوبی حفظ شده و چشمگیرترین جاذبه توریستی شهر است.
بازدید از موزه ساید را از دست ندهید، که در یک حمام رومی در مقابل ورودی تئاتر قرار دارد.
پس از آن، مطمئن شوید که به کاوش در منطقه پرتحرک ویرانه‌های آگورا و معبد تیچه که درست در شرق تئاتر قرار دارد، بپردازید.
هنگامی که در این سایت باستان شناسی پرسه زدید، به خود شهر قدیمی بروید و تا بندر قدم بزنید.
ستون‌ها و آثار باقی‌مانده از معابد آپولو و آتنا که مشرف به دریا هستند، درست در اسکله قرار دارند.

رفتینگ و گشت و گذار در کانیون کوپرولو

خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا و 11 کار برتر برای انجام در آلانیا

پل اولوک، دره کوپرولو

پارک ملی کوپرولو کانیون در 120 کیلومتری شمال آلانیا قرار دارد. این منطقه در درجه اول به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در منطقه برای سفرهای رفتینگ شناخته می‌شود، که در رودخانه آبی یخی که در دره می‌ پیچد انجام می‌شود، اما برای انجام کارهای بیشتر، این منطقه همچنین خانه ویرانه‌های رومی و تعداد زیادی از مهاجرین است. با خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا از فرصت های پیاده روی در اصلی ترین سایت باستان شناسی رومی در این منطقه بازدید کنید.
 بقایای این شهر پر رونق با 20000 نفر در دهکده خلوت آلتینکایا در 11 کیلومتری شمال غربی خود دره به جای مانده اند. تئاتر بزرگ رومی که در دامنه تپه بریده شده و بر فراز خانه های روستایی مدرن خودنمایی می کند، علیرغم اینکه سالن تئاتر تا حدی ویران شده است، ارزش بازدید را دارد.
در خود دره، چندین شرکت تور، سفرهای رفتینگ را در امتداد رودخانه کوپرو انجام می دهند. سفرها از دیدنی‌ترین بخش رودخانه عبور می‌کنند و از زیر پل اولوک ساخته رومی‌ها می‌روند که قدمت آن به قرن دوم بازمی‌گردد.
طول این دره 14 کیلومتر است و دیواره‌های آن در برخی مکان‌ها تا 400 متر ارتفاع می یابد. اگر رافتینگ مورد علاقه شما نیست، چندین کافه و رستوران در امتداد ساحل رودخانه برای استراحت و تحسین مناظر دره وجود دارد.
برای کوهنوردان، تعدادی مسیر در منطقه دره وجود دارد که پیاده ‌روی تا قله 2504 متری کوه بوزبورون تا پیاده‌روی دو ساعته در مسیر جاده رومی را شامل می‌شود.

اگر به شنا کردن علاقه دارید با خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا در دره ساپادر Sapadere Canyon شنا کنید

خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا و 11 کار برتر برای انجام در آلانیا

آبشار و چاله شنا در دره ساپادره

Sapadere Canyon، در حومه روستای کوچک Sapadere، یک سفر آسان از آلانیا است که تنها 20 کیلومتر با شهر فاصله دارد.
از ماه مه تا اکتبر، بسیاری از اپراتورهای تور در آلانیا، تورهای جیپ روزانه را به دره Sapadere اجرا می کنند، که برای مسافرانی که می خواهند بنشینند و از مناظر لذت ببرند خوب است.
دره Sapadere اگرچه کوچک است و تنها به طول 800 متر امتداد دارد، اما بین دیوارهای بلندی که ارتفاع آنها به 400 متر می رسد فشرده شده است. این آبشار به دره آب و هوای خنک‌تری نسبت به ساحل می‌دهد و آن را به مقصدی بسیار محبوب در اوج تابستان تبدیل می‌کند.
یک مسیر پیاده روی از میان دره منتهی می شود و از چند کافه سایه گذر می کند، جایی که می توانید استراحت کنید و از محیط دره لذت ببرید.
در پایین دره یک تالاب کوچک و آبشار وجود دارد. اکثر مردم به اینجا می آیند تا در آب سرد و منطقه سر سبز آبی تالاب شنا کنند و از دمای خنک تر لذت ببرند.

از سیدرا با خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا دیدن کنید

خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا و 11 کار برتر برای انجام در آلانیا

خرابه های باستانی در سیدرا

برای رفتن به یک خرابه باستانی دور از ازدحام اتوبوس های تور، سیدره باستانی را ببینید.حتی در اوج فصل توریستی، احتمالاً شما تنها بازدیدکننده‌ای از این ویرانه‌ی تنها و جوی است که بر فراز تپه ‌ای مشرف به ساحل، تنها در 22 کیلومتری جنوب آلانیا قرار دارد.
تاریخ سکونت سیدرا که در قرن سیزدهم کاملاً متروک شد، درست به قرن هفتم قبل از میلاد بازمی ‌گردد. با این حال، مهم ترین دوره آن دوره روم بود، زمانی که این مکان به دلیل موقعیت ساحلی آن به شهرت رسید. ساختمان‌های بیشتری که هنوز قابل مشاهده هستند، مربوط به آن دوران هستند. مطمئن شوید که در خیابان ستون‌دار آلانیا قدم بزنید و مجموعه حمام‌های رومی، سالن ورزشی، و معبد را که بهترین ویژگی‌های حفظ ‌شده این سایت هستند، کاوش کنید.
با صرف زمان بیشتر، کلیسای سیدرا و کارگاه روغن زیتون را که هر دو مربوط به دوره بیزانس بعدی شهر هستند، ببینید.
آدرس: Seki Köyü، خارج از بزرگراه آنتالیا - مرسین

آنموریم را با خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا کشف کنید

خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا و 11 کار برتر برای انجام در آلانیا

آمفی تئاتر در خرابه های آنموریوم  Anemurium

خرابه‌های وسیع و پرتحرک آنموریوم یکی از جذاب ‌ترین مکان‌های منطقه مدیترانه جنوبی است، اما تنها تعداد کمی از بازدید کنندگان را که سایر سایت‌های باستان ‌شناسی دریافت می‌کنند، به خود اختصاص می‌دهند.
ویرانه ها در کنار یک ساحل طولانی، درست در شمال شهر آنامور، در 117 کیلومتری جنوب آلانیا قرار دارند.
بزرگراه ساحلی منتهی به اینجا بسیار پرپیچ و خم است، بنابراین اگر برای یک سفر یک روزه به اینجا ماشین کرایه کرده‌اید، زودتر شروع کنید تا مطمئن شوید که در تاریکی رانندگی نمی‌کنید.
خرابه های آنموریوم ترکیبی از آثار ساختمانی رومی و بیزانسی است. آنها شامل یک منطقه گورستان عظیم، یک کلیسای باسیلیکایی قرن چهارم، یک مجموعه حمام قرن سوم، و یک Odeon (تئاتر کوچک) هستند که به خوبی حفظ شده اند، که همگی در داخل دیوارهای شهر پیچیده شده اند که در امتداد دامنه تپه دنبال می شوند.
مایو خود را به همراه داشته باشید تا پس از کاوش در ویرانه ها، بتوانید در دریا شنا کنید.

جمع بندی

با خرید بلیط هواپیما تهران به آلانیا از بای بای مقاصد گردشگری جدید را کشف کنید، ماجراهای فضای باز را بیابید، و تجربه های جدیدی را در دنیای جدید داشته باشید. منتظر تخفیفات لحظه آخری بای بای باشید تا بتوانید بلیط دلخواه خود را با قیمت مناسب تری تهیه کنید.

https://www.planetware.com/turkey/top-rated-things-to-do-in-alanya-tr-1-9.htm 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!