بلیط هواپیما لحظه آخری بخریم یا نخریم؟

مطمئنا همه شما تجربه پیامک های پرواز ارزان یا بلیط هواپیما لحظه آخری را از آژانس های مسافرتی دریافت کرده اید. گاهی اوقات برخی از بلیط‌های هواپیما تا آخرین لحظه پرواز فروخته نمی‌شود و آژانس‌ها برای فروش بیشتر، سیاست فروش بلیط‌های لحظه آخری را با قیمت کمتر اجرا می‌کنند. 

بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

بلیط هواپیما در یک بازه زمانی مشخص برای فروش در دسترس است. البته بعد از پرواز دیگر امکان تهیه بلیط برای مسافران وجود نخواهد داشت. 
مشخص است که بعد از پرواز امکان افزایش تعداد مسافران توسط شرکت هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی وجود ندارد. 
اتفاقی که در حال حاضر رخ می‌دهد این است که شرکت‌های هواپیمایی در ساعات پایانی قبل از پرواز چند درصد قیمت بلیت را کاهش می‌دهند تا مسافران بیشتری به خرید این بلیط‌ها ترغیب شوند و صندلی‌هایشان خالی نباشد. 
به این نوع بلیط هواپیما، بلیط هواپیما لحظه آخری می‌گویند. چارترکنندگانی که قبلاً تعداد زیادی صندلی هواپیما خریداری کرده اند، از این ترفند برای فروش تمامی صندلی‌های خود استفاده می‌کنند. 

مشخصات بلیط هواپیما لحظه آخری چیست؟

در واقع بلیط هواپیما لحظه آخری هیچ تفاوتی با بلیط‌های معمولی ندارد. بنابراین، این تصور که بلیط هواپیما لحظه آخری به دلیل ارزانتر بودن صندلی‌ها مناسب نیست، کاملا غلط است. 
در مواردی که امکان کنسلی بلیط وجود دارد، معمولاً بلیط حتی به اندازه هزینه آن جریمه سنگینی دارد. به عنوان مثال، به دلایلی ممکن است چند ساعت قبل از پرواز بلیط لحظه آخری خود را کنسل کنید و آژانس تمام پولی را که برای آن پرداخت کرده‌اید به عنوان جریمه نگه می‌دارد. 
برای تهیه بلیط ارزان هواپیما لحظه آخری معمولاً باید در روزهای شلوغ (نوروز و تعطیلات رسمی) سفر کنید. در عوض، در خارج از فصل، ممکن است بلیط ارزان‌تری نسبت به بلیط اتوبوس دریافت کنید. 
همانطور که گفتیم ریسک کردن و بلیط هواپیما لحظه آخری شانس بیشتری برای گرفتن بلیط ارزان به شما می‌دهد. 
بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که بلیط‌های لحظه آخری مقرون به صرفه هستند، اما برای سفرهای گروهی و خانوادگی چندان مناسب نیستند، زیرا چیدمان صندلی‌ها در این گونه بلیط‌ها تصادفی است و مسافر هیچ نقشی در انتخاب آن‌ها ندارد. 
شایان ذکر است که بلیط هواپیما لحظه آخری همیشه ارزان‌ترین بلیط هواپیما نیستند. عوامل زیادی مانند نوع پرواز (داخلی یا بین‌المللی) و زمان اتمام آن (فصول سال یا فصل گرم توریستی) بر قیمت بلیط لحظه آخری تأثیر می‌گذارند. 

چگونه بلیط هواپیما لحظه آخری تهیه کنیم؟

برای دریافت بلیط هواپیما لحظه آخری می‌توانید در روزهای آخر قبل از هر پرواز به سایت های اینترنتی خرید آنلاین بلیط هواپیما مراجعه کرده و شرایط بلیط موجود و لیست قیمت بلیط هواپیما را مشاهده کنید. 
بلیط‌های لحظه آخری را می‌توان بر اساس قیمت شناسایی کرد. این بلیط‌ها معمولاً بسیار ارزان‌تر از بلیط‌های قبلی هستند. 
با توجه به اینکه امکان فروش بلیط لحظه آخری بسیار زیاد است، لذا کاربران باید در زمان مناسب به سایت مراجعه و این بلیط‌ها را تهیه کنند. 

آیا بلیط هواپیما لحظه آخری همیشه موجود است؟

نکته مهم دیگری که در مورد بلیط هواپیما لحظه آخری باید به آن توجه کرد، زمان‌هایی است که چنین بلیط‌هایی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. 
مسافران گرامی باید در نظر داشته باشند که همیشه امکان تهیه چنین بلیط‌هایی برای تمامی پروازها وجود ندارد. 
بنابراین، به راحتی می‌توان فهمید که برای پروازهای محبوب و خطوط هوایی معمولا صندلی‌های خالی کمتری دارند، بلیط‌های لحظه آخری کمتری موجود است. 
بنابراین، اگر مسافر یکی از پرترددترین و پرطرفدارترین مسیرها باشید، شانس زیادی برای استفاده از چنین بلیط‌هایی نخواهید داشت. 
همچنین بلیط هواپیما لحظه آخری برای مواقعی از سال که مردم تمایل کمتری به سفر دارند بیشتر در دسترس است. 
در تعطیلات و ایام سال که سفر به یکی از اولویت‌های زندگی شهروندان تبدیل می‌شود، از روزها و شاید هفته‌های قبل تمامی صندلی‌های هواپیما پر می‌شود و امکان خرید بلیط لحظه آخری برای مسافران وجود نخواهد داشت. 

نکته

لازم است یک نکته مهم دیگر در مورد تهیه بلیط لحظه آخری را مرور کنیم. از آنجایی که این بلیط‌ها معمولا در ساعات پایانی پرواز ارائه می‌شوند، معمولا بازگشت آن‌ها چالش برانگیز است و ممکن است امکان چنین فرآیندی در آن‌ها تعریف نشده باشد. 
حتی ممکن است مسافران در صورت بازگشت مجبور به پرداخت جریمه زیادی شوند. بنابراین، اگر از سفر خود مطمئن هستید، چنین بلیط‌هایی را خریداری کنید. 

چرا بلیط هواپیما لحظه آخری اینقدر مقرون به صرفه است؟

ممکن است در پرواز رفت بلیط کمتری نسبت به پرواز برگشت فروخته شود یا تعداد کمتری از افراد ممکن است در پرواز برگشت بلیط بخرند و به خاطر همین علت در بسیاری از موارد بلیط لحظه آخری هواپیما مقرون به صرفه است.
در چنین مواقعی پروازی که تعداد بیشتری صندلی خالی باشد هزینه کمتری خواهد داشت و مسافران می‌توانند بلیط هواپیما ارزان خریداری کنند. 

تفاوت بلیط لحظه آخری و سیستمی چیست؟

مسئولیت بلیط سیستمی بر عهده خود شرکت‌های هواپیمایی است و این گونه بلیط‌ها از نظر قیمت و زمان ثابت بوده و تغییر نمی‌کنند. بلیط سیستمی را میتوانید با شرایطی که هنگام خرید بلیط به اطلاع شما می رسید کنسل کرده و بخشی از مبلغ پرداختی خود را پس بگرید.
نکته مهمی که باید بدانید این است که بلیط لحظه آخری به هیچ وجه استرداد نخواهد شد و در صورت کنسل یا تغییر سفر هیچ هزینه‌ای به شما عودت داده نخواهد شد. 
بنابراین، اگر برنامه سفر شما برای پروازهای داخلی یا خارجی قطعی نیست و یا فکر می‌کنید تغییری در تاریخ یا ساعت وجود دارد، حتی به بلیط چارتر یا بلیط لحظه آخری فکر نکنید. 

بهترین بلیط هواپیما لحظه آخری را چه کسانی تعیین می‌کنند؟

آژانس‌های مسافرتی از مهم‌ترین ارائه دهندگان بلیط هواپیما لحظه آخری هستند. این آژانس‌ها درخواست پروازهای چارتر برای پروازهای داخلی یا حتی خارجی از شرکت‌های هواپیمایی دارند و بلیط این پروازها را به مسافران می‌فروشند و لیست را به شرکت هواپیمایی تحویل می‌دهند. 
تقاضا برای پروازهای چارتر معمولاً در مواقعی افزایش می‌یابد که بسیاری از مسافران به سفرهای تفریحی می‌روند، مخصوصاً زمانی که برای چند روز متوالی تعطیل هستند. 
جالب است بدانید آژانس هایی که تور مسافرتی ارزان به شما پیشنهاد می دهند قبلا هزینه پرواز را پرداخت کرده است پس در هر صورت باید تمامی بلیط‌های پرواز داخلی یا خارجی را بفروشند. 
در چنین مواقعی کسانی که می‌خواهند به یک سفر تفریحی بروند و برنامه کاری برایشان مهم نیست، طرفدار بلیط هواپیما لحظه آخری هستند. 
پیشنهاد می‌کنیم اگر برنامه سفرتان منعطف است و می‌توانید آن را تغییر دهید، بلیط لحظه آخری خود را فراموش نکنید. 
با تهیه بلیط لحظه آخری می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید و به جای صرف هزینه‌های زیاد برای خرید بلیط، همان پول را برای تفریح و سرگرمی بیشتر در سفر خرج کنید.

 

بلیط هواپیما لحظه آخری بخریم یا نخریم؟

رایج ترین بلیط‌های هواپیما لحظه آخری برای کدوم خطوط در دسترس است؟

همانطور که گفتیم بلیط هواپیما لحظه آخری اغلب برای مسافران مقرون به صرفه‌تر است و معمولا برای پرواز به شهرهای مهم در دسترس است از جمله:

بلیط هواپیما لحظه آخری مشهد

بلیط هواپیما لحظه آخری مشهد اغلب در آژانس‌های مسافرتی موجود است و طرفداران خاص خود را دارد. 

بلیط هواپیما لحظه آخری قشم

فرقی نمی‌کند که بلیط لحظه آخری قشم را برای مقاصد تجاری خریداری کرده باشید یا بخواهید از زیبایی‌های طبیعی این جزیره شگفت‌انگیز لذت ببرید، با این حال قشم همیشه پر از جاذبه‌هایی بوده است که در هیچ کجای دنیا دوست ندارند آن‌ها را نبینند. 

بلیط هواپیما لحظه آخری استانبول

شهر استانبول ترکیه مملو از مکان‌هایی برای چند ساعت تفریح، شنا و گشت و گذار در سواحل است که قطعا ارزش خرید بلیط لحظه آخری استانبول را دارد. 

قوانین بلیط هواپیما لحظه آخری

استرداد بلیط

بلیط‌های لحظه آخری هواپیما به طور کلی غیرقابل استرداد هستند زیرا زمان خرید بلیط تا کنسل شدن آن معمولاً به قدری کوتاه است که بازگشت چنین بلیط‌هایی عملاً غیرممکن است. 

تغییر نام بلیط هواپیما

تغییر نام خانوادگی در بلیط هواپیما و چارتر در صورت امکان توسط خود مسافر و با همکاری تامین کننده انجام می‌شود و مسافر کلیه خسارات مربوطه را متحمل می‌شود. 

قرار دادن بلیط هواپیما

ترانسفر هواپیمای لحظه آخری و چارتر فقط با سهمیه بلیط اولیه آژانس مسافرتی چارتر امکان‌پذیر است و پرداخت خسارات احتمالی به عهده مسافر می‌باشد. 

مسافر خارج از پرواز بماند

اقامت مسافر با بلیط هواپیما لحظه آخری و پرواز چارتر ۱۰۰٪ خسارت بوده و هیچگونه وجهی به مسافر عودت داده نخواهد شد لذا تمامی مسئولیت بر عهده مسافر می‌باشد. 

تغییر ساعت پرواز توسط آژانس چارتر

در مواردی که آژانس چارتر به دلیل لغو پرواز، نقص فنی و… زمان پرواز و یا حتی تامین کننده ایرلاین و… را تغییر دهد، تامین کننده هیچ مسئولیتی ندارد و فقط مسئولیت اطلاع‌رسانی خواهد داشت. 
در پایان یادآور می‌شویم که طبق معمول می‌توانید در مواقعی که ترافیک پروازی کمتری وجود دارد یا پرواز بیشتری وجود ندارد، بلیط هواپیما لحظه آخری را با قیمت کمتری خریداری کنید. 
اگر شما به عنوان یک مدیر یا کارمند مجبور هستید زیاد سفر کنید، باید بگوییم که بلیط هواپیما لحظه آخری بهترین انتخاب برای کاهش هزینه‌های شرکت شماست. 
فراموش نکنید که کوچکترین اشتباهی می‌تواند برای شما گران تمام شود که انگار از ابتدا تخفیفی وجود نداشته است. 
در بلیط‌های لحظه آخری نرخ توسط آژانس‌های مسافرتی تعیین می‌شود بنابراین هیچ واسطه‌ای وجود ندارد. همچنین، از سیستم‌های آنلاین معتبر خرید کنید و مستقیم پول واریز کنید. 
در نهایت قبل از رزرو بلیط هواپیما لحظه آخری، تمام گزینه‌ها را به طور کامل بررسی کنید و پرواز مورد نظر خود را بررسی کنید. 
فراموش نکنید زمان حرکت، فرودگاه مقصد، صندلی‌ها و خدمات داخل هواپیما حتی در پروازهای کوتاه می‌تواند نقش مهمی در کیفیت سفر داشته باشد. 

سوالات متداول

قیمت بلیط لحظه آخری هواپیما برای نوزادان و نوجوانان چقدر است؟

این بلیط دو تعرفه برای نوزادان و بزرگسالان دارد و قیمت بلیط لحظه آخری برای کودکان بالای دو سال برابر با قیمت بلیط بزرگسالان است. 

آیا می‌توانم پس از خرید بلیط لحظه آخری نام مسافر را تغییر دهم؟

در بلیط‌های لحظه آخری تغییر نام مسافر در بلیط طبق قوانین چارتر قابل پیگیری است. بنابراین این درخواست با دریافت جریمه امکان‌پذیر است. 

سخن پایانی

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی و نرخ بالای پرواز، اکثر مردم ترجیح می‌دهند پروازهایی با نرخ‌های معقول‌تر و طبیعتا کمتر خریداری کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت کنند. 
سعی کنید همیشه با عضویت در خبرنامه آژانس‌های هواپیمایی از تخفیف‌ها و پیشنهادات شگفت‌انگیز بلافاصله مطلع شوید. به این ترتیب می‌توانید بلیط خود را در زمان مناسب و با هزینه کم خریداری کنید. 
اگرچه شرایطی مانند بلیط هواپیما لحظه آخری از جمله امکاناتی است که مسافران می‌توانند برای صرفه جویی در هزینه بلیط هواپیما استفاده کنند، اما لازم است کاربران با مشخصات و ویژگی‌های جنین بلیط آشنا باشند. 
در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی برای کاربران ایجاد شود. 
می‌توانید جهت خریداری کردن بلیط هواپیما لحظه آخری به قسمت خرید آنلاین بلیط سایت ما مراجعه کنید و جهت مشاوره با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!