15 مکان دیدنی که با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا از دیدن آن ها لذت می برید

بلیط هواپیما تهران به آنتالیا از فروش خوبی برخوردار است زیرا آنتالیا از جمله مقاصد گردشگری بسیار پر رفت و آمد است. آنتالیا که در سواحل مدیترانه قرار دارد، شهری زیبا با کارهای زیادی است که می توانید ببینید و انجام دهید. ریویرای ترکیه بیهوده به عنوان ساحل فیروزه ای شناخته نمی شود. چه به خاطر سواحل دوست داشتنی، انبوهی از مناظر تاریخی، یا آبشارهای جادویی که در حومه شهر پراکنده شده اند، آنتالیا مطمئناً خاطرات مادام العمر یک سفر فوق العاده را با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا برای شما به ارمغان می آورد.

کاوش در مراکز تاریخی و دیدنی آنتالیا با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا

کاوش در مرکز تاریخی آن راهی لذت بخش برای آشنایی با این شهر است و اقامت برای نوشیدن یک قهوه ترکی و تماشای جهان یک تجربه بهشتی در این شهر باشکوه است که با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا می توانید از آنها دیدن کنید.
 این شهر شگفت‌انگیز که در تاریخ رخنه می‌کند، شما را نه تنها با ترکیه امروزی، بلکه با ثروت تمدن‌هایی آشنا می‌کند که در طول اعصار از این گوشه از جهان عبور کرده‌اند.
در مقاله حاضر شما را با برخی از دیدنی ترین نقاط آنتالیا و برخی فعالیت هایی آشنا می کنیم که ممکن است با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا داشته باشید.

15. تونک تپه

بر فراز سمت غرب آنتالیا، تونک تپه تپه ای بزرگ است که چشم اندازهای چشمگیری از شهر، خلیج آنتالیا و خط ساحلی را ارائه می دهد.
یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به قله، استفاده از تله کابین در دامنه تپه است. در بالای این تپه، یک رستوران و همچنین یک کلوپ شبانه وجود دارد، که می توان شب را در مکانی به یاد ماندنی رقصید. اگر کلابینگ مورد علاقه شما نیست، تونک تپه فقط به دلیل چشم‌اندازهای باشکوهی که ارائه می‌دهد، همچنان ارزش دیدن دارد.

14. ساحل لارا

ساحل لارا که در حدود ده کیلومتری شرق مرکز تاریخی قرار دارد، مکانی دوست‌داشتنی برای استراحت و گذران وقت در حین تماشای پرتوها است. در حالی که دریای مدیترانه در کنار ساحل می چرخد و در زیر نور آفتاب می نشینید، مکانی آرام با امکانات توریستی فراوان است، بنابراین شما می توانید به راحتی در اینجا یک نوشیدنی بنوشید یا در یکی از رستوران های اطراف برای صرف غذا بنشینید.

بهترین مکان های دیدنی ترکیه برای بازدید با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا

کمی دورتر، اگر می‌خواهید هنگام اقامت در آنتالیا حتی به ساحل نزدیک‌تر باشید، می‌توانید تعداد زیادی هتل و گزینه‌های اقامتی مختلف پیدا کنید.

13. مارینا قدیمی

Old Marina مارینا قدیمی که در یک منطقه خوش منظره و زیبا واقع شده است، در میان صخره‌های پرتگاه قرار دارد و مملو از قایق‌هایی است که روی آب‌های فیروزه‌ای آن شناور هستند. با انبوهی از کافه‌ها و رستوران‌های کوچک که در کنار ساحل قرار گرفته‌اند، اینجا یک مکان دلباز برای توقف ، با خیابان‌های کوچک و پرپیچ‌وخمی است که از مارینا قدیمی فاصله دارند.
اینجا که زمانی مرکز اصلی اقتصادی آنتالیا بود، امروزه مکان مناسبی برای خوردن یک قهوه یا غذا و تماشای مناظر زیبا است. از اینجا می‌توانید سفری با قایق داشته باشید و خط ساحلی نزدیک ترکیه را کشف کنید.

12. مناره یولی

پیشنهاد می کنم که اگر بلیط هواپیما تهران به آنتالیا را خریداری نمودیدحتما سری هم به مناره یولی بزنید. یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های دیدنی آنتالیا، مناره یولی است که بر فراز اطراف آن برج می‌گیرد و بنای تاریخی زیبایی که معماری سلجوقی را به‌خوبی به نمایش می‌گذارد در بر می گیرد. یولی در مرکز تاریخی بخشی از مسجد قرن سیزدهم قرار دارد که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد.
از بالا که نگاه کنید، مناظر زیبایی بر روی پشت بام های قرمز در اطراف آن مناره وجود دارد. یولی که در زبان ترکی به معنای "مناره فلوت دار" است، 38 متر ارتفاع دارد و اکنون موزه قوم نگاری آنتالیا را در خود جای داده است که آثار قدیمی و جالب زیادی دارد که می توانید آنها را ببینید.

11. پارک کارالیگلو (Karaalioglu)

درست خارج از مرکز شهر، پارک کارالیگلو یک منطقه بزرگ است که یک مکان عالی برای گردش در اطراف و مکانی عالی برای یک پیک نیک است. برج باستانی هیدریلیک Hidirlik در گوشه ای از پارک قرار دارد.
در اطراف قلعه قدیمی روم، مناظر خارق‌العاده‌ای از خلیج آنتالیا وجود دارد – همچنین شما می‌توانید بندر قدیمی رومی را ببینید. کارالیگلو که چندین مجسمه و بنای تاریخی را در خود جای داده است، پارکی عالی است که اگر می خواهید از همه جاهای دیدنی استراحت کنید، می توانید به آنجا بروید. 

10. آبشارهای کورسونلو

آبشارهای کورسونلوKursunlu در 12 کیلومتری آنتالیا در پارکی طبیعی به همین نام واقع شده اند و ارزش دیدن را دارند. این آب که از رودخانه آکسو سرچشمه می گیرد، در سراسر حومه شهر جریان دارد و سپس به استخر زیبا و فیروزه ای رنگی که در زیر کورسونلو قرار دارد می ریزد.
با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا می توانید از طبیعت سرسبز اطراف این آبشار لذت ببرید. پوشش گیاهی سرسبزی اطراف این استخر را احاطه کرده است و دیواره آب تنها به منظره عالی آن می افزاید. این آبشار یک نقطه دنج و آرام، با حیات وحش فراوان است و تقریباً احساس می‌شود که در یک افسانه هستید، کمال مناظر دیدنی اینجا است.

9. آکواریوم آنتالیا

اگر بلیط هواپیما تهران به آنتالیا خود را به صورت یک طرفه و با انعطاف پذیری بالا خریداری می کند، حتما روزی را هم به بازدید از آکواریوم آنتالیا اختصاص دهید. اینجا یکی از بزرگترین مجتمع های آکواریومی در کل جهان، و یک آکواریوم خارق العاده آنتالیا است که به همان اندازه که سرگرم کننده است، آموزشی است. 40 آکواریوم مضمون آن مطمئناً یک روز سرگرم کننده را برای همه اعضای خانواده ایجاد می کند.
با طولانی‌ترین آکواریوم تونلی در جهان که می‌توانید از آن لذت ببرید، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. خانه خزندگان استوایی نیز ارزش دیدن دارد. علاوه بر این، دنیای برفی و موزه یخ نیز بخشی از این مجموعه است. می توانید. در اینجا ما می توانید با گلوله برفی مبارزه کنید و در سرزمین عجایب یخی بازی کنید.

8. ترمسوس

یکی از جاهای دیدنی که حتما توصیه می شود در لیست سفرهای خود پس از خرید بلط هواپیما تهران به آنتالیا بگذارید ترمسوس است.
شهر باستانی ترمسوس که در دامنه کوه سولیموس Solymos در ارتفاع بیش از 1000 متر قرار دارد، دیدنی است. با مناظر شگفت انگیز اطراف و کوه های دوردست ترمسوس، کاوش در ساختمان های قدیمی و بقایای ترمسوس تجربه یک مکان جادویی است. خیابان ستون دار و آگورا تنها دو مورد از نقاط برجسته آن هستند.
نه یونانی و نه لیکیایی، ساکنان پیسید، خشن و مستعد جنگ بودند. مکان های منزوی این کشور به آن اجازه می‌دهد در مقابل ارتش‌های مهاجم استقلال خود را حفظ کند. 
با وجود یک تئاتر زیبا و در فضای باز نیز، بازدیدکنندگان ترمسوس هرگز از همه مناظر باورنکردنی که دیده‌اند ناامید نخواهند شد.

 

15 مکان دیدنی که با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا از دیدن آن ها لذت می برید

 

7. ساحل کنیالتی

از دیگر جاذبه های آنتالیا که با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا از آن لذت خواهید برد، ساحل کنیالتی است.این ساحل سنگ‌ ریزه‌ای فوق ‌العاده که در غرب شهر قرار دارد، بیش از هفت کیلومتر امتداد دارد و اگر به دنبال استراحت و خوابیدن در زیر نور خورشید هستید، مکانی عالی برای رفتن به آن است. کافه‌ها، اسنک ‌بارها، و رستوران‌ های زیادی در نزدیکی این ساحل وجود دارد که احساس می‌کنید،  پارک ساحلی آنتالیا درست در پشت آن دارای نقاط سایه‌دار متعددی است، که اگر می‌خواهید از نور خورشید کمی فاصله بگیرید می توانید در سایبان آن استراحت کنید.
ساحل کنیالتی با کوه های دیدنی بیداگلاری که پس زمینه ای دوست داشتنی را در دوردست ایجاد می کند، مکان مناسبی برای تماشای مناظر ساده در حین استراحت در کنار دریا است. اگر کمی فعال‌تر هستید، چرا جت اسکی را امتحان نکنید یا از پارک آبی آکوالند که در فاصله چند قدمی آن است دیدن نکنید. این فعالیت ها همگی از جمله فعالیت هایی هستند که اکثر مسافرانی که بلیط هواپیما تهران به آنتالیا را خریداری می کنند از انجام آنها لذت می برند.

6. پرگه

پرگه در 15 کیلومتری آنتالیا یک سایت باستانی شگفت انگیز است که فقط باید از آن دیدن کنید. پایتخت سابق پامفیلیا در حدود 1000 سال قبل از میلاد تأسیس شد و تعداد زیادی خرابه باورنکردنی برای شما وجود دارد که می توانید کاوش کنید. تئاتر خیره کننده رومی نقطه برجسته سفرهای بسیاری از مردم است.
علاوه بر مجموعه عظیمی از ساختمان‌های در حال فروپاشی، معابد نیمه ‌ویران و ستون‌های که به هر طرف نگاه می‌کنید را می بینید، همچنین یک استادیوم ارابه ‌سواری شگفت ‌انگیز دارد که می‌توانید ببینید. در روزهای اوج خود می توانست این هتل 15000 تماشاگر را در خود جای دهد.

5. موزه باستان شناسی آنتالیا

با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا سری هم به موزه باستان شناسی آنتالیا بزنید. یکی از بهترین موزه های مهم در کل ترکیه، موزه باستان شناسی آنتالیا مجموعه عظیمی از آثار باستانی از شهر و مناطق اطراف آن است که نباید از دست داد.
عاشقان تاریخ، بخش های باستان شناسی گسترده آن را که دارای موزاییک های خیره کننده، جواهرات نقره، و مجسمه های زیبا از Perge و بیزانس است، کاملاً دوست خواهند داشت.
 این نمایشگاه‌ها که بیش از پنج هزار سال تاریخ را پوشش می‌دهند، ویرانه‌ ها و مصنوعات شگفت‌ انگیز از عصر برنز تا زمان روم و بیزانس را در بر می‌گیرند.

4. آسپندوس

خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالبا بدون بازدید از آسپندوس میسر نیست. به نظر می رسد که آسپندوس باید دیده شود تا باور شود. اگرچه این شهر در حدود 40 کیلومتری آنتالیا قرار دارد، اما مطمئناً برای دیدن منظره خیره کننده ای که به شما خوش آمد می گوید، ارزش سفر را دارد.
یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه، تئاتر رومی فوق‌العاده آسپندوس است که به‌طور باورنکردنی به خوبی حفظ شده است و در حدود سال 155 پس از میلاد ساخته شده است. در کنار یک تپه قرار دارد، برج های ورودی بزرگ آن بالای سر شما وقتی وارد می شوید. ذهن در بزرگی و مقیاس آن غرق می شود.
فرای تئاتر، تعدادی ویرانه های دیگر برای کاوش وجود دارد، مانند ویرانه های بازیلیکا، قنات، و آگورا. برجسته وجود دارند که بدون شک تئاتر شگفت انگیزی است که مردم را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند.

3. دروازه هادریان

دروازه هادریان که به همان اندازه چشمگیر و بد است، یک بنای تاریخی فوق العاده است که به افتخار امپراتور روم هادریان که در سال 130 پس از میلاد از آنتالیا بازدید کرد، ساخته شده است. طاق پیروزی به خوبی حفظ شده است و هنوز هم به عنوان یکی از ورودی های اصلی محله تاریخی Kaleici عمل می کند.
سه طاق با ستون‌ها ردیف شده‌اند و سقف درون آن حکاکی‌های زیبایی دارد که می‌توانید به آنها خیره شوید. دو برج قدیمی به خوبی دروازه هادریان را در دو طرف قاب می کنند. در حالی که دیوارهای دفاعی قدیمی هنوز بیشتر شهر را احاطه کرده اند، دروازه هادریان تنها دروازه ورودی است که هنوز باقی مانده است.
در نتبجه این منطقه از نقاط گردشگری جذاب می باشد که باید هنگام خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالبا از آن بازدید نمود.

2. آبشارهای دودن

آبشارهای دودن که در حدود 12 کیلومتری مرکز شهر قرار دارند، دیدنی هستند و دیدن گروهی از آنها برای مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است از دیگر جاذبه هایی است که به شما توصیه می شود در صورت خرید بلیط هواپیما تهران آنتالیا از آن بازدید کنید..
این آب که از کوه‌های توروس سرچشمه می‌گیرد، از میان حومه‌های کارست اطراف آنتالیا می‌گذرد و سپس در آبشارهای لور دوئن Lower Duden به طور چشمگیری در دریای مدیترانه فرو می‌رود.
در حالی که آبشارهای لور به بهترین وجه در کشتی مشاهده می شوند، آبشارهای بالایی مکانی لذت بخش برای پیک نیک هستند. آنها در یک تنگه کوچک خوش منظره قرار دارند. در اینجا، در واقع می‌توانید وارد غاری در پشت آبشار شوید، که تجربه‌ای مسحورکننده است زیرا آب از بالای صخره مقابل شما می‌ریزد.

1. کالیسی

اگر قصد شما از سفر به آنتالیا و خرید بلیط هواپیمای تهران به آنتالیا بازدید از مناطق باستانی و تاریخی این شهر است، توصیه می شود کالیسی را هم در برنامه بازدیدهای خود بگذارید. مرکز تاریخی این شهر مملو از عمارت های قدیمی عثمانی و بناهای زیبایی است که قدمت آنها به دوران روم و بیزانس می رسد. به این ترتیب، کالیسی Kaleici لذت مطلق را برای شما امکان پذیر می سازد. خیابان های وارن مانند آن مکان مناسبی برای گردش و لذت بردن از تمام مناظر و دیدنی های آنتالیا است. 
با تعداد بی شماری از رستوران ها، مغازه ها و کافه های جوی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد. همچنین تعدادی گالری هنری کوچک دوست‌داشتنی وجود دارد که می‌توانید از آنها بازدید کنید. در میان خیابان‌های باریک ساختمان ‌های شگفت ‌انگیزی مانند مسجد تکلی مهمت پاشا قرن هجدهم و مناره زیبای کسیک وجود دارد، در حالی که زندگی در اطراف میدان اصلی زیبا می‌چرخد.
برای بسیاری از بازدیدکنندگان، Kaleici نقطه برجسته سفر آنها است. اگر می خواهید ترکیب مست کننده زندگی معاصر و سنتی ترکیه را تجربه کنید، نباید از دست بدهید.

جمع بندی

در مقاله حاضر تعدادی از فعالیت های هیچان انگیزی که می توانید با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا انجام داده واز آن لذت ببرید را توصیف نمودیم. با مراجعه به سایت بای بای از اخرین قیمت های بلیط و تخفیفات لحظه آخری مطلع شوید تا بتوانید بهترین بهره را از بلیط های تخفیف دار سایت بای بای بگیرید.

منبع

https://www.touropia.com/things-to-do-in-antalya-turkey/

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!