آشنایی با آبادان و بهترین هتل های آن قبل از خرید بلیط هواپیما تهران به آبادان

بلیط هواپیما تهران به آبادان هم به دلیل وجود پتروشیمی های متعدد این شهر از پرفروش ترین بلیط های هواپیمایی است. اگر به دنبال یک پرواز ارزان از تهران به آبادان هستید، با استفاده از نرم افزارهای ویژه می‌توانید بهترین پروازهای ارزان قیمت را در عرض چند ثانیه پیدا کنید و با هم مقایسه کنید. 
فقط کافی است تاریخ سفر خود را وارد کنید و در عرض چند لحظه می توانید پیشنهادات بیش از 600 ایرلاین ارزان قیمت و برنامه ریزی شده را با هم مقایسه کنید. بلیط هواپیما تهران به بادان خود را با بهترین قیمت بدون اتلاف وقت با این برنامه ها پیدا کنید.
در مقاله حاضر علت پرفروش بودن بلیط هواپیما تهران به آبادان را مطرح کرده و بهترین هتل ها و رستوران های این شهر را به شما معرفی می نماییم.

درباره آبادان

شهرستان آبادان در جنوب غربی استان خوزستان قرار دارد و زمستان‌های کوتاه و تابستان‌های گرم و طولانی همراه با درصد بالایی از رطوبت را تجربه می‌کند. 
آبادان جزیره ای دلتا شکل است که پایه آن به سمت خلیج فارس و سر آن به سمت خرم شهر است. قبلاً قرار بود «جزیره خضر» نامیده شود اما بعدها به «عبادان» معروف شد. در سال 1935 «عبادان» به «آبادان» تغییر یافت. 
مرکز این استان شهر آبادان است که در فاصله 1000 کیلومتری قرار دارد. در اواخر قرن سیزدهم هجری قمری به دلیل وجود صنعت نفت، آبادان توسعه و گسترش یافت و از همین رو خطوط هوایی این شهر توسعه یافته و بلیط هواپیما تهران به آیادان هم فروش زیادی پیدا کرد. 

تاریخچه شهر آبادان

 گل‌ آلودگی دلتای رودخانه، این شهر را از آب دورتر کرد. اما در قرن چهاردهم، ابن بطوطه آبادان را بندری کوچک در یک دشت نمکی هموار توصیف کرد.  از نظر سیاسی، آبادان اغلب موضوع مناقشه بین دولت های مجاور بود. 
در سال 1847، ایران آن را از عراق گرفت که آبادان از آن زمان تاکنون در آن باقی مانده است . از قرن هفدهم به بعد، جزیره آبادان بخشی از سرزمین های قبیله عرب کعب (بنی کعب) بود. یکی از بخش‌های این قبیله، محیسن، تا زمان برکناری شیخ خزعلیخان در سال 1924، مقر آن در محمره (خرمشهر کنونی) بود.
 تا قرن بیستم بود که میدان های نفتی غنی در این منطقه کشف شد و از همان زمان هم بود که دیگر بلیط هواپیما تهران به آبادان فروش بیشتری پیدا کرد. در 16 ژوئیه 1909، شیخ خزعلیخان پس از مذاکره محرمانه با کنسول بریتانیا، پرسی کاکس، با کمک آرنولد ویلسون، با قرارداد اجاره جزیره آبادان موافقت کرد. 
 در سپتامبر 1980، آبادان در جریان حمله غافلگیرانه عراق به خوزستان تقریباً تسخیر شد و آغاز جنگ ایران و عراق بود، در زمان این جنگ فروش بلیط هواپیما تهران به آبادان برای مدت چندین سال کاهش یافت.
 به مدت 12 ماه آبادان در محاصره نیروهای عراقی بود، اما هرگز تصرف نشد و در شهریور 1360، ایرانیان محاصره آبادان را شکستند. بسیاری از بخش های این شهر، از جمله پالایشگاه نفت که بزرگترین پالایشگاه جهان با ظرفیت 628000 بشکه در روز بود، در اثر محاصره و بمباران به شدت آسیب دید یا ویران شد. 
قبل از جنگ، جمعیت غیرنظامی شهر حدود 300000 نفر بود، اما قبل از پایان آن، تقریباً تمام مردم به جای دیگری از ایران پناه برده بودند. پس از جنگ، بزرگترین نگرانی بازسازی پالایشگاه نفت آبادان بود که به دلیل آسیب دیدگی با 10 درصد ظرفیت کار می کرد. در سال 1993، پالایشگاه عملیات محدود را آغاز کرد و بندر بازگشایی شد با بازگشایی پالایشگاه این شهر و بازگشت سیل عظیم مهاجرین و جویندگان کار به این شهر بار دیگر فروش بلیط هواپیما تهران به آبادان رونق یافت.  

مناطق اقتصادی آبادان از دلایل پرفروش بودن بلیط هواپیما تهران به آبادان

اقتصاد این منطقه بر پایه صنعت نفت آبادان است و پالایشگاه نفت آبادان (اولین پالایشگاه نفت ایران و یکی از بزرگترین پالایشگاه های صادرکننده نفت در جهان)، پتروشیمی و منطقه آزاد اروند استوار است. 

پالایشگاه آبادان

پالایشگاه آبادان واقع در نزدیکی سواحل خلیج فارس، ساخته شده توسط شرکت نفت انگلیس و ایران (بعدها BP)، در سال 1912 تکمیل شد. در این دوره زمانی، آبادان منبع تجاری نمک و حصیرهای بافته شده بود. 
در سال 1308 کارخانجات پالایشگاهی احداث شد که متأسفانه در جریان جنگ تحمیلی ایران و عراق خسارات زیادی به آنها وارد شد. پس از آن به تدریج وضعیت سابق خود را به دست می آورد. 
در سال 1997، پالایشگاه به همان میزان تولید قبل از جنگ رسید. اخیراً آبادان محل فعالیت عمده کارگری بوده است زیرا کارگران پالایشگاه های نفت این شهر در اعتراض به پرداخت نشدن دستمزدها و اوضاع سیاسی کشور دست به اعتصاب و شورش زده اند. 
این پالایشگاه یکی از مکان های جذاب شهر آبادان و یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین پالایشگاه های جهان است که به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل پرفروش بودن بلیط هواپیما تهران به آبادان شناخته می شود. 

منطقه آزاد اروند

منطقه آزاد اروند (شامل آبادان، خرمشهر و مینوشهر) به دلیل همجواری با کشورهای عراق و کویت و با داشتن ظرفیت حمل و نقل بالا، پس از مناطق آزاد ماکو و قشم بزرگترین منطقه آزاد ایران است و فعالیت های تجاری، صنعتی، گردشگری و ترانزیتی را به دنبال دارد. 
برای سایر مشاغل اصلی می توان مشاغل و امور مرتبط با گمرک، اداره بنادر و دریانوردی، شهرک صنعتی (صنایع مانند قطعات بتنی، لوله های پلی اتیلن، شناورسازی، صنایع غذایی، لوازم خانگی، تولید مصالح ساختمانی و ...)، فرودگاه بین المللی، ورزش (فوتبال) و ماهیگیری را نام برد.

صنایع دستی

نیازی به گفتن نیست که ساخت صنایع دستی خیره کننده یکی از بخش های اصلی زندگی مردم محلی است. پس اگر با خرید بلیط هواپیما تهران به آبادان از این شهر دیدن کردید حتما سوغاتی از صنایع دستی بخرید.
جاروهای بافته شده با برگ درخت خرما (صاف) و فرآورده های بافته شده از الیاف و خوشه، حصیر بافی، ساخت وسایل تزیینی از صدف، قالی بافی، گلیم بافی، سفال را می توان نام برد. خرما (بیشترین تولید در استان)، ادویه، ماهی و میگو از مهم ترین سوغات این شهرستان است.
زبان اکثر مردم آبادان فارسی است و زبان های عربی و لری نیز در این منطقه رایج است. مردم آبادان بیشتر مسلمان و شیعه هستند.

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما تهران به آبادان

بهترین زمان سفر به آبادان فصل پاییز و زمستان است که هوا معتدل است.

نرخ کرایه بلیط هواپیما تهران به آبادان

قیمت بلیط هواپیما برای پروازهای تهران به آبادان بسته به چند عامل از جمله تاریخ هایی که برای سفر خود انتخاب می کنید، فصلی بودن و تعطیلات محلی می تواند بسیار افزایش یا کاهش یابد. تاریخ پرواز خود را انتخاب کنید و قیمت بلیط هواپیما تهران به آبادان را در چند ثانیه مقایسه کنید تا بهترین قیمت را بیابید.

فرودگاه های تهران و آبادان که پس از خرید بلیط هواپیما میزبان شما خواهند بود

تهران حدود 410 مایل با آبادان فاصله دارد. پرواز از فرودگاه های دیگری در تهران یا به فرودگاه دیگری در آبادان (در صورت وجود) می تواند راحت تر باشد. گزینه های موجود برای بلیط هواپیما تهران به آبادان فقط فرودگاه مهرآباد تهران اشت.
آبادان در حال حاضر تنها یک فرودگاه در دسترس دارد که به نام فرودشگاه آبادان شناخته می شود.
با این حال، می‌توانید پیشنهادات مربوط به تاریخ‌های نزدیک به تاریخ انتخابی را نیز مشاهده کنید، بنابراین می‌توانید ارزیابی کنید که چه زمانی برای رزرو پرواز به آبادان راحت ‌تر است.

ترانسفر به آبادان با راه آهن آبادان

نزدیکترین ایستگاه راه آهن خرمشهر در 10 کیلومتری شمال آبادان است. قطارهای روزانه از اهواز و همچنین قطارهای شبانه از تهران و مشهد در دسترس هستند.

ترانسفر به آبادان با کشتی

چندین بار در هفته کشتی های رودخانه ای از بصره در عراق به خرمشهر نزدیک می شوند. این کشتی توسط شرکت کشتیرانی والفجر اداره می شود و مدت زمان سفر آن کمی کمتر از یک ساعت است.

 

آشنایی با آبادان و بهترین هتل های آن قبل از خرید بلیط هواپیما تهران به آبادان

 

آشنایی با بهترین هتل های آبادان قبل از خرید بلیط هواپیما تهران به آبادان

اگر می خواهید پس از تهیه بلیط هواپیما تهران به آبادان با مشکلی در رابطه با رزو هتل پیدا نکنید بهتر است از قبل هتل مورد نظر خود را انتخاب نموده و اتاق دلخواه خود را رزو کنید. برخی از بهترین هتل های آبادان عبارتند از:

هتل پارسیان آبادان

هتل چهار ستاره برتر پارسیان آزادی در جنوب غربی شهر آبادان در استان خوزستان با امکانات و خدمات رضایت بخشی، اقامتی دلپذیر را برای بازدیدکنندگان از این شهر فراهم می کند. این هتل تازه بازسازی شده با نیروی انسانی مهمان نواز، اتاق های تمیز و غذاهای با کیفیت انتخاب خوبی است.
این هتل با قدمتی طولانی که قدمت آن به چندین سال پیش برمی‌گردد، در طول جنگ ایران و عراق (1980-1988) با دوران بحران مهمی روبرو شده بود که فرماندهان در آنجا اقامت داشتند و اکنون به شدت بازسازی شده است تا مکانی فوق‌العاده را ایجاد کند. 

امکانات رفاهی هتل پارسیان

این هتل دارای امکانات رفاهی عالی از اتاق‌ها و سوئیت‌های زیبا با امکانات کامل گرفته تا رستوران، سالن صبحانه، کافه با سرو انواع غذاها و نوشیدنی‌ها و همچنین سالن‌های چند منظوره به طوری که سعی می‌کند نیازهای مهمانان خود را که قصد داشتن یک اقامت آرامش بخش را در آبادان دارند رفع نماید.

جاذبه های اطراف هتل پارسیان

مزیت این هتل موقعیت آن در مجاورت مرکز شهر، فرودگاه، ایستگاه قطار و بندر کشتیرانی با دسترسی آسان به شهر خرمشهر است که آن را به مکانی مناسب تبدیل کرده است. برای گردشگران، این هتل فرصت خوبی را فراهم می کند زیرا می توانند به راحتی به مکان های زیبایی مانند موزه آبادان، کلیسای مسیحیان، مسجد رنگونیها و اسکله اروند رود بروند.

رزرو اتاق در هتل کاروانسرای پارس قبل از خرید بلیط هواپیما تهران به آبادان

هتل کاروانسری پارس آبادان یکی دیگر از هتل های پارس ست واقع در آبادان و هتلی مناسب برای اقامت در آبادان با امکانات مناسبی که دارد می باشد.
این هتل 4 ستاره اقامتی مقرون به صرفه را برای شما ارائه می دهد. اتاق ها دارای یخچال، تهویه مطبوع، تلویزیون، تلفن، صندوق امانات، توالت اسکوات، توالت فلاش، حمام اختصاصی، سرویس اتاق روزانه، قسمت نشیمن، وای فای اتاق، صبحانه هستند، پس با خرید بلیط هواپیما تهران به آبادان می توانید این هتل را در لیست گزینه های انتخابی خود قرار دهید.
هتل چهار ستاره کاروانسرای پارس آبادان وابسته به هتل پارس گروه پارس در منطقه زیبای بریم، مرکز اقامتی مناسبی برای مسافرانی است که به جنوب غربی شهر آبادان در استان خوزستان سفر می کنند. این هتل با قدمتی طولانی به 40 سال پیش بازمی گردد و با نمای سنتی و معماری ساسانی به طور قابل توجهی بازسازی شده است. این هتل در دوران جنگ ایران و عراق (1980-1988) با دوران مهمی روبرو بود که سربازان در اینجا اقامت داشتند و اکنون نمایشگاه جنگ یادآور آن دوران حساس است. 

منطقه سبز بهترین مکان برای رزرو قبل از خرید بلیط هواپیما تهران به آبادان

در اینجا میهمانان می توانند اقامتی خاطره انگیز و آرام را در اتاق های مختلف معمولی و لوکس و سوئیت های معمولی و رویال با امکانات کامل مشرف به فضای سبز اطراف با استخر، فواره های زیبا و درختان نخل که فضاهای تفریحی برای پیاده روی و لذت بردن از آن وجود دارد، داشته باشند. 

رستوران و کافه

این هتل مجهز به رستوران‌های خارق‌العاده ارکیده، شقایق و نسترن است که انواع غذاهای ایرانی و دریایی را در محیطی آرام به همراه یک کافه عالی و چایخانه سنتی سرو می‌کنند.
به همین ترتیب، علاوه بر فروشگاه‌های صنایع دستی، پوشاک و سوغات، امکانات دیگری مانند استخر، زمین تنیس، باشگاه بیلیارد، کتابخانه و گشت شهری را نیز شامل می‌شود که باعث می‌شود بازدیدکنندگان اوقات رضایت‌بخش‌تری داشته باشند.

جاذبه های اطراف هتل

با خرید بلیط هواپیما تهران به آبادان فرصتی هم برای گشت و گذار در جاذبه های اطراف آن خواهید یافت. از جاذبه های مجاور هتل می توان به قایق سواری و گردش در اسکله اروند رود، بازدید از موزه آبادان، مسجد رنگونیها و کلیسای مسیحیان اشاره کرد. 
همچنین این هتل دسترسی خوبی به مرکز شهر، بازار مرکزی و فرودگاه بین المللی شهر دارد که این هتل را به مکانی مناسب تبدیل کرده است.

هتل امیرکبیر

یکی از هتل های سه ستاره آبادان، هتل امیرکبیر است. هتل امیر کبیر در سال 1357 افتتاح شد و در سال 1394 برای ارائه خدمات بهتر به میهمانان بازسازی شد.این هتل پنج طبقه دارای 32 واحد اقامتی با ظرفیت یک تا سه تخت می باشد. از امکانات هتل امیر کبیر می توان به اینترنت پرسرعت، خدمات لندری، روم سرویس 24 ساعته، تاکسی سرویس و صبحانه رایگان اشاره کرد. در رستوران هتل انواع غذاهای ایرانی و محلی سرو می شود. کافی شاپ هتل امیر کبیر انواع نوشیدنی و دسر را برای مهمانان سرو می کند. 
در طول اقامت خود در شهر آبادان می توانید از دیدنی هایی مانند بازارها، کلیسای سورت گاراپت، موزه آبادان، سینما نفت، مسجد رنگونیس، پل کابلی آبادان، شط العرب، جزیره مینو و هنر آبادان هم دیدن کنید.

هتل کیوان

یکی از هتل های دو ستاره آبادان است. این هتل برای ارائه خدمات بهتر به مهمانان در سال 1380 بازسازی شده است. هتل کیوان دارای 33 واحد اقامتی در ظرفیت های مختلف می باشد. از امکانات هتل می توان به آسانسور، خشکشویی، اینترنت، سرویس اتاق 24 ساعته، صندوق امانات، لابی و صبحانه رایگان اشاره کرد. رستوران و کافی شاپ هتل آبادان انواع غذاها و نوشیدنی های لذیذ را برای مهمانان سرو می کند. یکی از نقاط قوت هتل آبادان وجود چند سوئیت برای امکانات آشپزی است. در طول اقامت خود در این شهر می توانید از دیدنی هایی مانند بازارها، کلیسای سورت گاراپت، موزه آبادان، سینما نفت، مسجد رنگونیس، پل کابلی آبادان، شط العرب، جزیره مینو و هنر آبادان دیدن کنید.

اقامت در هتل نخل با خرید بلیط هواپیما تهران به آبادان

هتل سه ستاره نخل در جنوب غربی شهر آبادان در استان خوزستان که در فاصله کوتاهی از سواحل اروندرود واقع شده است، با امکانات و خدمات رضایت بخشی، اقامتگاه خوبی را برای بازدیدکنندگان از این شهر فراهم می کند. هتل تازه بازسازی شده در محیطی آرام پذیرایی عالی را برای مهمانان خود فراهم می کند.
این هتل دو طبقه مجهز به سوئیت های مجزا یک خوابه یا دو خوابه و موقعیت VIP به همراه رستوران و چایخانه سنتی است که نیازهای میهمانان را در فضایی خاطره انگیز برآورده می کند. همچنین فضای سبز هتل مزیت بسیار خوبی برای پیاده روی و شادابی است.

جاذبه های اطراف هتل نخل

از آنجایی که هتل نزدیک به مرکز شهر واقع شده است، فرصت خوبی را برای مسافران فراهم می کند تا به راحتی به ساحل بروند و از جاذبه های اطراف مانند مسجد رنگونیها، اسکله اروند رود و مجتمع تجاری و تفریحی برلیان لذت ببرند و لحظات خوشی را سپری کنند.

جمع بندی

در سایت بای بای می توانید قیمت بلیط هواپیما تهران به آبادان را با توجه به نیاز خود مقایسه کنید.  بهترین تخفیف‌ها را در پروازهای ارزان از تهران به آبادان متناسب با نیاز خودتان پیدا خواهید کرد. ویژگی های پرواز خود را با فیلترهای موجود ، مانند مدت زمان پرواز، محدوده قیمت، شرکت هواپیمایی برای پرواز و موارد دیگر انتخاب کنید و بهترین خرید بلیط هواپیما تهران به آبادان را تجربه کنید !

منابع 

https://www.ravis.ir/en/hotels/abadan/amir-kabir
https://www.visitiran.ir/destination/abadan
https://travital.com/hotel/pars-caravanserai-hotel-abadan/

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!