راهنمای دسترسی به هتل های استانبول پیش از خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

بلیط هواپیما تهران به استانبول از جمله پرفروش ترین بلیط های هواپیمایی شرکت بای بای و سایر شرکت ها می باشد. از دیرباز به دلیل نبودن مشکل ویزا و همسایگی با ترکیه ایرانیان علاقه زیادی به سفرهای گردشگری به استانبول دارند.
آشنایی با هتل های این شهر زیبا و توریستی و رزرو اتاق پیش از خرید بلیط هواپما تهران به  استانبول شما را از سردرگمی در این شهر و اتلاف وقت دور نگه می دارد.
شما می توانید با توجه به شهر مقصد خود پس از خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول از شرکت بای بای، اطلاعاتی را در مورد بهترین و مناسب ترین هتل های مجلل این شهر کسب کنید.

بررسی موقعیت جغرافیایی استانبول و قابلیت جذب توریست

استانبول، تنها شهر در جهان است که دو قاره اروپا و آسیا را در بر می گیرد و به دو منطقه شهر قدیمی، منطقه شهر جدید اروپایی و منطقه آسیایی تقسیم می شود.
تنگه بسفر از شهر عبور می کند و قاره اوراسیا را جدا می کند، در حالی که منطقه قدیمی شهر متمرکزترین مکان برای جاذبه های گردشگری است. 
هنگامی که با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول در سفر به استانبول هستید، می توانید از بنای ایاصوفیه که آثار مذهبی مسیحی و اسلامی را در خود جای داده است و همچنین مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) که پس از مسجد بزرگ مکه در رده دوم قرار دارد، بروید. 
در بعد از ظهر، هنگام غروب آفتاب، کشتی‌های دریایی استانبول از شهر قدیمی در تنگه بسفر حرکت می‌کنند.  پس از سفر، بازدیدکنندگان می توانند به ینی کامی (مسجد جدید) در ساحل برگردند و نماز عصر مسلمانان را تماشا کنند.

برنامه ریزی بازید از مناطق مذهبی تاریخی استانبول

بازدیدکنندگان می توانند 1-2 روز را صرف بازدید از مسجد سلطان احمد، ایاصوفیه، کاخ دولما باغچه و کاخ توپکاپی، خیابان استقلال (خیابان استقلال) و دیگر جاذبه های دیدنی کنند.  یک روز دیگر را صرف کاوش در تنگه بسفر نموده  و روز آخر بازدید را به  بازار بزرگ و بازار ادویه و همچنین برخی از جاذبه های دیدنی مانند مسجد سلیمانیه، کلیسای چورا و غیره اختصاص دهند.

مسجد سلیمانیه

مسجد آبی نمادین ترین مسجد استانبول است و نام آن برگرفته از کاشی های آبی رنگی است که با آن ساخته شده است.  در اینجا خورشید از میان شیشه های رنگی 260 پنجره کوچک می تابد و ترکیب رنگ های طلایی و آبی منظره ای خیره کننده را ایجاد می کند.  با بیش از 30 گنبد و 6 مناره، می توان از ظاهر چشمگیر مسجد در روز و شب قدردانی کرد.  ایاصوفیه، درست روبروی مسجد آبی، نشان دهنده همزیستی مسیحیت و اسلام است.  این کلیسای اصلی امپراتوری بیزانس سابق است و مسجد تغییر کاربری داده شده اکنون با گلدسته گنبدی خود یکی از نمادهای ترکیه است.  
با ایستادن در تالار مرکزی مسجد و نگاه کردن به گنبد مدور، بازدیدکنندگان نمی توانند حرکت باشکوه آن را احساس کنند.  نمای داخلی مسجد با چلچراغ ها، درهای مربوط به دوره شاهنشاهی و نقاشی های دیواری زیبا تزئین شده است.  رمانتیک ترین آب زیرزمینی ترکیه، آب انبار باسیلیکا، بزرگترین آب انبار از میان چند صد آب انبار باستانی است که در زیر شهر استانبول در کنار ایاصوفیه قرار دارد.  
مسجد سلیمانیه در وسط تپه در منطقه قدیمی شهر قرار دارد و به عنوان زیباترین مسجد استانبول شناخته می شود.  از آنجایی که در یک مکان مرتفع واقع شده است، می توانید زیبایی تنگه را نیز از اینجا ببینید.  

میدان تقسیم و خیابان استقلال

میدان تقسیم و خیابان استقلال بزرگترین میدان های استانبول هستند و در مرکز شهر جدید قرار دارند. با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول  در قسمت جنوبی میدان یک بنای مستقل حلقه‌ای شکل برای بزرگداشت بنیانگذار جمهوری ترکیه در قرن بیستم - مصطفی کمال آتاتورک - قرار دارد.  
در این میدان، خیابان تجاری پر جنب و جوش استانبول، خیابان استقلال قرار دارد.  این خیابان حدود 3 کیلومتر طول دارد و مکان خوبی برای تجربه زندگی مدرن در شهر است.

بهترین فصل سفر برای خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

استانبول واقع در شمال ترکیه، دارای آب و هوای معمولی مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و بارانی است.  بهترین فصول سفر، بهار (آوریل-ژوئن)، تابستان (ژوئن-سپتامبر) و پاییز (سپتامبر-اکتبر) نیز از فصول طلایی گردشگری استانبول هستند.  در این زمان استانبول دارای آب و هوای مطبوع و آفتابی و مناسب برای سفر است.  در بین تمام فصول، تابستان بهترین زمان برای بازدید از دریای اژه است.  همچنین این فصل اوج سفر از اروپا به ترکیه است، بنابراین قیمت هتل ها در استانبول افزایش می یابد.

تاریخچه هتل های استانبول

مدیریت معاصر هتل در استانبول در نیمه دوم قرن نوزدهم آغاز شد، زیرا Orient Express خدمات بدون توقف خود را از پاریس به استانبول در 1 ژوئن 1889 (با تبدیل شدن استانبول به یکی از دو نقطه پایانی اصلی سرویس‌های جدول زمانی اورینت  اکسپرس) گسترش داد و در نتیجه این شهر به یک مقصد گردشگری تبدیل شد و فروش بلیط هواپیما تهران به استانبول هم به طبع آن افزایش شایانی یافت. 
در سال 1892، گروهی از سرمایه‌ گذاران محلی، با مشارکت شرکت Wagons-Lits، هتل Pera Palace را در منطقه Beyoglu که توسط معمار معروف لوانتین استانبول، الکساندر والوری طراحی شده بود افتتاح کردند.  همچنین در سال 1892، هتل بزرگ لوندرس توسط دو شریک محلی، L. Adamopoulos و N. Aperghis، در محل اقامت سابق خانواده Glavany در Beyoğlu افتتاح شد. کمی بعد، مجموعه‌ای از هتل‌ها، از جمله هتل بریستول (۱۸۹۳) و «هتل ام. توکاتلیان» (۱۸۹۷)، در همان منطقه افتتاح شدند.
در حالی که هتل‌های جدید در منطقه بی اوغلو افتتاح می‌شد، محله سیرکچی در شهر قدیمی به سرعت با این گرایش جدید سازگار شد و مسافرخانه‌های قدیمی این محله به تدریج در آغاز قرن بیستم به هتل تبدیل شدند.  سایر مناطق شهر نیز این روند را دنبال کردند و تعداد هتل های استانبول در سال 1910 بیش از 50 هتل بود. با گسترش خطوط هوایی پرواز به استانبول و فروش بلیط هواپیما تهران به استانبول کم کم مسافران ایرانی زیادی این هتل ها را رزو نمودند.
پیشرفت مشابهی در سال‌های بعد در شهرهای ازمیر و آنکارا رخ داد، در حالی که توسعه مدیریت هتل در بقیه شهرهای آناتولی نسبتا کند بود.

افزایش سفر به استانبول و فروش بلیط هواپیما تهران به استانبول با رونق یافتن هتل های مختلف این شهر

در دوران جمهوری خواهان، در دهه 1950، افتتاح هتل ها در انواع مختلف سرعت گرفت.  مهمترین رویداد این دوره، افتتاح هیلتون استانبول بسفر در سال 1954 بود. در نتیجه توسعه حمل و نقل و گردشگری داخلی/خارجی، تعداد زیادی هتل جدید در دهه 1960 افتتاح شد.  همین پیشرفت در دهه‌های 1970 و 1980 نیز ادامه یافت، و در این دوره شاهد افتتاح هتل‌های 5 ستاره بزرگی مانند شرایتون استانبول و اتاپ مارمارا شد(که بعداً به ترتیب به هتل‌های  Ceylan Inter Continental Istanbul و The Marmara Taksim  تغییر نام دادند). 
در دهه‌های 1990 و 2000، همزمان با توسعه سریع دسته‌های مختلف گردشگری در کشور مانند گردشگری کنگره، گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و غیره، موج جدیدی از افتتاح هتل‌ها در این شهر شکل گرفت.  هتل‌هایی که در این بازه زمانی افتتاح شدند، از جمله هتل‌های کنراد استانبول بسفر، هتل چهار فصل استانبول در سلطان احمد، هتل ریتز کارلتون استانبول و هتل شرایتون استانبول مسلک بودند.
در حال حاضر، پروژه های هتلداری متعددی در حال انجام است و در مراحل مختلف توسعه با هدف پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای اقامت ناشی از وضعیت توریستی جهانی استانبول به عنوان نهمین شهر پربازدید جهان از نظر تعداد گردشگران بین المللی و نهمین مقصد کنگره محبوب در جهان وجود دارد.
با 11.842.983 میلیون بازدید کننده بین‌المللی از استانبول در سال 2014 (با ثبت 13.1 درصد افزایش سالانه نسبت به سال قبل)، تعداد بازدید کنندگان بین ‌المللی استانبول در هشت دوره اول 7.5 درصد افزایش یافت.  ماه های سال 2015، به 8.414.096 میلیون بازدید کننده بین المللی از شهر در طول دوره زمانی ژانویه تا آگوست 2015 رسید.

رزو هتل های مرکز شهر استانبول پیش از خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

منطقه جدید شهر اروپایی و منطقه آسیایی دو طرف بسیار متفاوت استانبول را نشان می دهد.  مرکز شهر جدید اروپا، میدان تاشیم، محل مناطق خرید معروف و همچنین یک منطقه مالی است که هر دو رونق استانبول مدرن را به نمایش می گذارند.  
این منطقه آسیایی عمدتاً محل زندگی مردم محلی است و بازدید کنندگان می‌توانند در بازار پرجنب‌ وجوش محلی گشت بزنند، نماز خواندن در مساجد کوچک را تماشا کنند، یا مانند مردم محلی در کافه‌های خیابان چای بنوشند.  از نظر زمان صرف سفر، معمولا توصیه می شود سه تا چهار روز را در استانبول سپری کنید و حتما قبل از رسیدن به مقصد و خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول اتاق خود را رزو کنید.

 

راهنمای دسترسی به هتل های استانبول پیش از خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

 

انواع هتل های موجود برای رزو در استانبول پیش از خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

هتل های زیادی در استانبول، از هاستل های منحصر به فرد گرفته تا هتل های بوتیک وجود دارد.  محل اقامت در اینجا عمدتاً در مناطق اروپایی و آسیایی در دو طرف تنگه بسفر واقع شده است. 
این منطقه اروپایی تقریباً به منطقه قدیمی شهر و منطقه جدید شهر تقسیم می شود و اتفاقاً جایی است که بیشتر گردشگران برای اقامت انتخاب می کنند.  جاذبه های اینجا متراکم هستند و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی راحت و ساده است.
علاوه بر این، فرودگاه بین المللی آتاتورک در حومه استانبول در دروازه بین المللی استانبول است.  گردشگران ترانزیت می توانند در نزدیکی فرودگاه اقامت کنند.  قیمت ها در منطقه آسیایی استانبول ارزان تر از قیمت ها در منطقه اروپایی است، اما جاذبه های زیادی وجود ندارد و تعداد هتل ها نسبتا کم است.  در سمت منطقه آسیایی، منطقه جزیره پرنس دارای مناظر زیبایی است و همچنین خانه‌هایی وجود دارد که از ویلاها بازسازی شده‌اند.
هر سبک اقامت ممکنی در استانبول، از خوابگاه هاستل ها و هتل های میان رده گرفته تا هتل های لوکس در سطح جهانی برای رزو قبلی در دسترس است.  اگرچه در مقایسه با استانداردهای اروپایی معقول است، اما نرخ‌های آن گران ‌تر از سایر نقاط کشور است. 
در حالی که اکثر هتل های 5 ستاره در مناطق مدرن مانند بی اوغلو، شیشلی و بشیکتاش متمرکز هستند، هتل های 4 ستاره عموماً در شبه جزیره تاریخی واقع شده اند.  اکثر هتل‌ها معمولاً در مجاورت سلطان احمد و ایاصوفیه جمع می‌شوند.  هتل های متعددی که بناهای تاریخی را اشغال کرده اند در این منطقه واقع شده اند.  هتل های مقرون به صرفه عموماً در مناطق مدرن و تاریخی یافت می شوند.
در سال 2006، تعداد کل هتل های دارای مجوز فعالیت گردشگری در استانبول 283 هتل بود. از 283 هتل، 28 هتل 5 ستاره، 63 هتل 4 ستاره، 81 هتل 3 ستاره، 91 هتل 2 ستاره و 20 هتل 1 بودند.  علاوه بر این هتل های ستاره دار، 55 مکان اقامتی دیگر در شهر وجود داشت که عمدتاً شامل هتل‌های دارای مجوز ویژه، متل‌ها، کمپینگ‌ها، پانسیون‌ها، آپارتمان‌ها و هتل‌های بوتیک بود.
در پایان سال 2010، طبق داده‌های انجمن هتل‌های توریستی و سرمایه‌گذاران (TUROB) جمهوری ترکیه، 766 اقامتگاه در رده‌های مختلف در استانبول (دارای مجوز از وزارت گردشگری و فرهنگ ترکیه و/یا شهرداری استانبول) بود که مجموعاً 46652 اتاق و 93299 تخت داشت. این ظرفیت به تنهایی برای پذیرش حجم سالانه 10 میلیون گردشگر کافی بود.
در همان زمان، 51 هتل جدید دیگر (که 25 هتل 5 ستاره بودند) در پایان سال 2010 در مراحل مختلف توسعه بودند تا به زودی 9512 اتاق و 19800 تخت دیگر به ظرفیت موجود اضافه شود.  با تکمیل این هتل های جدید، ظرفیت اقامت استانبول ظرف چند سال به 817 هتل، 56164 اتاق و 11399 تخت خواهد رسید.

فهرست هتل های واقع شده در بناهای تاریخی در استانبول

لیست زیر اطلاعات مختصری در مورد برخی از هتل های قابل توجه استانبول که در بناهای تاریخی قرار دارند ارائه می دهد:
-    چیراغان پالاس کمپینسکی استانبول 
-    هتل چهار فصل استانبول شهر قدیمی 
-     هتل چهار فصل بوسفروس
-    هتل پرا پالاس، جمیرا
-    هتل یشیل اوتومان 
-    هتل پارک حیات استانبول  
-    هتل مبل استانبول 
-    سوماهان در شهر قدیمی 
-    واترویندهام استانبول
در حالی که بسیاری از هتل‌های با برند محلی که توسط هتل‌های زنجیره‌ای یا سرمایه‌گذاران محلی ترکیه اداره می‌شوند توسط سرمایه‌گذاران فردی ساخته می‌شوند، چندین هتل زنجیره‌ای ملی بر بازار هتل‌های محلی تسلط دارند.
قبل از خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول با در نظر داشتن بودجه اختصاصی خود یکی از این هتل ها را انتخاب نمائید.غالبا هتل های محلی استانبول مقرون به صرفه ترند.

این هتل‌های زنجیره‌ای محلی عبارتند از:

-    هتل‌های تایتانیک (با 5 هتل در استانبول)، 
-    هتل‌های تمپو (با 5 هتل در استانبول)، 
-    هتل‌های گرین پارک (4 هتل در استانبول)،
-     هتل‌های ددمان (4 هتل در استانبول)، 
-    هتل‌های هاوس  (دارای 4 هتل در استانبول)، 
-    هتل مبل در قلب تپنده شهر، عضو زنجیره معتبر هتل های دیزاین و یکی از 10 هتل برتر هنری اروپا. 
-    هتل های دیواین Divan Hotels (4 هتل در استانبول) است ،
-    هتل الیت جهانی Elite World Hotels (  دارای 4 هتل در استانبول)،
-     هتل های مجموعه مارمارا (3 هتل در استانبول) و غیره.

هتل های زنجیره ای بین المللی استانبول

اگر قصد شما از سفر به استانبول و خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول خرید است، بهتر است در 
هتل های زنجیره ای بین المللی اقامت کنید.
بازار هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی در استانبول به سال 1955 باز می‌گردد، زمانی که هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون اولین هتل بین‌المللی خود را در خارج از ایالات متحده، در استانبول، در تاریخ 10 ژوئن 1955 افتتاح کرد. 
این افتتاحیه توسط بنیانگذار هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون، کنراد هیلتون، میزبانی شد.  حضور همراهان مشاهیر بین‌المللی که برای افتتاحیه به استانبول دعوت شده‌اند، از جمله اولیویا دی هاویلند، ایرنه دان، سونیا هنی، آن میلر، تری مور، و بسیاری دیگر.  تا به امروز، هیلتون استانبول بسفر به عنوان مرتفع ‌ترین هتل هیلتون در خارج از ایالات متحده دارای خصوصیات برجسته‌ای است و می تواند هتل مناسبی برای رزو قبل از خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول باشد.

جمع بندی

برای داشتن سفری آسوده خاطرتر به استانبول نهمین شهر زنده دنیا و بازدید از جذابیت های دیدنی این شهر رزو هتل متناسب با بودجه شما و با دسترسی کامل به نقاط دیدنی و بازارهای مرکز شهر پیش از خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول کمک شایانی می کند. با خید از سایت بای بای و بازدید مرتب آن می توانید از آخرین قیمت های بلیط هواپیما تهران به استانبول مطلع شوید و از تخفیف های ویژه پیشنهادی بهره مند گردید.

منابع :


https://www.trip.com/hotels/istanbul-hotels-list-532/
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hotels_in_Istanbul

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!