با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز از کدام دیدنی های شیراز بازدید کنیم؟

بلیط هواپیما کیش به شیراز خیلی سریع به فروش می رسد. کیش سالانه هزاران بازدید کننده را برای تجارت و تفریح به خود جذب می کند. شما می‌توانید پیش از خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز خطوط هوایی محبوب را برای پرواز به کیش مرور کنید، و همینطور ببینید بهترین فصل برای بازدید از کیش چیست، ضمن آنکه جاذبه‌های کیش را قبل از رسیدن به مقصد مرور کنید.
اگر در برنامه سفر خود به انعطاف ‌پذیری نیاز دارید، بلیط هواپیما کیش به شیراز یک طرفه را رزرو کنید و پروازها و اتاق‌های هتل موجود را جستجو کنید و سپس رزرو خود را به ‌سرعت و خیلی آسان به صورت آنلاین و یا حضوری انجام دهید. 

سفری به یاد ماندنی با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز (SYZ—KIH)

برای مشاهده جاذبه های کیش قبل از رسیدن، سفر خود از کیش (KIH) به شیراز (SYZ) را به یک سفر خاطره انگیز تبدیل کنید. هنگامی که بدانید در کیش چه کاری باید انجام دهید، می توانید بهترین برنامه ریزی را برای داشتن یک تجربه سفر عالی داشته باشید. 
برنامه ریزی قبل از سفر موثرترین راه برای اطمینان از این موضوع است که کل تجربه سفر شما به خوبی پیش می رود است. خواه برای انتخاب یک رستوران عالی، کشف بهترین مکان ها یا برای امتحان طعم های محلی، یا یافتن خیره کننده ترین مناظر شهر به کمک نیاز داشته باشید، در هر مرحله از سفر خود می توانید از برنامه راهنمای سفر استفاده کنید.

بلیط هواپیما  کیش (KIH) به شیراز (SYZ) چه زمانی ارزان تر از همیشه است؟

خطوط هوایی قیمت پروازهای کیش به شیراز را بر اساس تاریخ و ساعت رزرو شما ارائه می کنند. اگرچه مغمولا نرخ بلیط هواپیما کیش به شیراز اغلب ثابت است، اما گاهی به دلیل ایام تعطیل یا ماه هایی که سفر به کیش کمتر است با افزایش یا افت قیمت مواجه می شویم. 
اگرفرصتی پیدا کردید تا با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز از این شهر باستانی دیدن کنید حتما از برخی دیدنی ترین مکان های این شهر بازدید کنید. در این مقاله به چند مورد از دیدنی ترین مکان های شیراز اشاره نموده و آنها را به شما معرفی می کنیم.

 

با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز از کدام دیدنی های شیراز بازدید کنیم؟

 

شیراز شهر گلاب و بلبل

شیراز شهر عشق و ادبیات فارسی و شادی و غذاست!
شیراز مرکز استان فارس و گنجینه فرهنگ ایرانی است. علیرغم وسعت، جمعیتی در حدود 1.5 میلیون نفر و مشکل ترافیکی وحشتناک، فضای آرام یک شهر استانی را با دانشگاهی که هنوز هم شهرت خود را حفظ کرده است، حفظ کرده است.
بسیاری از بازدیدکنندگان خارجی تعجب می‌کنند که خود شهر دارای آثار تاریخی بسیار کمی است، در حالی که چنین گنجینه‌ های باستان‌ شناسی در حومه شهر وجود دارد، اما زلزله‌ ها در طول قرن‌ ها خسارات سنگینی را به همراه داشته اند.
سکونتگاهی از زمان هخامنشیان، از اوایل دوران اسلامی واقعاً رونق گرفت و به سرعت به شهری محصور تبدیل شد. اختلافات محلی بین جنگ سالاران در قرون 11 تا 12 میلادی باعث ایجاد مشکلاتی شد، اما شیراز تا حد زیادی از آسیب های شدید ارتش مغول در امان ماند و تسلیم تاکتیکی آن به تیمور لنگ در سال 1395 با رونق فراوان تحت فرمانداری نوه او پاداش گرفت.
شانس این بود که دوام نیاورد. در سال 1668 سیل شدید منجر به مرگ و شیوع طاعون شد. شهروندان به سختی بهبود یافته بودند که شورشیان افغان، با نابودی بقایای اقتدار صفوی، اقدام به کشتار مردم در سال 1725 کردند. شیراز در نیمه دوم قرن هجدهم به مدت 20 سال به عنوان پایتخت زندیه رونق سابق خود را بازیافت.
آن روزهای تساهل کوتاه مدت بود. 15 درصد از جمعیت در اوایل قرن 19 یهودی بودند، اما تعداد کمی از یهودیان امروزه باقی مانده اند.
امروز محلی برای بوییدن گل های زیبای شیراز و خرید عطر و گلاب است. شیراز همچنین مکانی برای قدم زدن در باغ‌ها، دیدن چرخ و فلک پارک آزادی و دوربرگردان‌هایی است که گهگاه مملو از دختران مدرسه‌ای هیجان‌زده، چادرهایشان در نسیم به پرواز در می‌آیند، یا برای بررسی فرش‌های بازار.

دیدن های شیراز که پس از خرید بلیط کیش به شیراز نباید از دست بدهید

در اینجا لیستی از 10 جاذبه برتر شیراز آمده است تا شما را تشویق به بازدید و بررسی این مرکز شهری مدرن و همچنین تاریخی کند!

بازار وکیل

بازار فوق‌العاده فتوژنیک وکیل، بازار اصلی شیراز و خانه صدها مغازه و غرفه است. این بازار که به بازار هزارتو معروف است، مکانی برای خرید فرش، ادویه جات، جواهرات، و کالاهای خانگی است. 
با رفتن به چایخانه ها، حیاط ها، کاروانسراها و حمام های سنتی، ممکن است برای گشت و گذار در کل بازار وکیل به زمانی بیش تر از یک بعد از ظهر نیاز داشته باشید.

با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز از کدام دیدنی های شیراز بازدید کنیم؟

سقف‌های هلالی شکل بازار وکیل نمونه‌ ای از معماری قرن هجدهم زند است و فضای خنک و دلپذیری را ایجاد می‌کند.

باغ ارم

شیراز به‌ خاطر پرورش باغ‌ه ای خوبش مشهور است . باغ ارم در میان باغ‌های گیاه‌ شناسی دانشگاه شیراز قرار دارد و مملو از درختان سرو، پرچین‌های اصلاح ‌شده و بوته ‌های رز است. در مرکز این باغ یک استخر کوچک و کاخ باشکوهی از دوران قاجار قرار دارد، اگرچه این باغ درست در شمال رودخانه خشک و روبروی دانشگاه واقع شده است ورود به این باغ برای عموم بسته است.

با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز از کدام دیدنی های شیراز بازدید کنیم؟

مقبره شاه چراغ

مقبره شاه چراغ آرامگاه زیبای دو تن از برادران شهید علی رضا امام هشتم شیعیان است. اگرچه در قرن نهم کشته شد، اما محل دفن امروزی از زمان قاجاریه به طورقابل توجهی توسعه یافته است. حیاط مرکزی این شهر دارای یک آبنما در مرکز آن است که متشکل از کاشی کاری های ایرانی و پیچیده آبی است و نمای داخلی آینه کاری شده آن که آن را به یکی از زیباترین مساجد شهر شیراز تبدیل کرده است. 
زیارتگاه شاه‌چراغ یک بنای تدفین و مسجدی در شیراز است که مقبره برادران احمد و محمد فرزندان موسی الکاظم و برادران علی الرضا را در خود جای داده است. این دو در زمان آزار و اذیت مسلمانان شیعه توسط عباسیان به شهر پناه بردند. این مقبره ها در قرن چهاردهم، زمانی که ملکه تاشی خاتون یک مسجد و مدرسه الهیات در مجاورت آن بنا کرد، به مراکز زیارتی مشهور تبدیل شدند.
شاه ‌چراغ در فارسی به معنای «شاه نور» است. این نام را به دلیل ماهیت کشف مکان توسط آیت الله دستغائب (جد بزرگ آیت الله دستغائب معاصر) به این محل داده اند. او نور را از دور می دید و تصمیم گرفت منبع را بررسی کند.
او متوجه شد که نور از یک قبر در یک قبرستان ساطع می شود. قبری که نور ساطع می کرد حفاری شد و جسدی که زره پوشیده بود کشف شد. جسد انگشتری به دست داشت که بر روی آن نوشته شده بود «العزاتو لیلّه، احمد بن موسی» به معنای «افتخار از آن خداست احمد بن موسی». بدین ترتیب معلوم شد که این محل دفن پسران موسی الکاظم بوده است.

مسجد نصیرالملک

نرسیده به شاه چراغ، مسجد نصیرالملک که به مسجد صورتی نیز معروف است، یکی از بناهای معروف شیراز است. این مسجد دوره قاجار که در سال 1888 تکمیل شد، به خاطر فضای داخلی رنگارنگ دلپذیرش مشهور است: پنجره‌ های شیشه‌ ای رنگارنگ، کاشی‌ها و طاق‌های رنگ ‌آمیزی شده پیچیده، و فرش‌های ایرانی بی‌شمار زیبایی شگفت ‌انگیز و مسحور کننده ای را به این مسجد می بخشد. هر زاویه از مسجد نصیرالملک با ردیف‌ هایی از ستون ‌هایی که با ظرافت حکاکی شده ‌اند، نسبت به قبل، فتوژنیک ‌تر است.

با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز از کدام دیدنی های شیراز بازدید کنیم؟

آرامگاه حافظ

حافظ بی ‌تردید محبوب ‌ترین و قابل احترام‌ ترین شاعر در ادبیات فارسی است. آرامگاه حافظ در باغی در شمال شرقی شیراز قرار دارد. این آرامگاه بیش از آنکه یک جاذبه گردشگری باشد، به عنوان یک مکان زیارتی برای علاقه مندان در در سراسر جهان عمل می کند.
باغی اطراف آرامگاه حافظ (آرامگاه حافظ)، شاعر بزرگ شیرازی (1326-1390) را احاطه کرده است که غزلیاتی درباره عشق و معشوق سروده است که به نظر می رسد با معنای عمیق عرفانی صوفیانه آغشته شده است. لقب «حافظ» او به حفظ صریح قرآن اشاره دارد. به دلیل این معاشرت، یکی دو درویش هنوز در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به اینجا می آیند، در حالی که خانواده ها از باغ کوچک و خوش آب و هوای اواخر قرن هجدهم لذت می برند .
کریم خان زند دستور داد مقبره مناسبی در سال 1773 برای بزرگداشت این فرزند نامدار شیرازی که در سال 1938 برای ساخت کیوسک هشت ضلعی بسازند. این محا اکنون تخریب شده است.

آرامگاه سعدی

شاعر قرن سیزدهم، سعدی، شاعر پیشرو مهم حافظ بود و یکی از گرامی ترین نیاکان شیرازی های امروزی است. بسیاری از عبارات صریح او به مقام ضرب المثل دست یافته اند و او به دلیل سادگی پایدار ادبیاتش بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. 
آرامگاه او خلوت تر از آرامگاه حافظ است، اما در همان نزدیکی چایخانه ای سنتی قرار دارد که ارزش بازدید را دارد. این چایخانه زیرزمینی پس از کاوش در باغ رز و درختان سرو، مکانی خنک برای شادابی روح ارائه می دهد. 

پرسپولیس

پرسپولیس یا به فارسی تخت جمشید، پایتخت تشریفاتی باشکوه امپراتوری هخامنشی در بیش از ۲۵۰۰ سال پیش بود. این مکان که توسط اسکندر مقدونی غارت شد، نشان دهنده اوج دستاوردهای سیاسی و معماری ایران باستان است. این سایت میراث جهانی یونسکو در حدود 70 کیلومتری شمال شرقی شیراز واقع شده است و اغلب تورها شما را در یک سفر یک روزه از مرکز شهر به آنجا می برند. این ویرانه های چشمگیر به چند ساعت کاوش نیاز دارند، 

با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز از کدام دیدنی های شیراز بازدید کنیم؟

نقش رستم و نقش رجب

تور تخت جمشید باید شامل بازدید از آرامگاه های صخره ای و مکان های برجسته های نقش رستم و نقش رجب باشد. اولی متشکل از چهار مقبره عظیم است که بر روی صخره‌ای ساخته شده‌ است که محل استراحت نهایی مناسبی برای چهار پادشاه هخامنشی است. 
در زیر برخی از نقش برجسته‌های سنگی پیروزی‌های مختلف امپراتوری ساسانی را مانند زانو زدن امپراتور روم والیریان در برابر شاپور اول مشاهده خواهید کرد. چهار نقش برجسته دیگر ساسانی را می ‌توان در نقش رجب که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و تنها پنج دقیقه با نقش رستم فاصله دارد یافت.

پاسارگاد

آخرین توقف در سفر یک روزه شما به خارج از شهر باید پاسارگاد، مرکز سیاسی هخامنشی که قبل از تخت جمشید است باشد. در 50 کیلومتری شیراز پاسارگاد واقع شده است که با داشتن وقاری چشمگیر آرامگاه باستانی کوروش کبیر است، و اکنون توسط زمین‌های خشن احاطه شده است. موسس امپراتوری هخامنشی، مقبره منزوی او بر روی پایه ای بزرگ ساخته شده است و گویا اسکندر مقدونی پس از فتح تخت جمشید، از آن بازدید کرده است.

با خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز از کدام دیدنی های شیراز بازدید کنیم؟

ارگ کریم خان

قلعه (یا ارگ به فارسی) کریم خان که در مرکز شهر قرار دارد، در قرن هجدهم توسط کریم خان، بنیان گذار سلسله زندیه، ساخته شد. این ارگ زمانی که شیراز پایتخت ایران شده بود، یکی از پروژه های عمرانی بلند پروازانه کریم خان در این شهر بود. 
این قلعه مرتفع و مستطیل شکل، دارای چهار برج مدور (که در طول تاریخ به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفته‌ اند) می باشد و در داخل غیرعادی ‌تر از بیرون است. پس از ورود به داخل ارگ، می‌توانید از سایه درختان مرکبات و قطرات روح بخش استخر مرکزی آن، قبل از کاوش در موزه باستانی دوره زندیه لذت ببرید.

 

دروازه دولت

با ورود از شمال به شیراز، اولین اثر قابل مشاهده دروازه قرآن (دروازه شهر) است که در قرن دهم در دیوارهای شهر ساخته شده است. این کریم خان زند بود که دستور داد قرآنی را در سردر بگذارند تا همه مسافران در هنگام خروج از راه باز از برکت برخوردار شوند.
در دهه 1950 تردد فزاینده موتور سیکلت موجب ساخت جاده جدید و تخریب دروازه شد که در آن یک شهروند شیرازی هزینه بازسازی آن را در وضعیت فعلی پرداخت کرد. 
در نیمه بالای تپه، بالای دروازه، مقبره یکی از شاعران مشهور شیراز، خواجو کرمانی (متوفی 1352)، و یکی از هشت نقش برجسته صخره ای شناخته شده قاجاریه، l 824 قرار دارد که فتحعلی شاه (متوفی 1834) را نشان می دهد. تخت و تاج جمشید توسط دو فرشته حمایت می شود و دو تن از پسران متعدد او در آن حضور دارند.

جمع بندی

برنامه ریزی سفر کیش به شیراز زمانی که از خرید بلیط هواپیما کیش به شیراز را به صورت اینترنتی انجام می دهید و تاریخ رفت و برگشت شما مشخص است، آسان می شود. چه پرواز یک طرفه، بدون توقف یا رفت و برگشت داشته باشید، فقط پرواز مورد نیاز خود را در سایت ما خواهید یافت.  

منابع :

https://www.trip.com/flights/shiraz-to-kish/airfares-syz-kih/

https://www.iransafar.co/shiraz-hotels

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!