چطور با خرید بلیط هواپیما کیش به مشهد سفر خود برنامه ریزی کنید؟

بلیط هواپیما کیش به مشهد از پرفروش ترین بلیط هاست زیرا همانطور که می دانیم مشهد یک شهر زیارتی است و در کل ایام سال مردم برای زیارت به این شهر متبرک می روند. مشهد هر ساله هزاران بازدید کننده را برای تجارت و تفریح به خود جذب می کند.  چه قصد زیارت داشته باشید و چه به دنبال مکانی دیدنی برای تفریح باشید، پروازهای کیش به مشهد می توانند به شما کمک کنند تا به راحتی به آنجا برسید. 
شما  می‌توانید خطوط هوایی محبوب خود را برای پرواز به مشهد مرور کنید و بهترین فصل را برای بازدید از مشهد بررسی کنید و قبل از رسیدن، جاذبه‌های مشهد را مرور کنید.  

چگونه برای سفر از کیش به مشهد برنامه ریزی کنیم؟

برنامه ریزی سفر از کیش به مشهد زمانی آسان است که  برای کمک از هماهنگی سفر استفاده کنید.  چه پرواز یک طرفه، بدون توقف یا پرواز رفت و برگشت داشته باشید، تنها پرواز مورد نیاز خود را با ما خواهید یافت. 
اگر برنامه سفر شما صدرصد فیکس شده با پرواز رفت و برگشت به مشهد بروید، اما اگر در برنامه سفر خود به انعطاف‌ پذیری نیاز دارید، یک پرواز یک طرفه به مشهد رزرو کنید.  شما می‌توانید پروازها و اتاق ‌های هتل موجود را جستجو کنید و سپس رزرو خود را به‌ سرعت و آسان به صورت آنلاین و حضوری انجام دهید.

سفری به یاد ماندنی با خرید بلیط هواپیما کیش به مشهد (KIH—MHD)

برای مشاهده جاذبه های مشهد قبل از رسیدن، سفر خود از کیش (KIH) به مشهد (MHD) را به یک سفر خاطره انگیز تبدیل کنید.  هنگامی که بدانید در مشهد چه کاری باید انجام دهید، می توانید برای داشتن بهترین تجربه سفر ممکن از قبل بلیط هواپیما کیش به مشهد را رزرو کنید.  برنامه ریزی از قبل موثرترین راه برای اطمینان از این موضوع است که کل تجربه سفر شما به خوبی پیش می رود است.  خواه برای انتخاب یک رستوران عالی در مشهد، یا برای پیدا کردن بهترین مکان ها برای امتحان طعم های محلی، یا یافتن خیره کننده ترین مناظر شهر به کمک نیاز داشته باشید، مقاله ما به شما کمک می کند تا با بهترین گزینه های موجود آشنا شوید.

روش ترانسفر از فرودگاه اصلی به مرکز شهر مشهد چگونه است؟

فاصله فرودگاه مشهد تا مرکز شهر حدود 3 کیلومتر و با تاکسی حدود 20 دقیقه می باشد.
1 فرودگاه در نزدیکی مشهد (MHD)  به نام فرودگاه مشهد وجود دارد.

چه فصلی از نظر آب و هوا برای سفر به مشهد بهتر است؟

مشهد دارای آب و هوای نیمه‌ خشک سرد  با تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است.  این شهر تنها حدود 250 میلی متر (9.8 اینچ) بارندگی در سال را مشاهده می کند که برخی از آنها گه گاه به صورت برف می بارد.  
مشهد همچنین دارای دوره‌های مرطوب ‌تر و خشک ‌تر است و بیشترین بارندگی سالانه بین ماه‌های آذر تا اردیبهشت است.  تابستان ‌ها معمولاً گرم و خشک است و دمای بالا در مشهد گاهی به ۳۳ درجه سانتی‌گراد (۹۱ درجه فارنهایت) می‌رسد.  زمستان‌ها در مشهد معمولاً سرد و تا حدودی مرطوب هستند، با پایین‌ترین سطح دمای شبانه که به طور معمول به زیر صفر می‌رسند.

 

چطور با خرید بلیط هواپیما کیش به مشهد سفر خود برنامه ریزی کنید؟

 

اهمیت مذهبی شهر مشهد و تاثیر آن بر فروش بلیط هواپیما کیش به مشهد

شهر مقدس ایران، مقبره حرم مطهر امام رضا (ع)، مشهد از بالاترین احترام در بین شهرهای ایران برخوردار است.  طبیعتا از آنجایی که دین غالب در ایران اسلام است، سیل زائرانی که به این شهر سفر می کنند قیمت بلیط هواپیما کیش به مشهد را تحت تاثیر قرار می دهد.
با این حال، مکان‌های باستانی دیگر مانند مزار خواجه ربیع، با معماری و هنر ظریف، برای رهبران معنوی و علمای گذشته قابل احترام است. اگر به دقت نگاه کنید، خواهید دید که شهر مشهد چیزی بیش از یک مکان زیارتی، و در واقع تلاقی فرهنگ ها به معنای پرستش یک معنویت متعالی است.

بهترین هتل های شهرهای نزدیک مشهد

برخی از بهترین هتل های مشهد عبارتند از:
-    هتل های باکو
-     هتل های شیراز 
-    هتل های تهران 
-    هتل های کویته

با رزو هتل از قبل هزینه کمتری بابت اقامت خود بپردازید

مشهد به عنوان اولین قطب مذهبی ایران به شمار می رود و احتمالاً به همین دلیل است که سالانه گردشگران زیادی به این شهر وارد می شوند.  میزبانی از حرم مطهر امام هشتم شیعیان امام رضا (ع) مهمترین دلیل سفر هر ساله زائران به مشهد است.  
تردد زیاد مسافران در مشهد باعث شده است تا این شهر دارای مراکز اقامتی در انواع مختلف باشد به طوری که تمامی گردشگران با سلیقه و نیازهای مختلف با احساس رضایت کامل این شهر را ترک می کنند.
اکثر زائران و مسافران مشهد ترجیح می دهند در هتل های نزدیک حرم یا در حرم مطهر اقامت کنند.  آنها دوست ندارند زمان زیادی را در راه بگذرانند و دوست دارند بیشتر اوقات خود را به لذت بردن از فضای مذهبی و معنوی حرم مطهر بگذرانند. 
هتل های نزدیک حرم مشهد نیز بر اساس نرخ و خدماتی که ارائه می دهند، دسته بندی های متفاوتی دارند.  به عنوان مثال برخی از بهترین هتل های مشهد در فاصله بسیار کمی از حرم مطهر واقع شده اند تا مهمانان آنها نه تنها از فاصله کم بلکه از مراکز اقامتی با کیفیت نیز لذت ببرند. 
 بهترین هتل های مشهد که تقریباً همگی جزو هتل های پنج ستاره و مجلل مشهد نیز نامیده هستند در نزدیکی حرم قرار دارند، بنابراین اگر یکی از آنها را برای سفر خود به مشهد انتخاب کردید، انتظار داشته باشید همه چیز جدید و بسیار مدرن باشد.  مطمئناً زمانی که یک هتل پنج ستاره در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) باشد هر زائری ممکن است برای اقامت در آن وسوسه شود.

هتل های اقتصادی تر مشهد

همه مسافران نمی خواهند در یک هتل پنج ستاره اقامت کنند.  این نیز چیز مهمی نیست زیرا در نزدیکی حرم امام رضا در مشهد هتل های ارزان زیادی وجود دارد.  آنها از مهمانان خود با خدمات اقامتی مطابق با خدمات درخواستی آنها میزبانی می کنند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت هتل های مشهد

نرخ هتل های مشهد به دلایل زیادی با یکدیگر متفاوت است.  فاصله هتل ها از حرم مطهر امام رضا (ع)، کیفیت و تعداد خدمات ارائه شده، سبک و نوع و درجه آن ها همگی از عوامل مهم در قیمت هتل های مشهد هستند.

بهترین مکان های دیدنی که با خرید بلیط هواپیما کیش به مشهد میتوانید بازدید کنید

دومین شهر بزرگ و مرکز معنوی ایران، مشهد در شمال شرقی استان خراسان واقع شده است.  شهر ترانزیت تاریخی مشهد در امتداد جاده ابریشم واقع شده است، که در لغت به معنای «محل شهادت» است، مشهد بیش از همه به دلیل قرار گرفتن آرامگاه امام رضا، امام هشتم شیعیان، مشهور است.  در اینجا به بررسی 10 تا از بهترین کارهایی که باید هنگام بازدید از این مقصد زیارتی محبوب انجام دهید، می پردازیم.

حرم امام رضا

مجموعه حرم امام رضا (ع)، معروف به حرم رضوی، بر مرکز شهر مسلط است و برای درک درستی از شکوه و عظمت آن نیاز به بازدیدهای متعدد دارد.  این مسجد با هفت حیاط عظیم و مساحت کل نزدیک به 600000 متر مربع، از نظر برخی معیارها بزرگترین مسجد جهان است.  
میلیون‌ها زائری که در تمام طول سال از سراسر جهان به حرم می‌آیند، فضایی کاملاً چندفرهنگی را به این بخش از شهر می‌بخشند و وقتی بازدیدکنندگان به ‌طور نمایشی در سوگ شهادت امام هشتم عزاداری می‌کنند، حس معنوی ملموسی وجود دارد.  کاشی کاری های آبی پیچیده و خوشنویسی عربی تقریباً در سراسر ایوان ها و مناره های متعدد وجود دارد و گنبد طلایی چشمگیر در مرکز خود حرم قرار دارد.  غیر مسلمانان اجازه ورود به حرم داخلی را ندارند.

چطور با خرید بلیط هواپیما کیش به مشهد سفر خود برنامه ریزی کنید؟

موزه های مجتمع حرم

موزه‌های متعددی که در مجموعه حرم قرار دارند، ترکیبی عجیب از نمایشگاه‌ها را در خود جای داده‌ اند، از مجموعه تمبرهایی که به یاد یورش به سفارت ایالات متحده گرفته تا مدال‌هایی که ورزشکاران شیعه کسب کرده‌اند،  بخش فرش شده حرم دارای نمای خیره کننده (و همچنین عجیب و غریب) است، اما جذاب ترین مورد، قبر امام رضا (معروف به زریح) است که در سال 2001 جایگزین شد. 
اگر مایلید در مورد تاریخ حرم بیشتر بدانید ، به دنبال "دفتر کمک به زائران " باشید که در آن کارمندان مهمان نواز مقالات رایگانی در مورد این موضوع در اختیار شما قرار می دهند.  

پارک کوه سنگی

کوه سنگی بهترین پارک مشهد و مکانی عالی برای پیک نیک بعد از ظهر یا اوایل شب است.  نهر کوچکی از مرکز آن می گذرد که می توانید با بالا رفتن از صخره ها یا پریدن از روی سنگ های پله از آن عبور کنید.  بستنی و غذاهای دیگر به راحتی در دسترس هستند.  این پارک اکثرا عصرها مملو از خانواده های ایرانی است و از مرتفع ترین نقطه خود به داشتن شهری با مناظر عالی می بالد.  اگر خوش شانس باشید، ممکن است در آخر هفته با گروه‌هایی از پیرمردان ایرانی مواجه شوید که آهنگ‌های ملی می‌خوانند.

چطور با خرید بلیط هواپیما کیش به مشهد سفر خود برنامه ریزی کنید؟

بازار مشهد

مشهد مرکز تولید زعفران در جهان است و در هیچ جای دیگری جز بازارهای اطراف میدان فلکهه آب، زعفران با قیمت خوب پیدا نخواهید کرد.  این ادویه که گرم به گرم گرانتر از طلا است، یک سوغات یا هدیه عالی است.  فرش های مشهدی نیز از احترام خاصی برخوردارند، پس آماده باشید تا به قیمت مناسبی این فرش ها را خریداری کنید. همچنین می توانید در خیابان های مشهد عکس های یادگاری‌های زیارتی نیز در مقابل حرم امام، یگیرید.

چطور با خرید بلیط هواپیما کیش به مشهد سفر خود برنامه ریزی کنید؟

بقعه ی خواجه ربیع

بقعه خواجه ربیع مقبره ای مزین به یکی از حواریون حضرت محمد(ص) است که در شمال شرقی مشهد، نزدیک خیابان خواجاراب واقع شده است.  این مقبره که در سال 1612 تکمیل شد و در دوره قاجار ساخته شد، دارای کاشی کاری های آبی ایرانی آشنا، نقوش گل های ظریف و گنبد مرکزی متقارن دلپذیر است.  اطراف آن را یک قبرستان بزرگ احاطه کرده است، جایی که ایرانیان ثروتمند هنوز هم می توانند یک قطعه قبر خریداری کنند.

آرامگاه فردوسی، طوس

در حدود 40 کیلومتری خارج از مشهد، شهر کوچک طوس قرار دارد که مترادف با محل دفن شاعر ملی ایران، فردوسی است.  فردوسی صاحب منظومه حماسی شاهنامه در سال 1020 هجری قمری درگذشت و از آن زمان تا کنون بقایای او در طوس آرمیده است.  شکل کنونی مقبره، یک سازه سنگی عظیم است که از معماری هخامنشی تقلید می کند. این آرامگاه در دهه 1960 ساخته شد و در مرکز پارک  واقع شده است.

چطور با خرید بلیط هواپیما کیش به مشهد سفر خود برنامه ریزی کنید؟

آرامگاه عمر خیام نیشابور

رباعیات عمر خیام، منجم و شاعر قرن دوازدهم، شاید مشهورترین محصول صادراتی خراسان در سراسر جهان باشد.  خیام که با ترجمه قرن نوزدهم ادوارد فیتزجرالد محبوبیت پیدا کرد، به دلیل تامل های صمیمانه اش در مورد زندگی، مرگ و عشق محبوب است.  مقبره کنونی یکی دیگر از سازه های منحصر به فرد مدرنیستی است که در سال 1963 ساخته شده است. این شهر که در نیشاپور، کمی بیش از یک ساعت خارج از مشهد قرار دارد، مقبره عطار، شاعر صوفی پارسی را نیز در خود جای داده است.

چطور با خرید بلیط هواپیما کیش به مشهد سفر خود برنامه ریزی کنید؟

روستای کانگ

روستاهای خراسان مکان‌های بی‌نظیر زیادی برای کشف دارد که دسترسی به آنها اغلب با وسایل حمل ‌ونقل عمومی دشوار است، اما ارزش رفتن با یک تاکسی دربست را دارد.  روستای زیبای کانگ که حدود یک ساعت با ماشین از مشهد فاصله دارد، یکی از نمونه های جذاب آن است.  این روستا پر از خانه‌های خشتی است، که در امتداد دامنه‌های کوه‌ها روی هم قرار گرفته اند. اینجا فرصتی عالی برای کشف یکی از معدود جوامعی است که هنوز هم چنین شیوه های زندگی سنتی اصیلی را دنبال می‌کنند.

چطور با خرید بلیط هواپیما کیش به مشهد سفر خود برنامه ریزی کنید؟

برج رادکان

برای علاقه مندان به معماری باستانی ، شاید ارزش سفر به روستای رادکان را داشته باشد تا ساختار یک برج قرن سیزدهمی واقع در نزدیکی آن را بررسی کنند.  بر روی قله تپه ای در غرب روستا، برج استوانه ای شکل مخروطی که احتمالاً محلی برای اندازه گیری های نجومی از آن استفاده می کرده اند قرار گرفته است.  بازدید از رادکان نیز فرصتی برای تماشای مناظر خیره کننده، بکر و خرابه های گلی قدیمی است.

آتشکده بازهور

در روستای کوچک رباط سفید در حدود 70 کیلومتری جنوب غربی مشهد، ویرانه های آتشکده باستانی بازهور قرار دارد.  این مکان مذهبی زرتشتیان که احتمالاً در دوره ساسانیان ساخته شده است، به خوبی حفظ شده است اما نسبتاً ناشناخته است، بنابراین بازسازی آن به کمی پشتکار نیاز دارد.  آجر سنگی و ساده آن کاملاً در تضاد با شکوه و جلال معماری اسلامی در سایر نقاط منطقه است که هر علاقه‌مند به ادیان باستانی ایران باید از آن دیدن کند.

بلیط هواپیما کیش (KIH) به مشهد (MHD) چه زمانی ارزان تر است؟

خطوط هوایی قیمت بلیط هواپیما کیش به مشهد را بر اساس تاریخ و ساعت رزرو شما تنظیم می کنند. در سایت بای بای، با تجزیه و تحلیل داده های همه خطوط هوایی ، می توانید کمترین قیمت پرواز را در روزهای سه شنبه، چهارشنبه و شنبه بیابید. البته در ایام خاص مانند تعطیلات نوروز و ایام مذهبی قیمت بلیط هواپیما کیش به مشهد کمی گرانتر می شود.

منابع :

https://www.trip.com/flights/kish-to-mashhad/airfares-kih-mhd/

https://www.google.com/amp/s/theculturetrip.com/middle-east/iran/articles/the-top-10-things-to-do-and-see-in-mashhad/%3famp=1

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!