بهترین فصل برای خرید بلیط هواپیما کیش به اهواز

از آنجایی که شهر اهواز دارای چند پالایشگاه و مراکز تجاری است، بلیط هواپیما کیش به اهواز یکی از پر فروش ترین بلیط های هواپیمایی می باشد. اهواز سالانه هزاران بازدید کننده را برای تجارت و تفریح به خود جذب می کند.  
قبل از خرید بلیط هواپیما کیش به اهواز  بهترین فصل را برای بازدید از اهواز بررسی کنید و قبل از رسیدن به مقصد لیستی از جاذبه‌های دیدنی اهواز را تهیه کنید. اهواز شهری با اب و هوای گرم است، لذا سفر به اعواز در زمستان به شما لذت تجربه آب و هوای معتدل در اوج فصل سرما در سایر شهرها را می دهد. به علاوه خرید بلیط هواپیما کیش به اهواز  در فصل زمستان و ایام غیر تعطیل شما را از شلوغی بیش از اندازه سایر فصول سال دور نگه می دارد.
همچنین می توانید بلیط هواپیما کیش به اهواز را به صورت بلیط لحظه آخری تهیه کنید، هرچند بلیط هواپیما کیش به اهواز اغلب خیلی زود پر می شود و انتظار برای کنسلی بلیط های لحظه آخری تنها منجر به اتلاف وقت می شود. 
فرقی نمی کند برای سفر کاری یا تفریحی به اهواز سفر می کنید یا سفرکاری، اگر فرصت خرید بلیط هواپیما کیش به اهواز  و سفر به این شهر زیبا را یافتید، حتما از دیدنی های این شهر بازدید کنید.

چطور سفری به یاد ماندنی با خرید بلیط هواپیما کیش به اهواز را تجربه کنیم؟

برای داشتن سفر دل انگیزتری از کیش به اهواز قبل از خرید بلیط هواپیما کیش به اهواز  عداد روزهای سفر خود و وقت آزادتان را بررسی کنید تا بر حسب اولویت هایتان از برجسته ترین نقاط این شهر بازدید کنید.
هنگامی که بدانید در اهواز چه کاری باید انجام دهید، می توانید برای داشتن بهترین تجربه سفر بلیط هواپیما و هتل محل اقامتتان را از قبل رزرو کنید.  برنامه ریزی از قبل موثرترین راه برای اطمینان از این است که کل تجربه سفر شما به خوبی پیش می رود است.  

بلیط هواپیما کیش (KIH) به اهواز (AWZ) چه زمانی ارزان تر است؟

اگرچه قیمت بلیط پروازهای داخلی اغلب همیشه ثابت است اما می توان گفت در ایام غیر تعطیلی یا روزهای اخر هفته ممکن است قیمت بلیط هواپیما کیش به اهواز کمتر باشد.
پس پروازهای مناسب هواپیما کیش به اهواز را با کمترین قیمت تضمینی پیدا کنید و از تجربه سفر خود لذت ببرید!  اهواز شهری با زندگی شبانه، خرید، غذاخوری و جشنواره ها و فصول، ورزش های محبوب، و شرایط آب و هوایی مطلوب می باشد.

فرودگاه های اهواز

فرودگاه شهر در قسمت شرقی و ایستگاه قطار در قسمت غربی شهر واقع شده است.  اهواز به عنوان یک شهر صنعتی، جاذبه های کمتری دارد.  
خدمات داخلی اغلب از طریق این فرودگاه انجام می شود.  فرودگاه اهواز به ندرت پروازهایی به مقاصد بین المللی مانند کویت و استانبول را ارائه می دهد. 

 

بهترین فصل برای خرید بلیط هواپیما کیش به اهواز

 

بازدی از دیدنی های اهواز با خرید بلیط هواپیما کیش به اهواز

تا انتهای مقاله با ما باشید تا شما را با دیدترین نقاط اهواز و اهداف گردشگری این شهر پرشور و نشاط آشنا سازیم.

رودخانه کارون

اهواز یکی از شهرهای صنعتی ایران است که در ساحل رودخانه کارون قرار دارد.  کارون شهر را به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم می کند.  بخش غربی با منازل مسکونی پوشیده شده و بخش شرقی اکثر صنایع دستی را در آغوش گرفته است. 
شاید صحبت از جاذبه های گردشگری اهواز شما را به یاد رودخانه بزرگ کارون و روزهای گرم تابستان بیاندازد.  اما اینجا تنها جایی نیست که سفر شما را به تجربه ای بی نظیر تبدیل می کند.
اهواز دارای جاذبه های تاریخی باستانی و همچنین مکان های طبیعی است که  در جنوب غربی ایران در استان نفت خیز خوزستان واقع شده است.  
در اهواز چهل محوطه تاریخی ثبت شده است که برخی از آنها را در این مقاله به شما معرفی می کنیم.

بنای معی ‌التوجار و امامزاده علی ابن مهزیار اهوازی

بنای معی‌ التوجار و امامزاده علی ابن مهزیار اهوازی از مکان‌های تاریخی حیرت ‌انگیز اهواز هستند. آب و هوای خشک اهواز ممکن است شما را اذیت کند، بنابراین بهترین زمان برای بازدید از اهواز در ماه های ژانویه و فوریه است. 
 به خاطر داشته باشید که اگر مشکلات تنفسی مانند آسم دارید، سفر به اهواز ممکن است گزینه مناسبی نباشد، زیرا آلاینده های هوای صنعتی بسیار زیاد است.

حرم علی بن مهزیار اهوازی

این شهر با قرار گرفتن در بخش قدیمی شهر، یکی از مکان های تاریخی مهم اهواز است که قدمت آن به قرن هجدهم می رسد. علی بن مهزیار از علمای مشهور شیعه و از پیروان برجسته امام رضا (که امام هشتم شیعیان است) بود.  
مقبره مهزیار یک مکانی مذهبی درست در تقاطع بلوار ساحلی و جاده نهج البلاغه است که مسلمانان شیعه در آن مراسم خود را برگزار می کنند.

بنای یاد بود معین ‌التوجار

قدمت این محوطه تاریخی اهواز به دوره قاجاریه می رسد و درست در آن سوی پل سفید واقع شده است.  در واقع این بنا کاروانسرایی متعلق به تاجر معروف حاج محمد تقی معین التوجار است.
بنای یاد بود معین ‌التوجار در ضلع شمالی میدان شهدا واقع شده است.

کلیسای کاتولیک مسیحیان

این کلیسای باشکوه در زمان سلطنت پهلوی ساخته شده است و در خیابان نادری نزدیک به بازار عبدالحمید واقع شده است.
در تلاقی خیابان سلمان فارسی و خیابان دکتر شریعتی، کلیسای کاتولیک مسیحی قرار دارد و نمای سفید زیبای این کلیسا به معنای واقعی چشم نواز است.

پل سیاه

این پل به دلیل رنگ مشکی آن، پل سیاه نامیده می شود.  پل سیاه اولین پل ساخته شده در اهواز در سال 1929 است. این پل 1050 متری درست بر روی رودخانه کارون با عرض 6 متر ساخته شده است.

پل سفید

پل سفید که به نماد اهواز معروف است در سال 1936 چند سال پس از ساخت پل سیاه ساخته شد.

سرای عجم (بنای تاریخی عجم)

سرای عجم به دلیل ویژگی‌های معماری باشکوهش شناخته شده است.  با برخورداری از ستون های کنده کاری شده، سرداب های زیبا و پنجره های چوبی خیره کننده این سازه آجری زیبایی های چشمگیر بنا را به همراه دارد.  متاسفانه این خانه باستانی به تازگی توسط مالک آن ویران شده است.

خانه های چشم نواز

اهواز خانه های زیبایی در نقاط مختلف شهر دارد که قدمت آن به دوران قاجار و پهلوی می رسد.  قدمت خانه دادرس در مرکز شهر به دوران قاجار برمی گردد.  خانه ماپار دارای تزئینات زیبا و درهای چوبی است که قدمت آن به دوره پهلوی می رسد.  این خانه نفیس یکی دیگر از خانه های زیبایی است که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.

بازار عبدالحمید

این بازار که به قدیمی ترین بازار اهواز معروف است، مرکز تجارت بوده است.  توجه داشته باشید که کاروانسرای شیخ خزعل نیز در این بازار قرار دارد.  اگر به دنبال خرید اجناس ارزان هستید، اینجا محل مناسبی برای رفتن به خیابان سعدی است.

بازار کاوه

اگر اهل غذا گردی هستید یا به دنبال مکانی برای خرید سوغاتی های اصیل محلی هستید، باید سری به بازار کاوه بزنید.  در جنوب شرقی میدان شهدا می توانید از بازار کاوه دیدن کنید خرما، ارده، میگو و ماهی خوشمزه را در این بازار می توانید پیدا کنید.

لشکر آباد

نظرتان در مورد فلافل های معروف اهواز چیست؟  خب لشکر آباد مرکز اصلی فلافل های تند اهوازی است. لذت چشیدن فلافل های محلی اهوازی واقعی را در لشکر آباد از دست ندهید.  پیدا کردن این مکان آسان است، فقط منطقه لشکر آباد را پیدا کنید و به میدان لشکر آباد بروید.

موزه هنر های معاصر

اگر بیشتر اهل هنر هستید، ممکن است این موزه را شگفت انگیز بیابید. این موزه نزدیک به خیابان نادری است. هفتاد شاهکار هنری را در این موزه‌ها نگهداری می‌کنند که شصت اثر آن متعلق به هنرمندان اهوازی است.  این موزه در سال 1959 ساخته شد و شامل پنج گالری است.

پل طبیعت کیانپارس

قبل از هر چیز بازدید از خیابان کیانپارس را در شب پر از مغازه های روشن و شلوغ است از دست ندهید و پس حتما لذت قدم زدن در این محل را با دوستان خود تجربه کنید.  این پل دو پارک باشکوه اهواز - پارک لاله و پارک کنار رودخانه - را به هم متصل می کند و درست بر روی رودخانه کارون قرار دارد.

آبشار پل هفتم

بزرگترین آبشار مصنوعی خاورمیانه بر روی پل هفتم اهواز ساخته شده است.  رعد و برق خیره کننده و آبشار تماشایی آن چشم هر بیننده ای را به ویژه در شب به خود جلب می کند.

پارک جزیره

پارک جزیره که دقیقاً در آن سوی رودخانه کارون قرار دارد، امکاناتی برای سرگرمی کودکان و دوچرخه سواری برای بزرگسالان ارائه می دهد.  قطعا از هوای مطبوع این پارک در شب لذت خواهید برد.

تالاب بامدژ

باتلاق ها و تالاب های زیادی در نزدیکی اهواز پیدا می شود.  در چهل کیلومتری شمال غرب اهواز، چشمه آب شیرین معروف به تالاب بامدژ را به وسعت 4000 هکتار خواهید دید.
همچنین دو محوطه باستانی در خارج از اهواز در نزدیکی ایذه برای علاقه مندان به باستان شناسی وجود دارد.  دو نقش برجسته سنگی در خونگ آژدار یافت شده است.  یکی حکاکی ایلامی است که به بیش از 4000 سال پیش باز می گردد و دیگری یک حکاکی اشکانی با قدمت 1800 سال است.
در جنوب ایذه نیز می‌توانید از اشکفت سلمان که یک معبد عیلامی با چهار نقش برجسته است دیدن کنید.

شوشتر و چغازنبیل

علاوه بر این، سبک تاریخی شگفت انگیز شوشتر و چغازنبیل دو مکان تاریخی بزرگ در فاصله 100 کیلومتری اهواز هستند.  

غذاخوری های محلی اهواز

اگر بیشتر اهل غذاهای تند هستید، توجه داشته باشید که اهواز غذاهای تند و لذیذی دارد که نباید آنها را از دست بدهید.  قلیه ماهی، ارده آش و ماهی بریان از جمله غذاهای معروف اهواز هستند که می توان به آنها اشاره کرد. 
حتما قبل از خرید بلیط هواپیمای کیش به اهواز فهرستی از بهترین غذاخوری های این شهر تهیه کنید تا زمانی که به مقصد رسیدید هدفمندتر از روزهایی که در اهواز هستید لذت ببرید.
امیدوارم این مقاله با معرفی جاذبه های گردشکری اهواز انگیزه ای برای برنامه ریزی سفر بعدی شما به این شهر بسیار زنده و شاد باشد.
در سایت بای بای، می‌توانید خطوط هوایی محبوب خود را برای بلیط هواپیما کیش به اهواز بررسی کنید و بلیط پرواز مناسب خود را تهیه کنید.

منابع :

https://www.trip.com/hotels/ahwaz-hotels-list-4474/

https://www.trip.com/flights/tehran-to-ahwaz/airfares-thr-awz/

https://www.google.com/amp/s/irandoostan.com/ahvaz-tourist-attractions/amp/

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!