خرید بلیط هواپیما کیش به بندرعباس و بازدید از مکان های دیدنی بندرعباس

بندرعباس هر ساله هزاران بازدید کننده را برای تجارت و تفریح به خود جذب می کند مهم نیست هدف به منظور یک کار اداری یا برای تفریح به بندرعباس سفر می کنید، خرید بلیط هواپیما کیش به بندرعباس می توانند به شما کمک کند تا خیلی راحت تر از راه هوایی به مقصد برسید.  
شما می‌توانید خطوط هوایی محبوب خود  را با خرید بلیط هواپیما کیش به بندرعباس در سایت ما مرور کنید. بهترین فصل را برای بازدید بررسی نموده و قبل از رسیدن به مقصد، جاذبه‌های بندرعباس را بررسی کنید. 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کیش به بندرعباس

بندرعباس از شهرهای بسیار پرسفر و یک بندر تجاری می باشد، بنابراین غالبا بلیط های پرواز کیش به بندرعباس از قبل رزو شده است. 
برنامه ریزی سفر از کیش به بندرعباس زمانی آسان تر است که از سایت های مختلف برای کمک به هماهنگی سفر استفاده کنید.
از آنجایی که مانند کیشآب و هوای شهر بندرعباس بسیار گرم و شرجی است، اگر قصد سفر به بندرعباس و بازدید از مکان های دیدنی این بندرتجاری را دارید، بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کیش به بندرعباس فصل زمستان است. 
خرید بلیط هواپیما کیش به بندرعباس در ایام تعطیل به شما توصیه نمی شود زیرا مسافران زیادی از شهرهای دور و نزدیک ایران به این شهر سفر می کنند و بندر، اسکله و کلیه مراکز تفریحی شهر شاهد سیل مسافران می باشد.
اگر می خواهید سفر خود را بهتر برنامه ریزی کنید، میتوانید پیش از خرید بلیط هواپیما کیش به بندرعباس از طریق سایت های مختلف گردشگری بلیط هتل  خود را رزو کنید.

سفری به یاد ماندنی با خرید بلیط هواپیما کیش به بندرعباس (KIH—BND)

با استفاده از سایت های مختلف برای مشاهده جاذبه های بندرعباس قبل از رسیدن به مقصد، سفر خود از کیش (KIH) به بندرعباس (BND)  را به یک سفر خاطره انگیز تبدیل کنید.
برنامه ریزی از قبل موثرترین راه برای اطمینان از این موضوع است که کل تجربه سفر شما به خوبی پیش می رود.  
بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما کیش به بندرعباس رستوران های عالی، و بهترین مکان ها برای امتحان طعم غذاهای محلی، یا خیره کننده ترین مناظر شهر را جستجو کنید تا زمانی که به مقصد رسیدید سردرگم نشوید.

ارزان ترین راه برای سفر از جزیره کیش به بندرعباس چیست؟

ارزان ترین راه برای رفتن از جزیره کیش به بندرعباس پرواز است و در حدود 1 ساعت و 15 دقیقه طول می کشد.
همچنین سریعترین راه برای سفر از جزیره کیش به بندرعباس پرواز است. 

فاصله جزیره کیش تا بندرعباس

از جزیره کیش تا بندرعباس حدود 240 کیلومتر راه است. رسیدن از جزیره کیش به بندرعباس با احتساب ترانسفر حدودا 1 ساعت و 15 دقیقه طول می کشد. سریع ترین پرواز فرودگاه جزیره کیش به فرودگاه بندرعباس پرواز مستقیم است که 55 دقیقه طول می کشد.
گذشته از هدف اصلی سفر خود از کیش به بندر عباسف اگر زمانی فرصت سفر بع این شهر تجاری را پیدا کردید حتما از مراسم سنتی و امکان دیدنی آن دیدن کنید.

 

خرید بلیط هواپیما کیش به بندرعباس و بازدید از مکان های دیدنی بندرعباس

 

برخی مراسم عجیب و دیدنی در بندر عباس

مراسم قبله دعا – بندرعباس

این مراسم زمانی انجام می شود که باران نبارد.  امام جماعت مراسمی را ترتیب می دهد که جماعت برای اقامه نماز یا (مصلّ الله) در مکانی عمومی اجتماع کنند.  گروه‌هایی از کودکان برای جمع‌آوری پول و غذا در میان ساکنان فرستاده می‌شوند و در حالی که مشغول جمع آوری اعانات هستند، آهنگ ها و قافیه هایی را برای بارش باران سر می دهند.  این مراسم تا شب یا حتی تا دو روز بعد ادامه می یابد.
روزی که مردم برای خوردن غذای مخصوص آماده شده ای (که متبرک شده است) به سمت قبله دعا حرکت کردند.  در این مراسم غذا بین فقرا توزیع می شود و مراسم به مدت دو روز دیگر طول می کشد.  سپس بر اساس دستور امام جماعت، مردم شهر برای بارندگی روزه می گیرند.
در مساجدی که قرآن کریم در آن تلاوت می شود اجتماع می کنند.  در روز چهارم، ساکنان در قبله دعا به مجلس می‌پیوندند و برای باران دعا می‌کنند.  همانطور که اعتقاد بر این است که آرزوی روزه دار برآورده می شود.  در روز پایانی مراسم، مردم لباس سفید و تمیز می پوشند و نماز می خوانند و پس از آن خطبه خوانده می شود و امام جماعت دعای باران می کند و جماعت آمین می گویند.

مراسم زار – بندرعباس

اعتقادات مربوط به بادهای زار از اتیوپی به سرزمین اسلامی می رسید.  «هاوا» افرادی هستند که درگیر یکی از این بادها هستند.  اینها به اصطلاح بادهای بدی هستند که انسان را در بر می گیرد و باید با انجام مراسم خاصی از آن رهایی یابد.  فرد یا بیمار تسخیر شده باید با پدر یا مادر زار یا جن گیر مواجه شود.  این مراسم در روز سه شنبه شب برگزار می شود.
 قبل از انجام مراسم، مردان و زنان آرایش می کنند، موهای خود را شانه می کنند و از رایحه های خاصی استفاده می کنند.  ابتدا قوت مخصوصی برای بیمار تهیه می شود.  در این مدت اگر مریض مرد باشد، نگاه کردن به سگ، مرغ یا هر زنی ممنوع است و اگر بیمار زن باشد برعکس است.
 در این هفته قوت مخصوص به بدن بیمار مالیده می شود و مقداری را نیز به او می نوشانند و چند مرد و زن با رنگ چهره تیره با صدای خوب بر طبل می کوبند و می رقصند.  قبل از شروع مراسم، جشنی با مجموعه ای از غذاها و گیاهان معطر پخش می شود.
 علاوه بر مراسم بسیار دیدنی و تاریخی بندر عباس می توانید از برخی جاذبه های دیدنی این شهر بازدید کنید:

روستای سوزا – بندرعباس

این روستا در ۳۹ کیلومتری شهر بندرعباس قرار دارد.  در جنوب غربی شهر قشم و در ناحیه ساحلی و در جنوب آن تنگه هرمز قرار دارد. روستای سوزا آب و هوای گرم و خشک دارد.
آثار تاریخی نزدیک این روستا سد لیت یا خالصی است که در 4 کیلومتری آن قرار دارد.  شمال غرب روستای دیرستان.  سد گوران در جنوب روستای گوران واقع شده است.

موزه مردم شناسی – بندرعباس

موزه مردم شناسی بندرعباس در معبد هندوهای باستانی این شهر واقع شده است.  در اینجا بقایای سابق تمدن های سابق جزایر ساحلی و اطراف آن به نمایش گذاشته شده است.
در این موزه علاوه بر آثاری مانند اشیای باستانی مورد استفاده، پوشاک محلی و ادواتی که در گذشته برای صنایع دستی استفاده می‌شده است، می توان به سکه ها و آثار قدیمی کشف شده در تپه «سورو» اشاره کرد.  

چشمه آب گرم خورگو – بندرعباس

این سه چشمه در فاصله تقریبی 60 کیلومتری بندرعباس قرار دارند و ازبخش شمال شرقی بندرعباس و جاده فرعی بندرعباس به سیرجان قابل دسترسی است.  اولین چشمه در فاصله حدود 28 کیلومتری بندرعباس قرار دارد.  از این نقطه چشمه دوم در فاصله 1 کیلومتری است.  
از بندرعباس تا دوشاخ خورگو 30 کیلومتر فاصله است. آب دو چشمه اول گوگردی است.

جزیره هرمز – بندرعباس

اگر بلیط هواپیما کیش بندرعباس را خرید کردید حتما جزیره هرمز را هم تجربه کنید. جزیره هرمزهمانند صدفی در میان آب های خلیج فارس قرار دارد و مساحتی معادل 41.9 کیلومتر مربع را در بر می گیرد.  

چشمه آبگرم جنو – بندرعباس

این چشمه در فاصله 34 کیلومتری شمال شرقی بندرعباس و کنار جاده بندرعباس – سیرجان قرار دارد. از آب این چشمه که دارای طبیعت سولفوریک کلسیم است برای آبیاری نخلستان‌ها و همچنین حمام استفاده می‌شود.  این چشمه ها مجهز به دو استخر مجزا برای خانم ها و آقایان می باشد.

کوه جنو – بندرعباس

کوه های جنو با ارتفاع 2347 متر  در 29 کیلومتری شمال غرب بندرعباس بین روستاهای فین، سیاهو و آسیین قرار گرفته است. آب و هوای این منطقه نسبتا معتدل است و به همین منظور از مناطق زیست محیطی و تفریحی زیادی برخوردار است.

امامزاده خواجه خضر سورو – بندرعباس

در کنار جاده بندرعباس – سورو به سمت اسکله بندرعباس و در فاصله 250 متری قرار دارد.  بقایای این سازه شبیه بقایای زیگورات دوره ایلامی و بابلی است.  علاوه بر این، سنگ دندانه دار گنبد نیز جلوه ای از جنوب ایران را به نمایش می گذارد.

مسجد دژکان بندر خمیر – بندرعباس

این مسجد در نزدیکی بندر خمیر و در روستای دژکان قرار دارد.  ستون ها و محوطه شبانه آن از سنگ تراشیده و حجاری شده است. در حالی که سقف ها، ورودی ها و تزیینات ایوان ها همگی با سنگ آهک حجاری شده است،  ایوان ها به صورت دندانه دار کار شده اند و در اینجا می توان به تأثیر معماری هندی اشاره کرد.

پل لاتیدان – بندرعباس

پل لاتیدان در فاصله 50 کیلومتری غرب بندرعباس بر روی رودخانه کال (کول) احداث شده است.  این پل یادگاری از دوران صفویه است و در حال حاضر 33 طاق از این پل باقی مانده است.

قلعه پرتقالی ها – بندرعباس

این یادگار یکی از آثار مهم دوران پرتغالی ها و تسلط آنها بر نواحی ساحلی و جزایر خلیج فارس است. این قلعه در شمال جزیره هرمز واقع شده است.  این سازه در سال 1507 میلادی به دستور آلفونسو دو آلبوکرک ساخته شده است.  
این بنای نامنظم و چند وجهی با دیوارهایی به ضخامت 3.5 متر و برج هایی به ارتفاع 12 متر است. 

عمارت کلاه فرنگی – بندرعباس

عمارت کلاه فرنگی در بخش مرکزی شهرستان بندرعباس واقع شده و یکی از دیدنی های استان هرمزگان در جنوب ایران است.
عمارت کلاه فرنگی آداب و رسوم قدیمی و تاریخی بندرعباس و تجارتخانه داخلی و خارجی مربوط به دوران صفویه بوده است.  این عمارت در نزدیکی بندر قدیمی بندرعباس در بلوار طالقانی واقع شده است. از آنجایی که این عمارت متاثر از معماری اروپایی آن دوره بوده است، مانند بسیاری از عمارت های دوره قاجار به عمارت کلاه فرنگی معروف است.

مسجد جامع دلگشا – بندرعباس

مسجد جامع بندرعباس معروف به مسجد دلگشا در شهر بندرعباس در استان هرمزگان قرار دارد و یکی از مهمترین بناهای مذهبی این استان است.
این بنا در حوالی بلوار طاقانی (ساحلی) و مسجد جامع خیابان بندرعباس قرار دارد.  مسجد جامع از آثار قرون 12 و 13 هجری قمری (قرن 18 و 19 میلادی) است.  این بنا از دو شبستان تشکیل شده است.  

معبد سرخپوستان – بندرعباس

معبد هندوها یکی از بناهای تاریخی قابل توجه بندرعباس است که در خیابان امام خمینی، روبروی بازار واقع شده است.
این بنا در سال 1310 هجری قمری در زمان محمد حسن خان سعدالملک، حاکم وقت بندرعباس، از طریق پیشنهادات هندوها که توسط بازرگانان هندی جمع آوری شده بود، ساخته شد. سبک معماری این گنبد نه تنها آن را از بناهای سواحل خلیج فارس بلکه از کل ایران متمایز می کند.  طراحی این بنای تاریخی کاملاً از معماری هندی الهام گرفته شده است.

برکه های باران – بندرعباس

این مجموعه شامل پنج آب انبار مربوط به دوران صفویه با گنبدهای خیره کننده و نفیس است که از سنگ و ساروج ساخته شده است. مخازن آب شیرین بندرعباس در گذشته از این دریاچه ها تامین می شد.  

محله باستانی سورو – بندرعباس

محله باستانی سورو در بندرعباس و در بخش مرکزی شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان قرار دارد و یکی از دیدنی های هرمزگان در ضلع جنوبی ایران است.
محله سورو در ضلع غربی بندرعباس است.  سکه های متعددی از دوره های ساسانی، صفویه و قاجاریه در این منطقه کشف شده است که هم اکنون در موزه بندرعباس نگهداری می شود.  
محله باستانی و قدیمی سورو در ضلع شمالی محله سورو واقع شده و در سال‌های نه چندان دور در بیشه‌های وسیعی قرار داشت که شامل هزاران درخت خرما و درختان مختلف دیگر مانند نیلوفر آبی، کرت، کهور، گز و درختان شیره بود.  مردم سورو در تابستان 3 ماه را در این نخلستان ها سپری می کنند.
بنای تاریخی سورو با 87 هکتار مساحت، دومین بنای تاریخی بندرعباس است.  این بنای تاریخی در سال 1388 توسط شورای عالی برنامه ریزی و معماری به ثبت رسیده است.

جمع بندی

همین امروز، سفر خود را از کیش (KIH) به بندرعباس (BND) را با خرید بلیط هواپیما کیش به بندرعباس از سایت ما برنامه ریزی کنید.

منابع 

https://www.rome2rio.com/s/Kish-Island-Iran/Bandar-Abbas

https://travital.com/list/?type=attractions&cid=23

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!