چطور سفری به یاد ماندنی با خرید بلیط تهران به ایروان را تجربه کنیم؟

ایروان یکی از مقاصد زیبای گردشگری و توریستی است که طی سال ها مقصد پر رفت و آمد توریست های ایرانی بوده و به همین دلیل بلیط هواپیما تهران به ایروان جزو پرفروش ترین پروازهای خارجی است.
این شهر هر ساله هزاران بازدید کننده را برای تجارت و تفریح به خود جذب می کند.  چه در حال استراحت لحظه آخری باشید و چه یک استراحت بسیار مورد نیاز، پروازهای تهران به ایروان می توانند به شما کمک کنند تا به راحتی به آنجا برسید. 
شما می‌توانید خطوط هوایی محبوب را با پرواز به ایروان مرور کنید، بهترین فصل را برای بازدید بررسی کنید، و قبل از رسیدن، جاذبه‌های ایروان و هتل های مقصد را پیش‌نمایش و انتخاب کنید. با یافتن معاملات پرواز و جاذبه های هیجان انگیزی که در انتظار شما برای کاوش در ایروان هستند، بهترین زمان برای رزرو پرواز از تهران به ایروان هم اکنون است! 

 سفری به یاد ماندنی با خرید بلیط تهران به ایروان (THR—EVN)

با استفاده از سایت بای بای برای مشاهده جاذبه های ایروان قبل از خرید بلیط هواپیما تهران (THR) به ایروان (EVN) سفرتان را به یک سفر به یاد ماندنی تبدیل کنید. 
هنگامی که بدانید در ایروان چه کاری باید انجام دهید، می توانید برای داشتن بهترین تجربه سفر ممکن از قبل بلیط هواپیما تهران به ایروان را رزرو کنید.  برنامه ریزی از قبل موثرترین راه برای اطمینان از اینکه کل تجربه سفر شما به خوبی پیش می رود است.  
اگر برای انتخاب هتل و رستوران عالی به کمک نیاز داشته باشید، بهترین مکان ها را برای امتحان طعم های محلی کشف کنید یا خیره کننده ترین مناظر شهر را بیابید.
دیدنی ترین مناطق ایروان شامل موارد زیر است.

آشنایی با شهر ایروان و جاذبه های گردشگری آن

پایتخت جمهوری ارمنستان، ایروان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است که دائماً مسکونی شده است. 
 قدمت آن به قرن هشتم بازمی‌گردد، زمانی که قلعه اربونی توسط پادشاه آرگیشتی اول ساخته شد. ایروان اغلب به عنوان «شهر صورتی» نامیده می‌شود، زیرا رنگ سنگ‌هایی که برای ساختن بیشتر ساختمان های مرکز شهر استفاده می‌شود، فشرده است. 
این منطقه، در میان سایر موارد، در طول دهه گذشته بسیار توسعه یافته است، و در نتیجه رستوران ها، کافه ها، مغازه ها و هتل های بیشتری در آن ساخته شده است.
قبل از سفر ایروان کارت را دریافت کنید.  ایروان کارت گذرنامه رسمی شهر ایروان است که به شما امکان دسترسی رایگان به 40 موزه، بسیاری از تورها و جاذبه ها را با 10-40٪ تخفیف در بیش از 150 سازمان همکار در ایروان همراه با استفاده رایگان از حمل و نقل شهری (تاکسی، مترو) می دهد.    
ایروان به دلیل دیدنی های متعدد، تفریحات شبانه گسترده، موزه های عالی و پارک های دوست داشتنی اش، به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد اصلی گردشگری است.
زمانی که بلیط هواپیما تهران به ایروان را خریداری می کنید می توانید برنامه ریزی کوچکی برای گردش در ایروان داشته باشید.

1. به یک تور پیاده روی در مرکز شهر بروید

یک تور پیاده روی بهترین راه برای غرق شدن در فرهنگ، تاریخ و غذاهای ایروان است.  البته مرکز شهر مکانی برای پیاده روی است، زیرا مکان های دیدنی مانند میدان بزرگ جمهوری، خانه اپرا چشمگیر، مسجد آبی قرن هجدهم و مجموعه معروف کاسکاد را در خود جای داده است.
قدم زدن در مرکز شهر یک راه خارق العاده برای دیدن تاریخ شهر، از زمان ایران تا دوره شوروی است. همچنین با معماری معاصر، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های مد روز در امتداد کوچه‌ها و خیابان‌های اصلی، نگاهی اجمالی به بخش مدرن ایروان خواهید داشت. 

2. شهر را از بالای آبشار تماشا کنید

این پلکان غول پیکر درست در مرکز شهر قرار دارد و یکی از نشانه های کلیدی آن است.
این آبشار یک راه پله غول پیکر است که منطقه کنترون را به محله باستانی متصل می کند. اینجا دارای هشت طبقه است که همه آنها با بالا رفتن از پلکان قابل دسترسی هستند، اگرچه آنهایی که ترجیح می دهند پیاده راه نروند می توانند از آسانسور استفاده کنند.
مناظر شهر هنگام بالا رفتن از پله ها، به خصوص در شب که شهر روشن می شود دیدنی است. اگر بلیط هواپیما تهران به ایروان را تهیه کردید و به ایروان سفر کردید، مطمئناً نباید این شانس را از دست دهید.

3. یک پیک نیک در پارک داشته باشید

پارک های متعددی در سرتاسر شهر وجود دارد که برای استراحت، درآوردن کفش ها و لذت بردن از یک پیک نیک عالی هستند.  پارک عاشقان محبوب ترین پارک ایروان است و همچنین قدیمی ترین پارک شهر است.
پارک عاشقان دارای منظره سنتی ژاپنی است که پس از بازسازی اخیر تغییر کرده است.  این مکان با برکه ها، آبشارها و فضاهای آرام، مکانی عالی برای یک پیک نیک عاشقانه در بین عاشقان است.
پارک انگلیسی یکی دیگر از مکان های عالی برای پیک نیک است و اغلب پس زمینه ای برای عکس های عروسی است.  پارک تومانیان و بوئنوس آیرس نیز پارک های پیک نیک عالی هستند.

4. آبتنی در پارک آبی دنیای آب

در یک روز گرم تابستانی برای خنک شدن به دنیای آب ایروان بروید.  این پارک آبی سه هکتاری دارای 12 سرسره آبی، 7 استخر روباز، 3 استخر سرپوشیده و 2 منطقه کودک است.
دنیای آبی ایروان برای کل خانواده عالی است، اگرچه هر کسی در هر سنی می‌تواند از این پارک آبی فوق ‌العاده لذت ببرد.  پارک روباز دنیای آب دارای 2 استخربزرگ، 3 استخر با سرسره آبی، یک استخرVIP و یک استخر کودکان، و همچنین غرفه های غذا و یک رستوران است.
به آکواتک بروید و از استراحت در هتل اسپای آکواتک که دارای آبفشان، اسپا و باشگاه بدنسازی است، لذت ببرید.  
همچنین 2 استخر بزرگ، 1 استخر کودکان و امکانات دیوار نوردی در این محوطه از پارک آبی وجود دارد که با تهیه بلیط هواپیما تهران به ایروان و سفر به این شهر می توانید از آنها لذت ببرید.

5. به اسکیت روی یخ بروید

در ماه‌های زمستان، یکی از استخرهای روباز بزرگ دنیای آبی ایروان به یک پیست یخ 500 متر مربعی تبدیل می‌شود.  
اسکیت کردن روی یخ در اینجا بسیار سرگرم کننده است و برای هر کسی که در زمستان از ایروان بازدید می کند، ضروری است.
گزینه دیگر این است که به دریاچه سوان بروید و با مردم محلی اسکیت کنید.  این دریاچه درست در کنار خانه اپرا قرار دارد و مکانی زیبا برای اسکیت سواری، تنفس در هوای تازه و لذت بردن از مناظر اطراف است. 
 اجاره اسکیت در دسترس است، که یک مزیت بزرگ برای هر توریستی است که از شهر بازدید می کند.

6. در خیابان ها و کوچه های پر پیچ و خم ایروان غرق شوید

یکی از قدیمی ترین محله های شهر است که قدمت آن به قرن هفدهم باز می گردد محله ای در امتداد تپه ای مشرف به مرکز شهر قرار دارد.
این محله خانه‌های متعدد عثمانی/فارسی/ ومسلمان است که دارای دیوارهایی به ضخامت 1.5 متر است که در اصل از خشت و سنگ‌های کوچک ساخته شده‌اند.  این خانه‌ها در کنار خیابان‌ها و کوچه‌های باریکی قرار دارند که عرض آن‌ها از ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر بیشتر نیست.
قدم زدن در اطراف این محله، تماشای معماری باستانی و یافتن چند جواهر پنهان، تجربه شگفت انگیزی است. 
 یک بعدازظهر را در کنار خیابان‌های پرپیچ‌ وخم و محله های زیبای آن بگذرانید، زیرا هرگز نمی‌دانید چه چیزی ممکن است در اینجا پیدا کنید.

 

چطور سفری به یاد ماندنی با خرید بلیط تهران به ایروان را تجربه کنیم؟

 

7. درباره تاریخ شهر بیاموزید

ایروان یک شهر بسیار قدیمی است که دارای تاریخ بسیار طولانی است، که برخی از آنها وحشتناک و برخی دیگر نیستند. یک راه عالی برای آشنایی با گذشته شهر، رفتن به موزه های آن است.
موزه تاریخ ارمنستان مجموعه ای از بیش از 400000 شی دارد و مسلما بهترین موزه برای کسانی است که می خواهند درباره شهر و همچنین کل کشور بیشتر بدانند.  این محله دارای بخش های قوم شناسی، باستان شناسی، سکه شناسی و تاریخ مدرن است که در هر کدام مجموعه هایی وجود دارد.
بزرگ‌ ترین مجموعه هنر ارمنی را می ‌توان در گالری ملی ارمنستان یافت، اگرچه آثار هنرمندان متعدد اروپایی و روسی را نیز به نمایش می‌گذارد.  برای نگاهی به گذشته نه چندان خوب این کشور، به موزه-موسسه نسل کشی ارامنه مراجعه کنید.

8. از هنرهای محلی ورنیساژ خرید کنید

ورنیساژ آخر هفته ایروان یک بازار بزرگ در فضای باز است که در امتداد خیابان‌های آرام، نزدیک متروی میدان جمهوری قرار دارد.  این بازار در دهه 1980 توسط گروهی از هنرمندان محلی برای نمایش و فروش آثار خود افتتاح شد.
ورنیساژ ایروان آنقدر بزرگ و محبوب شده است که از خانه اصلی خود در کنار میدان شارل آزناوور به جایی که امروز است نقل مکان کرده است.  
اینجا مکانی عالی برای خرید انواع آثار هنری سنتی ارمنستان، مانند قالیچه، کنده کاری روی چوب، نقاشی، آلات موسیقی و جواهرات است.  
یکی دیگر از مکان‌های عالی برای خرید نقاشی، پارک ساریان است.

9. رستورا های بسیار لذت بخش ایروان

یک مکان عالی برای امتحان غذاهای اولیه، مانند باربیکیو و ماهی، رستوران‌های مضمون در تنگه هرازدان است.  همچنین رستوران‌هایی وجود دارند که وعده‌های غذایی را با صدای موسیقی محلی سنتی مزین می‌کنند، و همچنین چند مکان لوکس وجود دارند که غذاهای ترکیبی ارمنی ارائه می‌دهند.

10. به دوران قرون وسطی برگردید

بنای قرون وسطایی گغارد ساختمانی دیدنی است و یونسکو نیز با آن موافق است. سایت میراث جهانی یونسکو تا حدی در یک کوه حک شده و توسط درختان و صخره ها احاطه شده است. 
کلیسای اصلی در سال 1215 ساخته شد، اگرچه خود مجموعه در قرن چهارم تأسیس شد.  صخره های اطراف مجموعه باشکوه و بخشی از تنگه رودخانه آزات هستند که برخی از کلیساها به طور کامل از آنها جدا شده اند، در حالی که برخی دیگر بیشتر شبیه غار هستند. 

11. به موسیقی گوش دهید

ایروان گزینه های متعددی برای دوستداران موسیقی، اعم از اپرا، موسیقی محلی، راک یا حتی موسیقی رقص دارد. 
رستوران‌ها، پارک‌ها، سالن‌های کنسرت، بارها و کلوپ‌های شبانه همگی موسیقی را در شهر ارائه می‌دهند.
پارک عشاق Lover’s Park اغلب میزبان کنسرت‌هایی در ماه‌های بهار و تابستان هستند که ارزش دیدن را دارد.  تئاتر اپرای ایروان و خانه موسیقی مجلسی کومیتاس اغلب بلیط های ارزان و لحظه آخری برای اپرا، سمفونی و باله دارند.
سپس کلوپ های شبانه، میخانه ها، کافه های جاز و بارهای کارائوکه وجود دارد.  همه اینها برای دوستداران برنامه های شبانه جذاب هستند و راهی عالی برای معاشرت با مردم محلی هستند.

12. به مسابقه فوتبال بروید

ایروان همچنین میزبان چندین استادیوم فوتبال است که بزرگترین آنها استادیوم هرازدان است که استادیوم باشگاه آرارات ایروان است.  زمین خانگی تیم ملی فوتبال ارمنستان، ورزشگاه جمهوری خواه وازگن سرکیسیان است.
طرفداران فوتبال می توانند به راحتی بلیط لحظه آخری تهران به ایروان را برای تماشای هر مسابقه ای در حالی که در حال بازدید از شهر هستند تهیه کنند.  هر یک از این مسابقات بسیار سرگرم کننده است و راهی عالی برای طرفداران فوتبال برای گذراندن یک عصر یا بعد از ظهر است.

بهترین هتل ایروان را قبل از خرید بلیط هواپیما تهران به ایروان بشناسید

قبل از خرید بلیط هواپیما تهران به ایروان بهتر است از هتل های موجود در ایروان اطلاع داشته تا بتوانید بهترین استفاده را از مدت اقامت خود در ایروان بکنید.

هتل آقابابیان در ایروان

اگر به دنبال لوکس بودن هتل و جایی دور و بدون سروصدای شهر هستید، هتلی پنج ستاره در فاصله کوتاهی از شهر، به نام هتل آقابابیان گزینه مناسبی است.  هر اتاق مهمان به صورت استاندارد دارای تخت‌های شیک، کینگ و عایق صدا است، در حالی که هشت آپارتمان تعطیلات کاملاً مبله برای اقامت طولانی‌مدت مناسب هستند.  همچنین با طیف کاملی از امتیازات، از جمله استخر، سونا، مرکز تناسب اندام و صبحانه رایگان از شما پذیرایی خواهد شد.

جمع بندی

برنامه ریزی سفر و خرید بلیط هواپیما تهران به ایروان زمانی آسان است که از سایت بای بای برای کمک به هماهنگی سفر استفاده کنید.  
چه پرواز یک طرفه، بدون توقف یا رفت و برگشت داشته باشید، فقط پرواز مورد نیاز خود را با ما خواهید یافت.  
اگر می‌خواهید برای پروازهایتان از قیمت بهتری برخوردار باشید، به سراغ پرواز رفت و برگشت بروید، اما اگر در برنامه سفر خود به انعطاف‌پذیری نیاز دارید، یک پرواز یک طرفه به ایروان رزرو کنید.  شما می‌توانید از سایت بای بای پروازها و اتاق‌های هتل موجود را جستجو کنید و سپس رزرو خود را به‌ سرعت و آسان به صورت آنلاین و در حال حرکت انجام دهید.  

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!