تجربه یک سفر به یاد ماندنی با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا  و بازدید از مکانهای دیدنی آن

آنتالیا یکی از مقاصد گردشگری برای سراسر دنیا است. در ایران نیز به دلیل مسافت کم و دشوار نبودن فرایند اخذ ویزا پس از خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شده است.

فرودگاه های تهران و آنتالیا

تهران تقریباً 1140 مایل از آنتالیا فاصله دارد.  پرواز از فرودگاه دیگری در تهران یا به فرودگاه دیگری در آنتالیا (در صورت وجود) می تواند حتی راحت تر باشد.  در اینجا گزینه های موجود برای پروازهای تهران به آنتالیا آمده است.

فرودگاه‌های تهران

اگر نمی دانید کدام فرودگاه را انتخاب کنید، با اتفاده از نرم افزار جستجو می توانید به سادگی یک تاریخ را انتخاب کنید و می توانید پیشنهادات همه فرودگاه های موجود در تهران را مشاهده کنید، بنابراین شما می توانید ارزیابی کنید که کدام یک برای سفر شما راحت تر است. 

فرودگاه های آنتالیا

آنتالیا در حال حاضر تنها یک فرودگاه در دسترس دارد. شما می‌توانید پیشنهادات مربوط به تاریخ‌های نزدیک به تاریخ انتخابی را نیز مشاهده کنید و ارزیابی کنید که چه زمانی برای رزرو پرواز به آنتالیا راحت‌تر است.
قیمت پرواز تهران به آنتالیا را با توجه به نیاز خود مقایسه کنید.  با بای بای بهترین تخفیف‌ها را در پروازهای ارزان از تهران به آنتالیا متناسب با خودتان پیدا خواهید کرد.  ویژگی های پرواز خود را با فیلترهای موجود ، مانند مدت زمان پرواز، محدوده قیمت، شرکت هواپیمایی برای پرواز و موارد دیگر انتخاب کنید!

سایر مقاصد محبوب

اگر به دنبال پرواز به ترکیه هستید، ممکن است به مقاصد پرطرفدار انتخاب شده توسط کاربران دیگری که مانند شما پروازهای ترکیه را جستجو کرده اند نیز علاقه مند شوید.  

محبوب ترین شهرهای ترکیه کدامند؟

محبوب ترین شهرهای ترکیه با توجه به جستجوی کاربران ما عبارتند از: ازمیر، آنکارا، استانبول، آنتالیا، ارزروم.

بهترین زمان رزو بلیط هواپیما تهران به آنتالیا

محبوب ترین ماه برای پرواز از تهران به آنتالیا عبارتند از: 
-    آگوست، 
-    فوریه و
-     جولای
یک دوره خوب از سال برای بازدید آنتالیا از تهران واقعاً به سلیقه شخصی زیادی بستگی دارد، وقتی صحبت از محبوبیت به میان می آید، قیمت یکی از معیارهای اصلی می باشد. بر اساس جستجوهای مشتریان ما، ماه مارس بهترین ماه برای خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا است.  و به دنبال آن سپتامبر و آگوست.  اگر ترجیح می‌دهید از فصل شلوغ دوری کنید و از شلوغی دور شوید ژانویه، فوریه و دسامبر ماه‌هایی هستند که جستجوی کمتری برای مسیر تهران به آنتالیا وجود دارند.

مدت زمان پرواز تهران به آنتالیا چقدر است؟

مدت زمان پرواز از تهران به آنتالیا معمولاً برای پروازهای این مسیر (که ممکن است 1 یا چند توقف در شهرهای دیگر بین آن‌ها داشته باشد) با میانگین فاصله 2435 کیلومتری از تهران به آنتالیا به طور میانگین 04:32 ساعت است.

هوای آنتالیا نسبت به تهران چگونه است؟

در تهران متوسط دما در تابستان 40.26 درجه ، با بارندگی حدود 1.6 میلی متر، است. دمای آنتالیا در فصل گرما به 40.0 با میانگین 4.2 میلی  متر بارندگی می رسد اما در فصل زمستان، شاخص های آب و هوا در آنتالیا حدود 1.86- درجه را نشان می دهد، در حالی که میانگین دمای هوا در تهران 4.46- است.  در فصل زمستان، تهران می تواند 3.0 میلی متر بارندگی داشته باشد، در حالی که آنتالیا به طور متوسط 6.0 میلی متر بارندگی دارد. پس با در نظر داشتن شرایط آب و هوایی زمان مناسب برای خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا را انتخاب نمائید.

گردشگری در آنتالیا با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا

آنتالیا  شهر قدیمی هزارتویی مملو از مکان‌های تاریخی جوی است، در حالی که شهر به‌عنوان پایگاه برای گشت و گذار در اطراف منطقه دورافتاده است، جایی که ده‌ها خرابه بزرگ در انتظار شماست، قرار گرفته است.
هر چند این همه تاریخ نیست. این شهر همچنین مکانی عالی برای راه اندازی تفریحاتی در سواحل شنی سفید ساحل فیروزه ترکیه است که عاشقان ساحل و علاقه مندان به تاریخ،  را هر دو راضی خواهند کرد.

 

تجربه یک سفر به یاد ماندنی با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا  و بازدید از مکانهای دیدنی آن

 

سفر خود را با بررسی لیست برترین جاذبه های گردشگری آنتالیا برنامه ریزی کنید

اگر می‌خواهید با خرید بلیط هواپیما تهران به انتالیا به گشت و گذار بپردازید، مجموعه جذابی از جاذبه‌های گردشگری را پیدا خواهید کرد تا شما را مشغول نگه دارند.  

1. شهر قدیمی

محله ماز مانند Kaleiçi برای قدم زدن ساخته شده است.  عمارت‌های عثمانی با سقف‌های قرمز و سفیدپ وش کاملاً بازسازی ‌شده در خیابان‌های سنگ ‌فرش قرار گرفته ‌اند که اکنون محل انبوهی از هتل‌های بوتیک، فروشگاه‌های سوغاتی، گالری‌های هنری، و رستوران‌ها هستند. 
 اگرچه این مکان بیشتر مکانی برای نفس کشیدن در محیط دنیای قدیم است، اما جاذبه های گردشگری کوچک زیادی نیز برای کسانی که می خواهند از مناظر آن دیدن کنند وجود دارد.
میدان اصلی (کاله کاپیسی) دارای دروازه دژ و برج ساعت پوشیده از سنگ است، در حالی که مسجد تکلی مهمت پاسا متعلق به قرن هجدهم فقط به دلیل کاشی کاری های داخلی خیره کننده اش ارزش دیدن دارد.  
در امتدادهسپاسی سوکاک  Hesapçi Sokak، مناره زیبای کسیک  Kesik Minare (مناره کوتاه) را خواهید دید.  
در قرن نوزدهم ، این لنا در اثر آتش سوزی ویران شد، این تنها چیزی است که از ساختمانی باقی مانده است که زندگی خود را به عنوان یک معبد رومی آغاز کرد، به یک کلیسای بیزانسی تبدیل شد و در نهایت به یک مسجد تبدیل شد.

2. بندر قدیمی

اگر بلیط هواپیما تهران به آنتالیا را خریداری کردید سری هم بزنید به بندر قدیمی. بندر قدیمی آنتالیا که در شکافی در صخره‌ها قرار دارد، مجموعه‌ای زیبا از بوتیک‌ها، کافه‌های زیبا، بازارها، و قایق‌های بادبانی آرامی است که به دریای درخشان مدیترانه نگاه می‌کنند. 
 اکنون با فضای آرام و قایق های تفریحی، تصور اینکه این مکان زمانی قطب اصلی اقتصادی آنتالیا بوده، دشوار است، اما از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم، این بندر مرکزی بوده و تجارت و رونق را برای شهر و اطراف آن به ارمغان می آورد.  
این روزها، برای خرید به اینجا می آیید و سپس در حالی که قهوه می نوشید، غروب خورشید را بر فراز دریا تماشا می کنید، یا می توانید با یکی از قایق های توریستی متعدد به سمت دریای مدیترانه بروید تا از شنا کردن و دیدن مناظر دیدنی لذت ببرید.

3. موزه آنتالیا

اگر کلا به تاریخ ترکیه علاقه دارید، این موزه عالی را از دست ندهید.  پس از سفر به آنتالیا، بازدید از  نمایشگاه های خیره کننده در اینجا تمام بهترین یافته ها را از سایت های حفاری در سراسر سواحل ترکیه به نمایش می گذارد.  حتی بهتر از آن، این مجموعه به شکلی مثال زدنی نمایش داده می شود و درک تاریخ غنی (و نسبتاً پیچیده) ترکیه را آسان می کند.  بخش بزرگ باستان‌شناسی نمایش‌هایی از عصر برنز تا بیزانس را با تاکید ویژه بر ویرانه‌های منطقه مجاور ارائه می‌دهد.

4. مناره یولی

متمایزترین مکان دیدنی آنتالیا مناره یولی (مناره فلوت دار) است که توسط سلطان سلجوقی علاالدین کیکوباد (36-1219) ساخته شده است.  این مناره نمونه ای معمولی از معماری سلجوقی، با پایه ای مربعی شکل است که توسط یک گالری مرکب در اطراف آن پوشانده شده است.  
مسجد متعلق به قرن چهاردهم هنوز مورد استفاده قرار می گیرد.  مناره درست در کنار دروازه ورودی کاله در ورودی شهر قدیمی است.
در مقابل مناره، برج ساعت آنتالیا متعلق به دوره عثمانی قرار دارد، در حالی که در اطراف آن مقبره‌هایی متعلق به قرن چهاردهم وجود دارد.

5. دروازه هادریان

دروازه هادریان یکی از اصلی ترین (و دراماتیک ترین) دروازه های ورودی به منطقه کالیچی است. 
امتداد قابل توجهی از دیوارهای شهر هلنیستی و رومی در ضلع شرقی شهر قدیمی حفظ شده است و دروازه هادریان قابل توجه ترین این بخش ها است. 
این دروازه مرمر سه طاقی با ابهت که به افتخار دیدار سال 130 پس از میلاد توسط خود امپراتور هادریان ساخته شده، با برج‌های باشکوه احاطه شده است و با تزئینات مجسمه‌ای غنی تزئین شده است.  
همانطور که از میان طاق ها عبور می کنید، به سقف نگاه کنید تا بهترین کنده کاری های حفظ شده را ببینید.

6. قلعه رومی

این برج استوانه‌ای چمباتمه‌ای به ارتفاع ۱۴ متر که در قرن دوم ساخته شده است، از بالا در لبه پارک کارالی‌اغلو، بندر قدیمی را تماشا می‌کند.  
هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که عملکرد اصلی آن چه بوده است، اما اکثر آنها موافقند که به عنوان یک برج مراقبت یا فانوس دریایی بر فراز بندر شلوغش عمل می کرد. 
 اکنون این مکان فوق‌العاده‌ای برای تماشای غروب خورشید یا تماشای آن منظره پانورامایی بسیار مهم از منطقه بندر قدیمی است.
این پارک به خودی خود یک منطقه عالی برای پیک نیک و مکانی آرام و پر از گل برای فرار از خیابان های شهر است.  

7. آسپندوس

یکی از دلایل خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا علاقه به تاریخ آنتالیا، و سفر یک روزه به آسپندوس، در حدود 47 کیلومتری شرق است.  این سایت باستان‌شناسی دارای یک تئاتر رومی است که معمولاً از بهترین آثار حفظ‌ شده در جهان و یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری ترکیه است.  دوران شکوه این شهر خیره کننده و باستانی در قرون دوم و سوم بوده است، زمانی که بیشتر خرابه هایی که امروزه قابل مشاهده است ساخته شده است.
به غیر از تئاتر، که به طور کامل باز سازی شده است و می تواند 15000 نفر را در خود جای دهد، بسیاری از بقیه مکان ها هنوز احتمالا فقط برای مشتاق ترین گردشگران جالب است. 
 اگر زمان کمی دارید اما می‌خواهید تا جایی که می‌توانید از جاذبه‌های دیدنی منطقه آنتالیا دیدن کنید، تور آبشارهای آسپندوس، پرگه و ماناوگات به شما این امکان را می‌دهد تا سه مورد از محبوب‌ترین جاذبه‌ها را در یک روز پوشش دهید.  این شامل گشت و گذار در خرابه های رومی آسپندوس و پرگه، ورودی آسپندوس و آبشارها (که در نزدیکی سیده هستند)..

8. ترمسوس

آسپندوس ممکن است شهرت گردشگری در بین خریداران بلیط هواپیما تهران به آنتالیا داشته باشد، اما ترمسوس، در 34 کیلومتری شمال غربی آنتالیا، به دلیل داشتن جو، آن را شکست می دهد.  
نه یونانی‌ها و نه رومی‌ها نتوانستند پیسیدیان جنگ‌ مانند را که به شدت از استقلال خود در برابر کوه ترمسوس محافظت می‌کردند رام کنند.  بقایای به خوبی حفظ شده این شهر باستانی در امتداد تپه ای ناهموار با مناظر خیره کننده از حومه اطراف شهر پراکنده شده است.
اگر می خواهید این سایت را به طور کامل کاوش کنید، کفش های محکم بپوشید و آب فراوان بنوشید.
خیابان ستون‌دار و آگورا بالایی به‌ویژه چشمگیر است، اما تماشای تئاتر را از دست ندهید، جایی که مناظر قله‌های کوه‌های توروس شگفت‌انگیز است.

9. پرگه

استادیوم وسیع و پر از آوار، معابد نیمه ویران، و آگورای ستون‌دار عظیم، با فضایی از شکوه گذشته آغشته شده است.  اینجا زمانی پایتخت پامفیلیای باستانی بود که در ابتدا تحت حکومت یونان و سپس روم شکوفا شد. 
 خرابه‌های اینجا، در حدود 17 کیلومتری شرق آنتالیا، به خوبی بقیه در ساحل فیروزه ترکیه حفظ نشده‌اند، اما این بدان معناست که جمعیت کمتری را به خود جذب می‌کنند و بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد تا خیابان‌های طویل ستون‌دار و معابد نیمه فرو ریخته را در آرامش کاوش کنند.  حمام‌های رومی، دروازه هلنیستی، و آکروپولیس، همه به‌ویژه جالب هستند.

10. ساحل کنیالتی

در شرق مرکز شهر آنتالیا، ساحل کنیالتی یکی از دو مکان برتر شن و ماسه آنتالیا است که پشتوانه‌ای زیبا از کوه‌هایی دارد که تا خط ساحلی فراتر از آن پایین می‌روند.  در طول تابستان، این نوار (که سنگ‌ریزه‌تر از شن است) در بین بازدیدکنندگان داخلی و خارجی بسیار محبوب است و یکی از دلایل خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا در این فصل سال است.

11. غار شوهر

اگر روزهای بیشتری را برای بازگشت سفر از تهران به آنتالیا در نظر گرفته اید، در حدود 45 کیلومتری شمال آنتالیا، غار کوکاین در اعماق کوه های کارست این منطقه پنهان شده است.
این غار 600 متری برای اولین بار توسط K. Kökten مورد بررسی قرار گرفت، که یافته های او در اینجا ثابت می کند که در دوران ماقبل تاریخ ساکن بوده است. 
در ورودی یک آب انبار بزرگ رومی و همچنین آثاری از یک استقرار اولیه وجود دارد.  غار اینجا عظیم است و دارای تعدادی استالاگمیت ماموت است که به اشکال عجیب و غریب در آمده اند.  
اگر می‌خواهید فضای داخلی غار را کاوش کنید، مشعل به همراه خود داشته باشید و کفش‌های محکم بپوشید، زیرا ممکن است زیر پایتان لغزنده شود.

12. غار کاراین

غار کاراین، در 27 کیلومتری شمال غربی آنتالیا، در نزدیکی دوسمالتی، محل سکونت انسان های ماقبل تاریخ بوده است و یافته هایی از هر دو دوره پارینه سنگی پایین و میانی به دست آمده است.  یافته های کاوش شده در اینجا شامل استخوان ها و دندان های متعلق به انسان نوسنگی است.
  برخی از یافته‌ها در موزه کوچک اما بسیار جامع در این محل به نمایش گذاشته شده‌اند. غارهای عریض و طاق‌دار اینجا فرصت خوبی برای غارنوردی و برای خانواده‌های محلی است که از شهر دور می‌شوند و بسیار محبوب هستند.
اگر می توانید، سعی کنید در روزهای هفته بلیط هواپیما تهران به انتالیا را خریداری کنید و زمانی که این جاذبه ها کمتر شلوغ هستند، به دیدن آنها بیایید.  اگر ماشین کرایه‌ای دارید، غار و موزه همراه با چشمه‌های کارست کمی دورتر از شمال، سفر یک روزه خوبی را برای شما رقم می‌زند.

14. پارک ملی کوپرولو کانیون

اگر به دنبال کارهایی برای انجام دادن در اطراف آنتالیا پس از خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا هستید، پارک ملی کوپرولو کانیون (همچنین به راحتی از اطراف قابل دسترسی است)، با آب سبز مایل به آبی رودخانه کوپرولو که از میان صخره های بلند و پرتگاهی می گذرد، یکی از محبوب ترین آب های سفید ترکیه است.
اگر مقاصد رفتینگ را دوست دارید تمام خرابه های تاریخی منطقه را با افزایش آدرنالین در بدنتان امحان کنید، تورهای قایقرانی نیم روزه زیادی از آنتالیا ارائه می شود.

اقامت در بهترین هتل های آنتالیا

اقامت در هتل های آنتالیا تجربه سفری به یادماندنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. یکی از بهترین هتل های آنتالیا، هتل آکرا است.
این هتل 5 ستاره در مرکز شهر آنتالیا واقع شده است و موقعیت مناسبی در کنار دریا دارد. با اقامت در این هتل می توانید خیابان های سرزنده و فضای محیط مدیترانه ای گرم و راحت را حس کنید.
تمامی اتاق های هتل آکرا دارای بالکن هایی هستند که مشرف به کوه های توروس هستند.  اتاق‌ها به سبک معاصر، با تلویزیون صفحه‌تخت، کانال‌های ماهواره‌ای، و دسترسی رایگان به وای‌فای هستند.
این هتل به چندین مکان از جمله مرکز خرید لورا (1.8 کیلومتر)، مرکز خرید شمال (1.8 کیلومتر)، مجتمع بیمارستانی آنتالیا پارک (1.9 کیلومتر)، و تئاتر شهرداری متروپولیتن آنتالیا (2.5 کیلومتر)، دسترسی نزدیک دارد. 

قیمت بلیط هواپیما تهران به آنتالیا

قیمت بلیط هواپیما تهران به آنتالیا  بسته به چند عامل از جمله تاریخ انتخابی شما برای سفر، فصلی بودن و تعطیلات محلی می تواند بسیار بالا یا پایین شود.  
با خرید بلیط هواپیما تهران به آنتالیا از سایت بای بای می توانید مطمئن باشید که مقرون به صرفه ترین بلیط پرواز خارجی را تهیه کرده اید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!