چه زمانی قیمت بلیط هواپیما ارزان تر است؟

قیمت بلیط هواپیما ارزان میتواند شرایط سفرتان را تا حدی خوش آیند نماید. در روزهایی که هزینه سفر ها بسیار بالا رفته و برای خرید بلیط باید پول زیادی خرج کرد، قطعا پیدا کردن یک بلیط به صرفه و ارزان باعث ایجاد سفری مفرح برای مسافر می شود.
یک مسافر در کنار نگرانی برای ساعت و وسایل سفر خود، باید خریدن بلیط را اولویت اصلی نگرانی های خود قرار دهد، به خصوص در شرایطی که برای سفر به هیچ عنوان نمیتوان بلیط هواپیمایی را جایگزین سفر های زمینی کرد! در این مقاله قصد داریم شمارا با اطلاعات و راز های ضروری خرید بلیط ارزان آشنا کنیم. به علاوه برای اطلاع از قوانین جزئی تر میتوانید مقاله " شرایط و قوانین رزرو و خرید بلیط هواپیما " را مطالعه کنید.

چه موقعی بهترین زمان خرید بلیط هواپیما است؟

مسافرانی که هرروز در مسیر سفر های هوایی هستند، قطعا قلق مخصوص به قیمت بلیط هواپیما ارزان را پیدا کرده اند. اما برای سایر مسافران اینطور نیست و هرکدام ممکن است روزی با قصد سفر هوایی، در شرایطی که نمیدانند، با انتخاب یک زمان اشتباه بلیط هواپیما گران خریداری کرده باشند. 
همه ما می دانیم، ایام تعطیلات و در زمان مناسبت های مذهبی قیمت بلیط های هواپیما بسیار بالاست. پس یعنی برای خرید بلیط هواپیما تنها به این نکته توجه کنیم؟ خیر! پیشنهاد ما برای خرید بلیط به شما انجام هر چه سریع تر کارهای خرید و رزرو است تا حداقل بهتر با شرایط آشنا شوید و در صورت مشاهده لیست قیمت های کمتر در لحظات پایانی، در آن زمان اقدام به خرید بلیط نمایید. 
زیرا هزینه بلیط ها در اوایل زمان عرضه بسیار بالا بوده و به دلیل استاندارد نبودن معمولا با گذشت زمان و کم بودن تقاضا برای خرید بلیط از سوی مسافران، در نتیجه قیمت آنها از سوی شرکت های هوایی روند نزولی پیدا میکند. اما فراموش نکنید، به تعویق انداختن اقدامات خرید و رزرو بلیط نه تنها مناسب نیست، بلکه گاهی ممکن است اصلا موفق به خرید بلیط نشوید. لازم بذکر است، در ایام های کم سفر تقریبا همیشه میتوانید یک بلیط به صرفه خریداری کنید.

بهترین قیمت بلیط هواپیما ارزان مبتنی بر روزهای هفته

برای خرید بلیط سعی کنید، همیشه کارهای مربوط به انتخاب ساعت و خرید خود را به اواسط هفته موکول کنید، اغلب وب سایت های خرید برای بلیط های خود روزهای دوشنبه و سه شنبه را بهترین زمان قرار می دهند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما از تهران به تبریز را دارید طبق تجربیات و بررسی های بدست آمده، لیست قیمت این بلیط ها چهارشنبه تا شنبه در گران ترین حالت خود می باشد که به هیچ عنوان برای مسافر به صرفه نیست.
البته فراموش نکنید لیست قیمت بلیط هواپیما ارزان همیشه مختص روزهای وسط هفته نیست و در روزهای پر تردد حتی از روز های عادی نیز گران تر هستند. اگر فرصت کمی برای خرید بلیط هواپیمای خود دارید، قبل از اقدام برای خرید بلیط کمی جستجو کنید!
پرواز هایی که صبح اول وقت حرکت میکنند، تقریبا لیست قیمت های کمتری برای بلیط های خود دارند و تمام مسافران در این زمان خیلی سریع تر و با آرامش برای سفر هوایی خود آماده می شوند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما دارید، سعی کنید حتما زمان سفر خود را صبح انتخاب کنید تا هم خاطره خوبی از پرواز هوایی خود بسازید و هم کمتر اعصاب خود را برای زود یا دیر رسیدن به مقصد مشوش کنید!

بهترین زمان خرید بلیط چارتری و سیستمی

همه ما میدانیم بهترین بلیط های هواپیمایی چارتری ها هستند. از طرفی در زمان های پر تردد تقریبا هیچ بلیط به صرفه ای برای معرفی وجود ندارد و هر مسافری طبق شرایط و اطلاعات وب سایت های فروش بلیط هواپیما می تواند اقدام به خرید بلیط نماید. 
وب سایت هایی که بلیط های هواپیما سیستمی می فروشند، همیشه اطلاعات و لیست قیمت های ثابتی را ارسال می کنند، اما در مورد بلیط های چارتری اینگونه نیست و چارترکننده هایی که تمام صندلی های یک هواپیمارا خریداری کرده اند، حتی تا لحظات پایانی فروش بلیط هواپیما قیمت های متفاوتی را ارائه می دهند. برای خرید بلیط هواپیما چارتری باید لیست زمان های فروش ارزان بلیط آنهارا پیدا کرده و بدون هیچ نگرانی از قیمت بلیط خرید خود را انجام دهید.
مسیر های پرتردد مثل تهران به مشهد، همیشه قیمت بلیط های گران تری دارند و مسافران علاقه مند این سفر های هوایی باید در زمان های کم سفر، بلیط خریداری کنند. مثلا در اردیبهشت تقریبا هر دو بلیط سیستمی و چارتری لیست ارزانتری برای قیمت بلیط هواپیمایشان ارائه می دهند. آخرین راه که برای خرید بلیط هواپیمای ارزان میتوانید به آن فکر کنید، خرید بلیط در روزهای سرد سال است. درصورتی که در فصل های سرد مشکلی با مسافرت های هوایی ندارید میتوانید بلیط های ارزان بخرید.

بهترین زمان خرید بلیط پرواز های داخلی و خارجی

عواملی که بر قیمت بلیط هواپیما های داخلی و خارجی تاثیر گذار هستند، بسیار کم، اما پر اهمیت اند. چرا که بدون توجه به این عوامل ممکن است در هنگام خرید بلیط دچار ضرر های زیادی شوید. برای خرید بلیط هواپیما داخلی کافیست با خواندن شرایط وب سایت های ایرانی فروش بلیط یک تصمیم درست بگیرید.
اما برای خرید بلیط هواپیما خارجی باید موارد بیشتری از جمله آشنایی با وب سایت های متنوع و آب و هوای مقصد نهایی بررسی کنید، به علاوه سعی کنید به هیچ عنوان بلیط هواپیمای خود را نزدیک روز های تعطیل خریداری نکنید. 
برای خرید بلیط هواپیما چه داخلی و چه خارجی تقریبا از یک تا سه ماه قبل جستجوهای خود را آغاز کنید و اگر قصد سفر با پرواز داخلی را دارید، از ساعت یک بعد از ظهر اقدام به خرید کنید، اما برای پرواز های خارجی تقریبا صبح خیلی زود بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما است. خرید بلیط هواپیما فرآیندی سخت و گاها زمان بر است، پس برای هر کاری صبور باشید تا یک خرید به صرفه کنید؛ همچنین در هنگام خرید بلیط به تمام اطلاعات حساب کاربری خود دقت کنید تا در صورتی که با مشکلی رو به رو شده و مجبور به لغو بلیط خود شدید، کمترین ضرر را از خرید خود ببرید.

 

چه زمانی قیمت بلیط هواپیما ارزان تر است؟

 

برای خرید یک بلیط ارزان باید به چه مواردی توجه کنیم؟

اینکه به دنبال قیمت بلیط هواپیما ارزان باشید، به هیچ عنوان عجیب نیست و تقریبا تمام مسافران قبل از برنامه ریزی برای سفر هوایی، سوال " چه موقع بلیط هواپیما ارزان است؟ " را از خود می پرسند. بهترین بازه زمانی خرید هر بلیط هواپیمایی 45 تا 50 روز قبل از زمان پرواز است، اما این قانون برای پرواز های خارجی میتواند بین 5 تا 6 ماه متغیر باشد، پس در هنگام خرید بلیط هواپیما به زمانی که قرار است برای خرید بلیط اقدام کنید، بسیار دقت کنید تا بتوانید در آخر یک بلیط به صرفه خریداری کنید. مواردی که باعث یک سفر خاطره انگیز و به صرفه می شود، عبارتند از:

قبل از سفر، به فکر خرید بلیط ارزان باشید

تمام ایرلاین ها در زمان مشخصی لیست قیمت بلیط های خود را در دسترس مسافران قرار میدهند. با این شرایط، مسافران برای خرید بلیط از هر سایتی به هیچ عنوان دچار ترافیک در هنگام خرید بلیط هواپیما نمی شوند. اگر شما هم خواهان بلیط های با قیمت کم هستید، حتما در مدتی قبل از خرید اصلی بلیط هواپیمای خود بررسی های لازم را آغاز کنید.

تخفیفات ویژه وب سایت های فروش بلیط را در نظر بگیرید

اگر فقط یکبار هم از وب سایت های بلیط هواپیما استفاده کرده باشید، می توانید از تخفیف ویژه کاربران استفاده کرده و یک بلیط به صرفه خریداری کنید یا میتوانید با کمی جستجوی و اطلاع از زمان تخفیفات ویژه هر وب سایت با برنامه ریزی خرید خود را انجام دهید.

بلیط چارتر بخریم یا نه؟

برای خرید هر بلیطی، چه سیستمی چه چارتری نباید دودل شوید و بسته به برنامه سفر و بودجه خود، یک انتخاب حرفه ای انجام دهید. زیرا خدمات هیچ کدام بیشتر یا کمتر نیست و هر دو خدمات یکسانی دارند.

بلیط های لحظه آخری را از دست ندهید

یکی دیگر از مناسب ترین بلیط ها، بلیط های لحظه آخری است، که شما با یک برنامه ریزی درست میتوانید آنهارا خریداری کنید. شرکت های هواپیمایی و چارتر کننده ها زمانی را برای فروش بلیط لحظه آخری اختصاص داده و مدت اندکی را برای خرید این بلیط ها در اختیار مسافران قرار می دهند. بسیاری از مسافران با خرید بلیط های لحظه آخری، هزینه بسیار کمی را برای سفر هوایی خود پرداخت کرده اند.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

خرید بلیط هواپیما در بازه زمانی صبح در بهترین حالت خود قرار دارد. به طور کلی بلیط های دوطرفه ای که رفت آنها صبح و برگشت آنها شب است، قیمت بسیار کمی دارند.

خرید بعد از تعطیلات

سعی کنید بلیط هواپیمای خود را بعد از تعطیلات خریداری کنید، زیرا در این زمان قیمت بلیط هواپیما ارزان تر است. روز های تعطیلی که گران ترین قیمت بلیط هارا دارند، عبارتند از : تعطیلات نوروز، تعطیلات تابستان، تاسوعا و عاشورا، شهادت و تولد امام ها، همیشه سعی کنید برنامه ریزی خرید بلیط هواپیمای خود را بعد از این چند روز قرار دهید.

بلیط های یک طرفه 

با اینکه همه ما میدانیم بلیط ها دوطرفه بسیار به صرفه هستند، اما در برخی مواقع میبینیم شرکت های هواپیمایی لیست قیمت های ارزان تری را برای بلیط های یکطرفه خود ارائه می دهند. با توجه به بودجه خود بلیط هواپیمای مناسبی بخرید.

نتیجه گیری

زمانی میتوانید یک بلیط ارزان خریداری کنید، که یک وب سایت فروش بلیط معتبر و ایمن انتخاب کنید. وب سایت بای بای شرایط عالی برای خرید بلیط به مسافران ارائه میدهد. خرید بلیط هواپیمای خود را به ما بسپارید و بدون نگرانی اضافی وسایل سفر خود را در چمدان بچینید.
با انتخاب وب سایت ما میتوانید به هر نقطه جهان سفر کرده و با خاطره های زیبا بازگردید، به علاوه کارشناسان ما تمام 24 ساعت روز آماده مشاوره دادن به شما هستند و در صورت به وجود آمدن هر مشکلی میتوانید با آنها مشورت کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!