قبل از خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول بخوانید

خطوط هوایی مختلف به طور متوسط روزانه 4 تا 5 پرواز مستقیم از تهران به استانبول ارائه می دهند.  پروازها هر روز از فرودگاه بین المللی امام خمینی (IKA) انجام می شوند و در فرودگاه استانبول (IST) یا فرودگاه صبیحا گوکچن (SAW) در عرض نزدیک به سه ساعت و نیم فرود می آیند. با خرید بلیط هواپیما تهران به استامبول از هواپیمایی های مختلف، تغییر چندانی در ساعت پروازها در تمام طول سال رخ نمی دهد.  با این حال ممکن است برخی تفاوت های جزئی در ساعات حرکت وجود داشته باشد.

چرا پرواز به استامبول جزو مقاصد محبوب ما ایرانی ها است؟

استانبول به عنوان یک مقصد گردشگری بسیار محبوب با تاریخ هزاران ساله خود، لحظات فراموش نشدنی را برای میلیون ها گردشگری که هر ساله از این شهر بازدید می کنند، ارائه می دهد.  این کلان شهر باشکوه که با دیدنی های همچون گوهر طبیعی خود همراه با میراث تاریخی و کاخ های باشکوه صدها ساله خود می درخشد، واقعاً زیبایی افسانه ای در کنار بستر رودخانه شگفت انگیزی دارد که در آن جریان دارد.
 استانبول در تمام طول روز پر از زندگی بی وقفه در سایه آسمان خراش های غول پیکر است که در شب ها به صورت رنگارنگ روشن می شوند.  آثار باشکوه بی‌شماری در شبه ‌جزیره تاریخی، از جمله کاخ توپکاپی و موزه ایاصوفیه هم بینشی از گذشته ارائه می‌ کنند و هم همچنان به شهر خدمت می ‌کنند و اهمیت خود را در دنیای امروز حفظ می ‌کنند.  دیدن آثار شگفت انگیز در این منطقه و بازدید از مکان های بسیار ارزشمند مانند مسجد سلطان احمد (آبی) و آب انبار باسیلیکا را فراموش نکنید، در طول بازدید خود از این شهر باشکوه، در فضای اصیل بازار بزرگ آن خرید کنید.

فرودگاه استانبول

استانبول میزبان دو فرودگاه بین المللی برای پاسخگویی به تقاضای بالا در ترافیک هوایی است: فرودگاه استانبول (IST) در دوبخش، قسمت اروپایی و فرودگاه استانبول Sabiha Gökçen (SAW) در قسمت آناتولی واقع شده است. مسافرانی که از خطوط مختلف بلیط هواپیما تهران به استانبول را خریداری نموده اند، می توانند از بین این دو فرودگاه، نقطه ورود خود را با توجه به هدف سفر خود انتخاب کنند.

حمل و نقل از فرودگاه استانبول (IST) به مرکز شهر

استانبول دو قاره را در بر می گیرد و فرودگاه جدید استانبول (IST) که در قاره اروپا در حدود 35 کیلومتری مرکز شهر استانبول قرار دارد،  بسیاری از گزینه های حمل و نقل از فرودگاه استانبول به شهر را در بر می گیرند تا مهمانان ما از آنها بهره مند شوند.
کسانی که به یک دنبال حمل‌ ونقل عمومی مقرون ‌به‌ صرفه هستند، می‌توانند با خدمات اتوبوس IETT و Havaist به نقاط زیادی در شهر برسند.  اگر می خواهید در عرض نیم ساعت به شهر برسید، خدمات تاکسی خارج از ترمینال های داخلی و بین المللی حدود 100 لیر است. اگر به دنبال سفری آرام تر هستید، شرکت اجاره خودرو نیز در دسترس است و به راحتی می توانید خودروی مناسب خود را برای رفت و آمد در شهر خریداری کنید.

حمل و نقل از فرودگاه سابیها گوکچن استانبول (SAW) به مرکز شهر

اگر بلیط هواپیما تهران به استانبول را خریداری نمودید و به این شهر زیبا سفر نمودید، می‌توانید سوار اتوبوس‌های شهری به شماره KM22 شوید که از فرودگاه صبیحا گوکچن (SAW) استانبول حرکت می‌ کنند و به ایستگاه متروی کارتال می‌ روند.  
کسانی که ترجیح می دهند از اتوبوس های شهری استفاده کنند می توانند سوار اتوبوس شماره E-11 شوند که در هر ایستگاه بزرگراه E5 به سمت Kadıköy  می رود یا با اتوبوس سریع السیر شماره E-11 برای حمل و نقل سریع به Kadıköy بروند. 
 مسافرانی که به سمت اروپا سفر می کنند می توانند از اتوبوس شماره E-3 به مقصد 4th Levent و SG-2 به مقصد تکسیم استفاده کنند.

بهترین مکان های دیدنی استانبول

با خرید بلیط تهران به استامبول می توانید از مکان های دیدنی زیر بازدید کنید:

مسجد ایاصوفیه

گفته می شود هنگامی که امپراتور بیزانس، ژوستینیانوس برای اولین بار در سال 536 بعد از میلاد مسیح وارد کلیسای تمام شده خود شد، فریاد زد: "جلال خدایا که شایسته چنین قضاوتی شده ام. ای سلیمان، من از تو پیشی گرفتم!"
 ایاصوفیه (به ترکی ایا صوفیه) بیانیه هولناک امپراتور به جهان از ثروت و توانایی فنی امپراتوری خود بود.
از تبدیل آن به مسجد پس از فتح قسطنطنیه توسط ارتش عثمانی گرفته، تا تبدیل بیشتر آن به موزه در قرن بیستم و تبدیل مجدد آن به مسجدی فعال در سال 2020، ایاصوفیه یکی از ارزشمند ترین بناهای دیدنی استانبول باقی مانده است.

کاخ توپکاپی (Topkapı Sarayı)

این کاخ باشکوه در کنار تنگه بسفر اولین بار توسط مهمت فاتح در قرن پانزدهم ساخته شد و محل زندگی و حکومت سلاطین امپراتوری عثمانی بود. این مجموعه وسیع نمایشی خیره کننده از هنر اسلامی، با حیاط‌های مجلل است که با کاشی ‌کاری‌های پیچیده رنگ ‌آمیزی دستی پوشانده شده‌ اند و اتاق‌هایی با تزئینات مجلل را که همگی با دیوارها و برج‌های نقوش‌ دار محصور شده‌ اند به هم متصل می ‌کنند.
یکی از نقاط بسیاربرجسته و محبوب ترین آنها در شهر استامبول که با خرید اینترنتی بلیط تهران به استامبول می توانید از آن دیدن کنید، مجتمع حرم است (جایی که بسیاری از کنیزان و فرزندان سلطان روزهای خود را در آن می گذرانند).  صحن دوم، جایی است که شما می‌توانید در میان آشپزخانه‌ های کاخ بزرگ قدم بزنید و در فضای داخلی خیره‌ کننده اتاق شورای امپراتوری بایستید. صحن سوم در اینجا شامل اتاق های خصوصی سلطان بود.
بارگاه سوم همچنین مجموعه ای چشمگیر از یادگارهای حضرت محمد را در اتاق نگهبانی مقدس به نمایش می گذارد و خانه خزانه داری امپراتوری است، جایی که با انباری از اشیاء طلایی درخشان و جواهرات گرانبها از شما پذیرایی می کند.

آب انبار زیرزمینی باسیلیکا سیسترن

آب انبار باسیلیکا یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری استانبول است. این تالار زیرزمینی عظیم و کاخ مانند که توسط 336 ستون در 12 ردیف پشتیبانی می‌شود، زمانی منبع آب امپراتوری امپراتوران بیزانسی را ذخیره می‌کرد. این پروژه توسط کنستانتین کبیر آغاز شد اما توسط امپراتور ژوستینیانوس در قرن ششم به پایان رسید.
بسیاری از ستون های مورد استفاده در ساخت و ساز از سازه های کلاسیک قبلی بازیابی شده اند و دارای حکاکی های تزئینی بسیار زیبایی هستند. معروف ترین آنها پایه ستون های معروف به سنگ های مدوسا در گوشه شمال غربی با کنده کاری های سر مدوسا است.

هیپودروم

هیپودروم باستانی توسط سپتیمیوس سوروس در سال 203 میلادی آغاز شد و توسط کنستانتین کبیر در سال 330 میلادی تکمیل شد. با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول امکان بازدید از این اثر تاریخی را خواهید داشت.
اینجا مرکز زندگی عمومی بیزانس و صحنه بازی های باشکوه و ارابه دوانی و همچنین درگیری های گروهی بود. امروزه چیز زیادی از هیپودروم برای دیدن ، به جز بخش کوچکی از دیوارهای گالری در ضلع جنوبی باقی نمانده است . در ضلع شمال غربی یک فواره قرار دارد که توسط امپراتور آلمان ویلیام دوم در سال 1898 به سلطان عثمانی هدیه شده است.
اگر همراه با خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول تورهای گردشگری به این شهر را خریداری می کنید فرمواش نکنید که از سه اثر باستانی این شهر که به سمت جنوب غربی می‌روند دیدن کنید. این سه اثر باستانی عبارتند از: 

ابلیسک مصری به ارتفاع 20 متر (از هلیوپولیس)

یک ابلیسک سنگی که در ابتدا با پوشش برنزی با روکش طلا پوشانده شده بود تا اینکه توسط سربازان چهارمین جنگ صلیبی در سال 1204 به سرقت رفتند.

موزه باستان شناسی استانبول

این مجموعه موزه مهم، تنها با دور شدن از کاخ توپکاپی به راحتی قابل بازدید است. این موزه مجموعه ‌ای از آثار باستانی از ترکیه و سراسر خاورمیانه را گرد هم می‌آورد که گستره وسیعی از تاریخ این منطقه را در بر می ‌گیرد.
در این مجموعه موزه سه بخش مجزا وجود دارد که هر کدام ارزش بازدید دارند. موزه شرق باستان مجموعه ‌ای را به نمایش می‌گذارد که بر هنر و میراث پیش از اسلام خاورمیانه متمرکز است.
موزه اصلی باستان‌ شناسی مجسمه‌ها و مقبره‌هایی را ، از جمله تابوت‌های معروف صیدا، لبنان  را در خود جای داده است که توسط معمار عثمانی عثمان حمدی بیگ کشف شده‌اند. 
 همچنین در اینجا، اتاق نمایشگاه استانبول را در گذر زمان خواهید دید که به شما کمک می کند تاریخ وسیع و حماسی شهر را تجسم کنید.

غرفه کاشی ‌کاری 

سومین ساختمان موزه، غرفه کاشی ‌کاری است که توسط مهمت فاتح ساخته شده است و طیف وسیعی از هنر سرامیک را در خود جای داده است.

بازار بزرگ (کاپالی چارسی)

برای بسیاری از مسافرانی که بلیط هواپیما تهران به استامبول را می خرند، گشت و گذار در استانبول به همان اندازه که خرید، بازدید از موزه ها و جاذبه های تاریخی جذاب است، لذت بخش است. بازار بزرگ جایی است که همه به آنجا می آیند.
این بازار بزرگ سرپوشیده اساساً اولین مرکز خرید جهان است که یک محله کامل شهر را در بر می گیرد و با دیوارهای ضخیم بین مسجد نوروسمانیه و مسجد بیازیت احاطه شده است.
ورود به بازار از طریق یکی از 11 دروازه است که از آنجا هزارتوی مسیرهای طاق‌دار با مغازه‌ها و غرفه‌هایی که هر سوغات و صنایع دستی ترکیه را که می‌توانید تصور کنید به فروش می‌رسانند، این منطقه را پوشانده است.

 

قبل از خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول بخوانید

 

تاثیر بیماری  COVID-19 بر پروازهای تهران به استانبول

هم زمان با شیوع بیماری کرونا بسیاری از پروازهای تهران به استانبول لغو شدند و شرکت های هواپیمایی آسیب زیادی دیند زیرا استانبول همواره مقصد محبوبی برای همه مسافران ایرانی بوده و بلیط هواپیما تهران به استانبول از پرفروش ترین بلیط ها بوده است.
 با استفاده از بلیط هواپیما تهران به استانبول، در صورت لغو پرواز هنگام سفر به ترکیه در دوران کرونا بازپرداخت وجه بلیط یا گزینه رزرو مجدد (بدون هزینه) برای شما تضمین می شود.  

چگونه می توانیم ارزان ترین قیمت را برای بلیط هواپیما تهران به استانبول پیدا کنیم؟

شما می توانید با استفاده از نرم افزارهای جستجوی بلیط برای یافتن مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما تهران به استانبول  استفاده کنید.  موتور جستجوی این نرم افزارها با در نظر گرفتن ترکیبی از خطوط هوایی، توقفگاه‌ها، پروازهای مستقیم و همچنین معیارهای مختلف سفر به ما این امکان را می‌دهد تا بهترین قیمت را در بهترین شرایط به مشتریان خود ارائه دهیم.

محبوب ترین ماه برای خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول

 محبوب ترین ماه ها برای پرواز از تهران به استانبول عبارتند از: 
-    آگوست
-     سپتامبر 
-     جولای
یافتن بهترین زمان سال برای بازدید از استانبول از تهران واقعاً به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. قیمت بلیط هواپیما تهران به استانبول یکی از معیارهای اصلی است. وقتی صحبت از محبوبیت به میان می‌آید، بر اساس جستجوهای مشتریان ، ماه سپتامبر را بهترین ماه برای پرواز از تهران به استانبول در نظر می گیریم  و پس از آن ماه مارس و آگوست قرار دارند.  
اگر ترجیح می دهید از فصل شلوغی پروازها دوری کنید و از شلوغی دور شوید، ماه های ژانویه، نوامبر و فوریه ماه هایی هستند که تقاضای کمتری برای بلیط هواپیما تهران به استانبول وجود دارد.

مدت زمان پرواز بلیط هواپیما تهران به استانبول چقدر است؟

مدت زمان پرواز از تهران به استانبول معمولاً برای پروازهای این مسیر (که ممکن است در یک یا چند تا از شهرهای دیگر بین آن با میانگین فاصله 2087 کیلومتر توقف داشته باشد) به طور میانگین 03:29 ساعت است.

آب و هوای استانبول نسبت به تهران چگونه است؟

متوسط دما در تهران در فصل تابستان 40.26 درجه ، با بارندگی در حدود 1.6 میلی متر است. قابل توجه است که دمای استانبول در فصل گرما به 32.95 با میانگین 5.3 میلی متر بارندگی می رسد.  با این حال، در فصل زمستان، شاخص های آب و هوا در استانبول حدود 0.3 - درجه را نشان می دهد، در حالی که میانگین 4.46 - درجه در تهران گزارش شده است.  در فصل زمستان، تهران می تواند 3.0 میلی متر بارندگی را ثبت کند، در حالی که استانبول به طور متوسط 9.0 میلی متر بارندگی دارد.

کدام فرودگاه ها بین تهران و استانبول پرواز دارند؟

رایج ترین مسیر از تهران به استانبول مسیر هواپیمای تهران به استانبول از فرودگاه بین المللی امام خمینی (IKA) به فرودگاه استانبول (IST) است. خطوط هوایی روزانه در این مسیر پروازهای گوناگونی را در ساعات مختلف روز انجام می دهند.
بیشتر خطوط هواپیمایی پروازهای تهران به استانبول بین فرودگاه بین المللی امام خمینی (IKA) به فرودگاه بین المللی استانبول آتاتورک حوالیمانی (ISL) را انجام می دهند. 
خطوط هوایی می توانند قیمت بلیط های تهران به استانبول را بر اساس روز و ساعتی که تصمیم به رزرو پرواز خود دارید، تنظیم کنند. داده‌های بدست آمده از تمام خطوط هوایی نشان می دهند که روزهای سه ‌شنبه‌، چهارشنبه‌ و شنبه‌ها اغلب بهترین روزها برای رزرو پرواز هستند.  اگر می‌خواهید بیشتر در این باره بدانید، مقاله ما را درباره بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما تهذان به استانبول بخوانید.

بلیط لحظه آخری ارزان تهران به استانبول

آیا به دنبال پرواز ارزان قیمت لحظه آخری تهران به استامبول برای تعطیلات آخر هفته هستید؟  
معمولا اگر در زمان خاصی قصد ندارید در استانبول باشید، بلیط های آخر هفته از تهران به استانبول بهترین گزینه برای شماست که پرواز لحظه آخری و پروازهای ارزان آخر هفته را نشان می دهند.
اگر برای سفر کاری یا تفریحی به استانبول می روید فرقی ندارد، شما نباید بازدید از بهترین مکان های دیدنی استانبول را از دست بدهید. 
با خرید بلیط هواپیما تهران به استامبول از سایت بای بای بهترین تجربه را از سفر خارجی خود داشته باشید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!