چه فصلی بلیط هواپیما مشهد به شیراز را بخریم تا از جاذبه های گردشگری شیراز لذت ببریم؟

یکی از قدیمی ‌ترین و زیباترین شهرهای ایران شیراز است که در جنوب ایران و در مرکز استان فارس قرار گرفته است. شیراز که دارای فرهنگ و تمدن غنی و چندین ساله است بسیاری از توریست ها و گردشگران ایرانی و خارجی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند و تعدادی زیادی هرساله با خرید بلیط هواپیما مشهد به شیراز به انجا می ‌روند تا از این شهر تماشایی و بسیار زیبا دیدن کنند. 

چرا پرواز مشهد به شیراز بسیار پر فروش است؟

مرکز استان فارس  شیراز است.  شهر شیراز از شمال به مرودشت و اردکان، از جنوب به فیروز آباد، فراشبند، جهرم و فسا، از غرب به ممسنی و کازرون و از شرق به استهبان، نیریز و ارسنجان می‌رسد. شیراز جزو پر جمعیت ترین شهرهای ایران است که با جمعیت یک و نیم میلیون نفری پنجمین شهر ایران از لحاظ جمعیت شناخته شده است. مسافت بین شهر مشهد و شیراز زیاد است. اگرچه قطارهای درجه یک از همه شهرهای ایران به شهر مقدس مشهد می روند، اما اغلب مسافران ترجیح می دهند با خرید بلیط هواپیما مشهد به شیراز در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنند و دقیقا به همین علت است که بلیط هواپیما مشهد به شیراز جز پرفروش ترین بلیط های هواپیمایی هست. 
اکنون که به طور خلاصه با شیراز آشنا شدید می توانید با خرید بلیط مشهد به شیراز به این شهر جذاب و دیدنی سفر کنید واز تمام جاذبه های شیراز و آب و هوای دلپذیرش لذت ببرید. پس یک سفر خوب وبه یاد ماندنی را با خرید یک بلیط هواپیما مشهد به شیراز تجربه کنید.
هنگامی که یک بلیط هواپیما مشهد به شیراز را خریداری کردید، با رفتن به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد که در مشهد است  آماده یک سفر راحت شوید و از این  فرودگاه از طریق هواپیما به سمت فرودگاه شهید دستغیب شیراز حرکت کنید. 
شما می‌توانید بلیط های هواپیمای خود را از دو طريق خریداری کنید.
-     خرید بلیط سیستمی و 
-    خرید بلیط چارتری. 

خرید بلیط هواپیما مشهد به شیراز با بلیط چارتر

شاید کلمه چارتر را شنیده باشید این کلمه از اصطلاحاتی است که برای پرواز استفاده می‌شود در واقع کلمه چارتر در صنعت گردشگری به معنی دربست یا در اختیار گرفتن و اجاره کردن بخشی از هواپیما یا تمام صندلی های هواپیما است. 
البته این کلمه برای دیگر وسایل نقلیه هم استفاده می‌ شود و می ‌توان بخشی از یک اتوبوس یا قطار را هم اجاره کرد و در اختیار گرفت. 
البته می‌توان بخشی یا تمام اتاق های یک هتل را هم چارتر کرد. برای طی کردن روند چارتر کردن بلیط پرواز باید از طریق، شرکت یا آژانس مسافرتی درخواست کننده  تقاضا کرد که به صورت دوره ای یا سالیانه و در زمان های خاصی، با چارتر کردن انجام می شود. 
با در اختیار گرفتن تعدادی از صندلی های هواپیما و یا همه صندلی های هواپیما می ‌توانید بلیط های ارزان تری نسبت به بلیط سیستمی خریداری کنید.
به یاد داشته باشید که همیشه علتی پشت هر ارزانی است و در ازای بلیط های ارزان تر چارتری شانس بازپس گرفتن هزینه بلیط در صورت کنسلی برنامه سفر و یا تغییر تاریخ سفر را از دست می دهید.
تمام ایرلاین‌ها وشرکت هواپیمایی چارتردهنده و آژانس مسافرتی یا شرکت های خدمات مسافرتی چارترکننده هستند. چارتر کننده این وظيفه را دارد که لیست قیمت بلیط چارتر را تعیین کند. 
در پروازهای چارتر بلیط هواپیما مشهد به شیراز قیمت بلیط برای تمامی افراد بالای دو سال به صورت یکسان عرضه می شود و چارتر کننده فقط مسئول فروش این صندلی ها است. 
چارتر کننده وظیفه دارد که طبق قراردادی که بین این دو بسته شده است، تمام صندلی یا بخشی از صندلی های  یک هواپیما را چارتر کند و اگر نتواند این کار را انجام دهد باید مبلغ اجاره کردن صندلی های هواپیما را که برعهده گرفته است را پرداخت کند. 
بر همین اساس تمام چارترگنندگان پرواز مشهد به شیراز در زمانی که به پرواز نزدیک می‌ شوند، به اصطلاح بلیط های لحظه آخری را با تخفیفات ویژه به فروش می ‌رسانند.
قیمت یک بلیط چارتر هواپیما مشهد به شیراز به عوامل مختلفی، مثل تغییرات زیادی که در سال اتفاق می افتد و یا تغیر در برنامه پرواز بستگی دارد.
 مثلا در فصل های پر مسافرت بلیط ها گران تر است و در فصلهای کم مسافرت بلیط ها ارزان تر هستند یا در شرایط آب وهوای مناسب قیمت  خرید بلیط هواپیمای مشهد به شیراز افزایش می‌یابد و در مواقعی که شرایط آب وهوا مناسب نیست قیمت بلیط این سفر هم کاهش می‌یابد. پس قیمت بلیط های چارتری همواره متغییر است تا بازار خود را از دست ندهند. 

خرید بلیط هواپیما مشهد به شیراز با بلیط هواپیما سیستمی

بلیط هواپیما مشهد به شیراز سیستمی کلمه مقابل بلیط چارتر است که به وسیله شرکت هواپیمایی مربوطه و یا  به صورت مستقیم در اختیار مشتریان و آژانس های مسافرتی قرار می‌ گیرد. 
بلیط سیستمی هواپیما مشهد به شیراز یک برنامه از پیش تعیین شده از پروازهای منظم یک شرکت هواپیمایی (ایرلاین)  که در طول سال وجود دارد و  تغییر قیمت زیادی ندارد را ارائه می کند، و به عواملی  مثل تعطیلات خاص یا مناسبت های ملی و مذهبی و یا حتی تغییر ساعت پرواز در یک روز بستگی دارد که باعث افزایش و یا کاهش نرخ بلیط سیستمی می شود.

فرق میان بلیط هواپیما سیستمی مشهد به شیراز و بلیط چارتری مشهد به شیراز چیست؟ 

در بلیط سیستمی مشهد به شیراز اگر صندلی های هواپیما خالی بماند مسؤلیت آن در هر پرواز متوجه خود شرکت هواپیمایی یا ایرلاین است و شرایط و قوانین کنسلی و تغییر تاریخ/ ساعت پرواز در این  بلیط ها  بر طبق قوانین هواپیمایی کشوری و ایرلاین مربوطه امکان پذیراست.
در بلیط سیستمی هواپیما مشهد به شیراز مسافران می توانند پرواز را برای خود از قبل رزرو کنند  تا هنگامی که  نیاز به تغییر در برنامه سفر خود دارند بتوانند بدون پرداخت هزینه اضافی آن را تغییر دهند.
در بلیط سیستمی اگر بخواهید بلیط را کنسل کنید فقط جریمه آن کسر میشود و مابقی هزینه را می توان پس گرفت و یا استرداد نمود.

بهترین راه سفر از مشهد به شیراز

اگر قصد دارید از مشهد به شیراز بروید به خاطر مسافت زیادی که بین این دو شهر است بهتر است با هواپیما سفر کنید و از این سفر لذت ببرید. با خرید یک بلیط هواپیما مشهد به شیراز می توان بر فراز کوه های شیراز پرواز کرد و این شهر زیبا را از بالا دید. 
این شهر زیبا بین رشته کوه ها محصور شده و از همه جهات در بین رشته های مختلفی قرار دارد.

بهترین فصل برای خرید بلیط هواپیما مشهد به شیراز

شیراز تقریبا شهری چهار فصل است اما بهترین زمان برای سفر کردن به شیراز فصل بهار است. سفر به شیراز در بهار به دلیل آب وهوای بهاری دل انگیزش، نسیم خنک و آفتاب زیبا و طبیعی که دارد بسیاری از گردشگران را جذب خود کرده است تا به این شهر زیبا که در نیم کره جنوبی ایران قرار دارد سفر کنند.
از آنجایی که فقلط فصل بهار فصل شلوغ و پر مسافرتی است بلیط هواپیما مشهد به شیراز در فصل های دیگر سال پیش فروش می‌ شوند و شما می‌توانید زودتر برای خرید بلیط هواپیما مشهد به شیراز اقدام کنید. 
 البته بلیط های پیش فروش شده را می توانيد به قیمت ارزان ‌تری خریداری کنید و این کار برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود تا بتوانید در بهار به این شهر زیبا سفر کنید

نوع کلاس پروازی

نوع کلاس پروازی به این معنی است که زمانی که شما یک بلیط هواپیما مشهد به شیراز را  تهیه کردید در پرواز خدمات و امکاناتی به  مسافران ارائه شود که برعهده ایرلاین‌ها است. 

بلیط لحظه آخری مشهد به شیراز 

اگر به فصل بهار نزدیک شدید و متوجه شدید که در آغاز سال جدید وقت کافی برایتان وجود دارد که بتوانید به یک سفر بروید، اما  نتوانستید بلیط های هواپیما مشهد به شیراز را از قبل بخرید می‌توانید بلیط های هواپیما مشهد به شیراز را در لحظه آخر که به اصطلاح بلیط لحظه آخری نام دارند و ارزان تر هستند تهیه کنید. پس نگران نباشید و با خاطری آسوده با تهیه بلیط هواپیما مشهد به شیراز خود را برای یک سفر جذاب آماده کنید. 

خرید بلیط هواپیما مشهد به شیراز در روزهای میانی هفته

اگر قصد دارید که از مشهد به شیراز بروید می‌توانید در روزهای میانی هفته مسافرت کنید. زیرا در روزهای پایانی هفته قیمت بلیط هواپیما افزایش پیدا می کند و بلیط ها گران تر می‌شوند پس بهتر است که  مسافرت خود را از وسط هفته شروع کنید و از روزهای پیک پرواز و مسافرت تا حدی برای ارزان تر بودن بلیط  فاصله بگیرید.

انتخاب  بلیط هواپیما مشهد به شیراز در پروازهای توقف دار 

یکی از دلایل دیگری که باعث می شود شما بتوانید یک بلیط مقرون به صرفه بخرید، استفاده از پروازهای توقف دار است، زیرا ارزان تر و مقرون به صرفه تر از پروازهای بدون توقف هستند. 
 پس اگر تمایل به خرید بلیط هواپیما مشهد به شیراز با قیمت مناسب را دارید حتما یک بلیط توقف دار را خریداری کنید و با پرداخت هزینه کمتری از سفر به این شهر زیبا لذت ببرید.

چه فصلی بلیط هواپیما مشهد به شیراز را بخریم تا از جاذبه های گردشگری شیراز لذت ببریم؟

مکان های دیدنی شیراز

شیراز مکان های دیدنی زیادی دارد که می‌توانید با سفر کردن به این شهر زیبا از جاذبه های گردشگری و تماشایی آن دیدن کنید و سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید. در اینجا به چند مورد از این جاذبه ها اشاره می‌کنیم. 

حافظیه 

حافظیه یا آرامگاه حافظ در شمال شیراز و جنوب دروازه قرآن قرار دارد و در یکی قبرستان های شیراز به نام خاک مصلی قرار گرفته است. سبک معماری حافظیه، سبک هخامنشیان و زندیان است. این بنا حدود دو هکتار است که دارای تالار ها و صحن های جدا از یکدیگر است. 

سعدیه

یکی دیگر از جاذبه های شهر شیراز سعدیه است که مدفن این شاعر بزرگ و گران قدر است. سعدیه در انتهای خیابان بوستان ونزدیک به باغ دلگشا قرار گرفته است. سعدیه در بیست آبان سال 1353  جزو آثار  ملی ایران به ثبت رسیده است. 

شاه چراغ

شاه چراغ در دوران اتابکان فارس و در قرن ششم هجری ساخته شده است. شاه چراغ برادر امام هشتم شیعیان است که مردم ارادت خاصی به این آرامگاه دارند. شاه چراغ بعد از زلزله شیراز ویران شد اما اهالی دوباره آن را مرمت وبازسازی کردند. مردم برای گرفتن حاجت به این آرامگاه می روند. این بنا مزین به کاشی‌ کاری و آینه کاری های زیبا است که با خطوط زیبای عربی وفارسی نوشته شده است. 

دروازه قرآن

کمتر کسی پیدا می‌شود که دروازه قرآن شیراز را نشناسد. این دروازه در شمال شرقی شیراز واقع شده وبین دو کوه چهل مقام وبابا کوهی قرار دارد. این دروازه در واقع خروجی شیراز به مرودشت است. برای بازدید از این جاذبه گردشگری می توانید بلیط هواپیما مشهد به شیراز را به صورت آنلاین از سایت ما خریداری کنید. 

آرامگاه خواجوی کرمانی

یکی دیگر از شاعران بزرگ نامدار که در این شهر زیبا دفن شده است خواجوی کرمانی است این آرامگاه در شمال شهر شیراز وابتدای جاده شیراز - اصفهان در دامنه کوه صبوی قرار گرفته است. این آرامگاه چشم انداز زیبایی به سمت دروازه قرآن دارد و چشمه رکن آباد از کنار آن می‌گذرد. 

باغ نارنجستان

باغ نارنجستان که به باغ قوام معروف است. در حکومت ناصرالدین شاه به دستور  علی محمد خان ساخته شده است. مساحت این باغ 3500 و زیر بنای ان 940 متر مربع است. این بنا در ضلع جنوبی سردری دارد که به سمت هشتی باز می شود و از طریق دو راهروی قرینه  به سمت حیاط هدایت می‌شود. این بنا دارای تالار آیینه، ستون های مرمری، تالار شاه نشین و اتاق هایی است که همه کاشی‌ کاری های زیبا ومنبت کاری شده هستند. 

باغ ارم

یکی از باغ های قدیمی شهر شیراز است اما مشخص نشده که چه زمانی و به دست چه کسی ساخته شده است. اما در سفرنامه‌ها و کتاب‌هایی که در قرن دهم و یازدهم هجری نوشته شده است از این باغ یاد شده است. 

باغ دلگشا 

یکی دیگر از باغ های قدیمی این شهر است که در ناحيه آرامگاه سعدی قرار گرفته است و در دوره  ساسانی بنا شده است و در دوران قاجار  عمارت هایی در آن بنا شده است. 

حمام وکیل

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی شیراز حمام وکیل است که یکی از یادگاری های کریم خان زند است. این بنا در مرکز شهر قرار دارد و نزدیک بناهای دیگر مثل مسجد وکیل و بازار وکیل قرار گرفته است.

مسجد وکیل

مسجد وکیل هم جزو بناهای کریم خان زند است که در  نزدیکی بازار وکیل و حمام وکیل قرار دارد. این بنای زیبا دارای سبک معماری ویژه ای است که  دارای دو ایوان و شبستان جنوبی وشرقی است. 

عمارت شاپوری

عمارت شاپوری در خیابان انوری و روبه روی خیابان اهلی قرار دارد. یکی از بزرگترین معماران شیراز این عمارت را در سال 1310 تا 1315 ساخته است و مالک آن یکی از تاجران بزرگ شیراز بنام عبدالصاحب شاپوری است. 

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!