قوانین و نکات تغییر و استرداد بلیط هواپیما

استرداد بلیط هواپیما یکی از اتفاقاتی ست که ممکن است برای هر مسافری با هر دلیل رخ دهد، در نتیجه همین دلایل مسافر به ناگاه با شرایطی مواجه می شود که باید علاوه بر باز کردن دوباره تمام چمدان های خود، اطلاعات استرداد و تغییر بلیط هواپیما را نیز بررسی کند.
برای استرداد و تغییر بلیط هواپیما، قوانین و نکات فراوانی وجود دارد، که هر شخصی باید آنهارا به خوبی مطالعه کرده و با توجه به حق و حقوق خود و ایرلاین ها اقدام به کنسلی یا تغییر بلیط هواپیمای خود نماید، به همین ترتیب و با توجه به نوع بلیط خریداری شده خود میتواند مبلغ پرداختی را پس گیرد. در این مقاله قصد داریم شمارا با شرایط استرداد و تغییر بلیط هواپیما آشنا کرده و پاسخ تمام سوالات شمارا به صورت کامل بدهیم. به علاوه، با خواندن مقاله " آیا خرید بلیط کنسلی هواپیما امکان پذیر است؟ " در کنار کسب اطلاعات بیشتر با آسان ترین راه ها برای خرید دوباره یا استرداد بلیط هواپیمای خود آشنا شوید.

قوانین استرداد بلیط هواپیما

گاهی در کنار انجام اقدامات کنسلی بلیط هواپیما میتوانید بخشی از پول بلیط هواپیمای خود را استرداد کنید مثلا اگر برنامه سفر خود را کاملا با دقت انجام داده بوده اید و حتی برای خود بلیط هواپیما تهران به کیش را خریدید، اما برحسب شرایطی مجبور به کنسلی آن شدید، ابتدا با خواندن اطلاعات موجود در سایت میتوانید هزینه بلیط خود را استرداد کنید، همین امر باعث می شود کمتر دچار ضرر خرید بلیط هواپیما شده و حداقل برای سفر بعدی خود، برنامه ریزی حرفه ای تری انجام دهید. 
اگر اقدامات قبلی خرید بلیط خود را نیز در گذشته به خوبی انجام داده باشید، اکنون برای استرداد آن مزیت های فروانی شامل شما میشود که می توانید بخشی از پول خود را به راحتی پس بگیرید. این شرایط به نوع بلیطی که خریداری کرده اید، یعنی بلیط های سیستمی و چارتری خلاصه می شود. بلیط های سیستمی به جز در موارد خاصی قابل استرداد هستند، درصد جریمه و امکانات بازگشت پول نیز بر اساس کلاس نرخی و کلاس پروازی بلیط های هواپیما، متغیر است. در مقابل، این بلیط های چارتری هستند که عموما غیر قابل استرداد اند و شخص مسافر تقریبا هیچ هزینه ای را دریافت نخواهد کرد.
به علاوه، شما میتوانید برای دریافت سریع تر پول خود با پشتیبانان بلیط سیستمی تماس بگیرید و کارهای کنسلی بلیط خود را هوشمندانه تر پیش ببرید.

قوانین و نکات تغییر بلیط هواپیما داخلی

قوانین کنسلی بلیط هواپیما داخلی و خارجی کاملا مجزا از هم می باشد. یعنی شما با کمی تحقیق و بررسی برروی بلیط هواپیما داخلی مورد نظر خود به راحتی می توانید مبلغ پرداختی را استرداد کنید. هر ایرلاینی اطلاعات کنسلی بلیط هواپیمای مسافر را در سامانه خرید خود قرار داده است و مسافری که قصد کنسلی بلیط خود را داشته باشد ابتدا باید به مطالعه اطلاعات موجود در سایت بپردازد و همین اطلاعات قطعا به شما کمک زیادی خواهد کرد.
مبلغ کنسلی بلیط هواپیما تنها به کارت پرداخت کننده، مسترد می گردد، در هرکاری سعی کنید با دقت اقدامات لازم را انجام دهید تا بعدها پشیمان نشوید.

قوانین و نکات تغییر بلیط هواپیما خارجی

قوانین تغییر و استرداد بلیط هواپیما، تمام پرواز های خارجی در وب سایت همه ایرلاین ها موجود است، البته به جز بلیط هایی که شما به صورت حضوری یا اینترنتی خریداری میکنید! حتی در هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی خود نیز حتما تمام اطلاعات را مطالعه کرده و در صورت ایجاد سوال با پشتیبانان سایت صحبت کنید تا خریدی امن داشته باشید. 
لازم بذکر است اگر شخص مسافری که بلیط هواپیمای خود را به صورت رفت و برگشت خریداری کرده باشد، قصد استرداد آنرا نماید. هزینه استردادی همیشه با کسر مسیر یک طرفه و با بالاترین نرخ موجود در آن کابین محاسبه می گردد. به علاوه در صورت مشاهده No Show در مسیر دوم، هزینه آن نیز محاسبه می شود. شاید برایتان سوال به وجود آید، منظور از هزینه Now Show چیست؟ این هزینه به معنای این است که، اگرچه مسافر رزرو خود را حفظ کرده، ولی در زمان و ساعت مقرر شده روی بلیط خود، نزد کانتر پذیرش حضور پیدا نکرده است و همین منجر به اضافه شدن هزینه No Show شده است! 
فراموش نکنید، برای تغییر و کنسلی بلیط هواپیما پرواز خارجی، معمولا شما بین 24 الی 48 ساعت مهلت کنسل کردن رزرو خود را دارید و در صورتی که در بیشتر از زمان مقرر شده اقدام به هرگونه فرآیند تغییر و کنسلی نمایید، همه اینها به هزینه مربوطه ای منجر می گردد.

مبلغ استرداد شده چه زمانی به حساب مسافر باز میگردد؟

اگر بلیط خود را از وب سایت ما خریداری کرده باشید، دیگر نیازی به نگرانی برای زمان برگشت هزینه کنسلی بلیط خود نخواهید داشت و هزینه مورد نظر پس از کسر جریمه استرداد که توسط ایرلاین یا چارتر کننده تعیین شده است به حساب کاربری شما برگشت داده خواهد شد. 
به علاوه، شما میتوانید با مراجعه به بخش اطلاعات حساب کاربری خود و خواندن شرایط برگشت هزینه بلیط هواپیما خود اقدامات مورد نظر را انجام دهید.

آیا میتوان بلیط هواپیما را به شخص دیگر داد؟

متاسفانه هیچ قانونی برای اینکه بتوان بلیط هواپیما را به شخص دیگر منتقل کرد وجود ندارد و تنها فردی که بلیط به نامش صادرشده است میتواند از آن استفاده کرده و سوار هواپیما مورد نظر شود. اما در وب سایت ما میتوانید با هزینه کنسلی بلیط استرداد کرده خود، آنرا بار دیگر و به نام فرد دیگر تهیه کنید. اما پیشنهاد ما به شما این است قبل از این کار حتما از موجودی بلیط ها اطلاع حاصل نمایید و سپس اقدام به استرداد بلیط خود کنید.
تمام این فرآیند ها میتوان ساده تر پیش روند اگر شما قبل از هرکاری اطلاعات لازم را مطالعه کنید و ندانسته اقدام نکنید. 

آیا میتوان بلیط هواپیمارا تعویض کرد؟

بعضی اوقات ممکن است قصد سفر داشته باشید اما به دلایلی بخواهید در زمان یا با پرواز دیگری سفر کنید. متاسفانه شما نمیتوانید بلیط خریداری شده خود را به زمان دیگری تغییر دهید و فقط میتوانید بعد از کنسلی بلیط کنونی خود بار دیگر بلیط هواپیما بخرید.
با این حال اگر سوالات بیشتری برایتان به وجود آمد، میتوانید در هر زمانی با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره های لازم را دریافت کنید.

قوانین و نکات تغییر و استرداد بلیط هواپیما

تغییر و استرداد بلیط هواپیما در انواع کلاس های پروازی

یکی از عواملی که تاثیر فراوانی بر شرایط تغییر و استرداد بلیط هواپیما دارد، کلاس پروازیست که شما بر اساس هرکدام میتوانید راه کنسلی بلیط هواپیمای خود را آسان تر پیش بگیرید. این کلاس های نرخی عبارتند از:

کلاس نرخی J

طبق این کلاس نرخی، استرداد و تغییر بلیط هواپیمای شما از زمان صدور تا قبل از ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز با کسر 20 درصدی بهای کوپن پروازی امکان پذیر است و در مقابل اگر این اقدامات از بعد ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز انجام شود، بهای کوپن با کسر 40 درصدی محاسبه می شود. بار مجاز مسافر در این کلاس نرخی 30 کیلوگرم است.

کلاس نرخی C

در این کلاس نرخی، استرداد و تغییر بلیط هواپیمای شما از زمان صدور تا قبل از ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز با کسر 20 درصدی بهای کوپن پروازی امکان پذیر است و در مقابل اگر این اقدامات از بعد ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز انجام شود، بهای کوپن با کسر 40 درصدی محاسبه می شود. بار مجاز مسافر در این کلاس نرخی 30 کیلوگرم است.

کلاس نرخی Y

در کلاس نرخی Y، استرداد و تغییر بلیط هواپیمای شما از زمان صدور تا قبل از ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز با کسر 20 درصدی بهای کوپن پروازی امکان پذیر است و در مقابل اگر این اقدامات از بعد ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز انجام شود، بهای کوپن با کسر 40 درصدی محاسبه می شود. بار مجاز مسافر در این کلاس نرخی 25 کیلوگرم است.

کلاس نرخی V

همچنین در کلاس نرخی V نیز، استرداد و تغییر بلیط هواپیمای شما از زمان صدور تا قبل از ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز با کسر 20 درصدی بهای کوپن پروازی امکان پذیر است و در مقابل اگر این اقدامات از بعد ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز انجام شود، بهای کوپن با کسر 40 درصدی محاسبه می شود. بار مجاز مسافر در این کلاس نرخی 20 کیلوگرم است.

کلاس نرخی Q

طبق این کلاس نرخی، تغییر و استرداد بلیط هواپیمای شما از زمان صدور تا قبل از ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز با کسر 30 درصدی بهای کوپن پروازی امکان پذیر است و در مقابل اگر این اقدامات از بعد ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز انجام شود، بهای کوپن با کسر 60 درصدی محاسبه می شود. بار مجاز مسافر در این کلاس نرخی 20 کیلوگرم است.

کلاس نرخی M

در کلاس نرخی M، استرداد و تغییر بلیط هواپیمای شما از زمان صدور تا قبل از ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز با کسر 30 درصدی بهای کوپن پروازی امکان پذیر است و در مقابل اگر این اقدامات از بعد ساعت 12 بعد از ظهر روز قبل از پرواز انجام شود، بهای کوپن با کسر 60 درصدی محاسبه می شود. بار مجاز مسافر در این کلاس نرخی 20 کیلوگرم است.

کلاس نرخی N

در کلاس نرخی N، هرگونه اقدامات استرداد و تغییر بلیط هواپیما، مجاز نمی باشد و هیچ وجهی به مسافر مسترد نخواهد شد. بار مجاز مسافران در این کلاس نرخی 20 کیلوگرم است.

نتیجه گیری

اینکه شما بخواهید بلیط هواپیما خود را کنسل کنید، یک اتفاق نادر نیست و ممکن است برای همه پیش آید! مشکل اصلی آنجاست که بعد از کلی برنامه ریزی برای بلیط خود حال به جایی رسیده اید که نمیدانید چطور آنرا کنسل کنید و نگران هستید. یک مسافر در ابتدا تا انتهای کارهای خرید بلیط خود آنچنان باید دقیق و صبور باشد که هیچ گاه از خود سوال " چطور و چگونه" را نپرسد. برای کارهای خود به خصوص بلیط خریدن آرام پیش بروید و تمام گزینه های لازم را در نظر بگیرید.
اگر از وب سایت بای بای اقدام به خرید بلیط کرده باشید و حال قصد کنسلی آنرا دارید، میتوانید به راحتی و در هر زمانی با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره های لازم کنسلی بلیط هواپیما را دریافت کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!