مزایای خرید آنلاین بلیط هواپیما

روزهایی که مسافران باید به آژانس مسافرتی محلی خود مراجعه می کردند و هنگام رزرو پرواز هزینه بلیط خود را  پرداخت می کردند، گذشته است. امروزه رزرو اینترنتی و خرید آنلاین بلیط هواپیما به گزینه بسیار آسان تری برای مشتریان تبدیل شده است. از جمله مزایای خرید آنلاین بلیط هواپیما استفاده از روش‌های سریع و آسان برای مقایسه قیمت‌های چندین شرکت هواپیمایی و به علاوه اجازه دادن به مسافران برای چاپ کارت پرواز در خانه  است. 

برخی از مزایای خرید آنلاین بلیط هواپیما

راحتی در خرید آنلاین بلیط هواپیما

امکان رزرو آنلاین بلیط هواپیما به این معنی است که می توانید در هر زمانی از روز، هر کجا که هستید، این کار را انجام دهید. می‌توانید در خانه، یا  در حالی که در دفتر هستید و حتی زمانی که در راه هستید، از طریق لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند  پرواز خود را رزرو کنید. با خرید آنلاین پرواز، دیگر لازم نیست نگران پیدا کردن جای پارک در آژانس مسافرتی باشید، منتظر سرویس باشید یا برای رزرو پرواز در محل بدون فکر کردن، تحت فشار باشید.

قیمت پایین تر بلیط هواپیما

وقتی پرواز آنلاین رزرو می کنید، این آزادی را دارید که بلیط خود را با بهترین قیمت خرید کنید. مسافران هنگام رزرو پرواز از طریق یک آژانس مسافرتی یا تماس با یک شرکت هواپیمایی از این گونه آزادی ها برخوردار نیستند. خرید آنلاین بلیط به این معنی است که مشتریان می توانند قبل از انتخاب، بسیاری از خطوط هوایی را بررسی و بهترین قیمت بلیط هواپیما را انتخاب کنند.

ورود زودهنگام با خرید آنلاین بلیط هواپیما

با رزرو آنلاین پرواز، می‌توانید با چک کردن آنلاین در زمان خود صرفه‌ جویی کنید. اگر پروازهای داخلی دارید، می‌توانید تا ۲۴ ساعت قبل و تا یک ساعت قبل از پرواز چک‌ این کنید. مسافران بین المللی می توانند بین دو تا بیست و چهار ساعت قبل از پرواز خود چک این کنند. به سادگی به وب سایت شرکت هواپیمایی مورد نظر خود بروید و رزرو خود را پیدا کنید، تمام اطلاعات خود را وارد کنید و کارت پرواز را در خانه چاپ کنید. خطوط هوایی بزرگ همچنین گزینه ای برای چک-این تلفن همراه ارائه می دهند که در آن مسافران می توانند بارکدهای کارت پرواز را مستقیماً به تلفن های همراه خود ارسال کنند.
وقتی صحبت از رزرو پرواز به میان می آید، مسافران با گزینه های متعددیاز جمله: رزرو آنلاین، تماس مستقیم با یک خط هوایی یا مراجعه به آژانس مسافرتی روبرو هستند. با این حال، یک گزینه وجود دارد که به سرعت در حال منسوخ شدن است: خرید بلیط در فرودگاه. حتی اگر این عمل در حال حاضر بسیار نادر است، برخی از مردم هنوز معتقدند که می توانند با خرید بلیط حضوری در هزینه بلیط خود صرفه جویی کنند. 
بنابراین این "ایده سفر" از کجا آمده است؟ و آیا خرید بلیط در فرودگاه ارزان تر از خرید آنلاین بلیط هواپیما است؟ برای کشف حقیقت پشت این افسانه رایج سفر به خواندن این مطلب ادامه دهید.

افسانه دور زدن واسطه برای خرید بلیط هواپیمای ارزان

برخی از مردم فکر می کنند ایده خوبی است که از دلال صرف نظر کرده و مستقیماً به منبع - میز خدمات فرودگاه بروند به این امید که در آخرین لحظه یک صندلی خالی ارزان قیمت را به دست آورند. با این حال، قیمت بلیط  در این موارد تقریبا همیشه بالاتر از حد انتظار است.
در روزهای گذشته، معمول بود که برای خرید بلیط تا رسیدن به فرودگاه صبر کنید. احتمالاً می توانید چندین صحنه فیلم را در نظر بگیرید که در آن قهرمان خشمگین در مقابل یک کارمند هواپیمایی عصبانی در دروازه خروج قرار می گیرد. با این حال، خارج از فیلم‌ها، بیشتر میزهای خدمات فرودگاهی برای ارائه خدماتی غیر از فروش بلیط هواپیما مستقر شده اند. تمرکز کار آنها عمدتاً بر چک کردن مسافران، کمک به مسافران در چک کردن چمدان ها، ترتیب دادن به روز رسانی اطلاعات، کمک به مسافران برای یافتن پروازهای جدید و سایر خدمات است.
اگر فردی در تلاش برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری به فرودگاه برود، ممکن است قیمت بلیط را بسیار بالاتر از خرید انلاین بلیط هواپیما، پیدا کند. در نهایت، باید گفت خرید مستقیم بلیط در فرودگاه هیچ مزیتی بر خرید آنلاین بلیط هواپیما ندارد. حتی مسافرانی که در موقعیت‌های ناخوشایندی قرار می‌گیرند، مانند برخورد با بلیط کنسل شده یا نیاز به تغییر زمان حرکت، معمولاً در پروازهای فرودگاه تخفیف خاصی دریافت نمی‌کنند. به طور کلی، فرودگاه ها مکان هایی برای سوار و پیاده شدن از هواپیما هستند، نه برای خرید بلیط هواپیما. 
زمانی که بلیط پرواز خود را به صورت آنلاین رزرو کرده باشید، لغو یا تغییر بلیط بسیار ساده تر است. همچنین می‌توانید قبل از خرید آنلاین بلیط، هزینه‌های کنسلی را مقایسه کنید و تمام قوانین مربوطه را بدانید و از پرداخت «هزینه خارجی» اضافی خودداری کنید.

امتیاز خرید آنلاین بلیط هواپیما در مقایسه با خرید بلیط لحظه اخری

بنابراین، دفعه بعد که فکر می کنید، "آیا خرید بلیط در فرودگاه ارزان تر است؟" وقت خود را هدر ندهید تا تمام مسیر را طی کرده و خود را به آنجا برسانید تا از قیمت ها نا امید شوید. برای دریافت ارزان ترین بلیط هواپیما، همیشه بلیط خود را آنلاین رزرو کنید. حتی اگر این به معنای رزرو بلیط با تلفن خود در پارکینگ فرودگاه باشد، وضعیت بهتری خواهید داشت. بنابراین انطور که مردم فکر می کنند قیمت بلیط در فرودگاه ارزان تر نیست.
با خرید آنلاین بلیط هواپیما نه تنها می توانید قیمت بلیط پروازهای مختلف را با هم مقایسه کنید، بلکه این کار می تواند به شما در برنامه ریزی بقیه اقامتگاه های سفر تان نیز کمک کند. 
در سال گذشته، مسافران بلیط هواپیما را از یک آژانس مسافرتی محلی خریداری می کردند و بلیط های فیزیکی برای آنها ارسال می شد. این روزها تقریباً استفاده از بلیط الکترونیکی به یک ضروت تبدیل شده است. دریافت بلیط هواپیما از طریق پست می تواند تا برای شما هزینه بسیار بیشتری داشته باشد، اگرچه برخی از آژانس های مسافرتی همچنان بلیط را برای شما پست می کنند.

 

مزایای خرید آنلاین بلیط هواپیما

 

بلیط های الکترونیکی هواپیما چگونه صادر می شود؟

این روزها، وقتی یک پرواز را به صورت آنلاین خریداری می کنید، یک بلیط الکترونیکی یا بلیطی رزرو می کنید که به صورت آنلاین صادر شده است. سایت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی شما را در فرآیند خرید راهنمایی می کنند و پیگیری آن نیز بسیار آسان است. 
پس از اینکه پرواز خود را به صورت آنلاین انتخاب کردید، از شما خواسته می شود که با کارت اعتباری از طریق درگاه های پرداخت معتبر وجه بلیط را پرداخت کنید. 
سپس روی صفحه رسید تأیید پرداخت، بلیط الکترونیکی و برنامه سفرتان را به شما نشان می دهد. 
بسیاری از مسافران بلیط الکترونیکی و برنامه سفر را چاپ می کنند یا مطمئن می شوند که آن را در ایمیل خود ذخیره کرده اند تا همیشه به آن دسترسی آسان داشته باشند.

چه چیزی با خود به فرودگاه بیاوریم؟

قبل از شروع بستن چمدان، حتماً الزامات شرکت هواپیمایی خود را برای ورود و سوار شدن به پرواز بررسی کنید. در برخی موارد، باید بلیط الکترونیکی خود را چاپ کنید تا در هنگام ورود به کارکنان نشان داده شود (البته در صورت لزوم، پاسپورت و ویزای خود را نیز به همراه داشته باشید). 
با این حال، در اکثر موارد، تنها چیزی که باید نگران آن باشید مدارک شناسایی تان است. اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید، پاسپورت خود را به کارکنان چک‌ این تحویل دهید و آنها سیستم کامپیوتری خود را برای رزرو بلیطی به نام شما بررسی می‌کنند. آنها حتی می توانند کارت پرواز شما را بدون نیاز به دیدن eTicket شما چاپ کنند زیرا همه چیز به صورت آنلاین ذخیره می شود.
علاوه بر این، اگر آنها نیاز به دیدن مدرک خرید بلیط آنلاین شما داشته باشند، می توانید با نشان دادن آن در تلفن یا لپ تاپ خود از این مرحله با آسودگی  رد شوید، بنابراین قبل از رفتن به فرودگاه حتما یک نسخه از آن را دانلود کرده و نگه دارید.

در هنگام ورود به فرودگاه چه اتفاقی می افتد؟

پس از رسیدن به فرودگاه، به میز پذیرش بروید و گذرنامه و بلیط الکترونیکی خود را به نماینده نشان دهید. آنها بلیط شما را با پایگاه داده ایرلاین مقایسه می کنند و پس از بررسی همه چیز، کارت پرواز چاپ شده را برای شما صادر می کنند. این کارت پرواز چیزی است که شما را قادر می سازد سوار هواپیما شوید. 
بسیاری از فرودگاه‌ها میزهای پذیرش سلف‌ سرویس کرده اند که می‌تواند به صرفه‌ جویی در زمان کمک کند، زیرا به ندرت صفیجلوی آن وجود دارد. اگر یکی از این میزهای سلف سرویس را در فرودگاه مشاهده کردید، می توانید اطلاعات خود (معمولاً شماره رزرو بلیط الکترونیکی، شماره پاسپورت و/ یا جزئیات پروازتان) را روی صفحه تایپ کنید تا کارت پرواز شما را برای شما چاپ شود. 
این دستگاه ها همچنین برچسبی را برای چمدان شما چاپ می کند که باید با پیروی از دستورالعمل های روی صفحه، آن را به کوله پشتی یا چمدان خود بچسبانید. چمدان خود را به صف تحویل چمدان ببرید، آن را روی تسمه نقاله قرار دهید و سپس آماده ورود به گیت شوید و به سمت گیت ورود خود بروید. 

اگر به صورت آنلاین، بلیط هواپیما خریداری کرده باشید چه می شود؟

هنگامی که به صورت آنلاین اعلام حضور می کنید، جزئیات eTicket خود را در وب سایت شرکت هواپیمایی وارد می کنید و در ازای آن، یک کپی از کارت پرواز شما را برای شما ایمیل می کنند. سپس می توانید انتخاب کنید که آن را در تلفن خود ذخیره کنید یا آن را در خانه چاپ کنید.
هنگامی که به فرودگاه رسیدید، اگر فقط با وسایل دستی سفر می‌کنید، می‌توانید مستقیماً به سمت امنیت فرودگاه بروید بدون اینکه مجبور باشید برای تحویل دادن چمدان‌هایتان در صف قرار بگیرید، که این کار به شما کمک می‌کند، در زمان صرفه‌جویی کنید.

چه چیزی را به همراه بلیط الکترونیکی خود نگه دارید؟

ممکن است بخواهید یک کپی از برنامه سفر هوایی خود و تأییدیه اقامت خود را همراه با بلیط خود نگه دارید، به خصوص اگر پروازهای زیادی را در مدت زمان کوتاهی انجام می دهید و احتمالاً تاریخ/ زمان ها را فراموش می کنید، یک کپی از برنامه های مسافرتی، رزرو و تاریخ های رورود خروج در چمدان تحویل داده شده خود نگه دارید تا در صورت گم شدن چمدانتان، اگر کسی کیف شما را باز کند، بلافاصله متوجه شود که در چه پروازی بوده‌اید و کجا می‌مانید.
از طرف دیگر، اگر به چاپگر دسترسی ندارید، حتما یک برچسب چمدان را به کوله پشتی یا چمدان خود بچسبانید تا در صورت مفقود شدن به راحتی با شما تماس گرفته شود. تأییدیه های پرواز و هتل خود را نیز در تلفن و/ یا لپ تاپ خود نگه دارید.

جمع بندی

اگر به دنبال خرید آنلاین بلیط هواپیمای چارتری، سیستمی، پروازهای ارزان، یا لحظه آخری با قیمت مناسب هستید، یا می خواهید یک تور مسافرتی برای تعطیلات رزرو کنید، بلیط ها و تورهای سایت ما را از دست ندهید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!