چه زمانی قیمت بلیط هواپیما ارزان تر است؟

تفاوتی ندارد برای دیدارخانواده یا برای تعطیلات آخر هفته قصد خرید بلیط هواپیما را داشته باشیم، ما همیشه سعی می‌کنیم پایین ‌ترین قیمت را پیدا کنیم. به لطف اینترنت و آژانس‌های مسافرتی آنلاین و ارائه‌ دهندگان تخفیف که جایگزین آژانس‌های سنتی شده‌اند، اکنون به طیف گسترده ‌تری از قیمت‌ها و گزینه‌ها دسترسی داشته و همه چیز در اختیار ماست تا بلیط ارزان هواپیما را خریداری کنیم.

نکات کلیدی خرید بلیط ارزان هواپیما

پروازهایی که بین چهار ماه تا سه هفته قبل از تاریخ حرکت شما خریداری شوند ارزان ‌ترین پروازها هستند. تغییرات فصلی و تعطیلات می‌توانند نوسانات قیمتی را در قیمت بلیت ایجاد کنند. روز هفته ای که در آن پروازی را رزرو می ‌کنید، روی قیمت تأثیر چندانی ندارد.

چرا قیمت بلیط هواپیما تغییر میکند؟

بلیط های هواپیما معمولاً در تاریخ عزیمت ارزان تر نمی شوند. زمانی که بین چهار ماه تا سه هفته قبل از تاریخ حرکت بلیط خود را  رزرو می‌کنید، پروازها ارزان اند.
با توجه به مطالعه سالانه میزان فروش بلیط هواپیما در سال 2019، می توانید انتظار داشته باشید که نرخ ها پس از آن زمان  افزایش یابد. به عنوان مثال، تغییرات فصلی و تعطیلات می تواند بر قیمت گذاری در زمان های مختلف تأثیر بگذارد. بر اساس این مطالعه، در ادامه نگاهی به نحوه تغییر قیمت های خطوط هوایی داریم.

نوسان قیمت بلیط هواپیما

هر سال، تخفیف های میلیونی پرواز و قیمت بلیط ها تجزیه و تحلیل می شود. مطالعه ای  که در سال 2019 انجام شد، نتایج نشان می‌دهد که عوامل زیادی دلیل اصلی تغییرقیمت‌ بلیط های پروازها است. در این مطالعه مشخص شد که قیمت بلیط هواپیما بر اساس مدت زمان بین خرید و پرواز، فصلی بودن، و اینکه پرواز به چه مقصدی است در نوسان است.  با این حال، نوسان بر اساس روز هفته یک شایعه است و بر قیمت تأثیری نمی گذارد.

تغییرات قیمت بلیط هواپیما بر اساس فصل

ممکن است قیمت بلیط ارزان هوپیما بسته به فصل تغییر کنند:
-    پاییز: معمولاً می‌توانید برای رزرو بلیط پرواز در فصل پاییز کمی بیشتر صبر کنید و همچنان پیشنهادات مناسبی در این فصل دریافت کنید.  میانگین بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما 69 روز قبل است.
-    زمستان: سفر در تعطیلات کریسمس و سال نو معمولاً بدون توجه به شرایط هزینه بیشتری خواهد داشت.  در غیر این صورت، زمستان می تواند زمان مقرون به صرفه ای برای سفر باشد. برای سفرهای غیر تعطیل، هدف از خرید بلیط هواپیما از 94 روز قبل باشد.
-    بهار: بسیاری از مردم برای تعطیلات بهاری در طول روزهای مختلف سفر می‌کنند، بنابراین کلید سفر در این فصل، برنامه‌ریزی از قبل است.  در صورت امکان، بلیط های خود را 84 روز قبل خریداری کنید.
-    تابستان: این فصل محبوب ‌ترین فصل برای سفر است. توصیه می  شود در این مدت بلیط های خود را 99 روز قبل خریداری کنید.

این به نفع خطوط هوایی است که مطمئن شوند مردم با هر استطاعت مالی می توانند با آنها پرواز کنند، بنابراین آنها بلیط هواپیمای ارزان را در شرایط مختلفی ارائه می دهند. شرکت های هواپیمایی با در نظر گرفتن عوامل زیر قیمت بلیط را تغییر می دهند:
-    صندلی های خالی هواپیما در یک پرواز
-    رسیدن به درآمد کافی برای توجیه تمام هزینه‌های پرواز 
-    این که آیا این مسیر پرواز معمولاً توسط مسافران تجاری استفاده می شود یا مسافران تفریحی. 
 اگر این مسیری است که مسافران برای سفرهای کاری و تجاری، زیاد از آن استفاده می‌کنند، خطوط هوایی ممکن است با فروش بلیط با قیمت‌های پایین‌ تر شروع کنند تا مسافرانی که تفریحی سفر می کنند را وسوسه و جذب کنند (تا بتوانند هواپیما را پر کنند).
  سپس ممکن است با نزدیک شدن به تاریخ پرواز، قیمت بلیط هواپیما را افزایش دهند، زیرا مسافران تجاری معمولاً در آخرین لحظه (و با کارت اعتباری شرکت خود) بلیط شان را رزرو می کنند. 
 اگر یک شرکت هواپیمایی فروش خوبی نداشته باشد، ممکن است ترقیب شود که صندلی‌های بیشتری را با قیمت‌های پایین‌ تر بفروشد تا بتواند هواپیما را پر کنند. 
بدین ترتیب صندلی های گران تر را برای خریدارانی که واقعاً باید در آن پرواز حضور داشته باشند، و بدون توجه به قیمت و کرایه‌ های بالا به شرکت هواپیمایی کمک می‌ کنند تا هزینه ‌های سفر را پوشش دهد، نگه می دارند.
اما اگر تا چند ساعت مانده به پرواز هواپیما پر نشود، بلیط های باقیمانده معمولا با قیمت پایین تری به عنوان بلیط هواپیما لحظه اخری ارزان فروخته می شود.

 رزرو و کنسلی بلیط هواپیما خارجی

این روزها خطوط هوایی از نرم‌افزارها و الگوریتم‌ های پیچیده رایانه‌ ای برای تنظیم قیمت‌ های خود استفاده می‌کنند تا بتوانند به عرضه و تقاضا در زمان واقعی پاسخ دهند.  به عنوان مثال، اگر برخی از رزو کننده ها روزهای آخر نزدیک به تاریخ پرواز بلیط هواپیما خارجی خود را کنسل کنند، نرم افزار ممکن است به طور خودکار آن صندلی ها را با قیمت بسیار پایین ارائه دهد تا از پر شدن آنها مطمئن شود.  
به همین دلیل است که با جست‌ وجو در اینترنتی مشاهده می کنید که قیمت‌ها دائماً در حال ارزان تر شدت یا گران تر شدن هستند. البته، این بستگی به عوامل مختلف و همیشه در حال تغییر، مانند میزان فروش آن پرواز یا پر سفر بودن یک مسیر خاص دارد. 
 ما دراینجا با کمی تجزیه و تحلیل داده‌های قیمت پرواز چند الگو را پیدا کردیم که به شما کمک می‌کند حتی المکان بلیط ارزان هواپیما را برای سفر خود پیدا کنید. 
 برای پروازهای بین‌ المللی، قیمت‌های خوبی را با رزرو از قبل دریافت می ‌کنید، اما می ‌توانید برخی از ارزان ‌ترین بلیط های هواپیما ‌ها را تا ۲ هفته قبل از پرواز هم پیدا کنید. 
 برای پروازهای داخلی، خرید شیرین بلیط ارزان هواپیما  بین 3 تا 6 هفته قبل از تاریخ پرواز است.
  همچنین دریافتیم که به‌ طور متوسط، رزرو یک پرواز داخلی یک هفته قبل از تاریخ پرواز، بسیار ارزان تر از زمانی است که پرواز را در همان روزی که پرواز انجام می شود، رزرو کنید.
  همچنین دریافتیم که قیمت بلیط‌ ها هنگام خرید بعد از ظهر ارزان‌ تر و هنگام خرید صبح گران ‌تر هستند.

 

چه زمانی قیمت بلیط هواپیما ارزان تر است؟

بدترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما چه روزی از هفته است؟

 تحلیل ما نشان می دهد که قیمت پروازها یک چرخه هفتگی را طی می کنند.  به طور معمول، کمترین قیمت ‌ها در اوایل هفته دردسترس هستند و بالاترین قیمت‌ها در اواخر هفته ارائه می‌شوند.
 پنجشنبه بدترین روز برای خرید بلیط هواپیما است، زیرا معمولاً زمانی است که خطوط هوایی شروع به افزایش قیمت‌ ها می‌کنند تا قیمت‌های پایین ‌تری را که در اوایل هفته ارائه کرده ‌اند جبران کنند. 
آخر هفته‌ها نیز زمان بدی برای خرید هست.  این احتمالاً به این دلیل است که این آخرین فرصت خطوط هوایی برای ارائه قیمت‌های بالاتر است، قبل از اینکه با شروع هفته جدید کاهش پیدا کنند.
بنابراین، اگر به فکر خرید بلیط هواپیما ارزان هستید، بهتر است اوایل هفته سفر کنید.

چه زمانی قیمت پروازها در طول هفته کاهش می یابد؟

طبق اطلاعات بدست آمده از تحلیل فروش بلیط هواپیما، سه شنبه،  به نظر می‌رسد اکثر خطوط هوایی تخفیف‌های خود را دوشنبه شب‌ها آغاز می‌کنند، بنابراین می‌توانید صبح‌ های سه ‌شنبه بهترین قیمت‌ ها را انتخاب کنید. به طور معمول، شما حدود 15 تا 25 درصد در قیمت بلیط صرفه جویی خواهید کرد.

ارزان ترین روز هفته برای پرواز چه روزی است؟

بر اساس داده های بدست آمده، اواسط هفته بلیط ارزان هواپیما بیشتر موجود است.  پروازهایی که در تعطیلات آخر هفته، دوشنبه و جمعه انجام می‌شوند و فرود می‌آیند معمولاً قیمت بیشتری دارند.

چگونه از کاهش قیمت پروازها و ارزان ترین بلیط هواپیما مطلع شویم؟

خوب، اگر بخواهید بلیط خود را نزدیک ‌تر از آنچه که ما پیشنهاد کرده‌ایم به تاریخ پرواز رزرو کنید، چه؟  نا امید نشوید ما یک راه حل برای آن داریم: 
جستجوگر سایت ما می‌تواند به شما اطلاع دهد که قیمت پروازهایی که دوست دارید در طول هفته چقدر است.  این به این معنی است که اگر به مقصد یا پرواز خاصی توجه داشته باشید، می‌توانیم دقیقاً به شما اطلاع دهیم که قیمت چه زمانی افزایش و کاهش می‌یابد و چه زمانی بهترین شانس را برای یافتن بلیط هواپیما ارزان دارید.

خرید بلیط ارزان هواپیما 

چند نکته دیگر که باید برای یافتن بلیط ارزان هواپیما بدانید:
برای موفقیت در فرایند رزو بلیط ارزان هواپیما راه کارهای زیر را دنبال کنید:

1.    استفاده از فیلتر. از فیلترها برای محدود کردن قیمت‌هایی که به شما نشان می‌دهیم استفاده کنید.  بنابراین، مهم نیست که چند بار یک پرواز را جستجو می کنید، همیشه بهترین قیمت‌های موجود در آن زمان را خواهید یافت.
2.    جستجوهای بلیط ارزان هواپیما خود را کاملاً محرمانه نگه دارید.
شما آنقدر ساده لوح نیستید که فکر کنید پس از چند بار جستجوی بلیط ارزان هواپیما مورد نظرتان در مرورگر وب، قیمت آن تغییر نمی کند. بر اساس کوکی‌ های موجود در مرورگر شما، زمانی که یک مسیر خاص را برای سفر انتخاب نموده و بلیط هواپیما ارزان را به طور مکرر جستجو می‌ کنید، قیمت پرواز افزایش می‌یابد، زیرا سایت می‌خواهد قبل از اینکه قیمت‌ ها حتی بیشتر شود، شما را از بالا رفتن سریع قیمت رزرو بلیط هواپیما بترساند تا هرچه سریع تر پرواز خارجی خود را خریداری کنید. همیشه پروازها را در حالت نا شناس یا با مرور خصوصی جستجو کنید تا بتوانید کمترین قیمت های بلیط هواپیما ارزان پروازهای مورد نظر خود را ببینید. 
3.    شهرهای کشور مورد نظر برای عزیمت و ورود خود وارد لیست کنید. 
4.    پروازهای "یک طرفه" را انتخاب کنید (حتی اگر پرواز رفت و برگشت مد نظر شما باشد - شما ابتدا ارزان ترین روز ها را برای پرواز تعیین می کنید).
5.    در رایانه خود روی کلید «خروج» کلیک کنید، اما به جای وارد کردن تاریخ، «کل ماه» و سپس «ارزان ترین ماه» را انتخاب کنید تا بتوانید همه تاریخ‌ ها را مرور کنید تا ببینید کدام ارزان‌تر است. روی گزینه «جستجوی پروازها» کلیک کنید تا به راحتی ببینید درکدام تاریخ قیمت بلیط هواپیما ارزان ‌تر است.

قیمت بلیط خطوط هوایی چه زمانی کاهش می یابد؟

قیمت خطوط هوایی بر اساس تعدادی از عوامل مانند عرضه، تقاضا، لغو، تبلیغات و موارد دیگر کاهش می یابد.
یافتن بهترین پیشنهادات پرواز یک نوع هنر است، اما برخی از اصول علمی، یا حداقل اقتصادی نیز در آن دخیل هستند.
تنها دو قانون قطعی وجود دارد:

-    پروازها برای رزرو حدوداً از یک سال قبل باز هستند و قیمت بلیط هواپیما اغلب بین آن زمان و زمان پرواز تغییر می کند.  بنابراین، به‌عنوان یک قانون کلی، می‌خواهید بلیط هواپیما را خیلی قبل از سفر رزرو کنید، زیرا قیمت‌ها در روزهای قبل از پرواز به شدت افزایش می‌یابد و از مسافران لحظه آخری که چاره ‌ای جز پرداخت ندارند هزینه بیشتری دریافت می شود.
-    متغیرهای زیادی از جمله مقصد و زمان سال وجود دارد که بر الگوهای قیمت گذاری پویا بلیط هواپیما، تأثیر می گذارد.  در برخی موارد، می‌توانید فقط چند هفته قبل بلیط خود را رزرو کنید، در حالی که در موارد دیگر، بهتر است از ماه‌ ها قبل بلیط خود را رزرو کنید.
با جستجو در مرورگر سایت ما و فیلتر کردن مبدا و مقصد و متغیرهای دیگر می توانید ارزان ترین بلیط هواپیما را در هرتاریخی و به هر مقصدی به راحتی پیدا کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!