قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی چه قوانین و مقرراتی را باید بررسی کنیم؟

قوانین و مقرراتی ساده ای وجود دارند که اگر آنها را بشناسید و رعایت کنید، می توانید در وقت و هزینه های خود هنگام خرید بلیط هواپیمای خارجی صرفه جویی کنید. سفرهای هوایی همچنان در حال افزایش است و تعداد بیشتری از افراد علیه کووید-19 واکسینه می شوند.  اما نکته اینجاست که وقتی صحبت از پرواز به میان می‌آید، قوانین از بسیاری جهات تغییر کرده‌اند، بنابراین نمی‌توانید به یکسان بودن همه چیز تکیه کنید. در این مقاله همه نکاتی که باید قبل از پرواز بعدی خود بدانید را با شما به اشتراک می گذاریم.

مهم ترین قوانین و مقررات قابل بررسی  قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی

مقایسه قیمت بلیط، تجزیه و تحلیل محدودیت های بلیط، و مقایسه هزینه خدمات اختیاری، همه بخشی از فرآیند خرید بلیط  هواپیما خارجی است.
مقایسه قیمت بلیط  هواپیما با استفاده از اینترنت (از طریق وب سایت های هواپیمایی، آژانس های مسافرتی آنلاین و غیره) نسبتاً آسان است.  
هرجا که بلیط هواپیما تبلیغ می‌شود، مانند یک وب‌ سایت، در ایمیل، یا در طول فرآیند رزرو، قیمت کرایه باید شامل همه مالیات‌ ها و هزینه‌ های دولتی و هرگونه هزینه‌های اضافی اجباری توسط شرکت هواپیمایی باشد.

مالیات‌ها، کارمزدها و هزینه‌های اضافی 

وقتی کل قیمت بلیط به یک مصرف ‌کننده نمایش داده می‌شود، شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های فروش بلیط (آژانس‌های مسافرتی و آژانس‌های مسافرتی آنلاین) ممکن است هزینه‌های موجود در قیمت کل بلیت را تفکیک کنند.  
خطوط هوایی برای ارائه انواع بلیط با انواع محدودیت ها (کلاس های کرایه) آزاد هستند. در حالی که برخی از بلیط‌ها کاملاً قابل استرداد هستند و ممکن است شامل دو چمدان بار رایگان، نوشیدنی رایگان، تعیین صندلی و سایر امکانات باشند، بلیط‌های دیگر ممکن است فقط امکان حمل و نقل در هواپیما را فراهم کنند و غیر قابل استرداد باشند.  مهم است که هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی نوع بلیطی را که می‌خرید و اینکه چه نوع محدودیت‌هایی با این نوع بلیط بر شما اعمال می شود را بدانید.
توجه: به ‌طور کلی، بلیط‌ های تخفیف‌ خورده دارای سخت‌ ترین قوانین مانند عدم استرداد، محدودیت ‌های بار و عدم تعیین صندلی هستند. در مقابل، بلیط های فرست کلاس یا بیزینس کلاس معمولا کمترین محدودیت را دارند و امکانات رفاهی زیادی را برای مصرف کنندگان فراهم می کنند، لذا به شما توصیه می شود قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی همه این موارد را مد نظر قرار دهید.
برخی خدمات اختیاری امکاناتی هستند که خطوط هوایی به مشتریان جدای از انعطاف پذیری برای مصرف ‌کننده در حمل بار و هزینه ها ارائه می‌دهند. در حالی که خرید بلیط ممکن است به شما امکان سفر در یک پرواز را بدهد، خرید یک سرویس اختیاری (به عنوان مثال – Wi-Fi داخلی) به شما امکان دریافت خدمات اضافی را می‌دهد. 

خدمات اختیاری در برخی از خطوط هوایی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

-     انتخاب صندلی از قبل
-     هزینه چمدان غذا
-    میان وعده یا نوشیدنی داخل هواپیما
-    سفر با وای فای پت 
-    بررسی اولویت بیمه مسافرتی 
-    هزینه های جزئی بدون همراه
خطوط هوایی و نمایندگی‌های بلیط از درج خودکار خدمات اختیاری در قیمت بلیط منع شده ‌اند.  برای مثال، یک شرکت هواپیمایی نمی‌تواند خدمات اختیاری مانند وای‌فای داخل هواپیما، هزینه‌های چمدان، فضای اضافی، و سایر خدمات اختیاری را در طول فرآیند رزرو از قبل انتخاب کند.
نرخ خدمات اختیاری را می ‌توان به کل بلیط هواپیما اضافه کرد که مصرف ‌کننده آن را پرداخت می‌کند، فقط در صورتی که مصرف ‌کننده با پرداخت هزینه‌ای برای چنین خدماتی موافقت کند (برای مثال – با علامت زدن کادری برای انتخاب یک سرویس اختیاری خاص یا با انجام برخی اقدامات مثبت دیگر) 

قوانین و مقررات حمل بار و چمدان

خطوط هوایی موظفند اطلاعات مربوط به هزینه چمدان خود را از طریق روش های زیر اعلام کنند: 
-    یک لینک واضح در صفحه اصلی شرکت هواپیمایی به یک صفحه یا مکانی در وب سایت شرکت هواپیمایی که تمام هزینه های چمدان و سایر هزینه های خدمات اختیاری شرکت هواپیمایی را نشان می دهد و یک لینک در اولین صفحه که با قیمت کرایه برای یک برنامه سفر خاص ظاهر می شود.
توجه: خطوط هوایی ممکن است هزینه‌ها و محدودیت‌های بیشتری برای چمدان‌های اضافه، سنگین و بزرگ داشته باشند.  
این اطلاعات باید در صفحه خدمات اختیاری و هزینه چمدان حامل نمایش داده شود. 
برای اگاهی از قوانین و مقررات بهتر است قبل از رزرو بلیط هواپیما خارجی، خط مشی های حمل بار را بررسی کنید.
قوانین و مقررات آژانس مسافرتی برای خرید بلیط هواپیما خارجی
مسافران اغلب سفرهای هوایی را از طریق آژانس های مسافرتی رزرو می کنند. هنگامی که بلیط را از طریق آژانس مسافرتی یا دفاتر فروش بلیط خریداری می کنید، شما به آژانس یا نماینده اجازه می‌دهید تا سفر هوایی را از طرف شما پیدا کرده و رزرو کند.
اگر در طول سفر با بلیط خود به مشکل برخوردید، ابتدا باید مستقیماً با آژانس مسافرتی تماس بگیرید.  خطوط هوایی که شما با آن پرواز می کنید ممکن است از نظر نوع کمکی که می تواند به شما ارائه دهد محدود باشد زیرا بلیط خود را مستقیماً از آن خریداری نکرده اید.  
شما باید با آژانس مسافرتی خود برای هرگونه محدودیت در این بلیط ها مشورت کنید.
به دلیل تاکید بر رقابت قیمت، مصرف کنندگان ممکن است از بین طیف گسترده ای از قیمت های هواپیما گزینه مناسب خود را انتخاب کنند. مقایسه کرایه ها و برنامه ها در وب، با استفاده از وب سایت های هواپیمایی یا خدمات رزرو شخص ثالث آسان است. 
 همچنین شما می توانید با آژانس مسافرتی، فروش بلیط دیگر یا خطوط هوایی که به مکان هایی که می خواهید سفر کنید پرواز دارند تماس بگیرید. 
برخی از خطوط هوایی و سایر فروشگاه‌ها برای بلیط‌هایی که از طریق وب خریداری می‌شوند، هزینه دریافت می‌کنند. از طرف دیگر، برخی از خطوط هوایی ممکن است برای بلیط‌هایی که از طریق وب خریداری می‌شوند، هزینه دریافت کنند. 
همچنین می‌توانید از طریق روزنامه و رادیو از قوانین و مقرارات قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی آگاه باشید. گوش به زنگ باشید تا از اخباری، که در آن خطوط هوایی بسیاری از تخفیف های موجود در شهر شما را تبلیغ می کنند، آگاه باشید. 
 در نهایت، نسبت به شرکت های جدیدی که به بازار خدمات ارائه می دهند، هوشیار باشید.  آنها ممکن است کرایه های کمتر یا خدمات متفاوتی را نسبت به خطوط هوایی قدیمی تر ارائه دهند. 

 

قبل از خرید بلیط هواپیما خارجی چه قوانین و مقرراتی را باید بررسی کنیم؟

 

قوانین و مقرراتی که باید قبل از خرید بلیط هواپیما بدانید

قوانین و مقرراتی وجود دارد که به شما در تصمیم گیری در مورد خرید هواپیما خارجی یا داخلی با قیمت مناسب کمک می کند:
-    در برنامه زمانی خرید بلیط هواپیمای خود انعطاف پذیر باشید تا بلیط مناسب خود را بیابید.
-    خطوط هوایی اطلاعات مربوط به هزینه های خرید بلیط را در وب سایت های خود درج می کنند. 
-    اگر با دو شرکت هواپیمایی ارتباط دارید، بپرسید که آیا حمل چمدان های شما را متقبل می شوند یا خیر.  
-    همچنین بپرسید که اگر پرواز شما کنسل شود یا تاخیر طولانی مدت داشته باشد، بلیط شما برای شرکت دیگری بدون هزینه اضافی خریداری می شود یا خیر، و آیا اولین ایرلاین هزینه غذا یا اتاق هتل را در طول سفر پرداخت می کند یا خیر.
-     اکثر کرایه های تخفیف دار قابل استرداد نیستند. بدین معنا اگر یکی از این بلیط ها را بخرید و بعداً سفر خود را لغو کنید، پول خود را پس نخواهید گرفت.  
-    در بسیاری از موارد می توانید بلیط خود را برای سفر دیگری در آینده اعمال کنید، اما ممکن است هزینه زیادی را متقبل شوید. 
-     بسیاری از کرایه‌ها برای تغییر پرواز یا تاریخ جریمه دارند حتی اگر نمی‌خواهید بلیط خود را بازپرداخت کنید و همچنین اگر نوع کرایه شما در پرواز جدید موجود نیست، ممکن است مجبور شوید تفاوتی در کرایه هواپیما بپردازید.
-     پس از خرید بلیط، یک یا دو بار قبل از حرکت با شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی تماس بگیرید تا کرایه را بررسی کنید. 
-     کرایه‌ها همیشه تغییر می‌کنند، و اگر کرایه‌ای که پرداخت کرده ‌اید قبل از پرواز کاهش یابد، برخی از خطوط هوایی ما به ‌التفاوت را بازپرداخت می‌کنند (یا اعتبار حمل ‌ونقل را برای آن مبلغ به شما می ‌دهند).  اما باید قبل از خرید بلیط هواپیما در مورد آن بپرسید.  
-    تفاوت در نرخ بلیط هواپیما می تواند قابل توجه باشد.  
-    مقایسه دقیق خرید در بین خطوط هوایی زمان بر است، اما می تواند منجر به صرفه جویی زیادی در هزینه ها شود.

قوانین و مقرراتی که باید قبل از خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین بدانید

•    برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما خارجی قبل از رزرو پرواز باید زمان و تاریخ سفرتان را در نظر بگیرید تا با اطمینان کامل برنامه  سفر خودمان را تنظیم  کنید.
•    در موقع خرید بلیط هواپیما خارجی باید به طول زمان سفر توجه کنیم. هر چقدر ما بتوانیم زمان کمتری را در هواپیما و در طول سفر صرف کنیم. زمان بیشتری برای ماندن در مقصد داریم. 
•    اگر سفر ما طوری باشد که نتوانیم به طور مستقیم به مقصد پرواز کنیم باید یک فرودگاه خوب را برای توقف بین راهی درنظر بگیریم تا یک سفر موفق و خوب داشته باشیم. 
•    در مرحله بعد اطلاع از نقشه فرودگاه می‌تواند کمک زیادی به ما بکند تا طرح آن را متوجه شویم و بدانیم که کدام راه ها آسان تر و راحت تر به گیت ها می رسد. و متوجه شویم که برای رسیدن به کدام یک از  پایانه ها نیاز به قطار یا شاتل داریم. این کار باعث میشود سفر ما دشوار نشود. 

قوانین ورود و خروج و به فرودگاه ها

اگر تا کنون به یک کشور بزرگ سفر کرده باشید، باید بدانید که فرودگاه های زیادی در هر کشور وجود دارد و با یک تحقیق ساده در مورد آن شهر و فرودگاه های مختلف می‌توانید فرودگاه هایی را انتخاب کنید که به رویداد یا جلسه کاری شما یا هتل شما نزدیک تر باشد.  
این نکته برای فرودگاه های مبدا هم صدق می کند و می‌تواند به ما کمک کند تا در رفت وآمد و هزینه پرواز صرفه جویی کنیم. بنابراین بررسی کردن پرواز های هردو فرودگاه یعنی فرودگاه مبدا و مقصد تاثیر زیادی در هزینه و خرید بلیط هواپیما دارد. 

خرید بلیط هواپیما خارجی نوع اقتصادی

اگر بخواهید که یک بلیط هواپیما خارجی ارزان را خریداری کنید باید بدانید که این صرفه جویی اقتصادی ممکن است آنقدرها هم که به نظر می رسد مناسب نباشد. زیرا ممکن است با خرید بلیط هواپیمایی ارزان دچار مشکل شوید. مثلا حق انتخاب صندلی خود ندارید و نمی‌توانید ساک دستی خود را به همراه داشته باشید. 

قوانین گذرنامه، ویزا و شرایط واکسیناسیون برای خرید بلیط هواپیما

اگر قصد سفر دارید و خرید یک بلیط هواپیمایی خارجی را دارید باید گذرنامه، ویزا و شرایط واکسیناسیون کشوری که برای سفر انتخاب کردید را در نظر بگیرید و مطمئن شوید که شرایط لازم را برای سفر به آن کشور را دارید. وقتی تمام اطلاعات لازم برای سفر خود را بدست آورید می‌توانید با خیال آسوده بلیط هواپیما را خریداری کنید و پرواز مناسب خود را رزرو کنید. 

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی

اگر از مواجه با کولاک یا گیر کردن در هوای نا مساعد هراس دارید می توانید در روزهایی که هوا مساعد نیست پرواز و سفر خود را لغو کنید و در خانه بمانید. اما اگر مجبور هستید که پرواز کنید و به سفر بروید بهتر است که بلیط هواپیما را طوری رزرو کنید که پرواز شما به صبح بیافتد. زیرا این اطمینان وجود دارد که هواپیما از شب قبل در آنجا بوده است و نگران دیر رسیدن هواپیما نیستید و شما نیازی نیست انتظار بکشید تا ببینید که هواپیما چه موقع خواهد رسید و آیا به موقع خارج می‌شوید یا نه. 

بررسی شهرت خطوط هوایی پیش از خرید بلیط هواپیما خارجی

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که یک بلیط هواپیمای خارجی را خریداری کنید، بهتر است کمی تحقیق کنید تا مطمئن شوید که آیا این شرکت هواپیمایی  دارای امکانات رفاهی و ارائه خدمات مشتری هست یا نه. شهرت یک شرکت هواپیمایی در این نکته به ما کمک می‌کند تا متوجه شویم که چطور با مشتریان خود برخورد می کنند. این نکات در هنگام خرید بلیط هواپیمایی تاثیر دارد و از مسائل ضروری می باشد. 

جمع بندی

در این مقاله تمام نکاتی که باید قبل از رزرو بلیط هواپیما خارجی بعدی خود بدانید، به شما یادآوری کردیم. فراموش نکنید که به راحتی می توانید سفر بعدی خود را با ارزان ترین قیمت از طریق سایت ما برنامه ریزی کنید و رزرو بلیط هواپیما خارجی خود را بدون دردسر انجام دهید. فقط کافی است مبدا و مقد خودتان را انتخاب کنید و بقیه مراحل را به مابسپارید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!