با محدودیت های پرواز خارجی به علت شیوع کرونا قبل از خرید اینترنتی بلیط هواپیما آشنا شوید

به دلیل شیوع بیماری خطرناک همه گیر ویروس کرونا بیشتر کشورهای خارجی و بعضی از ایرلاین‌ ها برای جا به جایی و پذیرش مسافران به مشکل برخورد کرده اند. از طرفی به دلیل ترس از ابتلا به این بیماری، مسافران ترجیح می دهند به جای مراجعه به آژانس های مسافرتی، بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه کنند، به همین علت خرید اینترنتی بلیط هواپیما افزایش یافته است. در این مقاله قصد داریم شما را با محدودیت های پرواز خارجی به علت شیوع کرونا قبل از خرید اینترنتی بلیط هواپیما آشنا شوید.

آیا انجام تست کرونا قبل از خرید اینترنتی بلیط هواپیما ضروری است؟

پیرو اقدامات خطوط هوایی برای جلوگیری از همه گیری بیماری کرونا، همه مسافران بالای دو سال ملزم به انجام تست کرونا پیش از پرواز هستند. با انجام این تست که تست PCR نام دارد می توانید اعتبار  لازم برای ورود به یک کشور خارجی را داشته باشید.
اگر در معرض ویروس COVID-19 قرار گرفته اید، بیمار هستید یا اگر تست COVID-19 شما مثبت است، سفر نکنید. سعی کنید حتی المکان از طریق خرید اینترنتی بلیط هواپیما بلیط تهیه نمائید و از مراجعه حضوری بپرهیزید.
اگر به طور کامل واکسینه نشده اید و باید سفر کنید، هم قبل و هم بعد از سفر آزمایش بدهید.

نکاتی قبل از خرید اینترنتی بلیط پرواز خارجی

توصیه می شود، سفر خود را تا زمانی که به طور کامل واکسینه نشده اید به تاخیر بیاندازید.
قبل از سفر وضعیت COVID-19 را در کشور مقصد خود بررسی کنید. دولت‌های ایالتی، محلی و منطقه‌ای ممکن است محدودیت‌ هایی برای سفر اعمال کنند.

محدودیت های فرودگاه قبل از پرواز خارجی

استفاده از ماسک روی بینی و دهان در کلیه بخش های داخلی حمل و نقل عمومی (از جمله هواپیما) و در داخل مراکز حمل و نقل از جمله فرودگاه ها الزامی است.
مسافران سفرهای خارجی و داخلی باید چند ساعت زودتر در فرودگاه حاضر باشند. این حضور باید حداقل 4 ساعت زودتر باشد. رعایت پروتکل های بهداشتی برای همه ضروری است. 
سیستم های بین المللی طبق قانونی که دارند یک ساعت قبل از پرواز بسته می‌شوند و دیگر نمی‌توان هیچ مسافری را پذیرش کرد. پس باید این نکته را درنظر داشته باشیم که  اگر دیر تر به فرودگاه برسیم دیگر به پرواز نخواهیم رسید. 
برای اینکه بتوانیم به راحتی به فرودگاه ها و یا هواپیما ها وارد شویم باید کلیه مسافران دارای ماسک باشند و این وسیله برای همه مسافران ضروری است. پس استفاده از ماسک روی بینی و دهان در قسمت های داخلی حمل و نقل عمومی (از جمله هواپیما) و در داخل مراکز حمل و نقل (از جمله فرودگاه ها) الزامی است.
در این روزهای کرونایی برای سفر به کشورهای خارجی مثل  فرانسه، ایتالیا و یونان باید قوانین مربوط به آن کشو را رعایت کرد. 

محدودیت های پرواز خارجی که قبل از خرید اینترنتی بلیط هواپیما باید بدانید

سازمان هواپیمایی کشوری برای ورد مسافران خارجی قوانینی وضع کرده که برای پروازهای ورودی به ایران باید رعایت شود. مامورین امنیتی فرودگاه، روی اجرای ایت قوانین را نطارت کرده و محدودیت هایی را اعمال می کنند، طبق این قوانین:

اگر مسافران مشکوک به کرونا باشند به آنها اجازه ورد  داده نمی‌شود

باید همه مسافران گواهی عدم ابتلا به کرونا را داشته باشند و تست PCR مسافران منفی باشد و مدت اعتبار هم داشته باشد که این مدت اعتبار حداکثر 96 ساعت است و از طرف آزمایشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت صادر شده باشد. با داشتن این گواهی و با رعایت پروتکل های بهداشتی مسافران می‌توانند وارد فرودگاه شوند. 
بار دیگر می گوییم اگر در معرض بیماری COVID-19 قرار گرفته اید، بیمار هستید یا اگر تست COVID-19 شما مثبت است، سفر نکنید. اطمینان حاصل کنید که همه محدودیت‌های سفر ایالتی، محلی و منطقه‌ای، از جمله پوشیدن ماسک، اثبات واکسیناسیون، آزمایش، یا الزامات قرنطینه را درک کرده و از آنها پیروی می‌کنید.

چطور از محدودیت های کرونایی کشورهای دیگر قبل از خرید اینترنتی بلیط هواپیما مطلع شویم؟

برای اطلاعات به روز و راهنمایی سفر، وب سایت اداره بهداشت ایالتی یا منطقه ای و محلی را که در آن هستید، را در طول مسیر خود و جایی که به آن می روید، بررسی کنید.
اگر با هواپیما سفر می کنید، بررسی کنید که آیا شرکت هواپیمایی شما به نتیجه تست کرونا، واکسیناسیون یا سایر مدارک نیاز دارد یا خیر. در طول سفر، خود را برای هرگونه تغییری آماده کنید زیرا ممکن است محدودیت ها و سیاست های پرواز در دوران کرونا در طول سفر تغییر کند.

محدودیت های سفر در طول همه گیری، یک استراتژی مفید یا صرفا قوانین دست و پاگیر؟

محدود کردن آزادی سفر افراد، اگرچه هزینه‌ های اقتصادی و اجتماعی قابل‌ توجهی دارد، به‌عنوان یک راه منطقی برای جلوگیری از گسترش یک بیماری همه‌ گیر به نظر می‌رسد.
 با این حال، اینکه آیا، تحت چه شرایطی، و تا چه حد محدودیت‌های سفر واقعاً اثر کاهنده‌ای بر گسترش همه‌ گیری دارد یا خیر، موضوعاتی است که درک درستی از آنها نداریم. مطالعات اخیر در واقع برعکس این را پیشنهاد کرده اند، یعنی اجازه دادن به برخی حرکات می تواند مانع  انتشار یک بیماری شود. نتایج برخی تحقیقات تأیید می‌کند که تحت شرایط خاص، امکان جابجایی افراد از مناطقی با نرخ عفونت بالا به مناظقی با آلودگی پایین ممکن است تأثیر مثبتی بر روی کل افراد داشته باشد. 
 این امر اهمیت در نظر گرفتن سیاست های محدودیت سفر را در مقایسه با سیاست های کنسل کردن کل سفرها نشان می دهد.

 

با محدودیت های پرواز خارجی به علت شیوع کرونا قبل از خرید اینترنتی بلیط هواپیما آشنا شوید

 

ایا سیاست های محدودیت سفر در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا موثر است؟

در ابتدای هر بیماری همه گیر بزرگ، یعنی زمانی که موارد ابتلا هنوز به یک یا چند کشور محدود می شود، دولت ها در سراسر جهان سعی می کنند با محدود کردن سفرهای بین المللی از ورود بیماری به قلمرو خود جلوگیری کنند.
 همین استراتژی در مقیاس محلی تر نیز اعمال می شود، به عنوان مثال، با محدود کردن سفرهای بین مناطق، ز رسیدن بیماری به همه آنها جلوگیری می شود.
 با این حال، این برخلاف منافع کل سیستم است، زیرا قرنطینه شدن در خانه به‌ منظور جدا کردن آنهایی که حال شان خوب بود از بیماران، ناراحتی‌های بسیار زیادی را در پی داشت که برخی از آنها بسیار غم‌انگیز بود.  
نتایج قرنطینگی و پیامدهای منفی آن، این تردید را ایجاد کرده که آیا در مجموع این محدودیت ها باعث توقف عفونت شده است یا خیر و ایا در صورت ظهور یک موج ویروس آنفولانزای جدید، یا به طور کلی یک بیماری مسری جدید، دولت‌ها در سراسر جهان سعی می‌کنند از طریق اتخاذ استراتژی‌های متفاوت، تأثیر آن را کاهش دهند؟
در میان معدود اقدامات غیردارویی موجود، یکی از رایج ترین آنها اعمال محدودیت های سفر است، به عنوان مثال، بستن مرزهای بین المللی (یا حتی محلی) که البته منطق این اقدام به راحتی قابل مشاهده است.
 اگر هیچ مورد ابتلایی، در یک منطقه مشخص گزارش نشده باشد، جداسازی آن منطقه از محیط خارج، یعنی عدم اجازه ورود افرارد خارجی به آن، لزوماً باید مانع از ورود بیماری شود. 
همه‌ گیری‌های مداوم بیماری کرونا ویروس 2019 (COVID-19)،  ناشی از سندرم حاد تنفسی جدید کروناویروس 2 (SARS-CoV-2)، از این قاعده مستثنی نیست درنتیجه، کشورها به استثنای سفرهای ضروری مرزها را بستند، اکثر پروازهای بین‌المللی لغو شدند و برخی کشورها (مانند ایتالیا، اسپانیا و ایالات متحده) حتی محدودیت هایی را برای سفرهای بین منطقه ای اعمال کردند.
با این وجود، سیاست‌های محدودیت سفر با برخی شواهد نظری و عددی که نشان می‌دهند چنین سیاست‌هایی ممکن است همیشه انتشار را کاهش ندهند، مغایرت دارد. به طور خاص، اثربخشی آنها مستلزم دو پیش شرط مهم است:

 (1) هیچ موردی نباید در قلمرو ایزوله وجود داشته باشد، چیزی که به راحتی نمی توان آن را تضمین کرد، مخصوصاً در هنگام برخورد با موارد بدون علامت 
 (2) ممنوعیت سفر باید کامل باشد تا از انتشار ویروس بین دو منطقه جلوگیری شود.

یک فرض رایج در پشت همه تلاش‌هایی که برای محدودیت‌های سفر  عمال می شود، این است که از انتشار ویروس توسط افراد مبتلا که علائمی ندارند، به سایر کشورهایی که هنوز عاری از بیماری هستند، جلوگیری شود. 
دولت‌ها تمایل دارند این سیاست‌ها را برای مدت طولانی حفظ کنند تا خود را از کشورهایی با نرخ  بالاتر ویروس جدا کنند و همین امر موجب بوجود آمدن قوانین سخت گیرانه و وضع محدودیت های پرواز خارجی شد که باید قبل از خرید اینترنتی بلیط هواپیما به خوبی از آنها آگاه باشید.

محدودیت های پرواز خارجی به علت شیوع کرونا بعد از سفر

ممکن است در سفرهای خود در معرض COVID-19 قرار گرفته باشید. ممکن است احساس خوبی داشته باشید و علائمی نداشته باشید، اما همچنان می توانید آلوده باشید و ویروس را به دیگران منتقل کنید.
افرادی که به طور کامل واکسینه نشده اند، بیشتر در معرض ابتلا به کووید-19 و سرایت آن به دیگران هستند. به همین دلیل توصیه می شود که پس از بازگشت از سفر، اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهید.

-    خود نظارتی برای علائم COVID-19 داشته باشید و در صورت بروز علائم، آزمایش دهید.
-    تمام توصیه ها یا الزامات ایالتی و محلی را پس از سفر دنبال کنید.
-    اگر به طور کامل واکسینه نشده اید خود را قرنطینه کنید و بعد از سفر آزمایش دهید:
-    3-5 روز پس از بازگشت از سفر آزمایش ویروس کرونا دهید.
-    مکان‌های آزمایش COVID-19 را در نزدیکی محل خود بررسی کنید.
-    7 روز کامل پس از سفر در خانه بمانید و خود را قرنطینه کنید، حتی اگر در 3 تا 5 روز اول جواب تست شما منفی بود.
-    اگر آزمایش ندادید، پس از سفر به مدت 10 روز در خانه بمانید و خود را قرنطینه کنید.

اگر در 90 روز گذشته از کووید-19 بهبود یافته اید، نیازی به انجام تست یا قرنطینه شدن ندارید. هنوز هم باید تمام توصیه های دیگر سفر را دنبال کنید. اگر پس از سفر علائم کووید-19 را پیدا کردید، ایزوله شوید و برای توصیه های آزمایشی با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.
از مهم ترین محدودیت های پرواز خارجی که قبل از خرید اینترنتی بلیط هواپیما باید در نظر بگیرید این است که به علت شیوع کرونا پذیرفتن مسافران به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از کشورهایی که دارای وضعیت ویژه ای هستند، یعنی کشورهایی که در آن بیماری کرونا جهش یافته است، ممنوع است و فقط ماموران دولتی یا دیپلمات و نمایندگان رسمی وبین المللی با تایید وزارت امور خارجه با رعایت کردن پروتکل های بهداشتی اجازه ورود را دارند. 

خرید اینترنتی بلیط هواپیما و سفر به کدام کشورها به علت شیوع ویروس کرنا ممنوع است؟

در حال حاضر هیچ کشوری منع تردد سفری ندارد و به همراه داشتن تست منفی کرونا یا PCR و غربالگری برای ورود به هر کشوری کافی است و اگر نیاز باشد دوباره تست مجدد گرفته می‌شود. 
مسافرانی که طی دو نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند و کارت واکسن خود را به همراه دارند و از تزریق نوبت دوم واکسن 15 روز گذشته باشد دیگر احتیاج به اقدامات دیگری ندارند. و می‌توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی سفر کنند.
اما کسانی که واکسیناسیون را هنوز انجام نداده اند و هنوز به آن اقدام تکرده اند، یا بطور ناقص واکسیناسیون انجام داده اند، باید در هنگام ورود تست PCR انجام دهند و تا زمانی که جواب این تست نسامده در قرنطینه به سر ببرند. 
برای ورود مسافران خارجی به ایران هم محدودیت های خاصی وجود دارد. باید مسافران هنگام پرواز های بین المللی تست کووید 19 را بدهند و تا حاضر شدن جواب آزمایش  به مدت 14 روز در قرنطینه باشند. 
با اینحال، خرید اینترنتی بلیط هواپیما و سفر به کشورهای پر خطر که در آن بیماری کرونا شایع تر است مثل کشورهای انگلستان، اسپانیا، آرژانتين، بوليوی، بوتسوانا، شيلي، كلمبيا، كاستاريكا، كوبا، قبرس، اكوادور، مصر، اسواتينی، فيجی، گرجستان، هند، اندونزی،كويت، لسوتو، ليبی، مالاوی، مالزی، مغولستان موزامبيک، نامبيبيا، نپال، هلند، عمان، پاراگويه، پرو، پرتقال، روسيه، سيشيل، آفريقای جنوبی، اسپانيا، سودان، سورينام، سوريه، تانزانيا،.. خطرناک است و مسافران با داشتن گواهی تست کرونا باید هنگام ورود دوباره تست کرونا بدهند. زیرا ریسک مبتلا شدن به کرونا به دلیل اینکه در این کشورها شیوع کرونا بیشتر است زیاد می باشد. 


منبع:

 https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/travelers/travel-during-covid19.html

https://www.iatatravelcentre.com/international-travel-document-news/1580226297.htm

https://aip.scitation.org/doi/10.1063/5.0028091

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!