آیا همیشه خرید بلیط هواپیما چارتر ارزانتر است؟

خرید بلیط هواپیما چارتر در سالهای اخیر تنها برای پرواز به چند مقصد به عنوان مثال، کیش، قشم و مناطق نفتی کشورمان ایران در اختیار مسافران قرار میگرفت. این بلیط های چارتری که در گذشته اغلب برای سفر به اکثر شهر های توریستی کشور به فروش میرسیدند، اکنون دچار نوسان در قیمت شده و برخی از چارترکنندگان با سوء استفاده از این شرایط بلیط هایی با قیمت نجومی به مردم ارائه می دهند. 
از این رو لازم بذکر است برخلاف تفکر و تصور مردم، بلیط های چارتر همان بلیط ارزان هواپیما نیستند. پس چرا قیمت بلیط های چارتر به طور مداوم تغییر میکند؟ برای یافتن پاسخ خود لازم است مطالب زیر را با دقت بخوانید. 

بلیط چارتر چیست؟

اگر تا کنون تجربه ی سفر هوایی یا خرید بلیط هواپیما را داشته اید، حتما اصلاح خرید بلیط هواپیما چارتر را زیاد شنیده اید. چارتر به تنهایی به معنای دربست کرایه کردن یا همان اجاره یکجا است. بلیط چارتری هواپیما، بلیطی است که توسط برخی دفاتر گردشگری و غیره فروخته می شود. منظور از یکجا خرید کردن یعنی شرکت های خرید بلیط و دفاتر خدمات مسافری تمام یا بخشی از صندلی های یک پرواز را به صورت یکجا خریداری می کنند و سپس هرکدام از این بلیط هارا با قیمت های خود به فروش می رسانند.
به همین دلیل بارها گفته شده بلیط های چارتری نوسان های زیادی در قیمت دارند و شما آنهارا نه به صورت مستقیم از شرکت های هواپیمایی بلکه از چارتر کننده ها خرید میکنید. طبیعیست در اینجا ایرلاین های چارتر کننده هیچ دخالتی در قیمت گذاری بلیط ها نداشته و تمام این سیاست ها از سوی شرکت چارتر کننده در قیمت است. به علاوه هرچه به زمان پرواز هواپیما نزدیک میشویم، اگر تعدادی بلیط هنوز به فروش نرسیده باشد، چارتر کننده قیمت های خود را تاحد زیادی پایین می آورد. به همین دلیل قیمت پرواز چارتر همیشه ارزان تر از سایر بلیط ها است.

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی

نخستین تفاوت آنها در قیمت است. به این صورت که افرادی که بلیط های سیستمی خود را از ایرلاین ها خریداری میکنند نرخ مصوب و ثابتی دارند که قابل تغییر نیست، به علاوه بلیط های سیستمی همیشه برنامه سفر و مسیر های پرواز خود را از چند ماه قبل برای خریداران نمایش می دهند تا آنها خرید خود را دقیق تر انجام دهند، به علاوه در صورت کنسلی نیز به راحتی میتوانید مبلغ خود را دریافت کنید. حال شاید تصور شود مسافرانی که بلیط های چارتری را به جای سیستمی انتخاب می کنند سفر بی کیفیتی در انتظرشان است. اما تمام این فرضیه ها اشتباه است و خرید بلیط چارتری شرایط کاملا یکسانی از نظر پرواز، نوع صندلی، کابین و پذیرایی دریافت میکند. حتی خریداران میتوانند بلیط های چارتری بیزینس کلاس را انتخاب نمایند.
حال اگر بخواهیم یک تعریف کلی از بلیط های سیستمی و چارتری به شما ارائه دهیم؛ اینطور خواهیم گفت که قیمت بلیط هواپیما سیستمی ثابت است و حتی در روزهای باقی مانده نیز تغییری نمیکند اما بلیط هواپیما چارتری توسط چارتر کننده ها ارائه میشود و ممکن است در روزهای پایانی به سفر تغییر کند.

دلایل موثر بر قیمت بلیط هواپیما چارتر

قبل از هرچیز باید با دلایل موثری که بر قیمت بلیط هواپیما چارتر تاثیر میگذارند، آشنا شوید این موارد شامل:

•    زمان سفر

خرید بلیط هواپیما چارتر همیشه به صرفه نیست و این موضوع عموما به زمان سفر بستگی دارد. چارترکننده ها همیشه قیمت های کمتری در زمان سفرهای کم به مشتریان ارائه میدهند تا تمام صندلی های یک هواپیما پر شود. اما عکس این موضوع زمانیست که مسافر می خواهد زمان سفر خود را در روز های پرسفر مانند عید نوروز یا تعطیلات تابستانه قرار دهد، در این مواقع و با توجه به درخواست بالای مسافران برای خرید بلیط هواپیما، قیمت این بلیط ها نیز با افزایش رو به رو می شوند.

•    سن مسافر

برای خرید بلیط های هواپیما چارتر برخلاف بلیط های سیستمی، سن مسافران به خصوص بزرگسالان و کودکان تاثیری در آنها ندارد و برای تمام آنها یک قیمت ارائه میشود. با اآنکه کودکان بالای دوسال بزرگسال محسوب میشوند اما کودکان زیر دوسال که نوزاد اطلاق می شوند نیازی به خرید بلیط و صندلی ندارند.

•    نوع ایرلاین و کلاس های پرواز

برای خرید بلیط هواپیما چارتر و کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین کنسلی، قیمت بلیط های چارتری، تغییر تاریخ سفر و میزان بارهای مجاز به وب سایت ما یعنی byebye.ir مراجله کرده و بهترین پیشنهادات را دریافت نمایید. تیم ما توانسته با ارائه بهترین ایرلاین ها و کلاس های پرواز سفری ایمن و راحت را برای مشتریان ارائه نماید.

چه زمانی بلیط چارتر نخریم؟

زمان هایی است که شما به عنوان یک خریدار نباید بلیط چارتری را انتخاب کنید، عبارتند از:

زمانی که میخواهید با کودکان سفر کنید

قیمت های بلیط چارتری هواپیما برای تمام سنین یکسان است، درحالی که بلیط های سیستمی قیمت های کمتری را برای نوزادان و کودکان ارائه میدهند. درنتیجه اگر با کودکان قصد سفر دارید بهتر است بلیط های سیستمی انتخاب شما باشند. به علاوه پیشنهاد ما این است قبل از خرید بلیط قیمت ها را محاسبه کنید و سپس به پرداخت آن بپردازید.

زمانی که از سفر خود کاملا مطمئن نیستید

زمانی انتخاب خود را بلیط چارتری بگذارید که از سفرتان کاملا مطئن هستید، زیرا اکثر بلیط های چارتری گزینه کنسلی ندارند، درصورت داشتن این گزینه نیز درصد های بالایی به عنوان جریمه کنسلی ارائه میشود. درحالی که تمام بلیط های سیستمی امکان کنسلی را دارند. بااین حال فراموش نکنید هردو بلیط چارتری و سیستمی امکان تغییر تاریخ و نام مسافر را ندارند. درنتیجه با ذهن کاملا باز خرید خود را انجام دهید.

زمانی که قصد سفر در ایام پرسفر رادارید

همیشه بهترین انتخاب را برای سفر خود انجام دهید. فراموش نکنید کاهش قیمت بلیط های چارتری تنها در زمان ایام کم سفر اتفاق می افتد ولی در ایامی که افراد زیادی قصد سفر دارند نه تنها این قیمت ها ارزان نمیشوند چه بسا ممکن است در زمان تعطیلات، نوروز و غیره قیمت بلیط های چارتر گران تر از بلیط های سیستمی شوند.

 

آیا همیشه خرید بلیط هواپیما چارتر ارزانتر است؟

چه زمانی قیمت بلیط هواپیما چارتر افزایش می یابد؟

همانطور که قبلتر گفتیم قیمت های بلیط چارتر همیشه ارزان نیست. چراکه تغییر شرایط باعث تغییر قیمت آنها است. حال تصور کنید قصد سفر به یک مقصد توریستی در روزهای تعطیل و یا عید نوروز دارید. در چنین شرایطی اغلب بلیط های سفر از بلیط قطار گرفته تا بلیط هواپیما و اتوبوس ها در زمانی کوتاه به فروش می رسند. درنتیجه اگر شما هنوز هم قصد خرید بلیط سفر هوایی را دارید پس ناچار به خرید بلیط چارتری هستید. حال اگر چاترکننده احساس کند تقاضا برای بلیط او در این زمان زیاد شده قیمت بلیط خود را افزایش میدهد. این اتفاق اکثرا در زمان تعطیلات یا مناسبت های مذهبی و نوروز اتفاق می افتد که مسافران بیشتری قصد سفر دارند.

چه زمانی میتوانیم بلیط چارتر ارزان بخریم؟

به طور کلی زمانی که مسافران کمتری قصد سفر دارند هرچه به زمان پرواز نزدیک تر میشویم قیمت بلیط چارتری نیز ارزان تر می شود. دلیل این اتفاق ممکن است این باشد که صندلی های یک هواپیما به طور کامل پر نشده اند یا چارتر کننده برای به حداقل رساندن ضرر خود مجبور به کاهش قیمت بلیط خود می شود. همیشه بهترین زمان خرید بلیط های چارتری اسفند ماه و بعد از تعطیلات نوروز است.

دلیل نوسان قیمت بلیط هواپیما چارتر چیست؟

همانطور که قبلتر گفتیم تعیین قیمت بلیط های چارتری با آژانس و شرکت چارتر کننده ای است که تمام یا تعدادی از بلیط های یک پرواز را خریداری می نماید. بااین حال حتی اگر چارتر کننده موفق به فروش تمامی بلیط های خود شود یا نتواند تمام صندلی های چارتر شده را به فروش برساند درهرحالت ملزم به پرداخت کل مبلغ اجاره ای به شرکت هواپیمایی خواهد بود. به همین دلیل چارتر کننده در هر زمان و شرایط نرخ بلیط های چارتری خود را تغییر میدهد تا موفق به فروش تمام صندلی های یک پرواز شود.

مسیر های پرطرفدار پرواز چارتر

پرواز چارتر همیشه محبوب ترین مسیر های خود را برای مسافران ارائه میدهد تا دقیق تر انتخاب خود را انجام دهند. از بهترین بلیط های چارتر پرواز داخلی میتوان به بلیط سفر مشهد اشاره کرد، پرواز چارتری این مسیر پروازی را به دوصورت بلیط چارتر تهران مشهد در مسیر رفت و بلیط برگشت مشهد تهران ارائه میکند. از دیگر مسیر های پرواز برطرفدار داخلی میتوان به بلیط چارتر کیش به دوصورت تهران کیش در مسیر رفت و بلیط کیش تهران در مسیر برگشت اشاراه نمود. به علاوه بلیط های چارتری مسیر های پروازی پرطرفدار خارجی را نیز ارائه می کنند. بهترین آنها مسیر پروازی رفت و برگشت استانبول تهران است که ایمنی بالایی دارد.

محبوب ترین پرواز های داخلی چارتری

•    بلیط چارتر مشهد
•    بلیط چارتر کیش
•    بلیط چارتر تهران
•    بلیط چارتر اصفهان و شیراز
•    بلیط چارتری آبادان
•    بلیط چارتری قشم و کیش
•    بلیط چارتری بندرعباس، زاهدان و آبادان

محبوب ترین پرواز های خارجی چارتری

•    بلیط چارتری استانبول
•    بلیط چارتری دبی

نتیجه گیری

خرید بلیط های چارتری همیشه تنها راه نیست. شما میتوانید با مراجعه به وب سایت byebye.ir از تمام شرایط فروش بلیط هواپیما چه بلیط های سیستمی و چه چارتری مطلع شوید. وب سایت ما در تمام بیست چهار ساعت هفت روز هفته خدمات خود را به صورت مستمر به شما مسافران عزیز به بهترین نحو ارائه میکند تا بهترین خاطرات سفر را داشته باشید، همچنین از طریق سایت ما میتوانید بیمه های مسافرتی کارآمدی نیز در صورت نیاز خود به صورت آنلاین خرید نمایید.
به علاوه شما میتوانید با خواندن مقاله "تفاوت بلیط چارتری و سیستمی؟" ما اطلاعات بیشتری درباره ی انواع قیمت بلیط های هواپیما و به صرفه ترین قیمت های ارائه شده به دست آورید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!