بلیط هواپیما مشهد به تفلیس و معرفی بهترین اماکن و رستوران‌های تفلیس


بلیط هواپیما مشهد به تفلیس از جمله پروازهای خارجی پرطرفدار ایرانیانی است که با ویزای گردشگری تفریحی و یا تحصیلی به گرجستان سفر می کنند.
کشور گرجستان، در انتهای شرقی دریای سیاه در جناح های جنوبی قله اصلی کوه های قفقاز بزرگ قرار گرفته است. این کشور از شمال و شمال شرقی به کشور روسیه، از شرق و جنوب شرقی به آذربایجان، از جنوب به کشور ارمنستان و ترکیه و از غرب به دریای سیاه محدود می‌شود.
گرجستان شامل سه منطقه قومی: آبخازیا، در شمال غربی (شهر اصلی سوخومی)؛ آجاریا، در جنوب غربی (شهر اصلی باطومی)؛ و اوستیای جنوبی، در شمال (شهر اصلی تسخینوالی)می‌شود.  پایتخت این کشور شهر تفلیس(تبلیسی) میباشد.
تفلیس بزرگترین شهر گرجستان با در مساحتی به وسعت 726 کیلومتر مربع در دره رودخانه کورا گسترش یافته است. مرکز شهر تفلیس در شیب های پلکانی در دو طرف رودخانه قرار گرفته است. سایر قسمت‌های شهر بر روی کوه‌ها و تپه‌های هموار یا شیب‌دار امتداد یافته، به طوری که اختلاف ارتفاع بین پست‌ترین و بلندترین نقطه  تقریباً 400 متر است. به دلیل احاطه شدن توسط کوه ها، این شهر شرایط اقلیمی مناسب  منحصر به فرد خود را دارد. 

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

میانگین دمای سالانه 12.8 درجه سانتیگراد میباشد و ماه ژانویه سردترین ماه (با میانگین دمای ماهانه 0.9 درجه سانتیگراد) و ماه جولای گرمترین ماه سال (28 درجه سانتیگراد و بیش از 42 درجه سانتیگراد) است. اگر دوست دارید در فصل رمانتیکی به این شهر سفر کنید در ماه آوریل اغلب باران می بارد، گذشته از آن هوا خنک است و فصل خوبی برای سفر است.
همچنین با جشن های محلی، همچون روز شراب، دمای معتدل و نور منحصر به فرد همیشه روشن، ماه سپتامبر و اکتبر احتمالا جذاب ترین ماه ها برای بازدید از پایتخت گرجستان محسوب می شود.

سفری تجاری با خرید بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

به دلیل موقعیت شهر تفلیس در چهارراه اروپا و آسیا و نزدیکی این شهر به جاده ابریشم پرمنفعت، در طول تاریخ  شهر تفلیس محل مناقشه قدرت های مختلف جهانی بوده است.  موقعیت این شهر تا به امروز موقعیت آن را به عنوان یک مسیر ترانزیتی مهم برای پروژه های انرژی و تجارت تضمین می کند. لذا بازرگانان و مهندسین زیادی به قصد تجارت و کار به این شهر سفر می کنند.

بلیط هواپیما مشهد به تفلیس برای علاقمندان به تاریخ و معماری

همچنین، تاریخ تفلیس در معماری آن منعکس شده است که ترکیبی از ساختارهای قرون وسطایی، نئوکلاسیک، هنر، هنر نو، ساختارهای استالینی و مدرن است.
از منظر تاریخی، شهر تفلیس خانه مردمی با پیشینه‌های فرهنگی، قومی و مذهبی متعدد بوده است، هرچند که اکثریت ساکنین این شهر از مسیحیان ارتدوکس شرقی میباشند.
برخی از مقصدهای گردشگری قابل توجه آن شامل کلیساهای جامع سامبا و سیونی، میدان آزادی، خیابان روستاولی و خیابان آگماشنبلی، قلعه قرون وسطایی ناریکالا، تئاتر اپرای شبه موریش، و موزه ملی گرجستان است. با ما تا انتهای مقاله باشید تا بهترین‌های تفلیس را تجربه کنید.

خرید بلیط هواپیما مشهد به تفلیس و بازدید از آبانوتوبانی

آبانوتوبانی، منطقه حمام ها، یکی از قدیمی ترین مناطق تفلیس، پایتخت گرجستان است که در  سمت راست رودخانه کورا قرار گرفته است. این نام برگرفته از حمام‌هایی است که بر روی آب‌های معدنی طبیعی گرم ساخته شده‌اند. آنها از قدیم در قلمرو تفلیس قدیم مشهور بودند.
افسانه‌ها اکتشاف آب های گرم شهر تفلیس را به پادشاهی کارتلی واختانگ گورگسالی نسبت می‌دهند که در قرن پنجم پس از میلاد حکومت می کرد. ابن حوقل جغرافی¬دان عرب در کتاب مسیرها و ممالک بیان می کند: " حمام‌هایی در شهر (تفلیس) همانند حمام طبریه وجود دارند که آب آن بدون آتش می جوشد." 
اغلب حمام‌هایی که تا به امروز باقی مانده‌اند تحت تأثیر معماری ایرانی در قرن هفدهم و هجدهم میلادی طراحی شده‌اند و در سیدآباد، در ابتدای صعود به باغ گیاه‌شناسی قرار دارند. به همین دلیل این مکان به آبانوتوبانی مشهور گردیده است.

قدم زدن در (تپه) آولاباری با خرید بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

این تپه یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر است و به دلیل وجود کلیسای جامع تثلیث و کلیسای متخی در آن مشهور است. این تپه در ساحل چپ رودخانه کورا- بین ریکه، چوگورتی، ایلیا و ناوتلوگی واقع شده است. از اینجا می توانید از بسیاری مناظر جالب دیدن کنید: معبد متخی، کاخ دارجان، کلیسای ترینیتی، ورودی های قدیمی نقاشی شده، پل متخی و مناظر فوق العاده تفلیس قدیم بسیار مورد توجه بوده و نظر گردشگران زیادی را به خود جلب می نماید.  این منطقه کمتر توریستی است اما به مرکز شهر بسیار نزدیک است. این امر باعث شده است که منطقه خوبی برای یافتن هتل یا مهمانسرا باشد.

گردش در پارک متاتسمیندا با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

پارک متاتسمیندا یک مرکز تفریحی است که در بالای کوه متاتسمیندا در ارتفاع 770 متری مشرف به تفلیس پایتخت گرجستان واقع شده است. این بلندترین نقطه تفلیس است و دارای وسعتی بیش از 100 هکتار می باشد.
این پارک بیش از 100 سال قدمت دارد. پارک متاتسمیندا محبوب ترین پارک موضوعی است که تم پارک تفلیس است و بهترین انتخاب برای تفریح و استراحت است. شما می توانید کافه های مختلف، فروشگاه های سوغاتی، مرکز سرگرمی کودکان، خانه عروسی، مناطق اتراق (پیک نیک) و چرخ و فلک بزرگ را در حاشیه کوه پیدا کنید. همچنین از پارک، منظره ای باشکوه از شهر، تراموا فونیکولار و دیگر جاذبه های سرگرم کننده در محل برگزاری قابل رویت است.
هوای تازه، سواری های سرگرم کننده، جاذبه ها و رویدادهای ثابت و خدمات عالی به مشتریان، به شما این امکان را می¬دهد که استراحت کنید و از اوقات فراغت خود با دوستان و اعضای خانواده خود لذت ببرید.

قدم زدن در پارک واکه با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

پارک واکه پارکی در دامنه رشته کوه تریالتی در منطقه مرکزی شهر تفلیس است. ساخت آن در سال 1946 آغاز گردید و 200 هکتار برای ایجاد نوار سبز به آن اختصاص یافت. پارک واکه در ضلع شمالی با راه پله های عریض به خیابان چاوچاوادزه متصل می شود. این راه پله در محور اصلی پارک قرار دارد که در امتداد آن فواره های زیادی وجود دارد. محور مرکزی پارک به یادبود با‌شکوه جنگ جهانی دوم به خط الراس ختم میشود. قسمت مرکزی پارک با یک فواره و یک استخر گرد از هم مجزا شده است. ماسه‌های قرمز رنگی که جاده ها را پوشانده است به پارک واکه جذابیت افزون تری بخشیده است. 
پارک کودکان، سینمای روباز، کافه بار و رستورانی هم در پارک واکه قرار دارد. این پارک در ضلع جنوب غربی به ورزشگاه میخائیل مسخی ختم میشود. نزدیک پارک واکه تله کابینی وجود دارد که پارک را به دریاچه لاک پشت متصل میکند. همچنین مسیر پیاده‌رویی از پارک تا دریاچه وجود دارد.

 

بلیط هواپیما مشهد به تفلیس و معرفی بهترین اماکن و رستوران‌های تفلیس

 

غذا خوردن در بهترین رستوران های تفلیس

هنگامی که با خرید بلیط هواپیما مشهد به تفلیس به این شهر تاریخی سفر می کنید فرصت صرف غذا در رستوران‌های آن را از دست ندهید. شهر جتفلیس بهترین رستوران‌های کشور گرجستان را دارد و در اینجا می توانید غذاهای دلپذیری چه سنتی، چه مدرن گرجی با تنوع بین‌المللی و بین‌المللی مختلف را بخورید. غذاهای گرجی مسلماً یکی از ناچیرانگاشته شده‌ترین غذاهای جهان است که دارای چاشنی¬‌هایی از یونان و مدیترانه و همچنین آثاری از ترکیه و ایران است.
 این راهنمای غذای گرجستانی از تجربیات سفر در سراسر کشور، بازدید از بازارهای محلی، وعده های غذایی در لژهای خانوادگی و رستوران‌ها و حتی یک دوره آشپزی بداهه گرفته شده است. این فهرست گسترده از غذاهای سنتی گرجستان و همچنین نکاتی در مورد خوردن و نوشیدن ارائه می‌دهد. 
غذاهای گرجستانی برآورده از آب و هوای مدیترانه‌ای این کشور و تنوع قومی و منطقه‌ای باورنکردنی قفقاز (که هر گوشه‌ای از این کشور دارای غذاهای خاص خود می¬باشد)، با قرن‌ها تأثیرات خاورمیانه، آسیایی و اروپایی میباشد. در مورد مهمان‌نوازی و فرهنگ گرجستان مساله ای وجود دارد که به هر لقمه‌ای از غذا حس و حال بیشتری می‌دهد.

لذت خوردن خینکالی در تفلیس با خرید بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

خمیر های پیچ خورده زیبای خینکالی معمولاً با گوشت و ادویه جات پر میشود و سپس به صورت آب پز یا بخارپز سرو میشود. قلق خوردن خینکالی بدین صورت است که  بدون ایجاد آشفتگی یا ریختن آب گوشت داغ داخل آن بر روی خود آن نمی توانید آن را بخورید.
بهتر است روی آن فلفل سیاه بپاشید، پیراشکی را از دسته گرفته و زیر و رو کنید. گازهای کوچکی از کنار بگیرید و در حین خوردن مقداری آبگوشت داخل آن را  بمکید یا بنوشید.

صرف لوبیو (سوپ لوبیا) در تفلیس

لوبیو غذایی است که طعم آن چیزی بین بین سوپ لوبیا و لوبیای سرخ شده است. لوبیو  دارای قوام و طعم بسیار متفاوتی است. اغلب این غذا طعمی مشابه لوبیای مکزیکی دارد که  همیشه رضایت بخش است. برای تاثیر کامل، روش سنتی خوردن لوبیو با یک قرص نان ماچادی  نان ذرت گرجستانی است.

لذت صرف دلمه در تفلیس با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

 سبزیجات یا برگ های بخارپز برشته یا آب‌پز شده که با گوشت چرخ کرده، سبزی و برنج پر شده است دلمه نام دارند.

صرف چکاپولی خورشت، گوشت بره سنتی از کاختی

چاکاپولی معمولاً در تعطیلات (مثلا عید پاک) خورده می‌شود. چاکاپولی معمولاً از گوشت گوساله یا بره و بیشتر می‌باشد که با پیاز، تکمالی (آلو ترش)، شراب سفید، سیر و سبزی مخلوط طعام‌دار میشود.

امتحان ششلیک با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

متسوادی (ششلیک، سیخ گوشت) تکه های گوشت خوک برشته شده در آتش و نمک زده می‌باشد. برای تهیه متسوادی کامل، مقداری پیاز تازه را برش داده و در یک کاسه فلزی بریزید، سپس آن را روی آتش هم بزنید. 

صرف ساتسیوی مرغ در رستوران‌های تفلیس

ساتسیوی مرغ (مرغ یا بوقلمون) با خمیر رقیق شده از گردو، سیر و گیاهان درست میشود. ساتسیوی که به عنوان یک غذای زمستانی در نظر گرفته می شود (سیوی در زبان گرجی به معنای سردی است)، معمولاً در تعطیلات کریسمس و سال نو، به ویژه در منطقه آجاری خورده میشود.

لذت خوردن سوپ خرچو با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

سوپ خرچو بومی گرجستان غربی است. اغلب خرچو را در فهرست منوهای رستوران در بخش سوپ پیدا خواهید کرد. قوام آن  بیشتر شبیه کاری تند یا تاس کباب است. خرچو معمولاً با گوشت گاو، پوره آلو و گردوی آسیاب شده درست می‌شود که طعم شیرین و ترش مزه ای به سس می دهد و دارای بافت آجیلی زیبایی است.

صرف خاچاپوری

نان‌پوری در قفقاز نان مقدسی است- به حدی که دور انداختن نان‌پوری عملی نکوهیده محسوب می¬شود. به همین دلیل است که اغلب کیسه های پلاستیکی پر از تکه های نان را میبینید که بیرون سطل‌های زباله بسته شده‌اند. خاچاپوری،کیک پنیر باز، یکی از غذاهای خلاقانه نان گرجستان است. مناطق مختلف گرجستان دارای نان‌های متنوع هستند: خاچاپوری سنتی با پنیر سولگونی شور در شهر محبوب است. همچنین نان لوبیانی (پر از لوبیا)، خابیزانیا پر از سیب‌زمینی است.

خوردن تکلاپی با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

تکلاپی یک دسر منحصر‌به‌فرد گرجستانی است که از پوره میوه پخته شده درست می‌شود که در سینی به صورت لایه‌ای نازک ریخته می‌شود و به مدت چند روز زیر آفتاب خشک می‌شود. تکلاپی معمولا از میوه‌هایی مانند آلو وحشی، گلابی، توت، انجیر یا سیب تهیه می شود.

امتحان دسر پلاموشی

پلاموشی یک دسر گرجستانی است که از آب انگور تغلیظ شده، شکر و آرد درست می‌شود. برای تهیه مایع را به تدریج حرارت می‌دهند تا غلیظ شود و در ظرف‌ها، یا قالب‌های مختلف می‌ریزند تا شکل‌های جذابی به خود بگیرد.

صرف گوزیناکی با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

گوزیناکی دسر سنتی گرجستانی با بافتی ترد است که با مغزهای سرخ شده عسلی و کاراملی مانند گردو، بادام و فندق درست میشود. این خوراکی شیرین اغلب به شکل الماس بریده میشود و به طور سنتی در کریسمس و سال نو مصرف می-شود.

خرید چرچخلا با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

چرچخلا آب‌نبات سنتی گرجی است که به شکل سوسیس درست میشود. منشا آن منطقه قفقاز است. این آب نبات با فرو بردن یک رشته آجیل (معمولاً نصف گردو) در آب انگور غلیظ شده تهیه می‌شود. سپس معجون خشک می‌شود.

صرف آجری پخلوا

پخلوای آجری که به نام باقلوا نیز معروف است، شیرینی غنی است که از لایه-های فیلو (خمیر بدون مایه نازک) پر شده با آجیل خرد شده و شیرین شده با شربت یا عسل تهیه میشود. این غذا جزء اصلی غذاهای ترکی است و در آسیای مرکزی و جنوب غربی نیز یافت می‌شود. این شیرینی شیرین در گرجستان نیز بسیار محبوب است.

صرف کادا با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

کادا شیرینی محبوبی در گرجستان است. اساساً دو نوع کادای شور و شیرین وجود دارد. هر منطقه از گرجستان دستور پخت مخصوص به خود را دارد. کادای شیرین نیز بر اساس تکنیک و شکل تهیه آن متفاوت است. کادای گرد ساده، کادای لایه‌ای که قبل از پختن بریده می‌شود و همچنین پای کادای کوچک وجود دارد.

صرف غذا در رستوران پاسانائوری با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

رستوران پاسانائوری یکی از بهترین مکان ها برای خوردن خینکالی، کوفته گوشت گرجی است. این رستوران دارای دو شعبه در شهر است که یکی از آنها در میدان می‌باشد که 24 ساعته باز است. فضای داخلی آن مملو از میزهای چوبی روستایی است که با جداکننده‌های ضخیم برای صمیمیت از هم جدا شده‌اند. تصاویر سیاه و سفید تفلیس بر‌گرفته از رابرت کاپا دیوارهای آن را تزئین می کند.

صرف غذا در رستوران شاوی لومی با خرید بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

شاوی لومی یکی از اولین رستوران‌هایی است که غذاهای سنتی را با تغییراتی مدرن در تفلیس ارائه می‌نماید. این مکان دنج با ظروف قدیمی، فرش‌های قدیمی و ظروفی که گرجی‌ها برای قرن‌ها از آن‌ها در خانه‌های خود استفاده می‌کردند، تزیین شده است. اگر دوست دارید کمی از همه چیز بچشید، گوبی را سفارش دهید- بشقابی بزرگ از انواع پخالی گرجی، مچادی (نان ذرت)، ترشی و پنیر.

یک شام دونفره در رستوران امرا با تهیه بلیط هواپیما مشهد به تفلیس

امرا یک رستوران دنج در تفلیس است که غذاهای لذیذ آبخازی، از جمله غذای محلی خاچاپوری به نام آچما، چیزی شبیه به لازانیا با پنیر را پخت میکند.

رفتن به رستوران کاخلبی بر بلیاشویلی

از بین تمام رستوران‌های سنتی گرجستان، کاخلبی یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های محلی است. پوست این کوفته‌های سوپ اثیری باید به اندازه‌ای نازک باشد که سایه‌ای از پر گوشتی را نشان دهد، اما به اندازه‌ای ضخیم باشد که بتواند آب‌های خوش طعم  را درونش نگه دارد.
شیرینی قایقی ‌شکل و پر از پنیر که روی آن یک تخم‌مرغ سرخ شده در این رستوران وجود دارد. این شیرینی به ‌عنوان بهترین شیرینی شهر شناخته می‌شود. در اینجا، غذای طلایی با آجارولی خمیر ترش درست می‌شود و در محیطی معمولی و مانند غذاخوری سرو می‌شود.

جمع بندی

با خرید بلیط هواپیما مشهد به تفلیس به این هر تاریخی سفر کرده و علاوه بر دیدنی‌ها غذاهای جدید این شهر را امتحان کنید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!