بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد  و بازدید از جاهای دیدنی خرم آباد

بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد به دلیل اینکه این شهر یک شهر توریستی است فروش خوبی دارد. خرم آباد، بهشت طبیعت ایران یکی از بزرگترین شهرهای بسیار زیبای کشور عزیز ایران می‌باشد که دارای جاذبه‌های بی‌نظیر و شگفت انگیزی است. این شهر دارای مناظر طبیعتی زیباست و جاذبه‌های تاریخی دارد که برخی از این آثار تاریخی شهرت زیادی دارند و بسیار شناخته شده در سطح جهان می‌باشند.
 دره کوه‌های بسیار بزرگ و سر به فلک کشیده زاگرس در این شهر دوست داشتنی و زیبا و برخوردار بودن از آب و هوای خیلی مطبوع در این شهر موجب شده که این شهر زیباتر و مشهورتر شود. از این روست که همگان این شهر را به بهشت طبیعت ایران می‌شناسند. 

خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد

اگر شما مشتری دایمی این پرواز هستید، به راحتی می‌توانید با عضویت در برخی سایت‌ها اطلاعات لازم را در مورد قیمت و زمان‌بندی پروازها کسب کنید. برخی خطوط هوایی که میزان بار مجاز بیشتری را اجازه می‌دهند قیمت بلیط‌ها را افزایش می‌دهند. بنابراین مقایسه تعرفه‌ها ضروری است.
غالبا در پروازهایی که مقصد نهایی آن فرودگاه اصلی آن شهر نیست ارزان تر است. به شما توصیه می‌شود اگر محدودیت خاصی برای سفر ندارید، در فصل‌ها و سایر اوقاتی که اوج سفر است مسافرت نکنید.
در این صورت هم مجبور نیستید هزینه زیادی را صرف کنید و هم به دلیل تمرکزی که دارید بهتر از مناطق گردشگری آن شهر لذت می‌برید.
چه برای گردشگری و چه برای کار با خرید بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد به این شهر سفر نمودید فرصت تماشای زیباترین دیدنی‌های این شهر را از دست ندهید. 
اگر برای سفر به این شهر برنامه ای دارید تا پایان این مقاله با ما باشید تا شما را با شگفت انگیزتری اهداف گردشگری این شهر آشنا سازیم.

بازدید از قلعه فلک الافلاک با خرید بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد

قلعه فلک الافلاک یکی از آثار بی‌همتایی است که مظهر فرهنگ و تاریخ لرستان می‌باشد. بنابراین هر کسی که از جاهای دیدنی خرم آباد بپرسد، بی‌شک نخستین کلمه ای که به زبان می‌آید قلعه فلک الافلاک می‌باشد.
این بنای تاریخی مظهر فرهنگ و تاریخ لرستان و نماد صلابت مردمان این شهر می‌باشد. این قلعه بر فراز تپه ای باستانی که در مرکز خرم آباد می‌باشد واقع شده است. 
بهترین قسمت آن این است که  از آنجا بسیاری از نقاط شهر قابل دیدن می‌باشد.  همچنین در همه طول سال چشمه خیلی پرآبی که نامش  گلستان می‌باشد و از زیر تپه جاری می‌گردد بسیار دیدنی است. 
در طول تاریخ به خاطر موقعیت بسیار ممتاز سوق الجیشی‌اش، قلعه فلک الافلاک به عنوان یک مقر سیاسی و پادگان نظامی بود. اما اکنون این قلعه به عنوان یکی از جاذبه گردشگری و قسمت مهمی از جاهای دیدنی خرم آباد به شمار می‌آید
از قسمت‌های مختلف این قلعه تاریخی می‌توان به موزه‌های باستان شناسی، مردم شناسی، آزمایشگاه مرمت اشیاء، چایخانه سنتی و مرکز فروش تولیدات فرهنگی اشاره کرد. 

رفتن به مخمل کوه با تهیه بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری خرم آباد می‌توان به مخمل کوه از تفرجگاه‌های طبیعی که در اطراف این شهر است اشاره کنیم. شما می‌توانید در آخر هفته به اینجا سفر کنید که میزبان خیلی از اهالی شهر و مسافران واقع می‌شود.
این کوه دارای بیش از 1900  متر ارتفاع است و در شمال شرقی خرم آباد قرار گرفته است و به تنگ شبیخون هم معروف است.
مخمل کوه دارای بافتی رسوبی شکل است که بیشتر بخش‌های آن پوشیده از گل سنگ می‌باشد و با فرا رسیدن فصل بارش این گل سنگ‌های سیاه رنگ و آفتاب سوخته به رنگ سبز در می‌آیند.
مخمل کوه از مکان‌های دیدنی شهر خرم آباد است که می‌تواند شما را خیلی شگفت زده نماید. 
گل سنگ‌های آن آفتاب گریز می‌باشند، به همین خاطر بخش‌هایی از مخمل کوه که کمتر از بقیه جاها آفتاب‌گیر می‌باشد سبز‌تر و جذاب‌تر و دیدنی‌تر می‌باشد.
زمانی که با خرید بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد سفر نمودید سری هم بزنید به آبشار زیبایی که به همین  اسم در منطقه واقع شده است و به زیبایی چند برابر این محیط افزوده است. مخمل کوه برای کوهپیمایی خیلی مناسب است و راحت می‌توان در آن قدم زد و تفریح کرد .

عکاسی در کنار آبشار نوژیان

یکی دیگر از مکان‌های گردشگری خرم آباد آبشار نوژیان مرتفع ترین آبشار لرستان می‌باشد. 
خرم آباد سرزمین آبشارهای ایران می‌باشد. مشاهده آنها دل و جان‌تان را جلا می‌دهد و زیبایی های زیادی دارد که همگان را حیرت زده می‌کند. آبشار نوژیان بلندترین آبشار خرم آباد می‌باشد که در 40 کیلومتری جاده کمربندی خرم‌آباد واقع شده است.
به جهت  مشاهده این آبشار بایستی به دل جنگل نوژیان رفته و در دامنه‌های کوه تاف به گشت و گذار بروید.
آبشارهای مرتفع و بزرگی که 80 متر طول دارد و  در دسته آبشارهای مرتفع قرار می‌گیرند گردشگران را در این شهر به خود جذب کرده‌اند. نوژیان با ارتفاع زیادی که دارد در کل لرستان بزرگترین آبشار می‌باشد و در میان آبشارهای کل کشور بسیار معروف می‌باشد. 

بازدید از پارک جنگلی شورآب با تهیه بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد

اگر به طبیعت‌گردی علاقه دارید بازدید از شورآب را از دست ندهید. پارک جنگلی شورآب؛ یکی دیگر از جاهای دیدنی خرم آباد است که اگر به آنجا بروید هرگز فراموش نخواهید نمود. 
 پارک‌های جنگلی و طبیعی این شهر  علاوه بر زیبایی ضامن زندگی شهر و اهالی آنجا می‌باشند.
خرم آباد به موجب واقع شدن در مسیر کوه های زاگرس، منطقه‌های جنگلی و طبیعی بسیاری دارد. پارک جنگلی شورآب نمونه‌ای کامل از یکی از انواع پارک‌های طبیعی می‌باشد که در اطراف شهر می‌باشد و در 25 کیلومتری جاده خرم آباد در نزدیکی پل دختر قرار گرفته است و دارای آب و هوایی بسیار مطبوع و معتدل مخصوصا در فصل بهار می‌باشد. 
این پارک جنگلی از قدیمی‌ترین پارک‌های طبیعی این شهر می‌باشد که دارای مساحتی بالغ بر 570 هکتار است و پر از درختان بلوط و کُنار و بُنه می‌باشد. 

بازدید از خانه آخوند ابو  با خرید بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد

خانه آخوند ابو  ؛ خانه جهانگردی لرستان است. این خانه تاریخی در مرکز شهر خرم آباد و در قسمت غربی قلعه فلک الافلاک، قرار دارد که خانه آخوند ابو نام دارد و به اوایل دوره پهلوی مربوط می‌شود.
این خانه که دارای کاربری مسکونی متعلق به قاضی القضات شهر، میرزا محسن قاضی می‌باشد، در حال حاضر به عنوان خانه جهانگردی لرستان مشهور است. 
این خانه یکی از خانه‌های نیم درونگرا می‌باشد که شامل دو قسمت زمستانه و تابستانه می‌باشد. 

کمپینگ در کنار دریاچه گهر با تهیه بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد

دریاچه گهر؛ نگین فیروزه ای زاگرس نیز از دیگر دیدنی‌های این شهر باشکوه است. این دریاچه در 35  کیلومتری شهرستان دورود لرستان و در بین کوه های اشترانکوه واقع شده است و به نگین فیروزه ای زاگرس معروف گشته است.
زیبایی آن تا حدی است که سفر به خرم آباد بدون بازدید از این دریاچه امکان‌پذیر نیست. 
دریاچه گهر بهترین و بزرگترین دریاچه‌های آب شیرین ایران می‌باشد و از دو قسمت گهر بزرگ و گهر کوچک تشکیل شده است. بخش بزرگ این دریاچه چیزی حدود 850  هکتار وسعت دارد. گهر از مکان‌های دیدنی خرم آباد است که دارای گویش محلی به معنای آب جمع گشته در گودی می‌باشد و برخی از نقاط آن دارای عمق 28 متری می‌باشد. 

رفتن به دره خزینه؛ گرند کانیون ایران با تهیه بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد

در اطراف روستایی که از بخش‌های پل دختر می‌باشد، یکی دیگر از مکان‌های شگفت انگیز طبیعت لرستان وجود دارد که به نام دره خزینه است.
به خاطر میلیون‌ها سال فرسایش زمین و تحولات زمین شناسی، اینجا به شکل دره‌ای به وجود آمده است که  از نظر فرم ظاهری و زیبایی بسیار خیره کننده است. دره خزینه شباهت خیلی زیادی به دره گرند کانیون دارد که در کشور آمریکا می‌باشد.
دره خزینه از جاذبه‌های بی‌نظیری می‌باشد که با نقش و نگارهای گل سنگی خودش منظره‌ای بسیار چشم نواز و وحشی را ایجاد کرده است. عبور این رود از کرخه است که جلوه بسیار زیبایی دارد. 

 

بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد  و بازدید از جاهای دیدنی خرم آباد

 

گذر از پل چوبی معلق با تهیه بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد

از دیگر جاهای دیدنی خرم آباد که با دره خزینه مرتبط است پل چوبی معلقی می‌باشد که آن را به عنوان بلند‌قدترین پل معلق ایران و همچنین خاورمیانه می‌دانند.
این پل بسیار زیبا و حیرت انگیز است و در ارتفاع  ۸۵ متری از سطح رودخانه درست شده است که 112 متر طول آن است.
نکته جالبی که درباره این پل است اینکه این پل استان لرستان را به استان ایلام متصل نموده است.  

تفریح در کنار آبشار بیشه با تهیه بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد

آبشار بیشه؛ یکی دیگر از مکان‌های تفریحی شهر خرم آباد است که از دل صخره‌ها بیرون زده است.
این آبشار از مشهورترین و معروفترین آبشارهای لرستان و ایران می‌باشد که در اطراف روستای بیشه از توابع خرم آباد واقع شده و در کنار یک خط آهن تهران-خوزستان قرار دارد.
آبشار بیشه در مکانی که در دل جنگل‌های بلوط و کوه‌های زاگرس است قرار گرفته است که مسیر ریلی زیبایی دارد. ارتفاع این آبشار 48 متر است. 

لذت یک روز در کنار آبشار آب سفید

سفر به این شهر بدون بازدید از آبشار با شکوه آب سفید لطفی ندارد. آبشار آب سفید؛ عروس آبشارهای کشور ایران و از مکان‌های بسیار دیدنی خرم آباد است که در دل دامنه‌های غربی کوه‌های سر به فلک کشیده اشترانکوه و در کنار کوه بلند‌قالی واقع شده است. ارتفاع این آبشار زیبا 70 متر است که در فصل پر باران دارای عرض 8 تا 15 متری است. 
آب این آبشار با هوا ترکیب می‌شود و در برخورد با سنگ‌ها حباب های سفیدی را درست می‌کنند. این حباب های سفید موجب می‌شوند که آبشار به رنگ سفید دیده شود و به همین خاطر این آبشار نام آبشار آب سفید را بخود گرفته است. آب جاری در این آبشار از سالم‌ترین و خالص‌ترین آب‌های معدنی منطقه به حساب می‌آید. 

رودخانه نوردی در تنگه هلت با خرید بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد

تنگه هلت؛ یکی دیگر از مکان‌های بسیار زیبا و دیدنی خرم آباد است که بسیار طبیعی و دیدنی می‌باشد. آبتنی در تنگنای صخره‌های آن و رودخانه نوردی از هیجان انگیزترین و جذاب‌ترین تفریحات تابستانی این مکان می‌باشد.
تنگه هلت دارای دیواره‌های سنگیِ صیقلی و بلند می‌باشد که از بهترین گزینه‌ها برای رودخانه نوردی می‌باشد.
 این رودخانه با آب زلالی که دارد در مسیر خود به رود سیمره می‌پیوندد و از بین صخره‌های پرپیچ و خم هلت عبور می‌کند و فضایی بسیار زیبا ایجاد می‌کند.
طول تنگه هلت 4 کیلومتر می‌باشد که با در نظر گرفتن ارتفاع آب مسیر این تنگه امکان دارد تا 4 ساعت طول بکشد تا آن را طی کند. 

بازدید از مناره آجری با تهیه بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد

مناره آجری خرم آباد از دیگر جاذبه‌های دیدنی خرم آباد می‌باشد که در یک محله به نام قاضی آباد قرار گرفته است. این مناره به شکل یک بنای استوانه‌ای می‌باشد که چیزی حدود 30 متر طول دارد.
مناره آجری کلا از آجر درست شده است و تمام این مناره بر روی یک سکوی مکعب مربعی واقع شده است. داخل این مناره  چیزی حدود 99 عدد پله وجود دارد. افراد در گذشته برای دیده‌بانی و راهنمایی کاروان‌ها به داخل این مناره می‌رفتند و از آن استفاده می‌کردند.
این مناره با اینکه سالهاست ساخته شده است، علیرغم تمام آسیب‌های طبیعی هنوز هم پابرجا و دیدنی است.

رفتن به آسیاب گبری با تهیه بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد

از جاهای دیدنی و تاریخی شهر خرم آباد می‌توان به آسیاب گبری اشاره نمود. آسیاب گبری یک بنای تاریخی است که در قسمت جنوبی شهر در یک محله به نام حسین آباد قرار گرفته است.
این آسیاب با سنگ تیشه خورده، قلوه سنگ و ملات ساخته شده است. قدمت این بنای تاریخی به دوران ساسانی که چیزی حدود 2 هزار سال پیش می‌باشد برمی‌گردد. این بنا نیز مانند مناره آجری آسیب کمی دیده است. 

بازدید از سنگ نبشته خرم آباد

اگر فرصت چند روزه ای با خرید بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد دارید حتما از سنگ نبشته تاریخی خرم آباد هم دیدن کنید.
 یکی دیگر از جاهای دیدنی خرم آباد سنگ نبشته خرم آباد است که در کنار خیابان شریعتی خرم آباد در دل بافت شهر واقع شده است. این سنگ نبشته نیز یک بنای تاریخی است که در حدود 3 و نیم متر ارتفاع دارد و قدمت این بنا به دوران سلجوقیان برمی‌گردد که چیزی حدود 1000 سال پیش می‌باشد. 

گذر از پل صفوی خرم آباد با خرید بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد

خرم آباد یکی از کهن‌ترین مناطق کشور ایران است که به خاطر آب و هوای عالی و شرایط بسیار خوبی مثل بناهای تاریخی که دارد بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. آثار تاریخی که در این شهر وجود دارد به دوره‌های مختلفی تعلق دارد که یکی از این بناها پل بزرگی است که از روی رودخانه خرم آباد عبور می‌کند. 

بازدید از گرداب سنگی

از دیگر از مکان‌های دیدنی شهر خرم آباد می‌توان به گرداب سنگی اشاره کنیم که قدمت این مکان به دوران ساسانی برمی‌گردد و جنس این بنا آجری  است. ساخت این بنا علل زیادی داشته است از قبیل: هدایت کردن آب آشامیدنی و توزیع کردن آن در سطح شهر. همچنین از این گرداب برای آب دادن به زمین‌های اطراف برای کاشت استفاده می‌کردند. 

گردشگری در غار کنجی با تهیه بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد

یکی دیگر از  مکان‌های مرموز و جاهای دیدنی شهر خرم آباد غار کنجی است. بر طبق نظر کارشناسان، قدمت این غار به دوران پیش از باستان برمی‌گردد. بسیاری از افراد بر این باور می‌باشند که هزاران سال پیش افراد از این غار برای پناهگاه استفاده می‌نمودند.

بازدید از حمام گپ خرم آباد

قبلا اشاره کردیم که کلمه  گپ به زبان محلی به معنای بزرگ می‌باشد، بنابراین حمام گپ را می‌توان به نام حمام بزرگ خطاب کرد. البته از طرف دیگر این حمام و حمام‌های قدیمی در قدیم برای وقت‌گذرانی و حرف زدن مردم بود. در این حمام مردم به گفتگو می‌پرداختند. به همین دلیل این حمام را حمام گپ می‌نامیدند. این حمام جزو آثار باستانی است که مربوط به دوران صفوی بر می‌گردد. 

جمع بندی

اگر به ایران گردی و طبیعت گردی علاقه دارید و تاکنون از خرم آباد بازدید نکرده‌اید فرصت را از دست ندهید. همین الان می‌توانید برنامه بلیط هواپیما شیراز به خرم آباد را به صورت آنلاین از سایت بای بای خریداری نمایید.

نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!